|
Oglądasz wypowiedzi znalezione dla hasła: Gmina Komorniki
Temat: [pr] Remont poznańskiego węzła PKP na półmetku
Zawsze się stało i stać się bdzie na tej krzyzówce dopóki nie będzie świateł. O wiadukcie nie słyszałem.
Swiatla zapewne niewiele pomoga... AFAIR ze 3 lata temu w jakiejs prasie czytalem, ze swiatla beda za rok (czyli 2 lata temu :)), a docelowo ma byc wiadukt, ktory mialoby pkp wybudowac. Nastepnie z 1,5 roku temu gdzies trafilem na notke, ze wiadukt mialby wybudowac Poznan, ale sie kloci z gmina Komorniki... Same konkrety :) Moze jednak ktos wie cos wiecej? Będzie za to w to miejsce przeniesiony po Junikowo.
Nie bardzo rozumiem :)
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Będzie szturm chustowy w małych gminach w Wlkp.
gmina Komorniki - będą zajęcia dla mam!!! Witam,
dzisiaj się dowiedzieliśmy, że otrzymamy dofinansowanie na nasz projekt dot.
zajęć dla mam, w tym nauka noszenia dzieci w chustach. Będzie chusta NATI dla
każdej z uczestniczek.
Rekrutację zaczniemy pewnie najwcześniej w kwietniu, niemniej jednak już teraz
sygnalizuję!
Zajęcia odbędą się dla 24 kobiet (dla dwóch grup, każda po 12) z gminy
Komorniki, czyli z takich miejscowości jak: Chomęcice, Głuchowo
Komorniki, Łęczyca, Plewiska, Rosnówko, Szreniawa, Wiry.
W tej chwili realizujemy 2 projekty dla Puszczykowa, zobaczcie jak nam idzie:
fal.org.pl/?p=107
Więcej informacji będzie na stronie jak podpiszemy umowę o dofinansowanie,
zapewne na początku marca.
www.mamy.fal.org.pl
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: a moze bysmy sie przedstawily???
Witam!
Tu Kasia (25l) i Pola (5 m-cy).
Poleńka urodziła się 11 września 2005 w szpitalu im. Raszei (przy asyście
mojego kochanego męża)i od tej chwili jest całym naszym światem.
Ja po urlopie macierzyńskim nie wróciłam do pracy i zamierzam iść
na "bezrobocie" (mamy niestety pracujące babcie)
Obecnie kończę studia.
Jesteśmy z okolic Lubonia (gmina Komorniki)
Pozdrawiamy wszystkie mamusie i ich pociechy.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Znaleziono młodego brązowego Labradora Wiry/Poznań
Znaleziono młodego brązowego Labradora Wiry/Poznań Znalazłem młodego brązowego Labradora ze skórzaną obrożą 31
października 2007 błąkającego się we Wirach gmina Komorniki koło
Poznania. Właściciela lub kogoś kto zna pochodzenie tego pieska
proszę o kontakt. Tel. 61/8106449 lub 661967420 lub 602247885
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Pajo - opinie
Gmina Komorniki wszystkie swoje "braki" w infrastrukturze - drogi, zieleń,
oświetlenie tłumaczy zadłużeniem związanym z budową oczyszczalni ścieków. Z
długów bedzie wychodziła przez najbliższe trzy lata - to info mam od Sołtysa
Plewisk. Takze takie sprawy jak przedszkole, plac zabw to chyba marzenia ...
PS. HEJ a moze sie zrzucimy ;}
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: W której dzielnicy Poznania kupić mieszkanie?
W Twojej wypowiedzi wynika, ze należy odrzucić przy wyborze Plewiska, ponieważ
mieszka tam Twoja ciotka. Bardzo zaniepokoiła mnie ta wypowiedz. Prosze o
konkretne dane, rysopis, adres i stopien zagrożenia;)
A serio?
