|
Oglądasz wypowiedzi znalezione dla hasła: GM Poland
Temat: kolor garbiego ciezka sprawa :)
Paweł Leśniak wrote: Jak jesteś taki niezdecydowany to moze coś takiego??? http://www.vwgolf.pl/vwgolf2/MkII/Images/Sebbo/012.jpg
Marzenie dresiarza!!!!
Z racji wykonywanego zawodu bylem w tym roku na Motoryzacyjnych Targach Poznanskich - Poznan Motorshow '01 przez caly czas trwania imprezy. Ze wzgledu na dawne znajomosci wiekszosc czasu spedzilem u kolegow na stoisku Opla. Tam pokazywali taki samochod - lakier nazywa sie "Cameleon", wystepuje w wielu odcieniach i kosztuje horendalne pieniadze (ok 20 000 pln). Vectra która stala na stoisku Opla zostala tam postawiona za zgoda GM Poland, bo jeden z dealerow wymyslil, ze tak pomaluje samochod to szybko znajdzie klienta - no i czeka juz 1,5 roku. Probowali go tam sprzedac, oczywiscie bezskutecznie. Jednak zwiazana z nim jest dosyc smieszna historyjka, ktora widzialem na wlasne oczy: Samochod sciagal dosyc duza liczbe gapiow w typie dres i glaca, w wieku od 14 do 40 lat. Dwoch chloptasi na widok tego samochodu, glosno w latwy do przewidzenia sposob wyrazilo swoj zachwyt ".... Tyyyy popatrz jaki w chuj lakier!!!!..." po czym juz w ugrzeczniony sposob zwrocili sie do sprzedawcy "Psze Pana co to za lakier???" na co sprzedawca (garnitur, krawat, zawodowy usmiech) nie dajacy po sobie niczego do tej pory poznac odpalil : "W CHUJ LAKIER Panowie...." Jezeli kogos urazily wulgaryzmy to sorki Pozdraw Verbi
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: użytkownicy Opli
Mam pytanko do użytkowników Opli z Wawy. Chodzi mi o ASO Auto-Żoliborz. Za każdym razem, jak do nich jadę na wymiane oleju, przegląd itd. ( sam. ma już 4 lata ) ZAWSZE stwierdzają iż coś jeszcze jest nie tak ( raz był to pasek rozrządu, innym razem tłumik środkowy ). Jako że po świętach robię przegląd, nie wiem, czy warto do nich jechać, czy poprostu nie zrobić tego gdzieś indziej?? Gdy wymienili mi tłumik środkowy, okazało się, że źle go zamocowali i się mocno obijał ( sam. poszedł na sprawdzenie do znajomego mechanika )... gdy do nich pojechałem, stwierdzili, ze jest to ewidentnie MOJA wina i chcieli kasę, za naprawienie mi tego. Nie będę już wspominał o tym, że sprzedali mi rozbity samochód jako nowy. Po dwóch latach, pojawiła się korozja na klapie bagażnika więc pojechałem do nich w tej sprawie i stwierdzili, że rozbiłem samochód i ktoś spaprał robote !!! Pomógł list napisany do GM Poland. Zadzwonili i przeprosili mnie za trudności i wymienili mi całą klapę... Czy tylko ja mam problem z tymi ludźmi, czy może nie jestem w tym odosobniony? Czy MUSZĘ jechać do nich na przegląd??? Czy teraz, te pieczątki w książeczce auta też są ważne? TIA
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: cena opla astry
Cześć wszystkim! Krzysztof Koczubik wrote:
Hello All! Tyle się pisało o cenia astry z gliwic i co: GL 1,4 (60KM) 34750zł GL 1,6 (70KM) 37750zł
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ Eeee, tak na fiata Sienę plujecie, wersja 1.4, 70 KM kosztuje 29900, Opel cokolwiek, ale naprawdę niewiele lepszy, (praktycznie identyczne wyposażenie), a 7760 zł to wcale nie mało. (Opel ma poduszkę i głośniki, to 1500 zł na niekorzyŚć Sieny, różnica dalej 6260 zł). ( za GW i rzecznikiem prasowym GM Poland )
czy to już wszystko ? Pozdrawiam Krzysztof_K
-- Pozdrowienia Janek Niech mnie diabli porwą! Niech diabli porwą? To się da zrobić.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: cena opla astry
Krzysztof Koczubik wrote in message <910557@f33.n484.z2.ftn... Hello All!
Tyle się pisało o cenia astry z gliwic i co: GL 1,4 (60KM) 34750zł GL 1,6 (70KM) 37750zł ( za GW i rzecznikiem prasowym GM Poland )
Czyli duzo czy malo zdaniem kolegi? Rok temu moj kolega kupil Astre "dokupujac" jedna poduszke (kierowcy), trzecie swiatlo stopu, tylne chlapacze, TytanLock i pakiet ubezpieczen placac za wszystko 37 500zl. Teraz mozna to wszystko miec (pakiet ubezpieczen darmo za pierwszy rok) za ponad 3000zl taniej (bo nie mam TytanLock'a, a mam jedna poduszke wiecej - zysk okolo 400zl). Czyli jest prawie 10 % taniej niz rok temu. Pozdrowienia Witek G. Ps. Ja tez liczyle na cene okolo 30 000zl 8-)))).
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: cena opla astry
On Sun, 08 Nov 98 20:28:28 +0100, Krzysztof Koczubik <Krzysztof.Koczu@f33.n484.z2.fidonet.orgwrote: Hello All!
Tyle się pisało o cenia astry z gliwic i co: GL 1,4 (60KM) 34750zł GL 1,6 (70KM) 37750zł ( za GW i rzecznikiem prasowym GM Poland )
Z cennika w salonie tez tyle. No ale w czasie dni otwartych zainteresowania raczej nikle. Co do ceny. Trzeba jakos zaczac zeby bylo z czego opuszczac. Pierwsza sprawa po nowym roku samochody z tegorocznej produkcji - na pewno z rabatem. Druga sprawa. Cene troche zaporowa bo jak wyjda na poczatku jakies bledy w samochodach to nie trzeba bedzie duzo poprawiac i nie bedzie duzej wpadki. No i trzecia - normalne promocje jak juz produkcja ruszy pelna para. Tak to sobie tlumacze. Na razie jestem baaardzo zawiedziony. Wojtek
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: cena opla astry
Krzysztof Koczubik napisał(a) w wiadomości: <910557@f33.n484.z2.ftn... |Hello All! | |Tyle się pisało o cenia astry z gliwic i co: | GL 1,4 (60KM) 34750zł | GL 1,6 (70KM) 37750zł |( za GW i rzecznikiem prasowym GM Poland ) | A jakie wyposazenie tych aut w standardzie i ew. co mozna dolozyc. Mnie interesuje 2xairbag + ABS, jak w takim wypadku wyglada cena??? Czy nie beda wkladali do niej silnikow lepszych niz 70KM?? Tomek
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: cena opla astry
Tomasz Wątorowski wrote: Krzysztof Koczubik napisał(a) w wiadomości: <910557@f33.n484.z2.ftn... |Hello All! | |Tyle się pisało o cenia astry z gliwic i co: | GL 1,4 (60KM) 34750zł | GL 1,6 (70KM) 37750zł |( za GW i rzecznikiem prasowym GM Poland ) | A jakie wyposazenie tych aut w standardzie i ew. co mozna dolozyc. Mnie interesuje 2xairbag + ABS, jak w takim wypadku wyglada cena??? Czy nie beda wkladali do niej silnikow lepszych niz 70KM?? Tomek
Z tego co ja czytalem to: 1. 1.6 ma moc 75 KM 2. W przyszlym roku beda montowac 1.6 16V 100KM Niestety nikt nie wspomina o 1.4 16V, a w sumie szkoda.
