Oglądasz wypowiedzi znalezione dla hasła: Gmina Będzin
Temat: [1/2ot] KZK GOP: Program Przymusowych Odejść (PPO) vol.1
===
Nie dało się po dobroci, to gmina Będzin wzięła sprawę w swoje ręce, i
podobnie jak Sosnowiec obsługiwał sobie papieża, mecze, itp. tak i Będzin
sam sobie będzie jeździł na Pogorię :P
Między dwiema gminami, a bez koncesji, jakby kto z KZK GOP chciał
wiedzieć :P
Aha, najważniejsze mi uciekło: ta anty-16-bis będzie bezpłatna :P
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: [1/2ot] KZK GOP: Program Przymusowych Odejść (PPO) vol.1
Nie dało się po dobroci, to gmina Będzin wzięła sprawę w swoje ręce, i
podobnie jak Sosnowiec obsługiwał sobie papieża, mecze, itp. tak i
Będzin
sam sobie będzie jeździł na Pogorię :P
Między dwiema gminami, a bez koncesji, jakby kto z KZK GOP chciał
wiedzieć :P
Aha, najważniejsze mi uciekło: ta anty-16-bis będzie bezpłatna :P
Co to konkretnie będzie?
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: [1/2ot] KZK GOP: Program Przymusowych Odejść (PPO) vol.1
JacekSo <jace@strong-pc.com napisał(a):
Nie dało się po dobroci, to gmina Będzin wzięła sprawę w swoje ręce, i
podobnie jak Sosnowiec obsługiwał sobie papieża, mecze, itp. tak i
Będzin
sam sobie będzie jeździł na Pogorię :P
Między dwiema gminami, a bez koncesji, jakby kto z KZK GOP chciał
wiedzieć :P
Aha, najważniejsze mi uciekło: ta anty-16-bis będzie bezpłatna :P
Co to konkretnie będzie?
Szczegółów na razie nie znam, wiem tylko z drugiej ręki, czyja to była
propozycja, co mnie nieco zdziwiło. Ogólnie przejazdy te będą miały
charakter przewozu wycieczek z Będzina na Pogorię, ze free oczywiście,
oficjalnie na razie wiadomo tyle, że wyjazd ze stadionu. Można się
spodziewać, że będzie na tym jeździł albo jakiś prywaciarz z Zamkowego, ew.
OSP Grodziec (mają tam jakiegoś H9). Bardziej więc znacząca jest idea tego
nasuwająca pytanie, czy wobec tego, że w S-cu i DG jest coś w zamian
ograniczeń na wakacje, a w Będzinie nie, to czy KZK GOP odda do budżetu tą
część składki, za którą nie mógł/nie chciał/nie potrafił/zapomniał/olał* coś
dla tego miasta zrobić w temacie, z przewozowego punktu widzenia jak
najbardziej uzasadnionego...
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl - http://www.gazeta.pl/usenet/
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Takie tam...
§ 2
Gmina Będzin zobowiązuje się do:
- nie wnioskowania o zmniejszenie liczby wozokilometrów realizowanych w
ramach linii komunikacyjnych objętych projektem w okresie obowiązywania
ww. porozumienia z KZK GOP,
Nie muszą wnioskować: raz, że już nie ma z czego obcinać, dwa, że jak KZK
GOP będzie miał obciąć, to i bez wniosku to zrobi.
§ 1
Przyjąć opracowanie „Zintegrowany Plan Rozwoju Transportu Publicznego dla
Miast Dąbrowa Górnicza, Sosnowiec i Będzin” wykonane przez „EKO-LAND
CONSULTING” z Bielska-Białej, stanowiące załącznik nr 1 do niniejszej
uchwały.
Załącznik utajniony, ale nie w tym rzecz: brawo! nowy (i to ekologiczny)
fachowiec od KM nam rośnie! Wie ktoś coś o nim więcej?
Wbrew pozorom mnie ani, ani trochę nie dziwi, czemu ten projekt powstał w
Bielsku.
Wiele rzeczy dla Będzina powstaje od pewnego czasu w Bielsku.
Będzin też od pewnego czasu "pomaga" Bielsku w tworzeniu KM w tym mieście
(pomaga w cudzysłowie).