Tak Plewy to gmina Komorniki - tansze media np woda jest ciagnieta z Komornik a
nie Aquanetu. Czy mniejsze opłaty sa dla Ciebie James problemem?
Brak predszkola i ośrodka. Zgodze sie z Toba, ze mogłoby być coś bliżej, ale
Plewy nie oddziela nic od Poznania to przedłużnie ul Grunwaldzkiej, więc do
etego typu instytucji jest bardzo blisko.
Pozdrawiam wszystkich Ciebie James i Twoją ciotkę zwłaszcza:)
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Olsztyn najlepszą gminą w Polsce - Teraz Polska
A może ktoś wpisze w google "Teraz Polska" i zobaczy prestiż godła
Podaję wyniki czego nie uczyniła GW
Zajęte miejsca:
1. Gmina Jelenia Góra
2. Gmina Komorniki
3. Gmina Lesznowola
4. Gmina Mszczonów
5. Gmina Tarnowo Podgórne
6. Gmina miejska Olsztyn
7. Gmina miejska Słupsk
8. Gmina wiejska Wolsztyn
Hm, znależć się za Jelenią Górą to rozumiem, ale Komorniki, Lesznowola,
Mszczonów, Tarnowo Podgórne i doooopiero Olsztyn? no to degradacja i czym się
chwalić - buhahahahahahaha :)
A tu jest to co Olsztyn ma z tego godła
www.terazpolska.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=30&Itemid=43
No to miasto zyskało - joł - jest teraz poważane na świecie, A CJM to istny
Jack Welch czy Bill Gates, no można porównać jeszcze do Nobuyuki Idei.
w końcu taka inwestycja, jak np. ul. 1-go Maja to rzuca na kolana cały świat i
UE.
Brawo Czesławie, brawo :))))
buhahahahahahaha :)
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Wywiad z prezydentem Poznania Ryszardem Grobelnym
Częściowo masz rację... gmina Kórnik - działa prężnie, gmina Tarnowo
Podgórne - była pionierem zachodnich inwestycji, gmina Komorniki korzysta
z węzła autostradowego i się rozwija, gmina Swarzędz korzysta głównie
dzięki Volkswagenowi, gmina (i powiat) Środa Wielkopolska też doskonale
przyciąga inwestorów... ale Poznań nie robi prawie nic, żeby tutaj przyciągać
inwestycje... a nawet jeśli nie tutaj, to żeby ułatwiać sąsiadującym gminom...
drogi wylotowe z Poznania, oprócz trasy katowickiej, Warszawskiej i Dąbrowskiego,
to porażka... (choć nawet te wcale tak rewelacyjne nie są).
Wspomniana przez Ciebie inwestycja w magazyny, to inwestycja budowlana,
a pracę dostaną tam głównie kierowcy... i magazynierzy. Natomiast wspomniani
przez Ciebie informatycy, to właściwie technicy-informatycy... z tej
inwestycji nie będzie żadnej myśli ekonomicznej... do obsługi magazynu nie
będzie konieczna współpraca firm lokalnych, które by dostarczały części
zamienne, wykonywały zadanie zlecone, prototypy itp. To tylko magazyn,
gdzie będą podjeżdżać ciężarówki, ładować i rozładowywać towar...
A swoją drogą - przydała by się SSE, choć chętniej bym widział likwidację
takich stref w całej polsce, co by spowodowało równe warunki dla wszystkich.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Kierowcy narzekają na nowe światła na Grunwaldz...
jaki sens ma inteligentna sygnalizacji za ok 5 mln zł skoro PKP zamknie
przejazd i samochody od strony Plewisk stoją na odcinku ok 1,5 km zresztą od
strony Poznania podobnie - odcinek od ulicy Cmentarnej do Plewisk średnio
pokonuje sie w od 20 - 30min (ok 16-17) a mozna by w 3min , jedno powiem ...