Tomek B.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Dlaczego jest tak źle skoro jest tak dobrze.
może przedstawię Ci jak ja widzę sprawę po kilku latach pracy w oplu (przy sprzedaży nowych aut dwa lata), otóż, jeżeli chodzi o ceny aut to są one sztywne i dealer musi poruszać się w ramach wyznaczonych przez GM Poland,
Zakładając, że podany adres @ jest właściwy - poszło na priv.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: OPEL - rabat na nowy samochod !!! PILNE - prosba
Witam!
Nosze sie z zamiarem kupna Astry II i wiem ze sprawa chociaz nie naglosniona, to u dealearow opla obowiazuje rabat na zakup nowego samochodu dla poszczegolnych grup zawodowych. Przejrzalem archiwum grupy i tak np. dla dziennikarzy jest to 9%, a juz dla nauczycieli 5% (tak jakby nauczycieli zarabiali wiecej ;)
Tych rabatow udziela GM Poland. Oni decyduja ktore grupy zawodowe maja miec rabaty i na jakim poziomie. Nauczyciele nie maja rabatu na Astre (chyba ze akademiccy). W tych rabatach nie chodzi o zarobki danej grupy zawodowej (patrz wlasnie nauczyciele i np. dziennikarze) Rzecz jednak w czym innym, czy ktos moglby poratowac mnie tekstem moze jakiegos regulaminu tego rabatu,
Moglbym, jest cos takiego w oplu jak "Podrecznik sprzedazy zbiorowej" i tam to jest wyszczegolnione, ale po co to czytac.
bo lokalny dealer utrzymuje ze dotyczy to wszystkich modeli oprocz podstawowej Astry II z silnikiem 1,2. Pytanie czy to prawda czy czlowiek blefuje?!
To prawda. Tylko na ten model nie można udzielic zadnego rabatu - chodzi o rabat GM. To co wytargujesz u dealera to juz jego sprawa
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: OPEL - rabat na nowy samochod !!! PILNE - prosba
Witaj! | nauczycieli 5% (tak jakby nauczycieli zarabiali wiecej ;)
Tych rabatow udziela GM Poland. [...] Nauczyciele nie maja rabatu na Astre (chyba ze akademiccy).
Wlasnie "moj" dealer utrzymuje ze nauczyciele pracujacy w szkolach jak najbardziej (5%). | Rzecz jednak w czym innym, czy ktos moglby poratowac mnie tekstem moze | jakiegos regulaminu tego rabatu,
Moglbym, jest cos takiego w oplu jak "Podrecznik sprzedazy zbiorowej" i tam to jest wyszczegolnione,
Bylbym w takim razie niezmiernie wdzieczny, jezeli to mozliwe to poprosze w jakiejs elektronicznej postaci na priva (uwaga na NOSPAM). Zawsze bylem ciekaw nowych rzeczy, wiec z przyjemnoscia to przeczytam, a i przydac sie moze! :) To co wytargujesz u dealera to juz jego sprawa
A powiedz mi szczerze, na co mozna liczyc? Ok. 1000zł w dodatkach typu -cd-radio, gumowa wycieraczka do bagaznika itp, to realna znizka? Duzo ? Mało? Astra ma byc podstawowa + centralny zamek + lakier.
Pozdrawiam! Aleksander
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: duplikat ksi¹¿ki serwisowej
kupiłem używany samochód - ale poprzedni właściciel zgubił książkę serwisową. auto było kupione w kraju i serwisowane w ASO.
Nie napisałeś jakie to auto. cała jego historia figuruje w ich bazie danych. czy jest możliwość wyrobienia/kupienia duplikatu książki serwisowej i uzupełnienia wpisów wszelkich napraw, przeglądów itd?
Swego czasu odtwarzałem książkę serwisową od mojej Vectry. Była kupowana w 1993 roku, a dealer już nie istniał. W GM Poland mieli dokumentację serwisową od tego dealera (co się niezwykle rzadko zdarza) i za 85pln dostałem pocztą nową książkę z odtworzonymi wszystkimi wpisami.
ile czasu to trwa??
U mnie-2 tygodnie, ale to tylko dlatego, że było co wpisywać. JAk nie mają danych to nie zrobią.
ale wiadomo kiedyś ten samochód będę sprzedawał
Idź do pana Kazia z serwisu to za stówkę dostaniesz kupę pieczątek i wpisów - idealnie serwisowane auto ;)
dzięki za info pozdrawiam michał
Radek
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: duplikat ksi¹¿ki serwisowej
Nie napisałeś jakie to auto.
Tak się składa że też vectra '00
kupowana była u jednego dilera a potem serwisowana w dwóch różnych ASO. jak to sie odbywa?? - muszę atakować GM Poland, czy dostanę pustą książeczkę od dilera :) i będę z nią ganiał po ASOach i w każdym płacić ok. stówki?? michał
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: duplikat ksi¹¿ki serwisowej
jak to sie odbywa?? - muszę atakować GM Poland, czy dostanę pustą książeczkę od dilera :) i będę z nią ganiał po ASOach i w każdym płacić ok. stówki??
JA zadzwonilem na infolinie GMP, ale to bylo 3 lata temu i już mialem dwa inne auta od tego czasu. Gosciu wzial dane ode mnie i samo przyszlo a w kopercie byl kwitek do przelewu. JAk oni uczciwie postapili to ja tez i ... zaplacilem:) michał
Radek
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Fiat Siena i jazdy probne
Mirek wrote: Witam. Na stronach Volkswagena WWW.VW-ONLINE.DE wypelnilem formularz zamawiajacy foldery m. innymi Golfa IV i inne. Mniej wiecej po 10 dniach otrzymalem niezle foldery z listem dziekujacym za zainteresowanie ich samochodami oraz z przeprosinami, ze tak dlugo to trwalo. Pozdrowienia Miroslaw Debowski
P. s. Czy ktos zna strony innych firm wysylajace foldery ?
Opel (GM Poland). Z ich strony www.opel.com.pl zamowilem prospekty Asrty. Dostalem je poczta wraz z listem, podobnym do Twojego. A, jeszcze byl adres i telefony do najbizszego dealera. Bardzo miło! A od dealera Toyoty w Markach, ktory wzial moje dane i obiecal wszystko przyslac, GUCIO dostalem. Alek Grzywacz
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: OPEL EURO 2 gdzie?
Sun, 4 Apr 2004 12:47:45 +0200, na pl.misc.samochody, Mrozik napisał(a): Witam Zakupilem sprowadzone auto Opel Astra II no i teraz pytanko : czy do zarejestrowania potzrebuje EURO 2 ? jesli tak to gdzie sie po to udac w DC ... a i czy czeka sie na to czy wystawiaja na miejscu ?
Chyba jest podobnie jak w Volvo - wydaje przedstawiciel na polskę. Zadzwoń do GM Poland to zapewne cię uświadomią co do czasu, kosztów i sposobu zamówienia (ale musisz mieć VIN i zapewne dokumenty odprawy celnej, lub zakupu).
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: 6-letnia Calibra jest lepsza od nowej Skody albo O
w latach '94-'95 pracowalem w centrali gm poland w intraco na stawkach. nie
jeden raz przejechalem sie calibra turbo full opcja (wowczas bylo to nowiutkie
autko zadajace niezlego szyku na ulicach). ten samochod mial niesamowitego
kopa. podkrecic obroty do 4000, puscic sprzeglo i 4 kola wgryzaly sie w asfalt.
cos wspanialego. owszem, wnetrze brzydkie bo od vectry, ale skora, elektryka i
inne bajery byly (jak na tamte czasy) fest. pokochalem to auto. nadal uwazam,
ze to jeden z najpiekniejszych coupe wszechczasow. kiedy dzisiaj widze, kto
nimi jezdzi, jak jezdzi, jak sa przerabiane i w jakim zalosnym stanie
technicznym jest wiekszosc egzemplarzy, to serce sie kraje...
