Oglądasz wypowiedzi znalezione dla hasła: GLUT C OpenGL
Temat: OpenGL: 2 okna w jednym ?
Cze :)
Używam GLUT'a (OpenGL) , chciałbym odpalić 2 okna w których był by ten sam
widok tylko przesuniety o parę stopni (zresztą nevermind..) Problem tkwi w
tym iż chcę mieć 2 okna ( lub ) widoki np.w jednym oknie, które były by
poruszane za pomocą tych samych klawiszy ... - pracowały by
synchronicznie.that's all
Czy trzeba odpalić 2 wątki ...Jak ? (Używam Ms VisualC++)
Pomocy:::::!!!!!!!!!!!
Paweł vel K2
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: OpenGL: 2 okna w jednym ?
"P.K." <pk@go2.plwrote in message Cze :)
Używam GLUT'a (OpenGL) , chciałbym odpalić 2 okna w których był by ten sam
widok tylko przesuniety o parę stopni (zresztą nevermind..) Problem tkwi
w
tym iż chcę mieć 2 okna ( lub ) widoki np.w jednym oknie, które były by
poruszane za pomocą tych samych klawiszy ... - pracowały by
synchronicznie.that's all
Czy trzeba odpalić 2 wątki ...Jak ? (Używam Ms VisualC++)
Pomocy:::::!!!!!!!!!!!
Paweł vel K2
Nie wiem czy uszczesliwie Cie taka odpowiedzia ale..
Dokladnie nie pamietam ale jest gdzies w przykladach dolaczonych do GLUTa
cos
co wydaje sie odpowiada twoim potrzeba - jakies dwa okienka a w nich dwie
sfer, krecisz
jedna obracaja sie oba.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: OpenGL: 2 okna w jednym ?
"P.K." <pk@go2.plwrote in message Cze :)
Używam GLUT'a (OpenGL) , chciałbym odpalić 2 okna w których był by ten sam
widok tylko przesuniety o parę stopni (zresztą nevermind..) Problem tkwi
w
tym iż chcę mieć 2 okna ( lub ) widoki np.w jednym oknie, które były by
poruszane za pomocą tych samych klawiszy ... - pracowały by
synchronicznie.that's all
2 widoki w jednym oknie to nie problem: zmieniasz viewport na pierwszy
widok, rysujesz, zmieniasz na drugi i znowu rysujesz (ew. z tym
przesunieciem ). nie wiem czy jest to dobra teoria ale gdzies cos takiego
wlasnie widzialem.
Pozdrawiam,
Maciej Kowalewski
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Freeglut api - problem
Chcialbym dowiedziec sie czy jest gdzieś dostepny dobry kurs programowania
z uzyciem biblioteki freeglut? Pytam, poniewaz api jakie jest dostepne na
stronie tego projektu nie jest kompletne. Wiele funkcji nie ma opisow.
Jest napisana nazwa funkcji i brak opisu (tzn. pusta linia) po czym
przechodzimy do nastepnej funkcji i historia sie powtarza. Taka funkcja
jest naprzyklad glutInitDisplayMode. A moze znacie jakies godne zaufania
zrodla, gdzie mozna znalesc jesli nie kompletna, to godna uwagi
dokumentacje do freegluta... Moja wersja freegluta to 2.2.0 dla
kompilatora dev-C++ wersja 4.9.9.0.
freeglut to odpowiednik biblioteki
GLUT - The OpenGL Utility Toolkit.
Pełna dokumentacja jest dostępna
np. pod adresem:
http://www.opengl.org/resources/libraries/glut.html
Pozdrawiam
Janusz Ganczarski
---------------------
www.januszg.hg.pl
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: glut + nvidia opengl
witam
czy ktos kompilowal glu/glut do wspolpracy z sterownikiem nvidii?
z tego co sie zorientowalem to do kompilacji glu wystarczy podmienic
linkowane liby (libGL zamiast libMesaGL) ale wiekszy problem mam z glut-em.
kompiluje sie bez zgrzytow ale nie moge skompilowac programu poniewaz
linker nie moze odlalezc wszystkich funkcji. konkretnie sa to jakies X-owe:
/usr/local/lib/libglut.so: undefined reference to `XGetExtensionVersion'
oraz:
XFreeDeviceList
XQueryDeviceState
XListInputDevices
XFreeDeviceState
XOpenDevice
XmuLookupStandardColormap
XSelectExtensionEvent
puszczalem grepy po includach oraz libach ale bez rezultatu.
jakies sugestie?
