Oglądasz wypowiedzi znalezione dla hasła: Głośniki niskotonowe
Temat: Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal...
"R." <slayer38NOS@NOSPAMvp.NOSPAMplwrote in
news:f663vv$68g$1@atlantis.news.tpi.pl:
to wszystko zalezy od auta ;-)
Mysle ze da sie z niego troche jeszcze wyciagnac.
Silnik 2.0 138 KM - pasowaloby tak na oko ze 160-170 KM bez turbiny (tzn
bardziej zalezaloby mi na podniesieniu momentu niz mocy, ale moc
automatycznie tez musi wzrosnac). Turbo moze jak kiedys zrobie to co na
razie mam planach. A jak zona sie dowie ile na to chce wydac to i tak
mnie zabije :)
wiem co masz na mysli - tez mam tak przyciemnione przednie boczne
szyby - poszukaj na allegro folie jasna-czarna lub super jasna czarna
- groszowe sprawy - banalnie sie to "instaluje" tylko szyba musi być
idealnie czysta :-)
Sam tego nie bede robic, bo nigdy nie robilem, a nie chcialbym spaprac.
Poza tym jakos mam jakas niewytlumaczalna niechec do folli, wolalbym
jakies "lepsze" przyciemnienie.
basy - w tych programach mają na mysli zapewne kickbassy - czyli
glosniki niskotonowe montowane w dzwiach do tego jakiś sredniotonowiec
i gwizdek w slupek (ewentualnie odseparowany zestaw dwudrożny- bez
sredniotonowki)
Generalnie na audio nie chce wydac wiecej niz 2kpln.
to co bedzie gral sub w bagazniku bedzie slychac w calym aucie- wierz
mi ;-)
Wiem bo slyszalem :)
hmm z takich z podnoszonymi to mi sie kojarzy tylko celica i mazda
323/626? zgadlem?
Jest jeszcze jedna bryczka, blizsza memu sercu :)
jak muss to muss -swiatala dzienne to okolo 100-200 PLN, ladnie
wkomnponowane nie beda szpecily auta i bedza wygladaly jak fabryczne
:-)
O to wlasnie chodzi.
czarny rządzi :-) tez lubie czarne auta ;-) w takim razie musisz sie
liczyc z wiekszymi kosztami malowania... nie jestem lakiernikiem ale
IMHO latwiej(czyt. taniej) zmienic z jasnego na ciemny niz odwrotnie
:-D
Teraz sie pogubilem. Jesli nie kupie czarnego to kazdy inny kolor bedzie
jasniejszy, wiec zmiana z jasniejszego na ciemny (czarny), czyli tansza
opcja. A jak kupie czarny to bez roznicy, bo i tak bedzie lakierowany.
vneb
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: -SPRZEDAM VW SCIROCCO -
W srodku zamontowany jest PIONEER DEH-2000R z equalizerem
4*45Wat MOSSFET + 6 glosnikow ( 2 subwofery i 2 piszczalki na tylnej
polce i 2 sredniotonowe w przednich drzwiach).
jakos nie potrafie sobei wyobrazic dwooch subwooferow na tylenj poolce...
wiem czepiam sie w tym przypadku .. ale jesli samochood taki jest caly
znaczy sie ze nic dobrego z niego nie ma...
mosfet pisze sie przez jedno s - chyba ze to inny mosfet niz mi siew zdaje,
a:
6 glosnikoow = 2 piszczalki (jak rozumiem wysoko tonowe) + 2 sredniotonowe
(umieszczenie ich w przednich dzrwial sugeruje mi ze sa one bardziej nisko
tonowe niz srednio aczkolwiek tak moze byc) + ..zostaje miejsce na dwa
glosniki niskotonowe ktoore zostaly obarczone mianem "subwooferow" ... sam
subwoofer sklada sie z przynajmniej dwooch glosnikow zamknietych w osobnej
obudowie, wiec na poolce sa zwykle niskotonowe glosniki a nie zadne
subwoofery.
pisze o tym tylko dlatego ze samochod ma byc sprzedany.
jako ze "kazdy zyd swooj towar chwiali" szuka sie "co by tu jeszce napisac".
a tak mi sie wydaje ze jesli ktos pisze takie bzdury znaczy sie ze samochood
jest malo wart i nie ma co dobrego o nim napisac skoro jedna z gloowych
zalet (oproocz tego ze jest dobrze obfotorgafowany i ma ladne swiatla, kola,
i dystanse) jest to ze ma 6 glosnikow w tym dwa subwoofery.
idac tym tropem auto moze miec wymienione swiatla bo byly zbite, aluminiowe
felgi sa pewnie pomalowane - zeby byly ladne - a dystanse to jakies ciezarki
przymocowane do kool, spowalniajace osiagi auta.
pelen wtrysk okaze sie byc jedno punktowy, a z 90KM juz dawno czesc zdechla
po kilku przegrzaniach silnika.