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: ford ka czy opel corsa
Zanim kupisz to przeczytaj i sprawdz czt tak nie jest:
Na rynek w Polsce zostay sprowadzone samochody marki Opel Corsa model 2003
pieciodrzwiowe wyprodukowane w Niemczech .W samochodach tych mozna golym okiem
stwierdzic wade szkeiletu karoserii w czesci przedniej ,a co za tym idzie na
wystawaniu poszycia blotnika przedniego nad maske i drzwi .Przewaznie wystepuje
to po stronie prawej , ale bywa tez po lewej , lub po obydwu .Analizujac
dokladniej mozna sie dopatrzyc wady nadkola , slupkow bocznych i
podszybia .Poczatkiem roku 2004 w mediach w Polsce zostala podana informacja o
testeach przeprowadzonych przez czasopismo niemieckie" Motor Bild "gdzie jako
jedna z wad podano wade slupkow bocznych .Jestem posiadaczem samochodu z taka
wada i poszukuje osob w Polsce ktore nabyly Opla Corse z ta wada .Ponadto
czestym przypadkiem jest wada przekladni kierowniczej objawiajacej sie
stukukiem w ukaldzie kierowniczym , rozwniez jestem zainteresowany wszelkimi
informacjami o wystepowaniu tej wady .Wady o ktorych pisze sa dosc powaznym
zagrozeniem bezpieczenstwa uzytkownikow , sygnalizowane w GM Poland sa jednak
bagatelizowane i okreslane jako nie istotne .Interesuje mnie tez w znacznym
stopniu przestrzegania przepisow prawnych w GM Poland i podleglych
placowkach w stosunku do klijeta .W zwiazku z tym ,ze postanowilem ten problem
przedstawic w Ministerstwie Infrastruktury poszukuje osob u ktorch w
samochodach Opel Corsa te wady wystepuja i prosze o kontakt na podany adres .
wantura@poczta.onet.pl
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Jaka jest wasza opinia o oplu calibrze?
Calibra W latach '94 - '95 pracowalem w GM Poland. Mialem wtedy okazje przejechac sie
kilka razy Calibra Turbo owczesnego prezesa. Silnik i uklad przeniesienia
napedu (awd) byly po prostu super. Mozna bylo puscic sprzeglo przy 6000 obr. i
samochod strzelal jak z katapulty. Ale wnetrze bylo paskudne. Zywcem
przeniesione z Vectry A (podobnie jak i plyta podlogowa).
Ciekaw jestem jak spisywala sie "v-szostka" z ostatnich lat produkcji.
Darekk
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Uwaga - syf na stacjach Arala!
Odkleilem sie od Arala z tych samych powodow: 98 jak 95 i jakies
dziwne przydlawki. Niby nic a auto muli.
Numer z chusteczkami przypomina mi prezent w postaci 3 poduszek
pod glowe z nadrukowanym logo Opla, jaki dostalem od GM Poland.
Dwoch za cholere nie szlo napompowac, a trzecia miala nieszczelny
zawor.
Efekt marketingowy odwrotny od zamierzonego
Pozdr.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Przydasie na różne różności
Gość portalu: MIchal napisał(a):
> Zmien na Toyote,posiada wbudowane fabrycznie.Za jednym pociagnieciem wysuwasz
> z schowka i jednym pchnieciem wsuwasz z powrotem.Wszystko utrzyma od szklanki
> kawy do puszki coli a nawet piwa bezalkocholowego.W badziewiu europejskim
> zaczynaja wprowadzac teraz .Pzdr.Michal
> P.S Tojota produkuje te rzeczy juz od 10 lat.Powiedz mi dlaczego to nazywasz
> przydasie,acha teraz zrozumialem,widzisz w jezyku szwedzkim slowo das oznacza
> taki kibel wiejski, jak polska slawojka.
Wiesz Michal, nazewnictwo robi figle w obie strony, np. dlaczego
firma Osram zmienila w koncu nazwe na polskim rynku...?
Ale do rzeczy. Kiedys opisalem "przydasie" w postaci poduszek
nadmuchiwanych, ktore dostalem od GM Poland przed wakacjami.
Ucieszylem sie, bo akurat ruszalem w podroz. I kiedy moja zona
postanowila sie zdrzemnac pierwsza poduche nie szlo nadmuchac
(dziura), 2giej nie szlo zakorkowac (korek wezszy od dziury), a
trzecia miala zgrzane scianki od wewnatrz. Ale logo opla mialy.
Brawo. Pozdr.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Astra DTI- zużycie 1l oleju na 7500 km- norma ?
Taaa, widzę, że mamy specjalistę od silników opla! Ta seria 2,0 DTI miała
spaprane perścienie tłokowe i stąd wynikało b.duże zużycie oleju. GM Poland
uznało, że skoro silniki działają to nic nie trzeba robić a ludziom wmawiać, że
tak ma być. Dziwne, żę TDI w Golfie IV mojego brata jakoś nie brał wiaderka
oleju choć to też turbo i diesel. Jak pewnie wszystkim wiadomo, na zyzycie
oleju wpływa milion czynników, jednym z ważniejszych jest proces DOCIERANIA
(tak, docierania - to dla fanów dotartych fabrycznie samochodów) oraz
użytkowanie późniejsze - np. traktowanie zimnego silnika. Diesel,
generalizując, MOŻE zyzywać więcej oleju ze względu na trudniejssze warunki
pracy, dużo wieksze wibracje i cisnienia, na jaki wystawiony jest olej. Przy
odpowiedniej eksploatacji i DOBRYCH materiałach (tak jak w Toyocie) nie będzie
to zyzycie odbiegało od normy. To tyle na razie.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: OPEL DEALER W BYTOMIU- ROZWIĄZANA UMOWA GM
OPEL DEALER W BYTOMIU- ROZWIĄZANA UMOWA GM GM Poland wypowiedział umowę dealerską firmie w Bytomiu.
Praktycznie oznacza to, że od dnia dzisiejszego w regionie jest jeden
autoryzowany punkt dealerski mniej. Powinny zniknąć wszystkie znaki,
zastrzeżone przez firmę OPEL, takie jak logo, banery i inne....
Oznacza to również, że każdy klient który przyjedzie do dawnego punktu
dealerskiego, na przegląd i taki przegląd zostanie wykonany, pomimo
wypowiedzenia umowy dealerskiej, może utracić gwarancję na swój samochód!!
Może to mieć w przyszłości, poważne dalsze konsekwencje dla klienta.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Rząd ułatwi import używanych aut
Słusznie - mniej łapówek
"Zgodnie z nowymi przepisami bez żadnych ograniczeń będzie można zarejestrować
w Polsce nawet brytyjskie auto z kierownicą po prawej stronie, choć obecnie
jest to zakazane. - Zapewne chodzi o poprawę bezpieczeństwa na drogach -
ironizuje Przemysław Byszewski, rzecznik GM Poland."
************************************
Czyżby dotychczas zawracano na granicy turystów z Wysp w trosce o
bezpieczeństwo, panie Byszewski?
Czy red. Kublik ma choćby zielone pojęcie, jak wyglądają owe bezcenne badania
techniczne? No i dlaczego z uporem sam sobie zaprzecza od lat walcząc z
sprowadzaniem używanych samochodów - wszak owe badania miały to ograniczyć.
Ograniczyły?
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: W przyszłym roku GM Poland chce sprzedać u nas ...
W przyszłym roku GM Poland chce sprzedać u nas ... haha powodzenia na zachodzei te auta sie nie beda sprzedawac bo
sa z polski. Wszystkie wyroby np fiata nie maja made in poland
ale made in fiat, W kraju nikt nie kupi tych aut bo beda za
drogia a społeczenstwo biednieje
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: GM chce zamknac fabryke
i dlatego też...