SZLAG BY ICH WSZYSTKICH JASNY TRAFIŁ ... na temat wyjazdu z Plewisk to juz
wogle sie nie bede wypowiadała bo musiał bym pojsc w wulgaryzmy ... no ale "to
juz nie sprawa miasta Poznania to Gmina Komorniki"
w Plewiskach mieszkają ludzie w wiekszosci nie zwiazani z Komornikiami ,
pracują w POZNANIU poraby sie tematem zainteresować
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Co nam drogowcy wybudują?
Z tego co wiem gmina Komorniki przeznaczyła kilka milionów zł. na
współfinansowanie tego wiaduktu, więc teza o braku partycypacji w
infrastrukturę się nie potwierdza.
W czasie NAJMNIEJSZEGO ruchu kolejka samochodów przed zamkniętym
przejazdem jest do Malwowej. W czasie największego najczęściej
zaczyna się już na skrzyżowaniu z Jawornicką. Bywało, że korek
sięgał Bułgarskiej. Ale najbardziej boli wjazd do Poznania od
Plewisk przez fatalny układ przejazd-Grunwaldzka-Wołczyńska. Kto
tamtędy jeździ, wie o czym myślę.
Właśnie śledzę w miarę możliwości prasę i ostatnie informacje na ten
temat były około marca tego roku. Potem cisza ...
Jeśli masz jakieś nowsze informacje, to byłbym wdzięczny za link.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Tramwajowa rewolucja przed Euro 2012
der-rauber napisał:
> A to już kwestia kasy której gmina Plewiska nie wyłoży mimo że nasz UM czy ZDM
> deklarował ze wyłoży 50% a nawet trochę więcej.
tutaj mijasz się z prawda, popierwsze gmina Komorniki po drugie Wójt tejże gminy
zdecydował sie wyłożyc 20% potrzebnej kwoty, teraz czekaja na decyzje starostwa
czy wyłoży reszte.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Mam pytanie
My mieszkamy pod Poznaniem i dostaliśmy się do żłobka Poznańskiego ale tylko
dlatego że gmina Komorniki nie ma własnego żłobka i dopłaca do Poznańskich
żłobków w innym przypadku nie przyjęli by nas. Nie wiem jak to wygląda w innych
miejscowościach ale pewnie podobnie.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: o preselekcji od TP
Zgodnie z obietnica wrzucam skan pisma jakie otzrzymalem od TP. Abonamenta ... :-) http://www.startowa.gda.pl/~agnieszka/tp.jpg
Tak mnie tknęło przez przypadek, trochę geografię Polski znam, ale zwatpiłem i mam pytanko w związku z tym - poczta z trąbką ma tylko dwa urzędy pocztowe w miejscowości(ach) Komorniki. Pewnie oba urzędy są w tej samej miejscowości (wylot z Poznania na południe), druga jest na wschód od Poznania, ale jest dużo miejsza. Teraz to pytanko: czy to są Komorniki na południe od Poznania czy na wschód i czy przypadkiem w Koszalinie nie ma jakiegoś UP albo RUP ;-) Jeżeli nie ma jakiegoś Koszalina koło Komornik pod Poznaniem to wiadomo dlaczego tak długo idzie korespondencja, Pion w Koszalinie pisze do abonamenta, potem czekają na frajera co akurat służbowo jedzie do Komornik żeby zawiózł pisemka na pocztę ;-) No i jeszcze ten UP 3 ma utajniony numer telefonu, lub go wcale nie ma ;-) Panowie mam propozycję - ornitolodzy badają szlaki przelotu ptaków, na pl.internet pasjonują się routingiem w wykonaniu Polpaku, my też możemy pobadać szlaki wędrówki pism z TP do abonamentów. Powtórka z geografii się przyda ;-) pzdr AK <... nazwa urzędu (miejscowość), klasa: Komorniki 1 UP RUP: Poznań - Województwo DOP: Poznań ulica: Młyńska 10 gmina: Komorniki powiat: poznański województwo: WIELKOPOLSKIE telefon: (61) 810-83-89 kod pocztowy: 62-052 godziny pracy w dni robocze: 08:00-18:00 godziny pracy w soboty: nieczynne godziny pracy w niedziele i święta: nieczynne nazwa urzędu (miejscowość), klasa: Komorniki 3 UP RUP: Poznań - Województwo DOP: Poznań ulica: Polna 120 gmina: Komorniki powiat: poznański województwo: WIELKOPOLSKIE telefon: (61) xx kod pocztowy: 62-056 godziny pracy w dni robocze: 06:00-22:00 godziny pracy w soboty: nieczynne godziny pracy w niedziele i święta: nieczynne </...