kiedys byc stalowy etalik teraz troche pordzewial i jest stalowo-platynowy.
wiem przesadzam ... ale jak juz sie cos pisze to dobrze by bylo zeby bylo to
choc wiarygodne tak zeby watpliwosci co do auta nie nabierac jeszce zanim
sie go zobaczy.
ps. do ew. potecjalnytch kupcow: nie widzialem auta czepilem sie tylko
dwooch glosnikow wiec jedzcie i ogladagjcie bo samochood moze akurat sie
okazac wypasionym szirokkiem z POWER muza z wielkimi basami w srodku do
robiuenia umc umc na skrzyzowaniu celem dezorientacji niewidomych na
przejsciahc dla pieszych z sygnalizacja akustyczna.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Nagłośnienie w samochodzie.
Gabriel Drabik <gab@zeus.polsl.gliwice.plnapisał(a) w artykule
<01bccc42$c78f5ae0$1f1e9@a31.mak.polsl.gliwice.pl...
Dominik Scigalski <domin@priv.onet.plwrote in article
<01bccc10$68ec7040$LocalHost@doms...
| Cześć, zamierzam kupić radio do samochodu. Czy ewentualnie ktoś mógłby mi
| polecić dobre firmy produkujące sprzęt nagłaśniający, radia itp.
| Może ktoś ma jakieś doświadczenia jeśli chodzi o instalację systemu
| nagłaśniającego w samochodzie Skoda Felicia GLXi ? Byłbym wdzięczny za
| wszelkie sugestie.
Podobno fachowcy stwierdzili ze w samochodzu nie da sie bardzo dobrze
naglosnic.
Z tym sie zgodze, pozostaje zatem dobrze :)))
Kiedyś przeczytałem, że dobrze nagłośniony samochód - subwoofer, dobrze
rozmieszczona reszta głośników, wpada w drgania, które pwodują rozkręcanie
śrubek łączących.
Ponoc glosniku wysokotonowe powinny byc umieszone kolo dolnej krawedzi
szyby przedniej
a glosniki niskotonowe kolo nog.
Z moich obserwacji wynikia ze prawdopodobnie jest to optymalne rozwiazanie.
Ale ta czy inaczej nie uzyskasz w samochodzie jakosci pozwalajacej na
lokalizowanie
zrodel dzwieku (no chyba ze po zastosowaniu procesora muzycznego lub nagren
nagranych
w technice sztucznej glowy)
No, bez przesady, mówię o _muzyce_ :).
Wzacniacz powinien byc wyposarzony w filtr grzebieniowy + filtr
gornoprzepustowy do
eliminacji dzwiekow ktorych dlugosc fali nie miesci sie w kabinie oraz tych
ktore w kabinie
powoduja powstawanie fali stojacej. Oczywiscie taki zestaw musialby byc
odpowiednio dobierany
do konkretnej marki. Niestety z tego co zauwazylem to producenci raczej sie
wykazuja
watami (np. 2 x 500 W) a nie takimi szczegolami.
Byc moze sie myle ale jeszcze nigdy takich filtrow nie spotkalem w zadnym
sprzecie.
Ciekaw jestem, czy np. ktokolwiek z was doświadczył problemy w stylu dziwnych
pisków skorelowanych z obrotami silnika, czy też przygasającymi światłmi od
nadmiernych basów. O problemach takich wyczytałem w FAQ do grupy
rec.car.audio, co ciekawe, rozwiązaniem problemu migających świateł jest wg.
amerykanów dołączenie kolejnego akumulatora szeregowo, co eliminowałoby spadki
mocy, przy generowaniu basów. Dalszą przeróbką, jest upgrade alternatora,
który by prawidłowo te akumulatory naładował.
Jest to ciekawe, ale w sumie, jedni robią tuning'i silnika, drudzy dodają
różne dodatki wpływające na wygląd, a inni instalują hi-endo'wskie systemy
nagłaśniające.
Pozdrawiam,
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: GLOSNIKI SAMOCHODOWE
Dnia 18 Jan 2006 14:19:25 +0100, -B-I-B-L-I-O-T-E-K-A-R-Z- napisał(a):
Chcialbym dolozyc glosniki niskotonowe na tylne kanaly. Czy jest jakis sposob
oblicznia mocy glosnikow.
Głośniki nie mają mocy - mają obciążalność.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Poszukuje w miare tanich zwrotnic do glosnikow samochodowych (Szcze
ro@silesia.pik-net.pl napisał(a) w wiadomości: ...
Tomasz Jakubowski wrote:
[...]
| TJJesli do takiego glosnika rownolegle i bez zwrotnicy podlaczysz
| TJdodatkowe dwa: sredniotonowy i wysokotonowy (kazdy o impedancji 4
| TJOhm), to koncowka mocy bedzie obciazona impedancja 4/3 Ohm'a w
calym
| TJpasmie.
| Nie stać Cię na zwrotnicę - oddziel kondensatorami...
