|
Oglądasz wypowiedzi znalezione dla hasła: Gmina Blachownia
Temat: [pr] Blachownia ustawia przetarg
"Rafał Lamch" <csi@interia.plwrote: [...]
Spójrzmy prawdzie w oczy - Miasto i Gmina Blachownia nie ma innego wyboru niż ustawić przetarg pod MPK, jeżeli chce zachować obecny standard obsługi linii podmiejskich. Ani PKS, ani Biesy nie zagwarantują kompatybilności z biletem miejskim, a PKS nawet nie zapewni obsługi miejskim taborem.
Więc co, zmniejszyć wymagania dla "poprawności politycznej"? Powołanie Zarządu Transportu Miejskiego to jedna sprawa, którą nalezy zrealizować swoją drogą, ale to się nie odbędzie z dnia na dzień. A ktoś jeździć musi. Ja boleję tylko nad tym, że gminy podmiejskie nie mają jakiegoś odgórnego nakazu korzystania z usług organizatorów komunikacji miejskiej, bo przez to katują pasażerów wpuszczając do swojej gminy PKS-y albo wręcz busiarzy.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Nowy burmistrz nie może przysięgać
Winnego, winnego szukacie na forum a proszę się pofatygować do urzędu.
I jak to bywa samosąd- od razu powiesić!!! tego jesteście żadni -KRWI.
coraz więcej nienawiści w was jeden powie a drugi i trzeci się nakręca. Ludzie
-opamiętajcie się. Nic nie zdziałacie jak osobiście nie zadacie tego pytania
Panu przewodniczącemu Rady. A on was poklepie po ramieniu i powie" to nie moja
wina- winni ONI" A czy oni to nie my .Czyli mieszkańce gminy BLachownia nie ma
oni jesteśmy my wszyscy. Powtórzę jeszcze raz skoro pan przewodniczący nie
zrozumie że już dość złośliwości. ZACZNIJCIE DZIAŁAĆ WSPÓLNIE, bo macie
jeden wspólny cel"gmina BLACHOWNIA".jeśli na koniec kadencji chce pan aby
wszyscy dobrze o panu mówili a nie wieszali psy na pana nazwisku więc chyba
zgoda powinna nastąpić i to już od poniedziałku 16.11.2009- i od tego dnia
zapanuje zgoda. A ci wiedzieli co się święci i nie powiedzieli nikomu nic tylko
czekali niech się zapadną pod ziemię. A mieszkańcy całej gminy nie dajcie się
zwariować, bo ten co napisał że coś zostało zaprzepaszczone perfidnie na to
czekał i dla mnie to ta osoba jest winna.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Kandydat na Prezydenta Cz-wy (nie Wrona)
I co? Doba się ku końcowi chyli a kandydata nie ma?
Co mądrzejsi znaczy się wyjechali?
A propos dróg: nie tylko na granicy z Konopiskami widać gdzie owa
granica jest.
To samo na granicy z gminą Blachownia i Rędziny.
A nawet na granicy z Mykanowem.
Myślałem, że już w Kiedrzynie się wreszcie za te wyboje wzięli, bo i
rynienki na brzegach, żeby woda po ulewach nie wyrywała pobocza i
nowa nawierzchnia, a tu masz babo placek ... skończyło się na
tablicy informującej, że właśnie zaczyna się Częstochowa.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Całe życie pomagał innym. Dziś prosi o pomoc
Gmina Blachownia należy do powiatu Częstochowskiego.
Więc prezydenta Częstochowy sprawa również poniekąd dotyczy.
A jesli ktos ma zamiar sie zglaszac do busrmistrza Z. Nowaka to
lepiej niech uzbroi się w cierpliwosc i zrozumienie - on nie patrafi
sie sam podetrzec a co dopiero zalatwic spraw mieszkancow Blachowni.
Ostatnia jego kadencja tutaj i out.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Blachownia będzie jeździć mikrobusami?
MPK jest spółką prawa handlowego i występuje w przetargach na zasadach
komercyjnych, więc to ich sprawa jaką cenę proponują.
Darmowe przejazdy ustala natomiast Sejm, miasto Częstochowa, gmina Blachownia
itd. No i właściwie masz rację - gdyby Blachownia zrezygnowała z ulg gminnych
(a chyba zrezygnowała, w przetargu jest zdaje się mowa tylko o ustawowych), to
teoretycznie mogłaby liczyć na niższą stawkę. Doświadczenie z wielu innych
miast mówi jednak, że tylko teoretycznie.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: czym bedziemy jeżdzić do Blachowni?
Mateusz - niestety nie masz pojęcia o sprawach samorządowych i administracyjnych.
Po 1 - jakakolwiek zmiana w podziale terytorialnym państwa wymaga zgody Rady
Ministrów, a poprzedzona jest szeregiem procedur o których przeczytasz w ustawie
o samorządzie gminnym.
Po 2 - w jaki sposób chcesz przeznaczyć CAŁY BUDŻET na inwestycje? Czyli co, w
czasie realizacji tych inwestycji gmina Blachownia będzie bankrutem tak? Nie
będzie na bieżące utrzymanie dróg, na wywóz śmieci, na utrzymanie zieleni
miejskiej, na sprzątanie itp. i na inne bieżące sprawy, na które przeznacza się
kwoty z budżetu gminy. Blachownia utonie w śmieciach i zarośnie chwastami, ale
będzie częścią Częstochowy, która i tak ją bedzie miała w d... tak jak teraz ma
Gnaszyn, Dźbów czy inne peryferyjne dzielnice.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Księgi Wieczyste
Wydział IX Ksiąg Wieczystych
42-200 Częstochowa, ul. Dąbrowskiego 23/35
tel.: (0-34) 324-50-15, 324-19-30
fax: 364-43-21
Obszar działania wydziału: Województwo ŚLĄSKIE, Powiat Częstochowa, Gmina
Częstochowa, Powiat Częstochowski, Gmina Blachownia, Gmina Janów, Gmina
Kamienica Polska, Gmina Kłomnice, Gmina Konopiska, Gmina Kruszyna, Gmina Mstów,
Gmina Mykanów, Gmina Olsztyn, Gmina Poczesna, Gmina Rędziny, Gmina Starcza
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Prezesowi MPK w Częstochowie już dziękujemy
Prezesowi MPK w Częstochowie już dziękujemy Od lat dojeżdżam do pracy autobusami i coraz bardziej tracę słuch w tych
ryczących,brzęczących i pełnych trzasków złomowych jelczach.Po co komu
eksperymenty elektroniczne i biletowe kiedy kończy się tabor?Kierowców na ranną
zmianę dowozi autobus wynajęty przez MPK od PKS-u.Może by tak komunikację
miejską powierzyć PKS-owi jak to zrobiła gmina Blachownia i wiele innych gmin
gdzie pasażerowie są zadowoleni że nareszcie podróżują w komfortowych warunkach
a i kultura kierowców jest nieporównywalnie wyższa.Pan Nabrdalik wykazuje już
taką indolencję że czas najwyższy ustąpić fotela młodym zdolnym.Tylko czy jego
następca zdoła naprawić to co on bezmyślnie nabrdalił?
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Metropolia: jak to robią Kielce?
xxo napisał:
> O akcyzie i VACie bym sie nie wypowiadal, bo takich szczegolow
nikt
> nie zna - ustawy jeszcze nie ma.
>
> Najwazniejsze jest usprawnienie funkcjonowania organizmow
lokalnych
> majacych wspolne interesy
Chodzi o pieniądze,które takie miasta jak my możemy mieć w zasięgu
ręki..o to chodzi w całym tym zamieszaniu.
Co do dobrego funkcjonowania organizmów miejskich,proszę sobie
odpowiedz na pytanie..czym jest dla Ciebie to "dobre funkcjonowanie"?
Jak dla mnie skumulowany transport lokalny,infrastruktura do tego to
sprowadzam..
Czy takie Radomsko z którego większość mieszkańców dojeżdża do Łodzi
jest bliżej niż np. miasto i gmina Blachownia?
Z jednej strony szukamy sobie partnerów za miedzą w łódzkiem a na
miejscu nie potrafimy rozwiązać problemów z takimi banalnymi
sprawami jak transport zbiorowy..
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Do Blachowni pojedziesz tylko PKS-em
No cuż teraz się nieda najwyrzej MPK wyłoży trochę kasy i dokona tam pru
przeróbek i gwarantuje Ci ze da sie tam wykombinowac mijsce na niewielką
krańcówkę. Zwłaszcza że raczej na przeguby na 22 się nie zanosi a krótki
spokojnie tam zawróci po drobnej przebudowie. Ale osobisie sądze że nic się nie
zmieni i MPK bedzie nadal urzywać krańcówki w Łojkach wszak używało jej w
czasach kiedy do Blachowni kursowały Biesy a że to może być niezgodne z prawem
to naprawde nie istotne nikt tym przejmować się nie bedzie ani robił problemów
z tego powodu. No chyba iż gmina Blachownia zechce iśc na udry z MPK wtedy
faktyczne MPK po prostu skróci linie 22 do PKP GNASZYN. Owszem bedzie to troche
kosztowało ale zapewne sobie z tym sobie MPK jakoś poradzi.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Blachownia w powiecie lublinieckim?