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Urząd Gminy Tarnowo Podgórne
Oto *Marek Strzelecki* o e-mailu: <m.strzele@atc-poznan.w.pl w wiadomości: <news:bls5tb$505$1@SunSITE.icm.edu.plnapisał(a): niedaleko Poznania. Chciałem się dowiedzieć, jaki gmina ma plany wobec działki sąsiadującej z pewną inną działką, która mnie interesuje. I czy przypadkiem planowana 3 rama komunikacyjna Poznania
Sprostowanie - 4-ta,a może nawet 5-ta rama komunikacyjna. Trzecia rama ma być prowwadzona w granicach miasta, a w gminie Tarnowo Podgórne (konkretnie przez Swadzim lub przez Sady będzie poprowadzona obwodnica aglomeracji - tzw. ring... (w tym miejscu zachodnia obwodnica miasta). w którego skład wejdzie autostradowa obwodnica Poznania (otwarta w zeszłym miesiącu), planowane połączenie drogą ekspresową - od Głuchowa do Sadów lub Swadzimia - z drogą na Szczecin i krajową 2 (E30) i dalej w kierunku Złotkowa/Chludowa do drogi mr 11 (kier. Piła/Koszalin). Podobną obwodnicę planuje się po wschodniej stronie miasta. A jako ostatnia - będzie północna...
Wyszedłem po 3 minutach wiedząc, jakie jest przeznaczenie działki w planie zagospodarowania, kto jest jej właścicielem i którędy pobiegnie obwodnica oraz w których miejscach będą znajdować się węzły na A2.
Wazelinuję, bo tak miłe zaskoczenie dawno mnie w żadnej instytucji (a zwłaszcza w urzędzie publicznym) nie spotkało.
Węzeł z A2 będzie w Głuchowie - gmina Komorniki, a skrzyżowanie drogi ekspresowej S5 z krajową 2 albo w Sadach, albo w Swadzimiu... nie było to do końca wiadomo, gdyż gmina sobie wyobraża w innym miejscu, a planiści z Warszawy chcą poprowadzić obwodnicę inną trasą.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Poznań się wylał, eksperci pomogą
POZ nie będzie pierwszy - zleceniodawcy wszystko w rękach zleceniodawców. A tym są gminy i miasto, zafundują sobie
strategię, czyli będzie materialny efekt na Wybory 2010. A potem taka strategię
będzie można zamrozić, jak od 10 lat wszystkie koncepcje opracowane za
prezydenta Kaczmarka (komunikacja, rewitalizacja, nowe dzielnice, centra biurowe).
Jeśli by wprowadzano konsekwentnie ówczesną strategię komunikacyjną z 1999, to
jej logicznym rozwinięciem była komunikacja aglomeracyjna. I wtedy Poznań byłby
pierwszy. A tak pod względem komunikacji Poznań jest już teraz za Krakowem
(właśnie wrzuciłem wątek na forum), Warszawą, Trójmiastem, a nawet za planami
Wrocławia, gdzie dopracowuje się szczegóły. A paradoksalnie mamy
naprawdę dobre miejskie MPK, ale mamy najbardziej rozlaną
aglomerację, która komunikacji niemal nie ma. A do tego gigantyczny
potencjał gęstej sieci kolejowej, z którym może się równać tylko Wrocław.