TJPotrafisz przy pomocy samych kondensatorow budowac filtry
dolnoprzepustowe
TJi srodkowoprzepustowe?
A na czorta środkowoprzepustowe i dolnoprzepustowe? Głośniki nisko i
średniotonowe nie przeniosą i tak powyżej pewnej częstotliwości (żebyś się
nie
czepiał: innej dla nisko- i innej dla średniotonowego) i _dla_ _biedaka_
wystarczą filtry górnoprzepustowe 6 dB/okt.
Glosniki niskotonowe, sredniotonowe i wysokotonowe podlaczone bez zwrotnicy
LC beda obciazaly tor w pasmie powyzej czestotliwosci podzialu odpowiednich
filtrow gornoprzepustowych, ktorych zastosowanie sugerujesz.
Przy czestotliwosciach srednich obciazeniem koncowki mocy bedzie glosnik
niskotonowy i sredniotonowy.
Przy wysokich zas dojdzie jeszcze wysokotonowy - prawdopodobne skutki
takiego rozwiazania moga byc niemile zwlaszcza dla _biedaka_ (a wlasciwie
dla jego wzmacniacza) nie wspominajac nawet o jakosci dzwieku.
Jesli koncowka mocy posiada poprawnie zaprojektowane zabezpieczenia
przeciwprzeciazeniowe, przy odrobinie szczescia bedzie gralo ale czy dlugo -
tego nie zagwarantuje ;)
Poniewaz zagadnienie odbiega "troche" od tematu grupy, ewentualna dyskusje
proponuje przeniesc na priva.
pozdrawiam
Tomasz Jakubowski
http://siedlce.cc
ja@siedlce.cc
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Sprzedam radio+cd SONY CDX-C580RDS wraz z naglosnieniem
-----------------
Sprzedam radio samochodowe z wbudowanym odtwarzaczem CD - Sony CDX-C580RDS.
Duże mozliwosci, m.in:
- cyfrowy D-Bass
- RDS EON
- mozliwosc obslugi zmieniarki CD/MD (zbior wlasnych danych od CD/MD)
- moc 4x40W
- 2 wyjscia przedwzmacniacza
- mozliwosc polaczenia z zest. glosnomowiacym GSM (wyciszanie radia na
czas rozmowy telefonicznej itp.)
- podswietlane przyciski (amber lub zielony)
- b. dobre dzialanie cache (tzn. przy dosyc silnych wstrzasach w samochodzie
odtwarzacz CD gra plynnie i "nie przeskakuje")
- zdejmowany panel przedni, lecz takze mozliwosc zamontowania w kieszeni
- atrakcyjny wyglad
Zdjecie i opis mozna znalezc bezposrednio pod adresem
http://www.sony.com.pl/produkty/wynik.asp?grupa_id=65&lp=3 lub poszukac
wedle linkow na w/w stronie (http://www.sony.com.pl/)
---------------
Zestaw glosnikow firmy Silicon Acoustic COM-602, na ktory skladaja sie:
- 2 gwizdki wysokotonowe na przednia polke
- 2 glosniki niskotonowe o mocy max. 320W kazdy
- rozdzielnica tonow wysokich/niskich
---------------
Zestaw glosnikow firmy Alpine SXE-1024
- 2 glosniki 4" srednio i wysokotonowe (w drzwi samochodu) o mocy 45W kazdy
oraz ... wysokiej jakosci kable glosnikowe (kilka metrow kabla, za ktory
zaplacilem ponad 100PLN)
---------------
Cena sugerowana 1600PLN, jednakze istnieje mozliwosc targowania sie oraz
zakupu samego radia lub samych glosnikow (cena calego zestawu w sklepie
to ok. 2100-2300PLN). Zestaw kupilem okolo pol roku temu i jest na
gwarancji!
Obecnie w/w zestaw jest zamontowany w ... Polonezie, ktory jezdzi po
Warszawie :)
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Sprzedam radio+cd SONY CDX-C580RDS wraz z naglosnieniem
POdaj cene kazdej czessci z osobna.
Moze sie dogadamy
Marcin Suchozebrski napisał(a) w wiadomości:
<7cl446$lk@mis.astercity.net...
-----------------
Sprzedam radio samochodowe z wbudowanym odtwarzaczem CD - Sony CDX-C580RDS.
Duże mozliwosci, m.in:
- cyfrowy D-Bass
- RDS EON
- mozliwosc obslugi zmieniarki CD/MD (zbior wlasnych danych od CD/MD)
- moc 4x40W
- 2 wyjscia przedwzmacniacza
- mozliwosc polaczenia z zest. glosnomowiacym GSM (wyciszanie radia na
czas rozmowy telefonicznej itp.)