Blachownia w powiecie lublinieckim? Słyszałem plotki (mam nadzieje, że to plotki), że Blachownia ma być
przyłączona wraz z gminą Blachownia do powiatu lublinieckiego (?) Natomiast
Wyrazów ma sie stać dzielnicą Częstochowy. Wiecie coś o tym?? To tylko ploty,
prawda.....!!!
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: działki budowlane
A ja myślę, że niektórzy znają tu sprzedających i kupujących domyślają się ze to
ich sąsiad i podkładają im świnie z zazdrości że sami nic nie mają do sprzedania
lub nie mogą sobie nic kupić. Mówiąc tu ze dana okolica jest brzydka, ceny
wysokie i takie tam bla bla i wysyłają w drugi koniec miasta. Dzisiaj jadąc
przez pewną małą miejscowość nie powiem jaką, bo krytykanci już sie czają,
widziałem ogłoszenie na płocie "sprzedam działkę". Powiem tylko, ze to gmina
Blachownia. I jeszcze jedno radzę nie zrażać się cenami, bo ceny często są
zawyżone żeby można było urwać. Jak kupowałem działkę to dostałem spory upust,
ja i sprzedający byliśmy zadowoleni. Także nie nastawiajcie się odrazu na nie,
ruszajcie w poszukiwaniu działek, negocjujcie ceny, a napewno dobijecie targu,
sprzedający nie są wcale tacy pazerni i bezlitośni. Pogoda również sprzyja, to
do dzieła i życzę powodzenia.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Blachownia ustawia przetarg
I Ty Brutusie, przec... eee, to znaczy i Ty Brutusie, nic nie pojąłeś?
Po pierwsze: ceny biletów, częstotliwość kursowania itd. określa tu gmina, więc
dla pasażera tak naprawdę nie ma różnicy, która firma wygra, zwłaszcza że nawet
w tym fikcyjnym przetargu jest wymóg, że bilet sieciowy ma być wspólny z MPK.
To samo dotyczy odwołania kursów w święta - gmina Blachownia dokładnie
określiła (a ściśle mówiąc: przekopiowała rozkład ze strony MPK), które mają
być odwołane w Wigilię Bożego Narodzenia.
Po drugie: jeśli kierujecie Wasze potrzeby do dyrektora PKS, to niestety wynik
Waszej ignorancji. Ustawowy obowiązek zapewnienia Wam komunikacji miejskiej
spoczywa na władzach gminy, ale one wolały zaoszczędzić rezygnując z
komunikacji i uznając że komercyjne linie PKS wystarczą.
Po trzecie: Twoje ostatnie zdanie jest pozbawione sensu, bo tu właśnie nie ma
żadnego znaczenia, kto obsługuje jako przewoźnik, tylko kto zleca usługę i na
jakich warunkach.
Ale z jednym masz rację: tabor. Gmina Blachownia nie określiła w tym przetargu,
jakim taborem mają być wykonywane kursy, więc można jeździć czymkolwiek. A
przecież w całym kraju robi się takie przetargi na kilka lat, dzięki czemu
przewoźnicy biorą tabor w leasing i robi się wymóg, że tabor ma być
niskopodłogowy i fabrycznie nowy.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Blachownia ustawia przetarg
Pragnę zauważyć, ze przytoczona w art. 4 ust. 7a ustawy z dnia 6 września 2001
r. o transporcie drogowym definicja komunikacji miejskiej jest stworzona
wyłącznie na potrzeby wyżej cytowanej ustawy. To że gmina Blachownia nie zawarła
stosownego porozumienia z miastem Częstochowa nie powoduje, że świadczona
komunikacja w Blachowni odbywa się z rażącym naruszeniem prawa. Co najwyżej w
świetle powyższej ustawy nie może być nazwana miejską. Zresztą nie nazywa się
miejską tylko podmiejską, której ustawa niedefiniuje. Uważam, że porozumienie
międzygminne dotyczy tylko takich sytuacji, jaka jest w Warszawie, gdzie funkcje
organizatora transportu powierzono ZTM lub gdy co najmniej jedna gmina
przekazała zadanie organizowania komunikacji innej. Natomiast w przypadku
Blachowni można mówić tak jak ująłeś to o komercyjnej formie realizacji zadania.
Czyli ma to charakter regularnego transportu drogowego. Wyżej wymieniona ustawa
w art. 18a. stanowi, że przewoźnik wykonujący regularne przewozy osób, poza
uprawnieniami pasażerów do ulgowych przejazdów określonymi w odrębnych
przepisach, uwzględnia także uprawnienia pasażerów do innych ulgowych
przejazdów, jeżeli podmiot, który ustanawia te ulgi, ustali z przewoźnikiem, w
drodze umowy, warunki zwrotu kosztów stosowania tych ulg.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Blachownia pożegna się z MPK?
Ciemniakiem to może jesteś Ty, bo widać że nadal nic nie rozumiesz. Po pierwsze
to wiem, że gmina Blachownia to nie samo miasto Blachownia a po drugie to
pisałem o dopasowaniu rozkładu jazdy żeby w strefie gęstszego zamieszkania jakim
jest centrum Blachowni jeździły one w jakichś odstępach a nie trzy na raz, to
samo jeżeli chodzi o powrót do Blachowni. Dam taki przykład :
są godziny szczytu a autobusy jeżdżą na raz
linia 52 ma odjazdy o 14.43 i 15.18 a linia 62 o 14.40 czyli 3 min przed 52 i
potem o 15.15 czyli również trzy minuty przed 52. Takich kruczków w rozkładzie
jest bardzo wiele, nie chodzi mi o linie 51 bo jest to linia dalekobieżna i
trudno jest skoordynować jej rozkład. Natomiast miedzy 52 a 62 powinny być
odstępy 15 minutowe a nie 30 minutowe tak że potem zbiera sie bardzo dużo ludzi
na przystanku i jeżdżą one przepełnione( i od razu wyprzedzam pytanie osoby
bardzo inteligentnej, Wiem że 62 jeździ przez łojki i Ostrowy, ale przesunięcie
niektórych kursów o 10 - 15 minut nie zmieni dla jej pasażerów wiele, ale
ogólnie w tłoku myślę że zmieni) . W innych miastach polski linie pokrywające
się na niektórych odcinkach ( nawet krótszych) są ze sobą skoordynowane ale w
Częstochowie nikt nie wpadnie pewnie na takie wyszukane rozwiązanie problemu,
taka sytuacja zachodzi przecież tez na liniach miejskich: 22 i 33 ( 12
przystanków wspólnych), 23 i 30 ( 9 przystanków wspólnych) i choćby 25 i 14 ( 8
przystanków wspólnych)
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Do Blachowni tylko PKS-em
Obawiam się, iż jesteś zbytnią optymistką. Ja mam obawy, o których pisałem
wcześniej, iż 80% autobusów do Blachowni to będą przelotówki do Lublińca lub
Opola czy do paru innych miejsc, które staną na przystanku na wysokości PKP
Blachownia. Jedynie może 20% z tego będzie typowo autobusami do Blachowni,
które wjadą do centrum miasta. Natomiast, co do linii 62 to będzie na niej z 5
autobusów na cały dzień a i tak na kursy do Ostrów bym nie liczył - mieszkańcom
pozostanie 23 lub 33 i spacerek od pętli na Leśnej (to tak dla zdrowia).
Przecież dokładnie tak jest na przejętych kursach do Wręczycy, Kłobucka czy
Truskolasów. No chyba, iż gmina Blachownia zapłaci odpowiednio dużo za
dodatkowe kursy wtedy, czemu nie może ich być nieco więcej.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Do Blachowni tylko PKS-em
Karkołomny o tyle, że GZK jest firmą innej gminy, która ma ciekawsze zajęcia
niż komercyjne przewozy. Zresztą w sytuacji, gdy gmina Blachownia nie chce mieć
komunikacji, co za różnica kto będzie jeździł?
Bo gdyby Blachownia płaciła, to i brak taboru nie byłby problemem. Bierze się w
leasing i już.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Do Blachowni tylko PKS-em
Jak napisałem pod artykułem:
Pisanie takich bzdur w artykułach pogłębia nieświadomość społeczną, jaka jest
niestety bolączką tego kraju.
Rodzaj stosowanych ulg nie zależy od tego, czy to jest firma PKS czy MPK, bo
nikt w tym kraju nie tworzył prawa pod poszczególne firmy.