"Sedan zamiast merivy
Piątek, 10 marca 2006r.
Gliwicka fabryka Opla przegrała z Hiszpanią rywalizację o to, gdzie będzie
powstawała nowa meriva. Władze koncernu General Motors Poland poinformowały
natomiast swoją załogę, że Gliwice będą miejscem produkcji zupełnie nowego
modelu astry III sedan. Informacja ta nie została jeszcze podana jako oficjalny
komunikat. Produkcja ma ruszyć w sierpniu przyszłego roku.
– Samochód ten istnieje na razie jako prototyp, nie był jeszcze prezentowany na
żadnej imprezie targowej – powiedział nam Wojciech Osoś, rzecznik GM Poland.
Astra III sedan będzie stopniowo wypierać produkowaną już w Gliwicach agilę. Z
tego względu nie przewiduje się zwiększenia zatrudnienia."
gliwice.naszemiasto.pl/wydarzenia/577950.html
:)
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: BYTOM BEZ DEALERA OPEL
BYTOM BEZ DEALERA OPEL GM Poland wypowiedział w umowę dealerską firmie w Bytomiu.
Praktycznie oznacza to, że od dnia dzisiejszego w regionie jest
jeden autoryzowany punkt dealerski mniej. Powinny zniknąć wszystkie
znaki, zastrzeżone przez firmę OPEL, takie jak logo, banery i
inne....
Oznacza to również, że każdy klient który przyjedzie do dawnego
punktu dealerskiego, na przegląd i taki przegląd zostanie wykonany,
pomimo wypowiedzenia umowy dealerskiej, klient traci gwarancję na
swój samochód!! Może to mieć w przyszłości, poważne dalsze
konsekwencje dla klienta.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Łodyga i Bąbelek otwierają hipermarkety
GW podaje 40 000 mkw. -a co da taki inwestor?????? Na pewno mniej niż gdyby
powstal tam zaklad porównywalny z GM Poland w Gliwicach ale.......ktos to
zaprojektuje,ktos wybuduje,ktos wyleje parkingi,ktos bedzie dostarczal tam
chocby papier do drukarek i inne drobiazgi,ktos bedzie tego pilnowal,ktos to
bedzie sprzątal itd.itp.( wazne aby tym "ktos "byly firmy z zielonki),rozwinie
sie siec MPK w okolicy ,wiecej ludzi z okolicznych wiosek i miasteczek
przyjedzie do zielonki na zakupy,bedzie placony PODATEK OD NIERUCHOMOSCI do
kasy miasta ( a od 40 000 mkw to bedzie z milion rocznie)... -wez też pod
uwage chocby jak wyglądaly stare opuszczone hale na energetyków -a jak wyglada
pobudowany na ich miejscu kompleks tesco.....ja widze dużą różnice....
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Nowy prezes Komunikacji Miejskiej w Płocku Miec...
czy wiecie ze:
1. Pan Mieczysław Magieski nigdy nie był szefem serwisu opla w swojeje firmie
MDM CAR-bo się do tego nie nadawał.
2. Pan mieczysław Magierski nie był jakimś dyrektorem do jakości w mercedesie -
bo dla nie nijakość była najważniejsza.
3. Pan Mieczysław Magierski jest kłamcą podając nieprawdziwe dane o sobie.
4. Pan mieczysław Magierski był Dyrektorem Firmy MDM-CAR sp zoo był członkiem
zarządu firmy MDM-CAR sp zoo. TO on miał najwiekszy wpływ na działalność firmy
mdm, to jego zasługą jest utrata licencji GM POLAND na sprzedaż i serwis OPLA.
5. Pan Mieczysław Magierski doprowadził do sytuacji w której jedynym
rozwiązaniem był desant komandosów na firmę MDM-CAR dokonany na zlecenie
właściela majątku przy ul. Kilińskiego.
6. Pan Mieczysław Magierski już na nowym stanowisku chciał sprzedać a może
kupić dla Komunikacji Miejskiej urzdądzenia i narzędzia ze swojej poprzedniej
firmy.
7.Panie Prezydencie kończ Waść wstydu oszczędź.
MALA
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Nowy prezes Komunikacji Miejskiej w Płocku Miec...
Gość portalu: mala napisał(a):
> czy wiecie ze:
> 1. Pan Mieczysław Magieski nigdy nie był szefem serwisu opla w swojeje firmie
> MDM CAR-bo się do tego nie nadawał.
> 2. Pan mieczysław Magierski nie był jakimś dyrektorem do jakości w
mercedesie -
>
> bo dla nie nijakość była najważniejsza.
> 3. Pan Mieczysław Magierski jest kłamcą podając nieprawdziwe dane o sobie.
> 4. Pan mieczysław Magierski był Dyrektorem Firmy MDM-CAR sp zoo był członkiem
> zarządu firmy MDM-CAR sp zoo. TO on miał najwiekszy wpływ na działalność
firmy
>
> mdm, to jego zasługą jest utrata licencji GM POLAND na sprzedaż i serwis
OPLA.
> 5. Pan Mieczysław Magierski doprowadził do sytuacji w której jedynym
> rozwiązaniem był desant komandosów na firmę MDM-CAR dokonany na zlecenie
> właściela majątku przy ul. Kilińskiego.
> 6. Pan Mieczysław Magierski już na nowym stanowisku chciał sprzedać a może
> kupić dla Komunikacji Miejskiej urzdądzenia i narzędzia ze swojej poprzedniej
> firmy.
> 7.Panie Prezydencie kończ Waść wstydu oszczędź.
> MALA
No to afera. Pan Prezydent już kończy. A przed Tobą Przyszłość Wielka bo
odkryłeś Wielkie Rzeczy. Liczymy że dokończysz dzieła i sam zasiądziesz na
Tronie .
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: cena opla astry
Hello All! Tyle się pisało o cenia astry z gliwic i co: GL 1,4 (60KM) 34750zł GL 1,6 (70KM) 37750zł ( za GW i rzecznikiem prasowym GM Poland ) czy to już wszystko ? Pozdrawiam Krzysztof_K
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Dlaczego jest tak źle skoro jest tak dobrze.
Witam,
Wczorajszy dzień upłynął na jeżdżeniu po róznych dilerach celem złożenia zamówienia na 3 auta. Nie szukałem maybacha, ani niczego ze stajni mc larena, czy ferrari... A odzew był conajmniej zastanawiający. Ale po kolei:
Witaj, może przedstawię Ci jak ja widzę sprawę po kilku latach pracy w oplu (przy sprzedaży nowych aut dwa lata), otóż, jeżeli chodzi o ceny aut to są one sztywne i dealer musi poruszać się w ramach wyznaczonych przez GM Poland, marża wynosi 4-7%, jeżeli są rabaty to dealer sprzedaje czasem samochód poniżej zakupu od importera a jest mu to potem refundowane ale wówczas marża potrafi wynosić 1% a czasem wychodzi na 0 (słownie zero), w Twojej sytuacji możesz auto kupić na firmę -wówczas dostajesz rabaty przewidziane przez GMPL bo np. masz kilka aut w firmie, lub kupujesz jak wspomniałeś 3szt- jeżeli jest to leasing to ma on wynegocjowane ceny (rabaty) z GM i cena zakupu jest znacznie niższa ale przecież ten leasing de facto kupuje ileś tam samochodów miesięcznie, gdyby cena zakupu auta była by obniżona bez podstaw to w razie kontroli dystrykta dealer płaci kary finansowe -np. jednego z dealerów kilka aut sprzedanych w ten sposób kosztowało kilkaset tysięcy złotych kary... Jeżeli chodzi o gratisy to leżą one w gestii dealera. Pozostają kwestie polityki płacowej i personalnej firmy, często wśród sprzedawców jest ogromna rotacja kadr ponieważ zatrudniani są młodzi ludzie bez doświadczenia bo tylko oni zgodzą sie pracować z np. 800zł/mies. gdy już sie czegoś nauczą, odchodzą. Jeżeli właściciel salonu podchodzi do sprawy bardziej życiowo to daje jakiś procent z kredytów i lesingów sprzedawcom i w takich przypadkach kadra jest stała i fachowa, im więcej sprzedadzą tym więcej zarobią, proste. Nakreśliłem Ci trochę sytuację od wewnątrz, resztę dokombinuj sam, oczywiście tak wygląda to w oplu a jak jest w innych firmach, sądząc po Twoich doświadczeniach, podobnie, życząc udanego wyboru, pozdrawiam brat
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Astra kombi 1,7tdi - fabryczna instrukcja obsługi
Astra kombi 1,7tdi - fabryczna instrukcja obsługi Poszukuję do powyższego modelu fabrycznej instrukcji użytkownika. W GM POLAND
instrukcji z tego roku już nie posiadają. Czy ktoś z forumowiczów posiada
niepotrzebny egzemplarz i mógłby odstąpić?