- podswietlane przyciski (amber lub zielony)
- b. dobre dzialanie cache (tzn. przy dosyc silnych wstrzasach w
samochodzie
odtwarzacz CD gra plynnie i "nie przeskakuje")
- zdejmowany panel przedni, lecz takze mozliwosc zamontowania w kieszeni
- atrakcyjny wyglad
Zdjecie i opis mozna znalezc bezposrednio pod adresem
http://www.sony.com.pl/produkty/wynik.asp?grupa_id=65&lp=3 lub poszukac
wedle linkow na w/w stronie (http://www.sony.com.pl/)
---------------
Zestaw glosnikow firmy Silicon Acoustic COM-602, na ktory skladaja sie:
- 2 gwizdki wysokotonowe na przednia polke
- 2 glosniki niskotonowe o mocy max. 320W kazdy
- rozdzielnica tonow wysokich/niskich
---------------
Zestaw glosnikow firmy Alpine SXE-1024
- 2 glosniki 4" srednio i wysokotonowe (w drzwi samochodu) o mocy 45W kazdy
oraz ... wysokiej jakosci kable glosnikowe (kilka metrow kabla, za ktory
zaplacilem ponad 100PLN)
---------------
Cena sugerowana 1600PLN, jednakze istnieje mozliwosc targowania sie oraz
zakupu samego radia lub samych glosnikow (cena calego zestawu w sklepie
to ok. 2100-2300PLN). Zestaw kupilem okolo pol roku temu i jest na
gwarancji!
Obecnie w/w zestaw jest zamontowany w ... Polonezie, ktory jezdzi po
Warszawie :)
--
Pozdrawiam,
Marcin Suchożebrski
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Wzmacniacz samochodowy1000WATT!!!!
Niezle, ale sie usmialem ;-)))
?
1000W... zakladajac nawet bardzo wysoka sprawnosc 80% oznacza to ze
wzmacniacz
w porywach pobieralby z instalacji ponad 100 amper... nie ma samochodu
ktory
by to wytrzymal. Poza tym wydzielenie takiej mocy w zamknietej puszce
W samochodach do zawodow spl sa montowane specjalne alternatory i
akumulatory plus kondensatory 1F, wiec uciagniecie tego przez auto jest
mozliwe, zreszta nawet moj alternator ma 90A.
samochodu
spowodowaloby nieodwracalne zniszczenie sluchu u osob znajdujacych sie w
srodku
Coz, jest to prawda i poowoduje to uszkodzenia, dlatego na zawodach nie
mozna przebywac podczas pomiarow w srodku. Kolega w Tico ma 143db a drugi w
Seicento ponad 150db, ale to nie znaczy ze tak sluchaja.
a byc moze i inne obrazenia. Nie wspominajac o tym, ze zadne glosniki tego
nie wytrzymaja.
Sa glosniki niskotonowe np. Soundstream Magma albo Magnat agressor ktore
maja w sinusie 500-600W a w max. ponad 1000W. Dwa podlaczone pod koncowke
takiej mocy wytrzymaja to bez problemu.
Reasumujac, albo jest to moc szczytowa mozliwa do wydzielenia np w 1/1000
s,
Oczywiscie, zostala podana(dla zmylki;) ) zsumowana moc max 4 kanalow, co
np. w wypadku mojego wzmacniacza(6x400W max) daloby 2400W :)))(wartosc
raczej niewyobrazalna) Nie podaje sie mocy w taki sposob w celu innym niz
zmylenie potencjalnego klienta. Aczkolwiek jest kilka wzmacniaczy
samochodowych, ktore w sinusie przekraczaja 1200W(na jeden kanal przy 2Ohm)
i wiecej.(ale to kosztuje...) A kolega chcial po prostu ladnie(efektownie)
opisac sprzedawany produkt:))
Pozdrufka
Kajman
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Sklep ze SPRZĘTEM CAR AUDIO
koles przegina z gadaniem
ja kupilem u niego wzmacniacz i glosniki ( niskotonowe i gwizdki ) i jestem
zadowolony
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Problem z audio- pomozcie..
jak masz mozliwosc to zamien przod/tyl i bedziesz wiedzial co poszlo; radio czy glosniki. mozesz tez wyjac gloscniki i podlaczyc pod inny sprzet. na 95% to glosniki niskotonowe.
pzdr
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: 146 + zmieniarka + wzmacniacz = dźwięk miodzio
Ja też mam głośniki niskotonowe ale duże i do nich wzmachol bo radio ma 4x50W
moc wyjściową co jest i tak super, ale wzmach ma 2x200 o ile pamiętam.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: dziwne podłączenie kolumn w Technics
Mam wieżę Technicsa SC-EH 600 (jeden z "topowych" modeli wśród wieżyczek z
plastiku).
Kolumna przednia prawa i lewa do wzmacniacza podłączana jest dwoma parami
przewodów.
Głośniki średnio i wysokotonowe podłączone są w kasyczny sposób - pomiędzy
wyjściw L lub R a GND.
Po przeanalizowaniu schematy wyszedł mi dziwoląg, przypominający stare
rozwiązanie pseudo-kwadrofoniczne.