Istotne jest, kto organizuje komunikację - jeśli gmina lub kilka gmin w
porozumieniu, to jest to komunikacja miejska, jeśli nie - to są przewozy
komercyjne.
W obu tych komunikacjach obowiązują odmienne ulgi ustawowe (w komunikacji
miejskiej 50% dla studentów i kombatantów na bilety jednorazowe i miesięczne, w
komercyjnej 37%, 49%, 78% i 95% dla różnych grup głównie na miesięczne
imienne). Natomiast inne ulgi - gminne i handlowe - mogą być ustalane.
Nie ma więc żadnego znaczenia, czy obsługuje to MPK czy PKS. Liczy się tylko,
czy gmina będzie za to płacić, a gmina Blachownia nie zamierza.
Tyle tylko, że gmina nie może organizować komunikacji miejskiej wyjeżdżającej
poza jej granice, chyba że zawrze porozumienie międzygminne z gminą sąsiednią
(z Częstochową). Więc tu niezależnie od finansowania i tak są to przewozy
komercyjne, więc MPK dotychczas stosowało ulgi i tabor nielegalnie.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Blachownia ma problem z bezdomnymi psami
Gmina Blachownia ma kasę z podatku od posiadanych psów.
Ta kasa powinna być przeznaczona na pomoc właśnie w takich sytuacjach!
www.blachownia.bip.info.pl/plik.php?id=48
Na co idzie ta kasa?!
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Unijne pieniądze dla samorządów
no widzisz nie czyżby i nie tylko beneficjentem końcowym ale przedewszystkim
wnioskodawcą jest szpital więc- jest to dośc proste - uzyskał pieniądze szpital
i ani gmina blachownia anie SP nie wykonało w tym celu pracy i to jest
najważniejsze wiem to dla Ciebie kolego niestety z dośc dobrego źródła !
Więc najpierw pasuje sprawdzić a poźniej krytykować
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Blachownia - Nowak na Burmistrza
pan N mieszka w mieście Częstochowa, a pan W w miejscowości Cisie gmina
Blachownia i to chyba każdy wie a jak nie to niech przeczyta obwieszczenie
wyborcze tam to pisze!!
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Młyny w częstochowe i okolicach!
Stary młyn wodny znajduje się w Cisiu gmina Blachownia. Starsi ludzie mówią, że
będzie miał jakieś 150 lat.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Blachownia ustawia przetarg
Tak, wszystko pięknie i ładnie, ale zapomnieliśmy wszyscy o jednej bardzo ważnej
rzeczy. A mianowicie o tym, jaką kwotę w budżecie Blachownia przeznaczyła na
komunikację. Z tego co wiem to jest to 400 tysięcy zł na rok (budżet miasta
wynosi około 20 mln zł na rok - informacje na BIP Blachownia). I teraz:
po 1 - Blachowni po prostu nie stać na to, by pisać przetarg na więcej niż rok,
skoro w budżecie ma przeznaczoną taką i taką kwotę na komunikację. I tu uważam,
że burmistrz pomyslał dobrze, bo skoro nie ma kasy, a nie chce się rezygnować z
jakości usług jakie świadczy MPK (wyższe niż PKS czy Biesy, a innych
przewoźników brak), no to trzeba było zrobić tak jak zrobił. Obecna umowa z MPK
z tego co mi wiadomo to kończy się z końcem lutego, więc nowa umowa będzie
obowiązywać do końca tego roku (a więc niecały rok czasu).
po 2 - nowy burmistrz sam powiedział, że jeszcze za mało czasu minęło od
początku jego kadeencji, by był rozeznany we wszystkich sprawach w Blachowni. W
końcu mieszka on w Częstochowie (aczkolwiek niedaleko granicy z gminą
Blachownia). Przed końcem tego roku (a więc gdy umowa z MPK będzie się kończyc)
będzie zapewne rozpisany nowy przetarg.
po 3 - burmistrz powiedział, iż przetarg był robiony z rozpędu. Inaczej się więc
nie dało (nie chcąc pogarszać jakoiści usług obecnych). Skoro obecna umowa z MPK
kończy się z końcem lutego, to to jednak za mało czasu, by próbować rozwiązać
problem porozumieniem międzygminnym, tak jak to sugeruje lunch. Może gdyby
wcześniej rozpisano i ogłoszono ten przetarg, to wyglądałby on inaczej.
Wygląda więc mi na to, że jest to rozwiązanie tymczasowe (do końca tego roku), a
kolejne działania zostaną podjęte później.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Blachownia ustawia przetarg
> No właśnie, podaj mi lunch konkretny przepis w PZP, albo przynajmniej
odesłanie
Ustawa o transporcie drogowym Art. 3 Ust. 7a)
"7a) komunikacja miejska - przewóz regularny wykonywany w ramach lokalnego
transportu zbiorowego w granicach administracyjnych miasta albo:
a) miasta i gminy,
b) miast i gmin sąsiadujących - jeżeli zawarły porozumienie lub utworzyły
związek międzygminny w sprawie wspólnej realizacji komunikacji na swoim
obszarze."
Jeśli zatem gmina Blachownia ogłasza przetarg na komunikację miejską, której
linie wjeżdżają na teren Częstochowy, to też jest zobowiązana do zawarcia
takiego porozumienia. Oczywiście można te przewozy realizować jako komunikację
komercyjną (lokalną), ale wówczas:
- gmina nie może wydatkować pieniędzy przeznaczonych na komunikację miejską,
- przewoźnik musi opracować, zatwierdzić i podać do wiadomości pasażerów
regulamin przewozów na tych liniach oraz obowiązującą taryfę przewozową,
- przewoźnik nie jest zobowiązany do stosowania ulg i zwolnień z opłat za
przejazdy obowiązujących w Częstochowie i Blachowni, a jedynie ulgi ustawowe.
- autobusy muszą być wyposażone w tachografy, firanki, a przede wszystkim kasy
fiskalne, ponieważ w takiej komunikacji nie wolno stosować biletów papierowych
kupowanych w kiosku.
> Są 3 firmy, z tego jedna odpowiada
> zamawiającemu, dwie inne są poniżej oczekiwań.
A dlaczego nie bierzesz pod uwagę udziału np. firmy z Wrocławia albo z Paryża?
Ale to nie ma nic do rzeczy - w Częstochowie na siłę utrzymuje się monopol MPK
i niech tak nawet na razie będzie, bo problem Blachowni tego nie dotyczy. Tu
chodzi o co innego - żeby regulacje mające na celu wprowadzenie wspólnego
biletu były zgodne z prawem i ogólnie przyjętymi normami. Wystarczyło podpisać
porozumienie międzygminne i autobusy MPK jeździłyby do Blachowni bez
konieczności ogłaszania przetargu.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: radni Blachowni
Organizatorem imprezy nie jest gmina Blachownia.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Do Blachowni tylko PKS-em
Misiu przypominam, że gmina Blachownia nie dopłaca do biletów normalnych tylko
wyrównuje straty przewoźnikowi związane z funkcjonowaniem biletów ulgowych i
przejazdów bezpłatnych. Zresztą nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś Ty taki
bilet na wszystkie linie miejskie i podmiejskie na był.
Mieszkańcy maja prawo wyrażać swoje niezadowolenie, ponieważ zmiana przewoźnika
wiąże się przede wszystkim z podwyżką cen biletów. Przypominam bilet zwykły
podmiejski kosztuje w MPK 95 zł natomiast PKS z wielką łaską obniżył do 100 zł.
Dodatkowo uczniowie i studenci nie będą mieli ulgi 50% na przejazdy do szkoły na
podstawie biletów miesięcznych tylko 49%, więc rodzice nie zapłacą już 47,5
tylko 51 zł. Nie wspominając już o tym, że niektórzy mieszkańcy będą musieli
kupić dodatkowy bilet miejski.Musisz pamiętać, że autobusami komunikacji
publicznej podróżuje niezamożna część społeczeństwa i każda podwyżka jest
trudna. Poza tym dochodzi kwestia jakości podróży. Moim zdaniem na dzień
dzisiejszy PKS nie jest w stanie zapewnić takiego standardu jak MPK, mieszkańcy
są tego świadomi i wyrażają obawy. Jeśli chodzi o częstotliwość kursowania
poszczególnych linii, to z pewnością nie będzie porównywalna z obecnym
rozkładem, nie wspominając już o świętach. Zresztą wskaż mi mieszkańców
jakiejkolwiek gminy, którzy są zadowoleni z usług PKS-u.
Jeśli chodzi o posiadanie własnego zakładu komunikacyjnego, jest to niewątpliwie
zaleta, ale obarczona jedną wadą - brakiem wspólnego biletu, przynajmniej w dniu
dzisiejszym. Posiadając własny zakład komunikacyjny ponosi się większe koszty
związane z jego funkcjonowaniem niż w przypadku zlecenia obsługi firmie
zewnętrznej, ale za to zyskuje sie pewną niezależność i możliwość dopasowania
komunikacji lokalnej bardziej dla potrzeb mieszkańców.Jedynym mankamentem w
Rędzinach jest fakt, że dokonano wyboru niezbyt trafnego modelu autobusu.