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Będzin 27 w rankingu gmin woj. śląskiego
Będzin 27 w rankingu gmin woj. śląskiego
Będzin zajął 27 miejsce w rankingu gmin woj. śląskiego
W okresie październik – grudzień 2007 r. Katowicka Grupa Obywatelska
działająca przy Stowarzyszeniu Bona Fides przeprowadziła monitoring Biuletynów
Informacji Publicznej wszystkich 167 gmin woj. śląskiego.
Podczas monitoringu dokonano przeglądu i analizy stron BIP, prowadzonych przez
urzędy gmin w woj. śląskim, pod względem zawartości, funkcjonalności i formy
prezentacji. Na tej podstawie stworzony został zestaw dobrych i złych praktyk
udzielania informacji publicznych w BIP oraz ranking gmin, dzięki któremu
każdy mieszkaniec będzie mógł dowiedzieć się, jak prezentuje się jego urząd
gminy na tle pozostałych urzędów województwa.
Gmina Będzin zajęła w całym zestawieniu 27 miejsce na 167 badanych urzędów.
Osobna klasyfikacja dotyczy urzędów, które miały w BIP najwięcej dobrych
praktyk udzielania mieszkańcom wiadomości.
Pełny raport dostępny jest na stronie www.bonafides.pl
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: [1/2ot] KZK GOP: Program Przymusowych Odejść (PPO) vol.1
Kto te trasy i rozkłady układa?
Nie wymagaj, by publicznie podawać nazwiska ;-)
A nawet choćby, to i tak niczego to nie zmieni...
Jak już ktoś planuje taką rewolucję
(włączenie do obsługi przystanku na Juliuszowskiej, dodatkowe kursy przez
Ostrowy), to nie da się tego zrobić dobrze, ruszając tylko jedną linię!
Wówczas trzeba te wozy i wozokm ze wszystkich trzech linii (34, 221, 622)
zebrać do kupy i rozdysponować od nowa, według nowych rozkładów i nowych
tras.
A po co się męczyć? ;-)
Albo skorygować istniejące, albo wykroić 4 linię, albo np. wydłużyć
do Kazimierza 723, a 622 zostawić tylko w kursach do Maczek lub
Szczakowej,
co też dałoby pewne oszczędności w wozokm i możliwości jakichś
kombinacji. W
każdym bądź razie, ktoś poszedł po najmniejszej linii oporu i wyszła mu
(kolejny raz) kupa....
Niestety tam, pośród blisko dwóch setek ludzi, nie ma (ze znikomymi
wyjątkami, których tutaj nie rozważam) nikogo, kto byłby w stanie się tego
podjąć i zrobić to tak jak trzeba. Taka nawet niewielka reorganizacja
przerasta ten kolesiowsko-nepotyczny sztab.
A nawet jakby był, to z uwagi na trzęsiportkowo i tak tego nie zrobi -
najważniejszy jest spokój, stabilna pensja i prestiż. Jak to przecież dumnie
brzmi: ja pracuję w KZK GOP!
===
Nie dało się po dobroci, to gmina Będzin wzięła sprawę w swoje ręce, i
podobnie jak Sosnowiec obsługiwał sobie papieża, mecze, itp. tak i Będzin
sam sobie będzie jeździł na Pogorię :P
Między dwiema gminami, a bez koncesji, jakby kto z KZK GOP chciał wiedzieć :P
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Takie tam...
Uchwała Nr XXXI/389/2005
Rady Miejskiej w Będzinie
z dnia 26 stycznia 2005 roku
w sprawie: akceptacji zawarcia porozumienia pomiędzy Gminą Sosnowiec jako
Liderem Porozumienia dotyczącego modernizacji infrastruktury autobusowej
transportu publicznego na terenie gmin Będzin, Dąbrowa Górnicza i Sosnowiec
a KZK GOP w Katowicach.
Na podstawie: art.7 ust.1 pkt 4, art.18 ust. 2 pkt 12, art. 74 ustawy z
dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001 r.