Wieża jest modelem z roku 98.
Głośnik niskotonowy połączony jest pomiędzy wyjścia kanału lewego i
prawego - nie jest podłączony do masy (przepraszam - 2 głośniki niskotonowe
połączone są szeregowo przeciwsobnie - każdy w innej kolumny)
WZM L
-----------------------------------------|
| Gł wysokotonowy L
| |
| |
| GND
|
|
Gł niskotonowy L
|
|
| <------- !!! UWAGA: TU NA PEWNO NIE MA
POŁĄCZENIA Z MASĄ
| sprawdzone w
rzeczywistości
|
Gł niskotonowy R
|
|
|
|
|
---------------------------------------|
WZM R Gł wysokotonowy R
|
|
GND
Może mi ktoś wytłumaczyć po jaką ch*** ONI (patrz: Japończycy) tak zrobili ?
Swoją drogą, to sprzęcik gra całkiem, całkiem. I jest bas, i są wysokie,
ine trzeszczy ani nie charczy. Gdy to zobaczyłem, to nareszczcie zrozumiałem
dlaczego w tej wieży nie ma regulacji zrównoważenia (balansu).
Wszelki sugestie i pomysły mile widziane
Słonik
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Subwoofer - budowa
Użytkownik "Rafal Baranowski" <Rafal.Baranow@bloknet.com.plnapisał w
wiadomo ci
Czesc,
Przepraszam ze na tej grupie, ale odpowiedniejszej nie znalazlem (na
pl.rec.audio nikt nie odpowiedzial).
Zdarza sie ...
Mam zamiar zrobic aktywny subwoofer (pokojowy).
Fajno :) choc raczej jestem za pasywnym, ale strzelac nie bede ...
O ile z elektronika nie ma
problemu, to nie mam pojecia jak sie zabrac do obudowy glosnika.
Najlepiej z zapalem :)
Bylbym
wdzieczny za jakiekolwiek adresy / rysunki.
www.visaton.de . Tam znajdziesz gotowe projekty.
Potrzebuje zrobic obudowe do
glosnika o fi 20cm (8"), ktory bedzie uzywany z moca do 50W (pasmo
przenoszenia od ? do 150 - 200 Hz).
Moze to i lamerskie pytania, ale je zadam:
- czy obudowa moze byc wykonana z jakiejs plyty wiorowej (mam tego
pelno...)?
Moze.
- jaka powinna byc grubosc takiej plyty,
mysle, ze sensownym poczatkiem jest 18mm
jaka pojemnosc i ksztalt obudowy
dla parametrow j/w?
To zalezy od glosnika, ktory charakteryzuje sie troszke wieksza iloscia
parametrow niz te, ktore podales. Te inne parametry decyduja o objetosci
obudowy i o tym czy glosnik nadaje sie do obudowy z otworem czy tez musi byc
uzywany w obudowie zamknietej. Decyduja tez o doborze elementow zwrotnicy.
- czy sa jeszcze jakies wazne sprawy? Dziura, ktora bedzie wlatywalo i
wylatywalo powietrze powinna byc z przodu, czy z tylu? Jakiej powinna byc
srednicy i czy musi to byc rurka?
Dziura moze byc prawie gdziekolwiek. Aktualnie eksploatuje zespol dosc
osobliwie wygladajacy, moze ponizszy rysunek odda nieco wyglad tego "czegos"
:)) Widok skrzynki w przekroju, z gory.
+---+
|___| 2 glosniki niskotonowe w tandemie
/
+-- ----------------------+
| \___/ |
| | | |
| +---+ |
| |
| | | |
| | | | rurka
| | | |
+--------------------+ +--+
W srodku scianki sa wylozone gabka. Gra to zaskakujaco dobrze, choc nie jest
jakichs duzych rozmiarow. Calosc lezy za szafka z telewizorem i wspolpracuje
z przerobionymi satelitkami od Tonsilowego Sub-Sat'a 1.1. Wszyscy sie dziwia
skad takie basiory :)) bo widac tylko te satelitki :)
Srednica rurki zalezy od czestotliwosci pracy zespolu. A rurka to nie "taka
sobie rurka" tylko dokladnie obliczony filtr :))
Przepraszam za takie pytania, ale nie mam o tym pojecia, a nic ciekawego
nie
moglem znalezc. :(
Mam nadzieje, ze podany przez mnie adres choc troszke przyblizy temat.
Zaznaczam jeszcze, ze chcialbym to wykonac jak najnizszym nakladem
kosztow.
Jesli to ma grac jakos sensownie, to najdrozsze beda pewnie kondensatory do
zwrotnicy (aha, zapomnialem, ze chcesz miec aktywny).
@
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Nowa Corolla i grzechy młodzieńczego wieku.
Nowa Corolla i grzechy młodzieńczego wieku.