Powinien to być Solaris Urbino 12 a nie 10.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: burmistrz Blachowni
Wygląda mi to na prowokację i to marną któregoś z kontrkandydatów :-).
Wszystko ładnie pięknie tylko przy pisaniu tego mieszkanka pominęła kilka faktów
:-).
1. Sekretarka miewała dni że piana leżała głową na biurku więc jakby jej nie
zwolnić to pewnie pisała byś mieszkanko że zatrudnia alkoholików :-)
2. Co do bezpieczeństwa to macie część "specjalnej" młodzieży o czym z resztą
wprost piszą na forach sami Blachowianie. Trzeba by zacząć od tego czy ten
chuligan nie mieszka w twoim domu.
3. Likwidowane piaskownice stwarzały bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia
bawiących się tam dzieci.
4. Jak jadę przez Łojki to widzę długi ładny chodnik - chyba nie stoi tam od 10
lat??
Co do reszty to nie wiem więc się nie wypowiadam. Gmina Blachownia jest
zadłużona bardzo od lat (i to nie od 4 a dużo wcześniej).Natomiast to Ci radni i
burmistrz na których tak narzekasz zmniejszyli dług o jakieś 30% a kredyty które
brali były związane z konkretnymi inwestycjami a nie jak te wcześniej np. na
budowę oczyszczalni (10 razy za dużej - spokojnie obsłużyła by Częstochowę)
której możliwości nigdy nie zostaną wykorzystane a mieszkańcy kredycik dalej
spłacają i długo jeszcze będą :-).
Kolejna sprawa - zostań burmistrzem a zobaczysz jak często będziesz się w
sądzie pojawiał(a) :-)
Ja mieszkam w Cze-wie i mam tu inne tematy na tapecie ale nie lubię jak ktoś
jednostronnie na kogoś nadaje lekko przebarwiając fakty więc dla kontrastu
napisałem to co sam wiem i jestem w stanie zauważyć. Wcale ta kadencja Rady i
Burmistrza nie była w Blachowni zła.
Będziesz Mieszkanko miała nowego burmistrza i nową radę to zobaczymy jak spełni
twoje oczekiwania nie biorąc kredytów i zobaczymy jak to społecznie się
zachowają w stosunku do pracowników :-).
Życzę jak najlepiej.
Nie warto się babrać w politykę.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Czerwonak bez biletów Teraz Aron Busy
Dlaczego?
Bo generalnie dziś to jest tak, że każdy zleca i finansuje przewozy potrzebne dla swoich mieszkańców, niezbyt troszcząc się o ich rozszerzanie, integrację itd. z braku funduszy. Na przykład nie wyobrażam sobie, żeby jakieś województwo robiąc przetarg na przewozy kolejowe umieściło wymóg wspólnego biletu ważnego w całynm kraju.
W typowej komunikacji podmiejskiej właściwie trudno jest określić, czy to jest właściwe, że każda gmina ma płacić za kilometry na swoim terenie. Bo jeśli autobus sunie 20 kilometrów przez las (znajdujący się na terenie miasta), by dotrzeć do wioski oddalonej od granic miasta 3 kilometry, to gmina zapłaci śmieszne pieniądze. Z kolei przy liniach podmiejskich, które biorą na siebie ciężar komunikacji na peryferiach miasta, miasto mogłoby uznać te kursy za potrzebne, ale nie zawsze w tej samej ilości i w tych samych porach, w jakich widzi je gmina. To są problemy obecnie istniejące. Natomiast mówiąc o śliskości miałem na myśli takie dziwadła, jak bilety sieciowe. Na przykład w Krakowie możesz kupić sieciowy dobowy, ważny na liniach miejskich i podmiejskich, mimo że formalnie są to dwa odrębne systemy komunikacji. I teraz mieszkaniec miasta może zapytać: jakim prawem autobusami miejskimi, finansowanymi z moich podatków, za przejazd którymi ja muszę płacić, może podróżować bezpłatnie mieszkaniec wioski, tylko dlatego, że posiada bilet zakupiony w swojej komunikacji gminnej, tylko dlatego, że przetarg na jej obsługę "przypadkiem" wygrało także MPK. Oczywiście jeśli dążymy do pełnej integracji taryfowej, jak w Niemczech, tego typu problemy poznikają, a partnerska współpraca, o jakiej piszesz, może się odbywać na zasadach podobnych, jak przy wspólnym bilecie ZTM-KM-WKD. Jednak droga do takiego celu jest w Polsce długa i wyjątkowo kręta, a dodatkowo myślę, że trzeba od razu dążyć do systemu docelowego, a nie robić chałupnictwa. Bo takie akcje jak w Częstochowie, że zamiast normalnych porozumień międzygminnych robi się udawanka w stylu "do granicy nasz, od granicy wasz", a granicę to wlaściwie powinien przejechać bez pasażerów. I w efekcie jest tak, że na takiej linii 52 do niedawna gmina Blachownia płaciła tylko za kilometry na swoim terenie, bo niby do granicy to jest komunikacja miejska Częstochowy. Tylko skąd pewność, że mieszkańcom Częstochowy jest potrzebny autobus docierający do tego miejsca o tej porze (zwłaszcza że zazwyczaj wszystkie gminne linie jadą jednocześnie). I że jej utrzymywanie na terenie miasta nie jest ze strony MPK przejawem nieuczciwej konkurencji, bo dzięki temu jemu się w przetargu bardziej opłaci startować, bo na terenie miasta ma ją już w kosztach, a inny przewoźnik musiałby finansować całość. Zwłaszcza że po rezygnacji Blachowni z komunikacji, linie te zniknęły także na terenie miasta, a bynajmniej inne na tym odcinku częstotliwości nie zwiększyły. Gmina zwraca za ulgi stosowane na jej terenie, a marszałek za ulgi w obcej gminie i za przejazdy międzygminne.
Chodzi mi o finansowanie, a nie zwroty za ulgi - przecież to zupełnie inne kwestie.
Innymi słowy, gmina zleca usługę w mieście (i za to płaci) a firma może tą usługę wydłużyć poza gminę, na zasadach komercyjnych (regionalnych).
Jeśli o mnie chodzi, przewozy komercyjne powinny zniknąć na rzecz finansowanych przez samorząd województwa lub związki międzygminne. Jeśli jednak przewoźnik chce wydłużać komercyjnie linię miejską (a nota bene takie rzeczy się zdarzają tylko w przypadku monopolistów miejskich), to oczywiście może, ale zgodnie z prawem. A zgodnie z prawem to jest porąbane, bo tu ulga taka, tu taka, tu firanki i kasa fiskalna, tu nie. Porażka.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: [pr] Blachownia ustawia przetarg
Spójrzmy prawdzie w oczy - Miasto i Gmina Blachownia nie ma innego wyboru niż ustawić przetarg pod MPK, jeżeli chce zachować obecny standard obsługi linii podmiejskich.
Ależ oczywiście, że ma i autor artykułu właśnie o tym pisze. Nazywa się to porozumienie międzygminne i jest powszechnie stosowane, tylko na nasze zadupie jeszcze nie dotarło. Wiesz, zaraz po ogłoszeniu tego przetargu napisałem takie krótkie studium sytuacji dla chłopaków z klubu, zaraz poszukam na dysku i prześlę.
Ani PKS, ani Biesy nie zagwarantują kompatybilności z biletem miejskim, a PKS nawet nie zapewni obsługi miejskim taborem.
Ale zauważ, że - po pierwsze gmina nie wymaga taboru miejskiego, ani nowego, ani przegubowego, ani niskopodłogowego (dno), a gdyby przetarg był na kilka lat, to każdy przewoźnik by wziął w leasing. Natomiast wymóg wspólnego biletu w przetargu się pojawił, tylko że oczywiście jest niemożliwy do spełnienia i dlatego ten przetarg trzeba unieważnić dla przyzwoitości. Bo chwała im za to, że chcą mieć wspólny bilet, ale to można zrobić w sposób legalny, cywilizowany i nowoczesny, a nie przez ustawiane przetargi.
Powołanie Zarządu Transportu Miejskiego to jedna sprawa, którą nalezy zrealizować swoją drogą, ale to się nie odbędzie z dnia na dzień. A ktoś jeździć musi.
Więc niestety przykład idzie z samej Częstochowy - bo w takiej sytuacji jak gminy mają coś zrobić? Rędziny też powinny wystawić GZK na sprzedaż i zamiast kupować solarisy podpisać porozumienie z Częstochową? Ale z kim? Z Nabrdalikiem, który jako prezes spółki jest jednocześnie organizatorem gminnej komunikacji? Toż to nadużycie samo w sobie.