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: sluzbowe auto klasy sredniej
Jezeli to nie podpucha (bo np pracujesz gm poland lub w vw) oraz
jezeli naprawde zalezy Ci na opinii, to proszę Cię bardzo:
Primo: jestem, a raczej bylem ogromnym fanem grupy VW i zawsze
wysoko sobie ceniłem te auta (od poczciwej octavii (2szt), poprzez
paska, do audi a4 (poprzeni model). Ostatnio tez wybierałem auto
służbowe i w finale miałem paska vs insignie - wybrałem opla
(pierwszy opel z wyboru). Nowa insignia jezdzi naprawde dobrze,
zawieszenie (mam wersję z regulacja sport/tour) jest dopracowane i
swietnie wytlumia, a w trybie sport połyka zakręty jak włoch makaron.
Motor 160km (diesel) daje wystarczajaca dynamikę i jednocześnie jest
wyraźnie cichszy w środku niż motor w pasku. Poza tym dobre
spasowanie elementów, naprawdę wysoki komfort podróżowania na
długich dystansach, auto wręcz stworzone na autostrady (180km/h i
tylko 3000 obr). Do tego gadżety takie jak zdalnie, elektrycznie
otwierana klapa (mam wersję kombi), światła AFL, navi (po polsku)
itp. Słabe punkty: środkowy tunel wygląda dobrze, ale tylko wygląda -
przy naciśnięciu z boku strasznie skrzypi (ale na szczęście tylko
ten element - reszta jest spasowana bez zarzutu), design w środku o
wiele ładniejszy niż w pasku, ale z kolei jest wiele zakamarków na
kurz. Mankament najistotniejszy to automatyczna skrzynia biegów -
jak na klasyczną hydrokinetyczną jest w miarę OK, ale do DSG VW jest
jej jednak baaaardzo daleko - po prostu dwusprzęgłówka jest klasą
samą dla siebie - więc jeżeli rozważasz automata, to poważnie
zastanów się na wyborem, bo dla samej skrzyni DSG można wiele
wybaczyć w pasku. Zalety paska to moim zdaniem fotele (ale tylko w
wersji sportline lub highline), automat, sporo miejsca z tyłu (wbrew
pozorom insignia jest trochę mała z tyłu). Wady to wyraźnie
słyszalne szumy nadwozia, psujące się zawieszenie i padające turbiny
(tego wszystkiego doświadczyłem tylko w ciągu jednego roku jazdy
paskiem) oraz tanie, skrzypiące plastiki na desce z przodu.
Osobiście uważam, że insignia jest też ciekawsza jeżeli chodzi o
design, ale to już kwestia gustu. Obecnie jeżeli bym się decydował
na paska i nie potrzebowałbym kombi, to chyba zdecydowałbym się na
CC - o wiele ciekawszy design i lepsze materiały w środku niż w
wersji klasycznej (a do tego z dwukolorową tapicerką skórzaną po
prostu wygląda super). hondą jeździłem w ramach testów i niestety
auto ma średnią dynamikę, mały bagażnik i morze tanich plastików w
środku.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Romuald Rytwiński nowym szefem GM Poland
Romuald Rytwiński nowym szefem GM Poland Brawo dla Polaka...
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Ktoś widział już w Polsce Astrę III na żywo?
Widziałem dzisiaj na parkingu pod siedzibą GM-Poland (Domaniewska 41 Warszawa).
Stoi obrzydliwa ciemnozielona.
Rozczarowałem się, na żywo wygląda kiepsko. Nie rzuca się w oczy, gdybym prawie
na nią nie wpadł to bym jej nie zauważył. Taka jakaś nijaka.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: W Gliwicach maja przyjac 200 osób do Opla
od kiedy Opel jest niemiecką firmą? Opel należy do GM POLAND i z Niemcami ma tyle wspólnego co Durczok z TVN. Czyli
nic. A ten co wypisuje te bzdury, ze zatrudniają śląskich niemców to poprostu
ignorant.
pracownik Opla
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Polonia inwestuje - po raz kolejny
Polonia inwestuje - po raz kolejny Jesli ktos mysli o inwestowaniu w Polsce to prosze tylko poczytac artyko;l z
Gazety, ktory tu przytaczam:
"NSA: General Motors Poland nie odzyska od fiskusa 28 mln zł podatku akcyzowego
Spółka General Motors Poland nie odzyska 28 mln zł podatku akcyzowego od
sprzedanych w 1998 r. samochodów, które składano w fabryce na Żeraniu - orzekł
w piątek Naczelny Sąd Administracyjny
Zgodnie z umową umową inwestycyjną z 1993 zawartą między polskim rządem a GM i
Oplem, spółka GM Poland mogła korzystać ze zwolnienia w podatku akcyzowym do
2001 r. Tak było jednak tylko dwa lata. W 1998 r. minister finansów nie zgodził
się na kontynuowanie ulgi i nakazał odprowadzić akcyzę od sprzedanych
samochodów. W końcu firma zapłaciła ponad 28 mln zł podatku (musiała zaciągnąć
kredyt w banku) ale decyzję izby skarbowej nakazującą zapłatę zaskarżyła do
Naczelnego Sądu Administracyjnego. Uważa, że jest ona niezgodna z umową
podpisaną przez polski rząd przed ośmioma laty.
- Likwidacja ulgi miała wpływ na ubiegłoroczne zamknięcie fabryki na Żeraniu -
powiedziała pełnomocnik spółki. Odmówiła komentarza wcześniejszych doniesień,
jakoby w sprawie akcyzy spółka zamierzała zwrócić się do międzynarodowego
arbitrażu.
NSA oddalił skargę. Zgodnie z piątkowym wyrokiem GM Poland nie odzyska więc
pieniędzy. Zdaniem NSA umowa uzależniała zastosowanie ulgi od wydawanej co rok
decyzji ministra. Minister finansów miał więc prawo także odmówić kolejnej ulgi
i z tego prawa skorzystał."
(Koniec cytatu)
Jak widac gwarantem takich posuniec jest nawet Naczelny Sad Administracyjny.
Ile jest wiec warta jakas umowa i dokument w Polsce?
Najpierw stabilnosc i razsadek... Potem przedstawiciele rzadu powinni sugerowac
inwestowanie w Polsce.
Jesli ktos planuje inwestowac to zycze powodzenia, ale radze dwa razy dobrze to
przemyslec.
MS
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: wreszcie saab w normalnych rekach!