Nr 142 poz.1591z późniejszymi zmianami) Rada Miejska w Będzinie uchwala:
§ 1
Zaakceptować przystąpienie Gminy Sosnowiec jako Lidera Porozumienia w
sprawie modernizacji infrastruktury autobusowej transportu publicznego na
terenie gmin Będzin, Dąbrowa Górnicza i Sosnowiec, do Porozumienia z KZK GOP
w Katowicach, którego celem jest zapewnienie trwałości projektu ubiegającego
się o dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
w ramach Działania 1.6 “Rozwój Transportu Publicznego w Aglomeracjach”
Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego.
§ 2
Gmina Będzin zobowiązuje się do:
- nie wnioskowania o zmniejszenie liczby wozokilometrów realizowanych w
ramach linii komunikacyjnych objętych projektem w okresie obowiązywania ww.
porozumienia z KZK GOP,
- zagwarantowania w budżecie Gminy aż do roku 2011 włącznie środków
niezbędnych do wnoszenia dotacji odpowiadającej wielkości pracy przewozowej
na 22 liniach objętych wspólnym projektem gmin Sosnowiec, Będzin i Dąbrowa
Górnicza.
§ 3
Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta .
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uzasadnienie:
Celem akceptacji przystąpienia gminy Sosnowiec jako Lidera Porozumienia
pomiędzy gminami Będzin, Dąbrowa Górnicza i Sosnowiec a KZK GOP w
Katowicach jest zapewnienie trwałości projektu ubiegającego się o
dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Również nie zmniejszenie liczby wozokilometrów realizowanych w ramach linii
komunikacyjnych objętych projektem w okresie obowiązywania ww. porozumienia
z KZK GOP oraz zabezpieczenie środków w budżecie Miasta do roku 2011 jest
warunkiem realizacji przedmiotowego projektu.
--------------------------------------------
Uchwała Nr XXXI/387/2005
Rady Miejskiej w Będzinie
z dnia 26 stycznia 2005 roku
w sprawie: przyjęcia opracowania „Zintegrowany Plan Rozwoju Transportu
Publicznego dla Miast Dąbrowa Górnicza, Sosnowiec i Będzin”.
Na podstawie art. 18 ust. 1 oraz art. 7 ust. 1 pkt 2 i 4 ustawy z dnia 8
marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 roku Nr
142 poz. 1591 z późniejszymi zmianami) Rada Miejska w Będzinie uchwala:
§ 1
Przyjąć opracowanie „Zintegrowany Plan Rozwoju Transportu Publicznego dla
Miast Dąbrowa Górnicza, Sosnowiec i Będzin” wykonane przez „EKO-LAND
CONSULTING” z Bielska-Białej, stanowiące załącznik nr 1 do niniejszej
uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały powierzyć Prezydentowi Miasta.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uzasadnienie:
„Zintegrowany Plan Rozwoju Transportu Publicznego dla miast Dąbrowa
Górnicza, Sosnowiec oraz Będzin” stanowi strategię rozwoju jednej z
najważniejszych gałęzi usług. „Plan Rozwoju Transportu Publicznego” jest
konieczny do planowego i skutecznego realizowania polityki transportowej
poszczególnych miast. Jednocześnie jest niezbędnym dokumentem w celu
pozyskania środków z Unii Europejskiej na modernizację infrastruktury
komunikacji zbiorowej.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Przegubowiec drozszy od willi
Trybuna Śląska, 18 marca 2002 roku
(za www.naszemiasto.pl )
Przegubowiec droższy od willi
SOSNOWIEC: Rozpada się większość autobusów sosnowieckiego PKM
PKM Sosnowiec wkrótce zaciągnie kredyt na zakup kilkunastu
nowoczesnych pojazdów. Decyzja już zapadła, teraz trwa kompletowanie
dokumentów.
Tymczasem stare, wysłużone pojazdy są pod czujnym okiem mechaników.
Jeśli stan któregoś z wozów budzi obawy, kierowca przesiada się do
innego pojazdu, a "podejrzany" natychmiast trafia na kanał.
- Układ kierowniczy, układ hamulcowy i oświetlenie badamy codziennie.
Wszelkie usterki kierowcy zgłaszają od razu - zapewnia Tadeusz
Depukat, prezes Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Sosnowcu. -
Nie ma innego wyjścia. W tym roku musimy zacząć odbudowę taboru.