Dlaczego tak jest? A kto zmusi gminy by dotowały w takim samym stopniu swoją
komunikację jak Poznań? Nikt. A one tego nie czynią, gdyż wiedzą, że ich
mieszkańcy bez zachęt użyją samochodów, a koszty budowy dróg ponosi głównie
Poznań, a nie gminy, gdyż samochody jeżdżą po terenie miasta. Co by było tańsze
- 4pasmowy wiadukt nad torami wzdłuż Grunwaldzkiej, czy może 1 km torów
tramwajowych do Plewisk? Oczywiście tramwaj. Jednak gmina Komorniki próbuje
wydębić od Poznania pieniądze na wiadukt, gdy już dziś mieszkańcy miasta
korzystają z niego w mniej niż połowie, a ich liczba do 2012 znacznie spadnie.
Gmina postępuje w interesie swoich mieszkańców, ale wbrew interesowi aglomeracji.
Strategia inwestycji również już powstała. ARAW powstała chyba w 2000 roku, a od
2002 ma jasną przejrzystą strategię, inwestorzy kierowani są przez miasto pod
miasto. Ale to nie w Poznaniu, a we Wrocławiu. W Krakowie również inwestycje w
aglomeracji są prowadzone wspólnie z wiodącą rolą miasta. Ale w głowach
poznańskich wójtów taka idea jeszcze nie postała. Przecież Poznań to miejsce na
VW. A skoro takie inwestycje się nie udają, to może Poznań to miejsce na centra
handlowe? Tak! Przypomnijcie sobie ulotki wyborcze z 2002 i 2006 - centra
handlowe to jeden z głównych punktów do pochwalenia się inwestycjami w mieście.
Żeby cokolwiek było z tych strategii, to w zarządach potrzebne są mózgi, a nie
móżdżki.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Jak socjalny dom zamienił się w melinę
Jak socjalny dom zamienił się w melinę Podobnie zrobila gmina Komorniki. Kolo gimnazjum w centrum Komornik
wyremontowali budynek kiedys i przekazali podobnym ludziom. Taka dziwna
polityka.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: połączyć Czerwonak, Luboń, Poznań i Swarzędz?
Sprostowanie [...]
> Staliśmy się aglomeracją,
jesteśmy :)
> gdzie w mieście mieszka 578 tys ludzi.
Luboń i Puszczykowo to miasta, oprócz tego kilka gmin jest miejsko-wiejskich i
też ma miasta. Zatem w miastach mieszka więcej osób aglomeracji poznańskiej, z
tego w mieście Poznaniu mieszka aż 578 tys. osób.
> Razem jednak
> z obszarami ściśle zabudowanymi sąsiadującymi z miastem Poznań osiąga 692 tys
> (w tym 29 tys. miasto Swarzędz, 10 tys. gmina Swarzędz, 27 tys. Luboń, 10 tys.
> miasto Koziegłowy, 6 tys. miasto Czerwonak, 5 tys. reszta gminy Czerwonak,
Gmina Czerwonak nie jest gminą miejsko-wiejską, a wiejską - miejscowości
Koziegłowy i Czerwonak nie mają praw miejskich.
> Suchy Las 6 tys., Złotniki, Przeźmierowo, Baranowo, Skórzewo, Komorniki, Wiry
> po ok. 3 tys.,
Gmina Suchy Las, do niej należą m.in. Złotniki.
Gmina Tarnowo Podgórne, do niej należą m.in. Przeźmierowo, Baranowo
Gmina Dopiewo, do niej należy m.in. Skórzewo
Gmina Komorniki, do niej należą m.in. Wiry
> Puszczykówko 9 tys.,
Miasto Puszczykowo, "Puszczykówko" to tylko stacja i była wieś Puszczykowa,
obecne władze miasta nie uwzględniły w statucie podziałów na mniejsze jednostki
pomocnicze miasta w postaci osiedli czy dzielnic.