GM Poland przejmuje obowiązki importera samochodów SAAB od firmy Almeco Sp. z o.o. Warszawa. Firma Almeco Sp. z o.o., od roku 1993 Wyłączny importer i dystrybutor samochodów marki Saab w Polsce, oraz General Motors Poland zawarły porozumienie o przejęciu przez GM z końcem bieżącego roku działalno ci importerskiej i dystrybucyjnej samochodów Saab w Polsce. W ramach nowej umowy warszawskie punkty dealerskie i serwisowe należące do Almeco będą w dalszym ciągu funkcjonować jako autoryzowane punkty dealerskie Saaba. "W obliczu wielu zmian zachodzących w branży motoryzacyjnej jest to dla nas odpowiedni moment na podjęcie kluczowych decyzji o naszych planach na przyszło ć. Sytuacja, w której General Motors wykorzystuje efekt synergii, prowadząc działalno ć importową samochodów Saab w ramach swej własnej organizacji, daje nam szansę większego rozwoju w sferze sprzedaży detalicznej" - powiedział Maciej Cendrowicz, Prezes Zarządu Almeco Sp. z o.o. Rozpoczynając swoją działalno ć w 1993 roku, Almeco została pierwszą firmą prowadzącą oficjalny import, dystrybucję oraz serwis samochodów Saab w Polsce. W ciągu niemal 12 lat swej działalno ci Almeco uzyskała liczący się udział rynkowy samochodów Saab w segmencie samochodów Premium i stworzyła organizację wiadczącą usługi na najwyższym poziomie na rzecz posiadaczy samochodów Saab. Obecna sieć sprzedaży i obsługi serwisowej Saaba składa się z 9 dealerów oraz 11 punktów serwisowych. Dwa punkty dealerskie prowadzone przez Almeco pozostaną w składzie nowej sieci sprzedaży Saaba w Polsce. Prace nad przejęciem działalno ci importowej od Almeco przez General Motors Poland są już w toku, a ich nadrzędnym celem jest nie tylko utrzymanie wysokiego poziomu relacji z klientami oraz wiadczonych usług w okresie przej ciowym, lecz także rozwój działalno ci przez obie strony już w najbliższej przyszło ci. "Przez ponad 10 lat Almeco stała się cennym partnerem handlowym dla Saab Automobile AB. Jeste my zadowoleni, iż Almeco pozostanie czę cią sieci dealerskiej Saaba, a jej wiedza i do wiadczenie zostaną należycie wykorzystane. Mamy te same cele, liczymy więc na obiecujące partnerstwo w przyszło ci" - powiedział Michael Klaus, Dyrektor ds. Sprzedaży, Marketingu i Obsługi Posprzedażnej GM Poland. General Motors Poland oraz GM DAT Polska są spółkami zależnymi GM, które zajmują się organizacją sprzedaży samochodów Opel i Chevrolet w Polsce. Marka Saab, obecna w segmencie samochodów klasy Premium, będzie trzecią już marką koncernu w ramach organizacji GM w Polsce. General Motors Corporation jest w 100% wła cicielem Saab Automobile AB od 28 stycznia 2000 roku. Najważniejszym produktem Saaba na rok 2004 jest całkowicie nowy Saab 9-3 Kabriolet. Maciej Cendrowicz Michael Klaus Prezes Zarządu Dyrektor ds. Sprzedaży, Almeco Sp. z o.o. Marketingu i Obsługi Posprzedażnej GM Poland
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Swiatowy odwrot od ropy
ekobenzyna www.rp.pl/artykul/5,111864.html
Nowe ekopaliwo już wkrótce
Magdalena Kozmana 26-03-2008, ostatnia aktualizacja 26-03-2008 06:18
Na polskich stacjach pojawi się pierwsze biopaliwo do aut
benzynowych. Będzie tańsze nawet o złotówkę od tradycyjnych benzyn.
W Niemczech dostępne jest na 500 stacjach
Ministerstwo Gospodarki ogłosiło projekt rozporządzenia regulującego
normy nowej ekobenzyny E85. Ma to rozruszać produkcję ekologicznego
paliwa do aut benzynowyc . Benzyna ta w 70 – 85 proc. produkowana
będzie z etanolu pochodzenia roślinnego, czyli zbóż, trzciny
cukrowej i buraków cukrowych.
Obecnie przepisy pozwalają na sprzedaż na stacjach paliwowych w
kraju dwóch rodzajów biopaliw: oleju napędowego z dodatkiem 20 proc.
biokomponentów i biodiesla w 100 proc. wyprodukowanego z biomasy.
Nie ma natomiast ekologicznych paliw dla pojazdów z silnikiem
benzynowym. E85 świetnie sprzedaje się już w Niemczech, Czechach czy
Szwecji, gdzie jest dostępna na ponad pół tysiąca stacji. By ją
wprowadzić w Polsce, trzeba ten zamiar notyfikować Komisji
Europejskiej. Resort gospodarki ocenia, że procedura ta zajmie
sześć, siedem miesięcy. Nowe paliwo ma więc szansę pojawić się na
stacjach (są na to gotowe) przed końcem roku. – Jesteśmy za
wprowadzeniem tego paliwa. Uważamy, że powinno być atrakcyjne dla
kierowców – ocenia Robert Gmyrek, dyrektor ds. alternatywnych źródeł
energii PKN Orlen. Koncern zapowiada, że gdy tylko rozporządzenie
dotyczące E85 wejdzie w życie, zacznie jej produkcję.
Niestety z nowego paliwa będą mogli skorzystać tylko nieliczni
kierowcy. W Polsce auta z napędem na bioetanol (tzw. flexi fuel albo
biopower) stanowią margines. Nieliczne modele oferują np. Ford,
Volvo czy General Motors. – Mamy w naszej ofercie auta Saab i
Cadillac, które mogą jeździć na E85. Od 2010 roku będziemy mieli
także ople i chevrolety – zapowiada Przemysław Byszewski, rzecznik
GM Poland.
Koncerny samochodowe są zainteresowane zwiększeniem sprzedaży aut z
napędem na bioetanol – w ten sposób łatwiej bowiem sprostają unijnym
normom dotyczącym ograniczania emisji dwutlenku węgla w transporcie.
Wprowadzenie normy E85 w Europie to m.in. wynik ich starań.
Obecnie etanol jest dodawany do benzyn tylko w niewielkiej ilości –
nieprzekraczającej 5 proc. objętości (na tyle pozwalają unijne
normy). Firmy chcą, by polski rząd jak najszybciej zwiększył górną
granicę zawartości etanolu do 7 – 10 proc. Taką krajową normę
wprowadziła już m.in. Francja.
Wejście na rynek paliwa E85 i zwiększenie norm zawartości w już
sprzedawanych powinny się przyczynić do rozwoju krajowej produkcji
etanolu. Dotychczas głównym dostawcą tego surowca były krajowe
gorzelnie. Nie są jednak konkurencyjne w porównaniu z europejskimi
fabrykami etanolu.
Źródło : Rzeczpospolita
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Almeco rezygnuje z SAABa...
Almeco rezygnuje z SAABa... ...i bierze sie za ...Ssangyonga :)
Firma Almeco Sp. z o.o., od roku 1993 Wyłączny importer i dystrybutor samochodów marki Saab w Polsce, oraz General Motors Poland zawarły porozumienie o przejęciu przez GM z końcem bieżącego roku działalności importerskiej i dystrybucyjnej samochodów Saab w Polsce.
W ramach nowej umowy warszawskie punkty dealerskie i serwisowe należące do Almeco będą w dalszym ciągu funkcjonować jako autoryzowane punkty dealerskie Saaba.