Ja boleję tylko nad tym, że gminy podmiejskie nie mają jakiegoś odgórnego nakazu korzystania z usług organizatorów komunikacji miejskiej, bo przez to katują pasażerów wpuszczając do swojej gminy PKS-y albo wręcz busiarzy.
Nasze prawo jest w ogóle feralne. Bo z jednej strony pieniądze na komunikację publiczną otrzymują gminy, a z drugiej organem właściwym za transport na obszarze przekraczającym granice powiatów jest Marszałek Województwa (tyle że on dostaje kasę jedynie na kolej). W takiej sytuacji istnieją dwa rozwiązania - porozumienia międzygminne lub komunalny związek gmin. Związek gmin mamy w GOP-ie i lepiej go przemilczeć (choć przecież w Niemczech tak to właśnie działa i jest tam raj komunikacyjny), a porozumienia wychodzą całkiem nieźle. Owszem, w Warszawie dochodziło do zgrzytów, gminy twierdziły, że Warszawa ich okrada, ale wystarczyło zmienić dyrektora ZTM i zanosi się skok o dwie epoki do przodu... Ale nigdy nie zmusisz gmin do organizacji takiej komunikacji w ogóle. Mogą się wypiąć na mieszkańców, jak Mstów, który uznał, że komercyjna komunikacja PKS wystarcza i oni nic więcej organizować nie muszą.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Blachownia będzie jeździć mikrobusami?
Ale ja nie twierdzę, że te linie są nielegalne same w sobie, tylko w sposobie
ich realizacji. Linie PKS są legalne, jeśli obsługują je autobusy tzw. lokalne
(a takich PKS ma większość). Natomiast jeśli wyjeżdża zwykły miejski Jelcz
M120, to łamie przepisy o obowiązkowym wyposażeniu (Rozporządzenie Ministra
Infrastruktury w sprawie obowiązkowego wyposażenia pojazdów) z powodu braku
firanek (niektóre jelcze PKS je mają), koła zapasowego, bagażnika. Pytanie, czy
ma tachograf (a myślę, że jednak ma), a raczej na pewno ma kasę fiskalną.
Natomiast rędzińskie solarisy kasy fiskalnej na pewno nie mają, choć myślę że
tachografy mają, bo Solaris montuje je w swoich autobusach na podstawie umowy z
Drabpolem. Ale nie mają firanek, kół zapasowych i bagażników.
Oczywiście że gmina ma prawo utworzyć "lokalny transport zbiorowy" (Ustawa o
samorządzie gminnym) w sposób dowolnie przez siebie wybrany. Tu masz rację.
Tyle że jeśli nie zawrze porozumienia międzygminnego z wszystkimi gminami, na
terenie których zlokalizowane są przystanki (czyli tu: z miastem Częstochowa),
to nie jest to w myśl Ustawy o transporcie drogowym komunikacja miejska. I
wówczas musi funkcjonować wg nieco zaostrzonych rygorów, o których wspomniałem
wyżej.
I nie jest to mój wymysł - po wypowiedzeniu przez gminę Ustka porozumienia
międzygminnego, na podstawie którego funkcjonowała linia 10, MZK Słupsk
pozostawiło tę linię jako komercyjną, ale musiało zakupić specjalny tabor
spełniający powyższe wymogi. Jednakowoż po zerwaniu przez Warszawę porozumienia
z gminą Jabłonna na linie 723 i 801 nie zatrzymywały się na przystankach w tej
gminie, a dopóki nie podpisano porozumienia z Sulejówkiem pociągi warszawskiej
SKM jeździły do Sulejówka zawrócić (bo tam jest zwrotnica), ale bez pasażerów.
Także statki pływające w ostatnie wakacje z Gdyni i Gdańska do Helu i Jastarni
(gorąco polecam) funkcjonowały jako komunikacja miejska dzięki porozumieniom
międzygminym.
Artykuł z gazety warszawskiej, który cytujesz to mój ulubiony, bo burmistrzowie
zapomnieli, że m. st. Warszawa ma obowiązek zapewnić komunikację swoim i tylko
swoim mieszkańcom, więc komunikacja w ościennych gminach to już zmartwienie
burmistrzów. Albo wynegocjują z ZTM warunki korzystne (zwróć uwagę, że
wystarczyły wybory samorządowe i burmistrzowie już nie protestują, lecz pędzą
do ZTM z otwartymi rękami, deklarując nawet chęć pokrycia 100% kosztów linii
nocnych), albo sami sobie uruchomią komunikację.
Czy definicja komunikacji miejskiej nie jest uniwersalna - nie jestem
prawnikiem, ale cytowane przeze mnie inne dokumenty co do wymogów technicznych
to przepisy wykonawcze (w tym wypadku akty powiązane), więc oczywiście
definicji szukamy w ustawie i jest. Co do kas fiskalnych - poniekąd masz rację,
ale jakim prawem gmina Blachownia decyduje o cenach biletów na terenie
sąsiedniej gminy, czyli Częstochowy? Nie mówiąc o tym, że ceny biletów
podmiejskich znalazły się - równie bezprawnie w uchwale Rady Miasta
Częstochowy. A czy pytali się Blachowni o zdanie, skoro nie zawarli stosownego
porozumienia? Zresztą poniżej uchwalili punkt "Bilety komunikacji miejskiej z
innych miast nie uprawniają do korzystania z komunikacji w Częstochowie". Czy
inne miasto to także Blachownia? Oczywiście że tak, ale obecnie ten przepis
można obejść, bo w Blachowni przetarg "przypadkiem" wygrało MPK. Ale jeśli ten
śmieszny przetarg wygra firma-krzak, to co wtedy?
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Blachownia ustawia przetarg
> wyłącznie na potrzeby wyżej cytowanej ustawy. To że gmina Blachownia nie
zawarł
> a
> stosownego porozumienia z miastem Częstochowa nie powoduje, że świadczona
> komunikacja w Blachowni odbywa się z rażącym naruszeniem prawa
A ustawa to pies? Jeśli uważasz, że wykonywanie działalności w sposób sprzeczny
z jedną z podstawowych ustaw regulujących tę działalność nie jest naruszeniem
prawa, to gratuluję. To po co w ogóle zatrzymywać się na czerwonym świetle?
Sygnalizatory powstały tylko na użytek prawa o ruchu drogowym i fakt ich
nieprzestrzegania nie świadczy o rażącym naruszeniu prawa, nieprawdaż?
>nie nazywa się
> miejską tylko podmiejską, której ustawa niedefiniuje.
No i w tym rzecz - jeśli nie definiuje, to taki transport należy wykonywać jak
komercyjne przewozy autobusowe, czyli znikają wszystkie przywileje dla
komunikacji miejskiej. A więc muszą być firanki, tachografy, koła zapasowe i
bilety z kas fiskalnych. I nie myśl, że wymyślam jakieś herezje - w innych
miastach już to przetrenowali, tylko u nas prawo stanowi wciąż wiedzę tajemną.
I Ty się dziwisz, że ja to określam jako "zaścianek".
A ciekawe, co na to powie ITD.
> Uważam, że porozumienie
> międzygminne dotyczy tylko takich sytuacji, jaka jest w Warszawie, gdzie
funkcj
> e
> organizatora transportu powierzono ZTM lub gdy co najmniej jedna gmina
> przekazała zadanie organizowania komunikacji innej.
Niestety nie masz racji, bo w ustawie jest to określone wyraźnie. Poza tym
najwyraźniej nikt tu sobie nie zdaje sprawę, że brak istnienia ZTM nie świadczy
jeszcze, że nie istnieje organizator - po prostu jest nim gmina. W Częstochowie
robił to kiedyś Wydział Komunikacji UM, ale Prezydent Wrona przekazał tę
funkcję MPK (co jest moim zdaniem nadużyciem). W Białymstoku robi to Wydział
Transportu Publicznego UM, w innych miastach - podobnie.
I to dlatego warszawwska szybka kolej miejska jeżdżąc do Sulejówka nie
zabierała pasażerów - bo nie było porozumienia i stąd ta afera. I dlatego
słupskie MZK musiało skierować na linię 10 autobusy turystyczne z tachografami
itd. Po prostu gmina Ustka zrezygnowała z organizowania komunikacji i jeśli MZK
chce linię utrzymać to może, ale wykraczając poza granice miasta staje się to
już komunikacją lokalną (komercyjną) - stąd zmiana numeru linii z 10 na KL
(Komunikacja Lokalna).
> Czyli ma to charakter regularnego transportu drogowego.