Dla zinteresowanych, kilka informacji z pierwszej ręki o rzeczywistych
grzechach młodzieńczego wieku nowej Corolli. Model o którym piszę to 1,4 Terra
(środkowa specyfikacja)5d Hatchback (przejechane ok. 3t km).
Pomijając oczywiste, czyli to co widać z zewnątrz i co jest rzeczą względną
(czytaj gustu), ergonomia wnętrza, jakość tworzyw i spasowanie na całkiem
niezłym poziomie. W sumie wnętrze sprawia miłe wrażenie, choć troszkę szarawo
od połowy w dół jak na mój gust. Jasna podsufitka i obicie słupków wykonane są
materiału który sprawia wrażenie niemozliwego do wyczyszczenia, w razie takiej
potrzeby (na szczęście potrzeby jeszcze nie było). Regulacja fotela kierowcy w
3 poziomach jest OK, ale przydałaby sie też 2 poziomowa regulacja kierownicy.
Ogólnie siedzenia wygodne, dobrze trzymające na zakrętach nie za miękkie, nie
za twarde lecz w sam raz.
Bajer w postaci podświetlanej tablicy zegarów jest przyjemny, ale trzeba się
przyzwyczaić do gmerania przy nim w przypadku częstych jazd w dzień i w nocy na
przemian. Przy włączonych światłach i ustawieniu jasności zegarów na jazdę
nocną słabo widać zegary i kontrolki przy jeździe w dzień. Przy
ustawieniach "dziennych" zegary oślepiają w nocy - w związku z czym trzeba je
regulować.
Fabrycznie montowany zestaw radia z CD i instalacją 4 głośników jest na prawdę
przyzwoity tak co do mocy jak i jakości dźwięku (nie jestem ortodoksyjnym
audofilem montującym subwoofer wielkości pralki automatycznej w bagażniku
samochodu, ale cokolwiek słyszę i zdążyłem zebrać kilka miłych uwag w temacie
nagłośnienia od ludzi którzy się na tym znają lepiej). W poprzednim samochodzie
miałem głośniki niskotonowe umieszczone na tylnej desce nad bagażnikiem i
trochę brakuje mi tego w obecnym aucie. Dźwięk szwęda się gdzieś między nogami.
Zintegrowany wyświetlacz komutera i radia/CD (oraz sam pomysł wbudowania radia
i wyświetlacza na stałe w kokpit) bardzo udany. Wszystko widać bez względu na
porę dnia, obsługa intuicyjnie prosta, opcje średniego i czasowego poboru
paliwa są fajnym dodatkiem jeśli ktoś chce się pouczyc ekonomicznej jazy.
Ilości i lokalizacja schowków w sam raz, bez przesady i poręcznie.
W opisywanej wersji dość słaba widoczność do tyłu, szczególnie po przekątnej
(tylne słupki są dość szerokie), w przodzie bez zarzutu.
Bagażnik - dla mnie w sam raz, ale ... i tu się zaczynaja drobne problemy,
półka nad bagażnikiem przy pewnych obrotach lubi wpadać w rezonans na
zawiasach, a tapicerka zakrywająca dostęp od wewnątrz do tylnych lamp po obu
stronach wygląda tak jakby brakowało jej jednego klipsa do mocowania i lekko
odstaje.
Zawieszenie na prawdę niezłe, auto trzyma sie drogi tak pewnie, że aż kusi żeby
poszaleć na zakrętach i zobaczyć ile wytrzyma bez pisku opon. Nie próbowałem
przeginać ale prowadzi się zdecydowanie bardzo pewnie.
Silnik, cóż, wyciśnięcie z poj 1.4 prawie 100 koni nie obyło się bez efktów
ubocznych. Dotychczas miałem Corollę z silnikiem 1.6 Si z 1991 roku i czasem mi
jej brakuje, szczególnie przy wyprzedzaniu. Poza tym, jak każdy
wysokoobrotowiec trzeba go wkręcić między 4500 a 5000 obr/min (można i więcej -
wtedy zabawa jest jeszcze lepsza) żeby sobie na prawdę pojeździć, ale wtedy do
spalania podanego w tabelkach producenta można swobodnie dołożyć 1-2
litrów/100km. Generalnie jest OK, ale bez dużego zapasu mocy w sytuacjach
gardłowych.
Ostatnia sprawa to w zasadzie drobiazg, ale irytuje. Lewe lusterko wsteczne
przy prędkosciach powyżej 110-120 km/h zaczyna szumieć. Nie jestem pewien czy
to problem mojego auta czy wszystkie to mają (oczekuję na odczucia innych
użytkowników).
Przy okazji, nie słyszałem zwiększonego hałasu w tylnym zawieszeniu co mogłoby
wskazywać na poluzowaną śrubę układu hamulcowego (zgodnie z tym co podawano w
modelach występujących w Anglii).