- W obliczu wielu zmian zachodzących w branży motoryzacyjnej jest to dla nas odpowiedni moment na podjęcie kluczowych decyzji o naszych planach na przyszłość. Sytuacja, w której General Motors wykorzystuje efekt synergii, prowadząc działalność importową samochodów Saab w ramach swej własnej organizacji, daje nam szansę większego rozwoju w sferze sprzedaży detalicznej - powiedział Maciej Cendrowicz, Prezes Zarządu Almeco Sp. z o.o.
Rozpoczynając swoją działalność w 1993 roku, Almeco została pierwszą firmą prowadzącą oficjalny import, dystrybucję oraz serwis samochodów Saab w Polsce.
W ciągu niemal 12 lat swej działalności Almeco uzyskała liczący się udział rynkowy samochodów Saab w segmencie samochodów Premium i stworzyła organizację świadczącą usługi na najwyższym poziomie na rzecz posiadaczy samochodów Saab.
Obecna sieć sprzedaży i obsługi serwisowej Saaba składa się z 9 dealerów oraz 11 punktów serwisowych. Dwa punkty dealerskie prowadzone przez Almeco pozostaną w składzie nowej sieci sprzedaży Saaba w Polsce. Prace nad przejęciem działalności importowej od Almeco przez General Motors Poland są już w toku, a ich nadrzędnym celem jest nie tylko utrzymanie wysokiego poziomu relacji z klientami oraz świadczonych usług w okresie przejściowym, lecz także rozwój działalności przez obie strony już w najbliższej przyszłości.
- Przez ponad 10 lat Almeco stała się cennym partnerem handlowym dla Saab Automobile AB. Jesteśmy zadowoleni, iż Almeco pozostanie częścią sieci dealerskiej Saaba, a jej wiedza i doświadczenie zostaną należycie wykorzystane. Mamy te same cele, liczymy więc na obiecujące partnerstwo w przyszłości - powiedział Michael Klaus, Dyrektor ds. Sprzedaży, Marketingu i Obsługi Posprzedażnej GM Poland.
General Motors Poland oraz GM DAT Polska są spółkami zależnymi GM, które zajmują się organizacją sprzedaży samochodów Opel i Chevrolet w Polsce. Marka Saab, obecna w segmencie samochodów klasy Premium, będzie trzecią już marką koncernu w ramach organizacji GM w Polsce. General Motors Corporation jest w 100% właścicielem Saab Automobile AB od 28 stycznia 2000 roku. Najważniejszym produktem Saaba na rok 2004 jest całkowicie nowy Saab 9-3 Kabriolet.
motoryzacja.interia.pl/news?inf=494100
A tu o SY:
Południowokoreańska firma Ssangyong Motor Company, producent samochodów sportowo-użytkowych (SUV), oraz Almeco Sp. z o.o. podpisały umowę, na mocy której Almeco zostało wyłącznym importerem samochodów Ssangyong w Polsce. Jak powiedział Maciej Cendrowicz, prezes zarządu polskiej spółki, Almeco stworzy w Polsce sieć dealerską i serwisową dla samochodów marki Ssangyong, a oferowanymi modelami będą Musso, Musso Sports, Korando oraz luksusowy Rexton.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Miasto przywraca śródlądówkę
Gość portalu: uczennica XIV LO napisał(a):
> dziwna jest ta cała dyskusja...technika są wylęgarnią techników - przykro mi
to
>
> stwierdzić - nie możemy jednak uogólniać, technicy są potrzebni (może po
prostu
>
> trzeba było ograniczyć liczbę osó przyjmowanych do szkoły),
Witam Cie uczennico!
Masz racje,ze technicy/dobrzy/sa potrzebni.Jak wspomnial juz moj kolega z USA
glowna "maszyna" napedowa gospodarki sa dobrzy fachowcy.Kraj w sumie zacofany
technicznie jakim jest Polska potrzebuje dobrych fachowcow ludzi, ktorzy
potrafia cos wyprodukowac.Chociaz nie bylem w wojsku moge powiedziec, ze w
gospodarce jest jak w armii.Jest jeden general ,kilku oficerow a reszta to
normalni zolnierze.I wlasnie ci normalni "zolnierze" to robotnicy dobrze
wykwalifikowani robotnicy.
Bylem kilka dni temu w Polsce i chcialem kupic jakas zabawke dla swojej
dwuletniej wnuczki, cos polskiego.Sprzedawca popatrzyl na mnie jakbym
przylecial z ksiezyca: -panie u nas sie nie produkauje u nas sie sprzedaje-
i pokazal mi kolorowe zabawki wyprodukowane w Chinach,Niemczech,Danii...itd.
Czy polski robotnik nie potrafi wyprodukowac czegos dobrego i ladnego?
Naprodukowano Was w "nowej" Polsce wspaniale wyksztalconych mowiacych po
angielsku a czasami i po niemiecku mnostwo.Oczywiscie to cieszy bo poziom
narodu i jego wyksztalcenia wzrasta.Wielu moich znajomych inz.dostalo prace
w polskich firmach tj.: Toyota Poland,VW Polen,GM Poland ... itp.
Kiedy ich zapytalem o zarobki to okazalo sie,ze sa one w wysokosci pomocy
socjalnej jaka dostaja bezrobotni w Niemczech.
Mieszkam od kilkunastu lat w Niemczech i pracuje w swoim zawodzie,ktorego
nauczylem sie przy ul.Brücknera 10 we Wroclawiu ,wlasnie tam gdzie obecnie
miesci sie Wasze XIV LO.
" dziwna jest ta dyskusja...." napisalas kolezanko w pierwszym zdaniu.
Chcialem Ci tylko powiedziec,ze my Absolwenci czujemy sie jak "wypedzeni".
Polske tez skreslono kiedys z mapy Europy, a po drugiej wojnie
swiatowej "wypedzono" Polakow ze Lwowa a Niemcow z Wroclawia.
Nie rozumialem dlaczego zakladali oni "zwiazki wypedzonych".Teraz juz wiem i
chociaz Niemcom nalezalo sie bo rozpetali ta wojne to my czujemy sie
jak "wypedzeni" z naszej Szkoly.
Walczymy symbolicznie o "powrot do macierzy" i to jest moja odpowiedz.
Zaprasza serdecznie na nasza strone internetowa:
www.tzswroclaw.lap.pl/
oraz polecam wspaniala ksiazke napisana przez Absolwenta TZS
Stanislawa Marie Szczepanskiego pt. "OD RZEK PO OCEANY"
www.latarnik.com.pl/
Pozdrawiam i zycze sukcesow w Szkole.
Absolwent TZS z 1975 r.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Trocha o Glywicach
Trocha o Glywicach Glywice, dzisiaj znane w Polsce raczej tylko z Politechniki Slaskiej, sa
calkiem innym miastem jak przemyslowe miasta slaskie.
Naleza do niewielu miast slaskich , ktore fajny rynek posiadaja, po za tym
slynna Wilymstrasse dajaca Glywicom wielkomiejski charakter (dzisiaj
ul.Zwyciestwa) i wiele , wiele innych zabytkow wartych zobaczenia.
Mieszkaniec Gliwic wynalazl np. Krem Nivea!