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: C++ - nie jest wieloplatformowy
Jelcyn wrote:
[]
1) Brak zgodnosci pomiedzy STANDARDOWYMI bibliotekami dla roznych srodowisk.
2) W niektorych wersjach zmienna int zajmuje 4 bajty a w niektorych 2. Efekt
? Napiszmy program w ktorym bedzie int=70000 a potem prze-kompilujmy to np.
pod linuxa w kompilatorze gdzie int zajmuje 2 bajty. Program nie bedzie
chodzil tak jak nalezy ;-)
Tak wiec mi tu na grupie nie zachwalajcie C++ w nieskonczonosc ;-)
Nie wiem jak inni, ale ja spokojnie pisze obiektowy kod pod Visualem, a
pozniej kompiluje to na SunOSie, AIXie, Linuxie i FreeBSD i dziala. Co
do bibliotek standardowych, to jedynie pod Linuxem zdazaja sie czasem
jakies warningi, ale to zalezy kto tym linuxem administruje. W druga
strone jest podobnie, ale to zalezy kto program pisal, zwykle sie
kompiluje, czasem tylko trzeba popoprawiac jakies drobiazgi, wiekszosc
to warningi przy rzutowaniu, error zdaza sie przewaznie przy deklaracji
zmiennej w for(*tu*) (w Visualu ta deklaracja jest widoczna poza for) i
czasem przy deklaracji tablic o rozmiarze nie const (Visual na to nie
pozwala).
Co najfajniejsze dzialaja przyklady kozystajace z wysokopoziomowych
bibliotek np. glut z OpenGL - ten sam kod dziala pod X-ami i Windows.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: OpenGL + VC++
P.K. napisał:
Cze :)
Używam GLUT'a (OpenGL) , chciałbym odpalić 2 okna w których był by ten sam
widok tylko przesuniety o parę stopni (zresztą nevermind..) Problem tkwi w
tym iż chcę mieć 2 okna ( lub ) widoki np.w jednym oknie, które były by
poruszane za pomocą tych samych klawiszy ... - pracowały by
synchronicznie.that's all
Czy trzeba odpalić 2 wątki ...Jak ? (Używam Ms VisualC++)
W źródłach biblioteki GLUT jest odpowiedni przykład, a konkretnie:
progsdemoswalkerwalker.c
[...]
int main() {
glutInit(&argc, argv);
//dla pierwszego okienka
glutInitWindowSize(512, 512);
glutInitWindowPosition(700, 250);
glutInitDisplayMode(GLUT_DOUBLE | GLUT_RGB | GLUT_DEPTH);
GuyWindow = glutCreateWindow("The Guy:");
[...]
glutDisplayFunc(GuyDisplay);
glutReshapeFunc(GuyReshape);
glutKeyboardFunc(GuyHandleKeys);
//dla drugiego okienka
glutInitWindowSize(512, 1024);
glutInitWindowPosition(100, 0);
glutInitDisplayMode(GLUT_DOUBLE | GLUT_RGB | GLUT_DEPTH);
CurveWindow = glutCreateWindow("Rotation Curves:");
[...]
glutDisplayFunc(CurveDisplay);
glutReshapeFunc(CurveReshape);
glutMouseFunc(CurveHandleButton);
glutMotionFunc(CurveHandleMotion);
glutKeyboardFunc(CurveHandleKeys);
glutVisibilityFunc(CurveVisible);
[...]
Pod Windowsem nie próbowałem, ale pod Linuxem skompilowałem i chodzi. Na
ekranie są dwa osobne kienka z
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: GLUT i OpenGL
GLUT i OpenGL
Jak mam sprawdzic czy mam zainstalowany GLUT'a i OpenGL?
Przejrzyj resztę wiadomości
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plorientmania.htw.pl