Dobre, bo węgierskie
Sosnowiecki PKM jest największym przewoźnikiem w Zagłębiu Dąbrowskim.
Dysponuje 237 autobusami, które pozytywnie przeszły przeglądy
techniczne. Jednak w większości są to autobusy bardzo stare, które
mogą się w każdej chwili zepsuć.
Średnia wieku pojazdów, to 12 lat. Najstarsze trzy sztuki, to
przegubowe ikarusy wyprodukowane w 1984 roku. Czołowy produkt
eksportowy socjalistycznych Węgier sprawdził się na dziurawych drogach
aglomeracji katowickiej. Ale tysiące przejechanych kilometrów nie
mogły pozostać bez śladu. Dlatego ikarusy psują się na potęgę. Nie
lepiej jest z jelczami.
Gorzej, że usterki mogą mieć wpływ na bezpieczeństwo. - Był już
przypadek, że w jednym z autobusów podczas jazdy wysiadł układ
kierowniczy - mówi jeden z pracowników PKM Sosnowiec. - Na szczęście
nikomu nic się nie stało.
Tymczasem ostatnie autobusy PKM Sosnowiec nabył w 1998 roku. Kupiono
wówczas 9 wozów. I na tym się skończyło.
Bez kredytu się nie uda
PKM Sosnowiec to spółka będąca własnością zagłębiowskich gmin. W 1996
roku Sosnowiec przekazał przedsiębiorstwu dotację. Teraz już nie ma co
liczyć na pomoc finansową ani Sosnowca, ani ościennych miast, choć
wszyscy wiedzą, że autobusy są w fatalnym stanie.
- Każdy widzi, jak się prezentują - przyznaje Stanisław Surmik,
naczelnik wydziału inżynierii miejskiej w Urzędzie Miasta Będzina. -
Pewno są bezpieczne, skoro zostały dopuszczone do ruchu, ale ten
komfort jazdy, ten wygląd...
Gmina Będzin jest właścicielką nieco ponad 15 proc. akcji PKM
Sosnowiec. Jednak nie da ani złotówki. - Dziś mamy wybór, czy dać
pieniądze pomocy społecznej, dzięki czemu najbiedniejsi nie będą
głodować, czy na coś innego - tłumaczy Surmik.
Sytuację gmin rozumie także prezes Depukat.
- Tak krawiec kraje, jak materiału staje - mówi.
Dlatego kierownictwo PKM Sosnowiec zamierza zaciągnąć kredyt na zakup
nowych autobusów. Gminy zgodziły się poręczyć osiem milionów.
Prezes Depukat dodaje, że pozostałe gminy-udziałowcy też już wyraziły
zgodę na zaciągnięcie pożyczki. Nowoczesny autobus kosztuje tyle co
duży dom (od 600 do 670 tys. zł). Jeśli ma być przegubowy bądź
poszerzany, wart jest tyle, co luksusowa rezydencja. Nawet milion
złotych.
mac
[zdjęcie i podpis: Autobusy można naprawiać, ale w pewnym momencie
trzeba zdecydować się na zakup nowych wozów.]
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Dziecko z niedosłuchem- Żory
ew. pomoc i info.