Oczywiście że tak, ale nie komunikacji miejskiej, jak to określiła gmina w
przetargu. Czyli albo robią komunikację do granicy i przez granicę gmin autobus
przejeżdża bez pasażerów, albo robią to jako transport lokalny z tachografem,
kasą itd. Albo podpisują w cywilizowany sposób porozumienie międzygminne i
wtedy wszystk zostaje po staremu dla dobra wszystkich. No właśnie - dla dobra
wszystkich, więc dlaczego się ze mną nie zgadzasz? Ja nie twierdzę, że to jest
dobre prawo, bo ta zakichana ustawa spędza mi sen z powiek, a w wielu miastach
wymusiła znaczne pogorszenie komunikacji miejskiej. Ale dura lex, set lex.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Do Blachowni tylko PKS-em
Do Blachowni tylko PKS-em PKS-y zamiast MPK będą wozić pasażerów na trasie między Blachownią a
Częstochową od 1 lipca. Pozostaną trzy linie odpowiadające 51,52 i 62, ale
podróżni z wyjątkiem uczniów i studentów stracą większość dotychczasowych ulg.
Gmina Blachownia rezygnuje z usług MPK, bo twierdzi, że ją na nie nie stać.
— Korzystanie z usług MPK kosztowałoby gminę około 1, 5 mln zł rocznie,
natomiast zlecenie organizacji transportu PKS-owi nie będzie się dla nas
wiązało z żadnymi wydatkami — mówi burmistrz Zdzisław Nowak. — W związku z tym
od 1 lipca przewozy będzie realizował właśnie PKS. Takie rozwiązanie
funkcjonuje z powodzenie m.in. w gminach Wręczyca, Konopiska, Mstów oraz w
Kłobucku. Zaoszczędzone w ten sposób środki chcemy przeznaczyć na wybudowanie
w przyszłym roku hali sportowej w naszym mieście.
Mieszkańcy Blachowni, którzy dojeżdżają do Częstochowy do szkoły i do pracy
zapłacą jednak więcej. Droższy będzie przede wszystkim sam bilet miesięczny.
W pierwszej wersji PKS poinformował, że bilet normalny, dostępny tylko w
wersji na okaziciela, ma kosztować 112 zł, podczas gdy dotychczas bilet
podmiejski MPK kosztował 95 zł.
Po rozmowie z nami, w której podnosiliśmy, że dla pasażerów podwyżka o każdą
złotówkę ma ogromne znaczenie, Henryk Banaś, prezes PKS Częstochowa
poinformował: — Cennik podlega jeszcze szacowaniu, postaramy się jednak
zmieścić w cenie 100 zł za bilet miesięczny, nie chcemy mieć pasażerów
przeciwko sobie.
Ponieważ w PKS-ie obowiązują tylko ulgi ustawowe, prawo do darmowych
przejazdów stracą osoby, które ukończyły 72 rok życia, a do „połówek" emeryci
i renciści. Z 49-procentowej ulgi korzystać będą mogli uczniowie i studenci do
26 roku życia. Ta ulga przysługiwać będzie tylko w przypadku biletów
miesięcznych. Za bilet jednorazowy dzieci i młodzież będzie musiała płacić
normalnie. Bilet jednorazowy normalny na tej trasie ma kosztować 3,3 zł, a w
granicach gminy Blachownia 2,3 zł.
Wprawdzie inne ulgi również mogłyby funkcjonować w PKS-ach, ale ich koszt
musiałaby zrefundować gmina. Czy zatem Blachownia dopłaci przewoźnikowi, żeby
emeryci i renciści oraz młodzież szkolna w przypadku jednorazowych biletów
mogli korzystać z ulg? — pytamy burmistrza Nowaka.
— Wszystko zależało będzie od decyzji rady — uchyla się burmistrz.
Ale czy złoży pan projekt takiej uchwały? — dopytujemy.
— Niewykluczone — lawiruje Nowak.
Bez przesiadek
Kolejnym minusem rewolucji komunikacyjnej jaką zafundowała sowim mieszkańcom
Blachownia jest pozbawienie ich możliwości kupienia jednego biletu
miesięcznego na przejazdy podmiejskie i po Częstochowie. Chcąc pojechać z
Blachowni do pracy w którejś z dzielnic Częstochowy, trzeba będzie kupić bilet
miesięczny i od PKS-u, i od MPK.
Rozkład ten sam?
Jak zapewniają gmina i PKS rozkłady jazdy autobusów obsługujących obecne linie
51, 52,62 mają być bardzo zbliżone do ułożonych przez MPK. Po wakacjach należy
się jednak spodziewać korekty. Prezes PKS nie chciał zagwarantować, że wówczas
ilość kursów zostanie utrzymana na dotychczasowym poziomie.
—Wszystko zależeć będzie od ilości pasażerów. Zrobimy wszystko co możliwe, aby
nie pogorszyć obsługi komunikacyjnej, musimy się jednak bilansować, nasze
pojazdy nie jeżdżą na wodę — stwierdził prezes.
Ponieważ PKS-y jeżdżące do Blachowni w granicach Częstochowy będą się
zatrzymywać na mniejszej ilości przystanków (Sobieskiego, Barbary, Gnaszyn)
podróż powinna trwać krócej niż autobusem MPK.
Jak udało nam się dowiedzieć, na linii 52 kursować mają jelcze podmiejskie Tl
20, które zabrać mogą 110 pasażerów (49 miejsc siedzących), a mniej obciążone
linie 51 i 62 obsługiwać mają autosany lider w wersji podmiejskiej,
zabierające 72 osoby (43 miejsca siedzące).
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Blachownia: Demokracja według Kościelnego
Gminy naszego powiatu chwala się na swoich stronach internetowych
inwestzcjami
Olsztyn
Ponad 216 tys. zł. dofinansowania otrzyma Gmina Olsztyn na realizację
projektu w ramach działania 2.2. Rozwój elektronicznych usług
publicznych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego
Ponad 2 mln 327 tys zł pozyskana przez Gminę Olsztyn z Programu
Rozwoju
Obszarów Wiejskich na budowę kanalizacji sanitarnej w Przymiłowicach
Konopiska
Budżet na rok 2010 zamknie się kwotą 49. 891.477 złotych. Ponad
połowa tej kwoty, dokładnie 52,5 procent , przeznaczona zostanie na
inwestycje. Rok 2010 to kolejny rok, w którym rosną wydatki na
inwestycje. Najważniejsze te powyżej 100 tysięcy to:
Budowa kanalizacji sanitarnej w Gminie Konopiska: blisko 14 mln zł
Budowa wodociągu: w Hutkach, w Konopiskach 677.000 zł
Podczęstochowska Strefa Aktywności Gospodarczej 100.000 zł
Przebudowa drogi gminnej w Wąsoszu 500.000 zł
Naprawa dwóch mostów na drodze gminnej w Hutkach 100.000 zł
Budowa infrastruktury informatycznej dla Subregionu Północnego E-
Region
Częstochowski 46.506 zł
Termomodernizacja i modernizacja kotłowni OSP w Hutkach – 400.000 zł
Budowa hali widowiskowo-sportowej w Konopiskach – 2.000.000 zł
Budowa stadionu „Orlik 2012” przy ZSP w Aleksandrii – 1.200.000 zł
Budowa Gminnego Ośrodka Rekreacyjno-Sportowego w Konopiskach –
500.000 zł
Rozbudowa gminnego składowiska odpadów komunalnych – system
selektywnej zbiórki odpadów komunalnych 500.000 zł
Rewitalizacja centrum Konopisk 400.000 zł
Zakup ładowarki 300.000 zł
Budowa placów zabaw w placówkach oświatowych na terenie Gminy
Konopiska – 288.384 zł
Termomodernizacja i modernizacja kotłowni i co budynku Szkoły
Podstawowej w Łaźcu 100.000 zł
Razem na inwestycje w roku 2010 Gmina Konopiska przeznacza
26.213.122 zł.
Lelów
W ramach projektu Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
2007-2013 gmina Lelów dosłała ogromne śordki na budowę wodociągu w
miejscowościach: Drochlin - Posłoda, Lelów – Posłoda i Biała Wielka
o łącznej długości sieci ponad 12 km, ponad 200 przyłączy
wodociągowych o długości 1,5 km, przebudowę hydroforni w Lelowie.
Kwota dofinansowania projektu - 3,7 mln zł (75% kosztów
kwalifikowanych).
Budowa hali sportowej
Gmina Lelów przygotowuje się do realizacji projektu pn. „Budowa
infrastruktury informatycznej dla Subregionu Północnego (E-region
częstochowski)”, polegającego na rozbudowie infrastruktury pasywnej
uzupełniającej istniejące zasoby regionalne sieci szerokopasmowej
oraz dającej możliwości rozwoju i zwiększenia liczby dostawców usług
internetowych na terenie Gminy
Janów
Informujemy, iż Gmina Janów w Porozumieniu ze wszystkimi
Gminami/Miastami Powiatu Częstochowskiego, Kłobuckiego, Myszkowskiego
oraz Miastem Częstochowa, przygotowuje się do realizacji projektu pn.