Na poczontek kalendarium Gliwic:
Acha, Szobiszowice nie zostalo zauozone jako Szobiszowice tylko jako Petrsdorf
1276 - pierwsza zachowana wzmianka o Gliwicach w akcie sprzedaży wsi
Szobiszowice
1369 - wzmianka o szkole w Gliwicach
1431 - miasto zostało wzmocnione murami, tworzącymi drugą linię obrony,
uzupełniającymi istniejącą od stu lat fosę i wały
1430-1431 - Gliwice w rękach księcia Zygmunta Korybutowicza, pretendenta do
tronu czeskiego
1431 - książę oleśnicki Konrad VII Biały odbija miasto i niszczy zamek
1557 - tzw. państwo gliwickie otrzymał w dzierżawę Fryderyk von Zetritz
(Certycz)
1569 - rada miejska wykupiła od Zetritza zwierzchnie prawa książęce nad
państwem gliwickim, Gliwice stały się wolnym miastem królewskim, podległym
koronie czeskiej
1629 - cesarz Ferdynand II uhonorował miasto zmianą jego herbu
1683 - przez Gliwice przeszły wojska króla polskiego Jana III Sobieskiego
spieszące na odsiecz Wiednia, król nocował w klasztorze franciszkanów
(obecnie redemptorystów)
1711 - pożar miasta; ostateczny upadek gliwickiego piwowarstwa
1711 - austriacko-pruska wojna celna spowodowała upadek sukiennictwa; Gliwice
sprzedały Krywald, Szywald i Żernicę
1742 - miasto pod niemiecką nazwą Gleiwitz znalazło się w granicach Prus
1796 - hrabia Fryderyk Reden uruchomił Królewską Hutę "Gliwice" (obecnie
Gliwickie Zakłady Urządzeń Technicznych), w której stanął pierwszy w Europie
wielki piec opalany koksem
1804 - otwarcie Kanału Kłodnickiego prowadzącego z Zabrza do Kędzierzyna
Koźla przez Gliwice
1826 - w mieście powstaje pierwsza drukarnia
1845 - budowa linii kolejowej łączącej Gliwice z Opolem i Wrocławiem
1848 - wybudowanie w Łabędach Huty "Hermina" (obecnie Huta "Łabędy")
1851 - powstał pierwszy gliwicki bank
1861 - uruchomienie gazowni miejskiej
1868 - powstanie Zakładów Hulschinsky'ego (obecnie Huta Gliwice)
1880 - utworzenie pierwszych pawilonów Palmiarni
1892 - Gliwice otrzymały linię tramwajową z trakcją konną w centrum miasta i
parową poza centrum
1895 - uruchomiono pierwsze w Europie tramwaje elektryczne z napędem na
wszystkie cztery osie
1899 - otwarcie teatru
1905 - powstanie muzeum
1912 - uruchomienie Kopalni Węgla Kamiennego "Gliwice"
1913 - rozpoczęcie działalności koksowni "Knurów"
1916 - uruchomienie koksowni "Gliwice"
1919 - wybuchło I powstanie śląskie; z powodu aresztowania lokalnego dowódcy
gliwiczanie nie uczestniczyli w powstaniu
1919, 9 listopada - Polacy wygrali zdecydowanie w wyborach komunalnych
1920, 20 marca - plebiscyt, na podstawie którego ustalono przynależność
Gliwic do Niemiec
1921, 12 października - nastąpił podział terenu plebiscytowego, według
którego Gliwice przyznano Niemcom
1924 - połączenie teatrów Gliwic, Zabrza i Bytomia w Teatr Trzech Miast (od
1927 r. Teatr Górnośląski)
1927 - do Gliwic przyłączono Ligotę Zabrską, Sośnicę, Wójtową Wieś, Żerniki
1928 - ukończono budowę hotelu "Dom Górnośląski" ("Oberschlesien Haus") -
obecna siedziba Urzędu Miejskiego
1935 - zbudowano radiostację w Gliwicach
1938 - ukończono budowę nowoczesnego Kanału Gliwickiego
1939, 31 sierpnia - hitlerowcy dokonali napadu na niemiecką radiostację w
Gliwicach - tzw. prowokacja gliwicka miała posłużyć jako pretekst do wybuchu
II wojny światowej
1945, 24 stycznia - miasto znajduje się w granicach Polski
1945 - Gliwice zostały siedzibą Politechniki Śląskiej
1947 - powołano Instytut Przeciwrakowy w budynku po Krajowej Klinice
Ginekologiczno-Położniczej (obecnie Instytut Onkologii - Oddział w Gliwicach)
1951 - do miasta przyłączono Stare Gliwice
1964 - do miasta przyłączono Łabędy
1964 - florecista Egon Franke z GKS "Piast" został mistrzem olimpijskim w
Tokio
1975 - do Gliwic przyłączono Wilcze Gardło
1990, 27 czerwca - pierwsze, wolne wybory samorządowe do Rady Miejskiej
1990 - powstanie Wolnego Obszaru Celnego
1994, październik - otwarcie nowej Biblioteki Technicznej Politechniki
Śląskiej
1995, 18 maja - utworzenie Gliwickiej Agencji Inicjatyw Gospodarczych
1995, 8 czerwca - wybór Prezydenta Gliwic, Zygmunta Frankiewicza na
przewodniczącego strony polskiej Związku Gmin Górnego Śląska i Północnych
Moraw
1995, 5 listopada - nadanie honorowego obywatelstwa Gliwic Tadeuszowi
Różewiczowi
1996, 14 marca - podpisanie listu intencyjnego w sprawie budowy fabryki Opla
w Gliwicach
1996, 6 maja - uroczystość podpisania umowy inwestycyjnej z koncernem General
Motors 1996, 18 czerwca - utworzenie oddziału Katowickiej Specjalnej Strefy
Ekonomicznej w Gliwicach
1996, październik - wizyta byłego Prezydenta RP na uchodźstwie Ryszarda
Kaczorowskiego, w Gliwicach
1996, 2 października - "wbicie pierwszej łopaty" - inauguracja budowy fabryki
Opla, w której udział wzięli: Prezydent RP - Aleksander Kwaśniewski, Minister
Przemysłu - Klemens Ścierski, Wojewoda Katowicki - Eugeniusz Ciszak, Minister
Spraw Zagranicznych Niemiec - Klaus Kinkel oraz przedstawiciele GM: John
Smith - Prezes GM, Louis Hughes - Wiceprezes GM, David Herman - Prezes Adam
Opel AG i Scott Mackie - Dyrektor GM Poland
1997, 8/9 lipca – „powódź stulecia” - maksymalny poziom wody rzeki Kłodnicy
w - 360 cm (poziom alarmowy 200 cm)
1997, październik - gliwiczanin, Jerzy Buzek Premierem Rzeczpospolitej
Polskiej
1998, 30 stycznia - uroczyste otwarcie zmodernizowanej Palmiarni Miejskiej
1998, 3 lutego - tragiczna śmierć Dyrektora Teatru Muzycznego, Ewy Strzelczyk
1998, luty - otwarcie Domu Współpracy Polsko-Niemieckiej
1998, październik - uroczyste otwarcie fabryki Opla
Przejrzyj resztę wiadomości
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plorientmania.htw.pl
|
|
Cytat |
Diabeł: wielki, czarny znak zapytania. Napierski Stefan Debiutuje się do samej śmierci, a i śmierć jest też debiutem. Aleksander Kumor Dla konserwatysty refleksja nad podstawami własnego światopoglądu jest rodzajem profanacji tak samo jak konieczność udowadniania egzystencji Boga jest estetycznym zgorszeniem dla każdego prawdziwie wierzącego; jest wyprowadzaniem irracjonalnej wartości na poziom racjonalny, desakralizacją boskości, której odebrany zostaje urok tajemniczości, bez której nie można pewnie stawić czoła lewicowym czcicielom diabła na ich polach bitewnych rozumu. Georg Quabbe Dlaczego tak często ludzie, dla których bardzo dużo zrobiłeś, ciężko się na ciebie obrażają? Może dlatego, że przypominasz im o ich słabościach. Kirk Douglas, Syn śmieciarza, Autobiografia Aby uwierzyć w drugiego człowieka, należy najpierw uwierzyć w siebie. Żyć w harmonii ze światem widzialnym i niewidzialnym. Odnaleźć prawdziwe oblicze Boga. . . Ale czy miłość jest w stanie uchronić przed samotnością? Nie zapominajmy, że "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju". Paulo Coelho
|
|