WITAM,
Proszę spróbować popytać u źródła(mają najlepsze rozeznanie w tych kwestiach i
namiary na realna pomoc i rehabilitację):
POLSKI ZWIĄZEK GŁUCHYCH - TERENOWY OŚRODEK REHABILITACJI I WSPARCIA SPOŁECZNEGO
NIESŁYSZĄCYCH
Podstawowe informacje adresowe
Adres: Małachowskiego 2242-500 Będzin
Gmina: Będzin
Powiat: będziński
Województwo: śląskie
Kraj: Polska
Telefon: (0-32) 762 18 58
Faks: (0-32) 762 18 58
POLSKI ZWIĄZEK GŁUCHYCH - KOŁO TERENOWE
Podstawowe informacje adresowe
Adres: Pod Młynem 1 b 40-310 Katowice
Gmina: Katowice
Powiat: Katowice
Województwo: śląskie
Kraj: Polska
Telefon: (0-32) 204 89 27
Faks: (0-32)
POLSKI ZWIĄZEK GŁUCHYCH - OŚRODEK REHABILITACJI I WSPARCIA SPOŁECZNEGO
NIESŁYSZĄCYCH
Podstawowe informacje adresowe
Adres: Pod Młynem 1b 40-310 Katowice 15
Gmina: Katowice
Powiat: Katowice
Województwo: śląskie
Kraj: Polska
Telefon: (0-32) 204 89 26, 204 89 25
Faks: (0-32) 210 81 56
1.Przedszkole, Podstawowa, Gimnazjum
43-340 Bielsko-Biała, Kamienicka 11a
tel. 0-33 / 812-38-79, 812-53-08
2.Zespół Szkolno-Przedszkolny dla Dzieci Niesłyszących i Słabo Słyszących
Przedszkole, Podstawowa, Gimnazjum
40-126 Katowice, Grażyńskiego 17
tel. 0-32 / 58-43-59
3.Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 dla Dzieci Niesłyszących
im. Konrada Mańki
Podstawowa, Gimnazjum, Zasadnicza, Technikum
42-700 Lubliniec, Stelmacha 90
tel. 0-34 / 356-33-66, 356-32-41
4.Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Dzieci Niesłyszących
Podstawowa, Gimnazjum, Zasadnicza, Technikum
47-400 Racibórz, Miarki 4
tel. 0-32 / 415-30-01, 415-22-55
Stowarzyszenie Przyjaciół Osób Niesłyszących i Niedosłyszących "Człowiek-
Człwiekowi"
ul. Pstrowskiego 1
01-943 Warszawa
tel./fax: 834 09 02
e-mail:info@sponin.org.pl
www.sponin.org.pl/index.html
Polska Fundacja Pomocy
Dzieciom Niedosłyszącym
- ECHO -
02-365 Warszawa, ul. Białobrzeska 22
Kontakt z Fundacją:
Telefony
823-21-46 - siedziba
0-502-213-356 - Aleksandra Włodarska - Prezes Zarządu
0-502-255-682 - Małgorzata Piątkowska - Sekretarz Zarządu
E-mail - awlodarska@poczta.onet.pl
www.idn.org.pl/echo/index.html
Proszę też zajrzeć na forum- gdzie poruszano kwestie dofinansowań do aparatów:
forum.nieslyszacy.pl/
Proszę też zarejestrować dziecko na liście oczekujących na implant.
Fundacja Polsat
ul. Ostrobramska 77
04-175 Warszawa
tel. +48(22)514-55-55
fax. +48(22)514-47-30
e-mail: fundacja@polsat.com.pl
"Fundacja Polsat rozpoczęła zbiórkę pieniędzy na implanty ślimakowe dla dzieci
niesłyszących.
Projekt takiej formy zbiórki trafił do Fundacji Polsat dzięki aktorce Elżbiecie
Jędrzejewskiej i muzykom grupy De Mono, występujących w
serialu. "Zdecydowaliśmy się poprzeć tę akcję głównie ze względu na skalę
problemu. Okazało się, że w takiej samej sytuacji jak Kasia, jest jeszcze około
trzystu dzieci" - mówi Małgorzata Żak, prezes Fundacji Polsat- "Poza tym idea
wykorzystania telewizyjnej rozrywki do przeprowadzenia akcji charytatywnej
wydała nam się bardzo ciekawa. Mamy nadzieję, że przełoży się ona na sukces
finansowy. Chcielibyśmy kupić jak najwięcej implantów."
Koszt jednego implantu wynosi aż 80 tysięcy złotych. To właśnie z powodu
wysokiej ceny tych urządzeń i ograniczonego budżetu NFZ (który finansuje tylko
ok. 50 zestawów rocznie), dzieci zmuszone są czekać latami. Tymczasem,
upływający czas jest największym wrogiem pozytywnej rehabilitacji małego
dziecka.
"Przywrócenie słuchu dwuletniemu dziecku daje niemal stuprocentową pewność jego
powrotu do pełnej sprawności już po upływie 12 miesięcy. Każdy miesiąc
oczekiwania na implant oddala je od tej możliwości."
Pozdrawiam
OM MANI PADME HUNG
lekshey
Przejrzyj resztę wiadomości
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plorientmania.htw.pl