„Budowa infrastruktury informatycznej dla Subregionu Północnego
(E-region
Środki pozyskane z UE
-Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego 2007 –2013
-rozbudowa Samorządowego Ośrodka Kultury i Sportu w Janowie
-Przebudowa płyty rynku w miejscowości Złoty Potok
-Zagospodarowanie piętra Domu Wiejskiego w Żurawiu na cele społeczno
– kulturalne
-Uregulowanie ruchu turystycznego w Rezerwacie PARKOWE poprzez budowę
ścieżki rowerowe
-Partnerstwo Północnej Jury
Kłomnice
Nauka poprzez zabawę w przedszkolu dzięki środkom finansowym z EFS
(27.01.2010)
Wraz z początkiem 2010 roku przedszkola z terenu Gminy Kłomnice
rozpoczęły realizację projektów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
w ramach Priorytetu IX – Rozwój wykształcenia i kompetencji w
regionach (Działanie 9.5 Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach
wiejskich).
Projekty realizowane są od dnia 1 stycznia do 30 czerwca 2010r. i
będą obejmować odpowiednio 45, 30 i 40 dzieci w wieku przedszkolnym.
Środki na realizację projektów w pełni będą pochodzić
z Europejskich Funduszy Strukturalnych, a koszt ich realizacji w
sumie stanowi blisko 140 tys zł.
Zielona Dąbrowa
Gmina zakończyła realizację czterech projektów mających na celu
poprawę warunków życia ludności wiejskiej ,poprzez zapewnienie
dostępu do kultury, sportu i rekreacji, wykonanych w ramach VI
edycji konkursu przedsięwzięć odnowy wsi realizowanego w ramach
Programu Odnowy Wsi Województwa Śląskiego na lata 2006 – 2010.
Całkowita wartość projektów wynosi 78.669 zł
Blachownia
Najbardziej znany stadion w Polsce - Stadion Śląski przechodzi
gruntowny remont. Zdemontowano 46 tysięcy plastikowych siedzisk.
Krzesełka te trafią za symboliczną złotówkę do klubów i gmin
z naszego regionu, które wcześniej złożyły wniosek o ich przyznanie.
Również Burmistrz Blachowni Anetta Ujma zwróciła się z prośbą do
Urzędu Marszałkowskiego o przekazanie krzesełek do naszej gminy. Do
Blachowni trafi 2000 krzesełek ze śląskiego giganta.
Informujemy, iż Gmina Blachownia w Porozumieniu ze wszystkimi
Gminami/Miastami Powiatu Częstochowskiego, Kłobuckiego, Myszkowskiego
oraz Miastem Częstochowa, przygotowuje się do realizacji projektu pn.
"Budowa infrastruktury informatycznej dla Subregionu Północnego (E-
region częstochowski)"
Oczywiście służby pani burmistrz jak zawsze czujne nazwą to
złośliwością, a ja odpowiem tak te informacje wyczytałam na stronach
internetowych gmin. No cóż każdy się chwali tym co robi
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Przewodniczący w Blachowni kurczowo się trzyma
Gminy naszego powiatu chwala się na swoich stronach internetowych
inwestycjami
Olsztyn
Ponad 216 tys. zł. dofinansowania otrzyma Gmina Olsztyn na realizację
projektu w ramach działania 2.2. Rozwój elektronicznych usług
publicznych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego
Ponad 2 mln 327 tys zł pozyskana przez Gminę Olsztyn z Programu
Rozwoju
Obszarów Wiejskich na budowę kanalizacji sanitarnej w Przymiłowicach
Konopiska
Budżet na rok 2010 zamknie się kwotą 49. 891.477 złotych. Ponad
połowa tej kwoty, dokładnie 52,5 procent , przeznaczona zostanie na
inwestycje. Rok 2010 to kolejny rok, w którym rosną wydatki na
inwestycje. Najważniejsze te powyżej 100 tysięcy to:
Budowa kanalizacji sanitarnej w Gminie Konopiska: blisko 14 mln zł
Budowa wodociągu: w Hutkach, w Konopiskach 677.000 zł
Podczęstochowska Strefa Aktywności Gospodarczej 100.000 zł
Przebudowa drogi gminnej w Wąsoszu 500.000 zł
Naprawa dwóch mostów na drodze gminnej w Hutkach 100.000 zł
Budowa infrastruktury informatycznej dla Subregionu Północnego E-
Region
Częstochowski 46.506 zł
Termomodernizacja i modernizacja kotłowni OSP w Hutkach – 400.000 zł
Budowa hali widowiskowo-sportowej w Konopiskach – 2.000.000 zł
Budowa stadionu „Orlik 2012” przy ZSP w Aleksandrii – 1.200.000 zł
Budowa Gminnego Ośrodka Rekreacyjno-Sportowego w Konopiskach –
500.000 zł
Rozbudowa gminnego składowiska odpadów komunalnych – system
selektywnej zbiórki odpadów komunalnych 500.000 zł
Rewitalizacja centrum Konopisk 400.000 zł
Zakup ładowarki 300.000 zł
Budowa placów zabaw w placówkach oświatowych na terenie Gminy
Konopiska – 288.384 zł
Termomodernizacja i modernizacja kotłowni i co budynku Szkoły
Podstawowej w Łaźcu 100.000 zł
Razem na inwestycje w roku 2010 Gmina Konopiska przeznacza
26.213.122 zł.
Lelów
W ramach projektu Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
2007-2013 gmina Lelów dosłała ogromne śordki na budowę wodociągu w
miejscowościach: Drochlin - Posłoda, Lelów – Posłoda i Biała Wielka
o łącznej długości sieci ponad 12 km, ponad 200 przyłączy
wodociągowych o długości 1,5 km, przebudowę hydroforni w Lelowie.
Kwota dofinansowania projektu - 3,7 mln zł (75% kosztów
kwalifikowanych).
Budowa hali sportowej
Gmina Lelów przygotowuje się do realizacji projektu pn. „Budowa
infrastruktury informatycznej dla Subregionu Północnego (E-region
częstochowski)”, polegającego na rozbudowie infrastruktury pasywnej
uzupełniającej istniejące zasoby regionalne sieci szerokopasmowej
oraz dającej możliwości rozwoju i zwiększenia liczby dostawców usług
internetowych na terenie Gminy
Janów
Informujemy, iż Gmina Janów w Porozumieniu ze wszystkimi
Gminami/Miastami Powiatu Częstochowskiego, Kłobuckiego, Myszkowskiego
oraz Miastem Częstochowa, przygotowuje się do realizacji projektu pn.
„Budowa infrastruktury informatycznej dla Subregionu Północnego
(E-region
Środki pozyskane z UE
-Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego 2007 –2013
-rozbudowa Samorządowego Ośrodka Kultury i Sportu w Janowie
-Przebudowa płyty rynku w miejscowości Złoty Potok
-Zagospodarowanie piętra Domu Wiejskiego w Żurawiu na cele społeczno
– kulturalne
-Uregulowanie ruchu turystycznego w Rezerwacie PARKOWE poprzez budowę
ścieżki rowerowe
-Partnerstwo Północnej Jury
Kłomnice
Nauka poprzez zabawę w przedszkolu dzięki środkom finansowym z EFS
(27.01.2010)
Wraz z początkiem 2010 roku przedszkola z terenu Gminy Kłomnice
rozpoczęły realizację projektów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
w ramach Priorytetu IX – Rozwój wykształcenia i kompetencji w
regionach (Działanie 9.5 Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach
wiejskich).
Projekty realizowane są od dnia 1 stycznia do 30 czerwca 2010r. i
będą obejmować odpowiednio 45, 30 i 40 dzieci w wieku przedszkolnym.
Środki na realizację projektów w pełni będą pochodzić
z Europejskich Funduszy Strukturalnych, a koszt ich realizacji w
sumie stanowi blisko 140 tys zł.
Zielona Dąbrowa
Gmina zakończyła realizację czterech projektów mających na celu
poprawę warunków życia ludności wiejskiej ,poprzez zapewnienie
dostępu do kultury, sportu i rekreacji, wykonanych w ramach VI
edycji konkursu przedsięwzięć odnowy wsi realizowanego w ramach
Programu Odnowy Wsi Województwa Śląskiego na lata 2006 – 2010.
Całkowita wartość projektów wynosi 78.669 zł
Blachownia
Najbardziej znany stadion w Polsce - Stadion Śląski przechodzi
gruntowny remont. Zdemontowano 46 tysięcy plastikowych siedzisk.
Krzesełka te trafią za symboliczną złotówkę do klubów i gmin
z naszego regionu, które wcześniej złożyły wniosek o ich przyznanie.
