|
Oglądasz wypowiedzi znalezione dla hasła: Globalizacja a terroryzm
Temat: Ben Laden przestrzega przed ingerencją w Somalii
do honeyr honeyr napisał:
> To tylko kolejne potwierdzenie faktu, że globalizacja i terroryzm to dwie
stron
> y
> tego samego medalu, wytopionego w zaprzyjaźnionym niegdyś kręgu.
Spostrzezenie niezwykle trafne! Wiele razy nad tym sie zastanawialem i sklaniam
sie ku przyjeciu teorii, ze terrorysci (z malymi wyjatkami) swiadomie pelnia
role "naganiaczy" calych narodow w kierunku globalizmu - za co sa oplacani
przez arcybogate globalistyczne szuje. Bogate globalistyczne swintuchy pokazuja
nam, ze bez ich opieki (=globalizmu) wystawieni jestesmy (i bedziemy) na
terroryzm. Pozdrawiam.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Ben Laden przestrzega przed ingerencją w Somalii
To tylko kolejne potwierdzenie faktu, że globalizacja i terroryzm to dwie strony
tego samego medalu, wytopionego w zaprzyjaźnionym niegdyś kręgu.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Jak się ogląda telewizję w Bydgoszczy
Najlepiej rządzi się durnowatym społeczeństwem. Komfortowa sytuacja. Wystarczy
paru dobrych speców od wizerunku władzy i można robić z motłochem przez 4 lata
co się chce. Kto za to odpowiada: komunie z natury nie zależało na edukacji
politycznej społeczeństwa, nowa władza zaś likwiduje jedyne w miarę obiektywne
żródło - Wiedzę o społeczeństwie w skołach średnich.
Zobaczcie co wyrzuca pan minister Giertych ze szkół i czego się obawia. W tym
roku wiedza o społeczeństwie po geografii i biologii była trzecim przedmiotem
wybieranym na maturze przez zdających. Ktoś kiedyś powiedział, że najlepiej
rządzi się głupim społeczeństwem. Działania MEN w sposób jednoznaczny do tego
zmierzają. Zamiast wychować młodych ludzi na świadomych swoich praw i obowiązków
członków społeczeństwa obywatelskiego, produktem prania mózgów przez programy i
podręczniki pana Giertycha będą fanatyczni wrogowie wszystkich sąsiadów Polski,
wszystkich mniejszości narodowych i religijnych. Polska stanie się pośmiewiskiem
nowoczesnej Europy. Giertychowi brakuje janczarów w bojówkach MW. Tym sposobem
niestety odniesie sukces.
Codziennie padają pytania, dlaczego społeczeństwo jest niechętne do działania;
dlaczego nasza kultura polityczna jest taka, a nie inna; dlaczego jesteśmy
skazani na bierność obywateli. Może, zamiast stawiać te pytania, należy do
wiedzy o społeczeństwie przywiązywać tę samą wagę, co do innych przedmiotów.
Podaje przykład fragmentu jednego z programów do wiedzy o społeczeństwie dla
szkół ponadgimnazjalnych. Uczy obiektywnego spojrzenia na społeczeństwo i
politykę. Uczy właściwych zachowań społecznych w rodzinie, zbiorowości gminnej i
państwowej.
Uczniowie po kursie prowadzonym według programu Przewodnik młodego obywatela.
Edukacja prawna i obywatelska powinni opanować wiadomości z następujących
zakresów tematycznych:
A. Żyjąc z innymi - jednostka, osobowość, więź społeczna, grupa, wspólnota,
naród a społeczeństwo, mniejszości narodowe, człowiek a ojczyzna, patriotyzm i
nacjonalizm.
B. Na społecznej scenie - prawidłowości życia społecznego, role społeczne,
normy, struktura społeczna - nierówności i podziały, status i prestiż społeczny,
konflikty i metody ich rozwiązywania, kultura i subkultury.
C. Społeczeństwo obywateli - grupy interesów, stowarzyszenia, związki zawodowe,
opinia publiczna, środki masowego przekazu, różne formy aktywności
obywatelskiej, normy, obyczaje i etyka życia publicznego, postawy prospołeczne,
cnoty społeczne i obywatelskie, społeczeństwo obywatelskie.
D. Władza, państwo, polityka - źródła władzy uprawnionej, definicja i funkcje
państwa, ustroje i rządy, autorytaryzm i totalitaryzm a demokracja, polityka,
kultura polityczna, współczesne ideologie.
E. Demokracja w działaniu - historyczne korzenie demokracji, fundamentalne
zasady i wartości demokratyczne, procedury demokratyczne, konflikty wartości,
rządy prawa, konstytucja, trójpodział władzy, modele demokracji.
F. Polski system polityczny - demokratyczne państwo prawa, Konstytucja RP,
organy władzy ustawodawczej, wykonawczej i sądowniczej, administracja publiczna,
samorząd lokalny - organy, ich zadania i kompetencje.
G. Prawo - normy prawne, źródła i funkcje prawa, gałęzie prawa, tworzenie prawa
w Polsce, hierarchia norm prawnych.
H. Prawa człowieka - źródła, dokumenty, wolności i prawa człowieka i obywatela w
Konstytucji RP, prawa osobiste, polityczne, ekonomiczne, socjalne i kulturalne,
procedura ochrony praw człowieka. I. Prawo na co dzień - sądy powszechne, proces
cywilny, proces karny, obywatel w sądzie, policja, prokuratura, postępowanie
administracyjne.
J. Polska w Europie - polityka zagraniczna, integracja europejska, Unia
Europejska, polska droga do UE.
K. Problemy współczesnego świata - konflikty międzynarodowe i systemy
bezpieczeństwa, Organizacja Narodów Zjednoczonych, bieda, globalizacja i terroryzm.
Towarzyszące wszystkim działom zadania i ćwiczenia służą kształceniu takich
właśnie podstawowych umiejętności obywatelskich.
Tylko zdecydowana postawa i sprzeciw wobec chorych pomysłów giertycha
zapatrzonego w metody sprawowania władzy Łukaszenki mogą odnieść pozytywny
skutek w postaci ochrony szkoły i naszych dzieci przed nienawistną ideologią,
fanatyzmem religijnym i śmiesznością.
Przejrzyj resztę wiadomości
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plorientmania.htw.pl
|
|
Cytat |
Diabeł: wielki, czarny znak zapytania. Napierski Stefan Debiutuje się do samej śmierci, a i śmierć jest też debiutem. Aleksander Kumor Dla konserwatysty refleksja nad podstawami własnego światopoglądu jest rodzajem profanacji tak samo jak konieczność udowadniania egzystencji Boga jest estetycznym zgorszeniem dla każdego prawdziwie wierzącego; jest wyprowadzaniem irracjonalnej wartości na poziom racjonalny, desakralizacją boskości, której odebrany zostaje urok tajemniczości, bez której nie można pewnie stawić czoła lewicowym czcicielom diabła na ich polach bitewnych rozumu. Georg Quabbe Dlaczego tak często ludzie, dla których bardzo dużo zrobiłeś, ciężko się na ciebie obrażają? Może dlatego, że przypominasz im o ich słabościach. Kirk Douglas, Syn śmieciarza, Autobiografia Aby uwierzyć w drugiego człowieka, należy najpierw uwierzyć w siebie. Żyć w harmonii ze światem widzialnym i niewidzialnym. Odnaleźć prawdziwe oblicze Boga. . . Ale czy miłość jest w stanie uchronić przed samotnością? Nie zapominajmy, że "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju". Paulo Coelho
|
|