Ogólnie, miałem Toyotę, mam Toyotę i pomimo wymienionych mankamentów,
najprawdopodobniej następnym autem też będzie Toyota (chyba że dostanę spadek i
stać mnie będzie na Lexusa ;)
Pozdrowienia i jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia w temacie - będę wdzięczny za
info.
d2
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: co sądzicie o YAMAHA E 600 PIANO CRAFT ?
> jedyna na świecie wieża z membranami z drewna,
No nie, Locoloco, teraz to już mnie kompletnie podłamałeś:-)
Fakt, jest to chyba jedyna na świecie membrana z drewna. I chyba długo jedyną
pozostanie. Drewno niestety nie jest idealnym materiałem na membrany. Idalna
membrana powinna być jak najlżejsza i jak najsztywniejsza. A drewno niestety
nie spełnia obu warunków naraz.Widziałem (i słuchałem) już wiele doskonałych
głośników, ale żaden nie miał drewnianych membran. Ale inżynierowie z JVC chyba
tego nie wiedzą. Obudowa jak najbardziej z drewna, ale membrana? Tak mnie
zaintrygowałeś, że wczytałem się dokładnie w informacje o tym "arcydziele" na
stronie JVC. Oto co znalazłem:
1.To recreate the sound of instruments played in a concert hall, speakers
should be designed as though they were actual musical instruments. In
particular, the speaker diaphragms ought to be made of wood - the same material
used for making violins, cellos, and other instruments. This was the
engineering dream that first got the ball rolling at JVC.
Czyli, że aby głośniki idealnie odtwarzały dżwięk jak w filharmonii, powinny
być zrobione z drewna, tak jak instrumenty: skrzypce, wiolonczele itd. No tak,
tylko skrzypce, wiolonczele czy fortepiany są wprawdzie zrobione z drewna, ale
element wydający dźwięk, czyli struny już nie są drewniane. Ale to inżynierom z
JVC nie przeszkadza. Niedługo pewnie zrobią konkurencję dla Yamahy i wypuszczą
pierwszy na świecie fortepian z drewnianymi strunami:-). A swoją drogą to
ciekawe co ci inżynierowie powiedzą np. na temat kotłów? Czyżby już szykowali
głośniki niskotonowe wykonane ze skóry?
2.Another advantage of wood is the uneven sound propagation speed. Usually,
sound propagates at the same speed in all directions, causing standing waves,
resonant points, and poor sound pressure frequency response. Wood is free of
such drawbacks, because the sound propagates at diverse speeds — faster along
the grain than across.
Czyli w skrócie zwykłe membrany są "bleee", po promieniują dźwięk z jednakową
prędkościa we wszystkich kierunkach, co powoduje fale stojące, rezonanse itp. A
drewno promieniuje z różną prędkością w zależności od tego, czy dźwięk
rozchodzi się wzdłuż czy w poprzek słoi.
Fale stojące i rezonanse zależą od wymiarów pomieszczenia odsłuchowego, a nie
od prędkości rozchodzenia się dźwięku w różnych kierunkach. Zresztą o ile mi
widomo, to fala głosowa rozchodzi się w powietrzu, a nie w membranie (bo dźwięk
jest promieniowaniem podłużnym, a nie poprzecznym jak chcą fachowcy z JVC)
3. Następna "perełka" to wykres "Properties of Diaphragm Materials"
Membrany z drewna są tu porównywane z membranami z aluminium, polipropylenu i
UWAGA: MDF'u i PŁYTY WIÓROWEJ! WOW! To oni membrany nawet z płyt wiórowych
robili! Ciekawe, czy betonowe też testowali :-)
I na koniec ciekawostka technologiczna. Technologie produkcji membran z drewna
wymyślij jeden z inżynierów jedząc japońską przekąskę, czyli suszone
kałamarnice moczone w sake. Ciekawe ile tych kałamarnic musiał on zjeść, zanim
wykoncypował tę rewolucyjną technologię:-)
Locoloco, jeśli masz więcej takich rewelacji, proszę, podziel się nimi z nami.