Również Burmistrz Blachowni Anetta Ujma zwróciła się z prośbą do
Urzędu Marszałkowskiego o przekazanie krzesełek do naszej gminy. Do
Blachowni trafi 2000 krzesełek ze śląskiego giganta.
Informujemy, iż Gmina Blachownia w Porozumieniu ze wszystkimi
Gminami/Miastami Powiatu Częstochowskiego, Kłobuckiego, Myszkowskiego
oraz Miastem Częstochowa, przygotowuje się do realizacji projektu pn.
"Budowa infrastruktury informatycznej dla Subregionu Północnego (E-
region częstochowski)"
Oczywiście służby pani burmistrz jak zawsze czujne nazwą to
złośliwością, a ja odpowiem tak te informacje wyczytałam na stronach
internetowych gmin także na balachowskiej . No cóż każdy się chwali tym co
robi
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Blachownia szykuje się do wyborów
Blachownia szykuje się do wyborów Do Szanownych Forumowiczów
Nie urodziłem się w Blachowni - za to mieszkam w tej Gminie od
ponad 43. lat. Od przynajmniej 20 lat zastanawiam się dlaczego
Blachownia straciła status miejscowości turystycznej. Dlaczego trwa
degradacja obszarów wokół zbiornika wodnego, w którym od lat nie
można się kąpać (nie ma plaży ani mola). Dlaczego od ponad 11 lat
likwidowana jest huta, która jest ogromnym balastem finansowym dla
naszej Gminy, a ludzie czekają na zaległe pieniądze. A może hucie
powinny się przyjrzeć organy ścigania?
Gmina Blachownia w dziwnych okolicznościach straciła już wiele
hektarów gruntów - ostatnio przy ul. Bankowej wcześniej przy ul.
Kościuszki. Nie możemy nawet zarobić na hałdzie kopalnianej, bowiem
kilka lat temu została wydzierżawiona. Niestety mamy coraz mniej
własnych gruntów.
Dlaczego inne gminy rozwijają się, pozyskują środki , także te
unijne (np. Konopiska pozyskały ostatnio 35 mln zł na kanalizację, a
Blachownia? No właśnie można pytać wiele razy „dlaczego”. Mam
wrażenie, że Blachowni brakuje spojrzenia dalekosiężnego.
Czy Blachownia ma szanse na konkretny rozwój? Tak. Jednak potrzeba
nam przyspieszenia i konsekwencji w działaniach.
Wraz przybliżaniem się autostrady do Blachowni za 2 - 3 lata możemy
naprawdę mocno ruszyć do przodu. Można pozyskać ogromne hektary
gruntów, które znajdują się w naszej Gminie. Utworzenie Obszaru
Strefy Gospodarczej w pobliżu autostrady zainteresowałoby
inwestorów, a co za tym idzie powstałyby nowe miejsca pracy.
Co dalej?
Jak najszybciej powinien powstać plan miejscowy, wydzielający między
DPS-em, a ośrodkiem zdrowia działki budowlane. Pozyskane środki
obrócić w inwestycje, które przyniosą kolejne pieniądze dla gminy.
Blachowni brakuje wizji - jaką chce być Gminą? Moim zdaniem przede
wszystkim powinniśmy się stać „mekką” turystyczną dla powiatu
częstochowskiego czy Ziemi Śląskiej. Powinno się podjąć konkretne
działania na rzecz oczyszczenia zbiornika wodnego i ożywienia
terenów wokół stawu. Nie ukrywam iż żaden samorządowiec, bez
wsparcia politycznego, nie jest wstanie tego zrobić sam.
Zapewne budowa deptaka dla pieszych i miłośników spacerów rowerowych
w miejscu starego torowiska na całej długości ul. Sienkiewicza
stałaby się kolejna atrakcją Gminy. Inwestycję można byłoby
zakończyć dużym placem, rynkiem w rejonie USC. Tam mogłyby się
odbywać koncerty i prezentacje zespołów.
Inne ważne kwestie dla Gminy to gazyfikacja, kanalizacja Ostrów i
doprowadzenie wody do posesji w Trzepizurach. Istotną kwestią dla
ludzi jest ponowne wprowadzenie wykupu mieszkań komunalnych
przynajmniej z 80 proc. bonifikatą, którą jako radny już
proponowałem w 2007 roku. Takie rozwiązanie oznacza, że Gmina
ponosiłaby mniejsze koszty w utrzymaniu starych bloków, a ludzie
czuliby się prawdziwymi gospodarzami budynków.
Zgodnie z przepisami europejskimi już niedługo będą się musiały
odbywać przetargi na komunikację zbiorową. Oznacza to koniec
monopolu częstochowskiego MPK. Otworzy się zatem szansa dla
pasażerów ościennych gmin. Jednak w tym przypadku potrzebne jest
porozumienie w sprawie komunikacji gminnej.
Gmina nie powinna zapominać o niepełnosprawnych, którzy obecnie nie
mają swojej siedziby. Moim zdaniem organizacji „Braterska Dłoń”
powinno się jak najszybciej wydzierżawić budynek przy ul. ks.
Kubowicza 26 na 10 lat i pomóc w jego wykończeniu. W międzyczasie
niepełnosprawni ciepły kąt mogliby znaleźć w wolnych pomieszczeniach
ośrodka zdrowia przy ul. Sienkiewicza.
Wielką szansą dla obszarów wiejskich może być Fundusz Rolny Rozwoju
Obszarów Wiejskich
Co dla dzieci i młodzieży? Dofinansowanie nauki pływania dla uczniów
klas I do VI oraz zmiana lokalizacji niektórych zajęć dla dzieci i
młodzieży. Bowiem od lat wiadomo, że lokalizacja Miejskiego Domu
Kultury jest mało trafiona. Rodzice od lat narzekają, że boją się
posyłać swoje pociechy do domu kultury obok cmentarza i lasu. Nie da
się ukryć, że budowa nowego domu kultury w centrum Blachowni staje
się powoli koniecznością.
Ochotnicza Straż Pożarna w Blachowni także powinna doczekać się
przebudowy swojej remizy np. w postaci dobudowy piętra.
Inna ważna kwestia to oświetlenie części ul. Częstochowskiej oraz
uporządkowanie Gminy.
Oczywiście nie można zapomnieć o kontynuacji zadań podjętych przez
nieodżałowanego burmistrza śp. Zdzisława Nowaka czyli dalszej
naprawy ulic i chodników, tworzenie nowych miejsc parkingowych w
centrum Blachowni, budowę hali widowiskowo-sportowej, remontów
placówek
oświatowych oraz budowy skateparku.
To nie są marzenia lecz konkretny plany rozwoju Blachowni na
najbliższe lata, które chce podjąć jako przyszły burmistrz.
Proszę o poparcie 11 października.
Z poważaniem Marek Kułakowski
==================================================================
PS. Wbrew temu co opowiadają moi przeciwnicy jako przyszły burmistrz
nie zamierzam zatrudniać P. Cecylii Żak na żadnym stanowisku w
Urzędzie Miejskim w Blachowni.
==============================================================
Termin spotkań z Wyborcami
2.10 piątek SP 3 Ostrowy godz.15 M. Handzlik europoseł
SP 1 godz.17 M. Handzlik europoseł
3.10 sobota remiza OSP Blachownia godz.17 H.Rozpondek poseł na
Sejm RP i M.Chudzik znany samorządowiec
5.10 poniedziałek Gimnazjum w Blachowni godz.17
7.10 środa Szkoła Podstawowa w Łojkach godz.17
M. Chudzik znany samorządowiec
Serdecznie zapraszam
Przejrzyj resztę wiadomości
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plorientmania.htw.pl
|
|
Cytat |
Diabeł: wielki, czarny znak zapytania. Napierski Stefan Debiutuje się do samej śmierci, a i śmierć jest też debiutem. Aleksander Kumor Dla konserwatysty refleksja nad podstawami własnego światopoglądu jest rodzajem profanacji tak samo jak konieczność udowadniania egzystencji Boga jest estetycznym zgorszeniem dla każdego prawdziwie wierzącego; jest wyprowadzaniem irracjonalnej wartości na poziom racjonalny, desakralizacją boskości, której odebrany zostaje urok tajemniczości, bez której nie można pewnie stawić czoła lewicowym czcicielom diabła na ich polach bitewnych rozumu. Georg Quabbe Dlaczego tak często ludzie, dla których bardzo dużo zrobiłeś, ciężko się na ciebie obrażają? Może dlatego, że przypominasz im o ich słabościach. Kirk Douglas, Syn śmieciarza, Autobiografia Aby uwierzyć w drugiego człowieka, należy najpierw uwierzyć w siebie. Żyć w harmonii ze światem widzialnym i niewidzialnym. Odnaleźć prawdziwe oblicze Boga. . . Ale czy miłość jest w stanie uchronić przed samotnością? Nie zapominajmy, że "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju". Paulo Coelho
|
|