Człowiek się uczy przez całe życie
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: >>> WWW.STADIONCKM.COM <<<
28.04.2007
Przedstawiamy Wam wyjątkowo obszerną galerię zdjęć, a jest co oglądać. Zamontowano w błyskawiczny sposób stalową konstrukcję zadaszenia trybuny głównej i pozostaje już tylko zamontowanie na szkielecie dachu specjalnej membrany. Wszystko wskazuje na to, że uda się to zrobić przed upływem terminu oddania zadaszenia, tj. 30. czerwca 2007. Ponadto na koronie stadionu pojawiła się siatka ogrodzeniowa. Jest to związane z warunkiem jaki trzeba spełnić, aby można było sprzedawać legalnie piwo na obiekcie, a dokładnie u podnóżna korony stadionu. Siatka wyraźnie oddzieli strefę zawodów od strefy w której można spożywać piwo - u podnóża korony będą ulokowane ogródki piwne. Wszystkie zabiegi są związane z pojawieniem się sponsora -Warki. Siatka ogrodzeniowa nie była planowana na koronie stadionu, choć podczas prac na obiekcie wieloktrotnie wskazywaliśmy władzom miasta na jej widoczny brak (na starym obiekcie była). Oprócz spełnienia wymogów formalnych dot. sprzedaży piwa, pozwoli także zabezpieczyć skarpy przed masowym zbieganiem po nich przez kibiców, którzy wielokrotnie zapominali do czego służą schody. Teraz takie sytuacje nie będa miały miejsca. Brakuje jeszcze zamontowanych bram przy wejściach na szczycie korony, ale niebawem mają się pojawić. Innym pozytywnym aspektem montażu siatki jest lepsza kontrola obiektu i jego zabezpieczenia przed niepowołanymi osobami. Teraz nie będzie można wejść na koronę obiektu o dowolnej porze. Dodamy, ze siatka została w całości sfinansowana przez klub żużlowy, a koszt jest nie mały, bo wynosi ok. 50 tysięcy złotych (siatka mierzy 180 cm i jest ocynkowana). Jak widać CKM Włókniarz naprawił błąd inwestora na własny koszt. Pytanie kto teraz poprawi nagłośnienie na obiekcie? Mamy nadzieję, że miasto uderzy się w pierś i zamontuje dodatkowe głośniki niskotonowe, które poprawią znacznie jakość nagłośnienia. Zapraszamy do oglądania.
24.04.2007
Na wczorajszej sesji Rady Miasta Częstochowy uchwalono oficjalną nazwę dla stadionu. Od wczoraj brzmi ona "ARENA CZĘSTOCHOWA".
Przypominamy, że w tej sprawie podjęto społeczną inicjatywę i przeprowadzono konkurs na oficjalną nazwę dla stadionu. Również dla przypomnienia podajemy, że do konkursu - wg. zaleceń UM Częstochowa - włączyła się prasa lokalna, a dokładnie lokalny dodatek Gazety Wyborczej. Ponadto innym z zaleceń było wyłonienie spośród kilku nazw dwóch najlepszych, z których miała zostać wybrana najlepsza i najbardziej odpowiednia dla charakteru stadionu. W konkursie zwyciężyła "Arena Lwa", ale to właśnie druga nazwa uzyskała przychylność radnych. Głównym uzasadnieniem (dla wyboru jednej z dwóch) był fakt, ze obiekt został przekazany uchwałą Rady Miasta Częstochowy spod zarządu klubu CKM Włókniarz do MOSiR'u i tym samym jego koszty utrzymania ponosi miasto Częstochowa. Poza tym, główną myślą przekazania obiektu było promowanie jego wielofunkcyjności np. możliwości organizowania różnych imprez i koncertów - nie tylko żużla. W związku z tym Rada Miasta Częstochowy przychyliła się - szanując inicjatywę społeczną oraz głos kibiców - do projektu uchwały złożonego przez radnego Jacka Krawczyka (jednego z organizatorów konkursu) i uznała nazwę "ARENA CZĘSTOCHOWA" jako oficjalną. Warto dodać, że zanim doszło do głosowania, projekt uchwały uzyskał pozytywną opinię Komisji Kultury, Sportu i Turystyki bez głosu sprzeciwu.
Pragniemy również poinformować, ze kolejnym pozytywem tej uchwały jest fakt, że Wydział Geodezji i Kartografii ustalił prawidłowy adres stadionu. Nie jest nim powszechnienie znana ul. Olsztyńska 79, tylko ul. Olsztyńska 123/127. W uzasadnieniu zaświadczenia z wydziału mozna przeczytać, że adres ten - czyli Olsztyńska 123/127 - nie zmienił się od... 1963 roku.
Ponadto przedstawiamy poniżej krótki komentarz wnioskodawcy:
"Cieszę się, że stadion uzyskał w końcu oficjalną nazwę, która w moim i nie tylko moim przekonaniu brzmi dumnie jak i nowocześnie. Czekałem na tą uchwałę wraz z kibicami ponad rok, a teraz sam jako radny mogłem doprowadzić sprawę do końca przy wsparciu kolegów. Zdecydowali o niej przecież sami kibice biorący udział w konkursie, choć zajęła dopiero drugie miejsce. Jednak w zasadach konkursu było zastrzeżenie, że Rada Miasta Częstochowy zdecyduje pomiędzy jedną z dwóch pierwszych, które trafiły do finału. Nazwa "Arena Częstochowa" była bardziej właściwa w przekonaniu radnych i dziękuje im za to, że wsparli tą społeczną inicjatywę. Oczywiście kieruję także główne podziękowania dla wszystkich kibiców, którzy brali udział w konkursie - bez nich byłoby niemożliwe rozstrzygnięcie w sprawie nazwy.
Przejrzyj resztę wiadomości
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plorientmania.htw.pl
Strona 2 z 2 • Wyszukano 117 wyników • 1, 2