> Mosina 18 tys.).
Gmina Mosina liczy na pewno pow. 24 tys. mieszkańców, w tym miasto 12 tys.
Dane statystyczne:
www.stat.gov.pl/urzedy/poznan/publikacje/rocznik_pow/ludnosc/04p04_01.pdf
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Libra - Komorniki, ul. Młyńska
A z gminą komorniki?
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: TUP S.A Mega Gwiazda poczytajcie!
TUP S.A Mega Gwiazda poczytajcie! TUP S.A. to spólka typu venture capital skupiająca sie na realizacji
projektów deweloperskich. Najwiekszy projekt jaki realizuje razem ze spólka
australijską i TUP Property to MODENA PARK w centrum Poznania.
1) Wedlug PKO BP, zysk TUP-a z projektu Modena Park wyniesie 28-42 mln zl.
Biorąc c/z na poziomie 20 - jaki wtedy bedzie kurs? Między 60 - 100 zl.
Wydaje sie to optymalna wycena, zwazywszy na zyski z Modeny Park oraz z
innych inwestycji spólki.
2)Poza tym TUP ma jeszcze kilka interesujacych nieruchomosci (czego w ogole
nie uwzgledniam jak na razie w wycenie, jak rowniez inwestycji
pozadeweloperskich ):
- nieruchomość w Ożarowie Mazowieckim: działki w użytkowaniu wieczystym, o
powierzchni 5.528 m2, na których zlokalizowany jest budynek administracyjno-
biurowy o powierzchni 2.756 m2;
- nieruchomość o powierzchni łącznej 86.641 m2 (grunt w użytkowaniu
wieczystym) znajdująca się w odległości 10km od centrum Katowic, w jej skład
wchodzą działki niezabudowane o powierzchni łącznej 66.928 m2 oraz działki o
powierzchni 19.713 m2, na których znajduje się budynek administracyjny i
magazynowy o powierzchni 8.987 m2;
- nieruchomość w Głuchowie gmina Komorniki o powierzchni 33.401 m2, na której
znajdują się budynki biurowe o pow. 2.258 m2 i inne budynki o pow. 455 m2;
- położona w bezpośrednim sąsiedztwie lotniska w Modlinie, nieruchomość w
Zakroczmiu o powierzchni 111.874 m2, na której znajdują się 3 hale magazynowe
o powierzchni 5.060 m2 każda, a także pozostałe budynki o całkowitej
powierzchni 919 m2;
- realizowane w dwóch etapach osiedle 20 segmentów jednorodzinnych w
Warszawie-Białołęce, I etap - 6 segmentów o powierzchni 112,9 m2 każdy
(sprzedane), II etap - 14 segmentów o powierzchni 148 m2 każdy (planowana
sprzedaż w 2007 roku).
Czekamy na plany ich zagospodarowania. Ale wszystko w swoim czasie, na razie
niech zajma sie Modena Park i negocjacjami z MNE Investment
3) W polowie roku planowana jest emisja z PP, o wartosci okolo 60 mln zl.
Bedzie wiec kasa na kolejne projekty, poza tym powinna poprawic sie plynnosc
spólki.
4) Niedawno wlaściciel spólki EAGLE TRADING LTD sprzedal w pakiecie 500 tyś
akcji. Ciekawe kto wszedl, moze juz jakies fundusze.
Podsumowujac, obecna cena to smiech w porownaniu do tego, co tu sie moze
wydarzyc z kursem w srednim terminie. Moze po takim wzroscie niektorym sie
wydaje, ze jest drogo, ale tak samo mnie sie moglo wydawac miesiąc temu.
Oto info jakie otrzymalem od analityków DM BZWBK:
"Perspektywy polskiego rynku akcji"
Godne polecenia spólki o sredniej i malej kapitalizacji.
TUP S.A. - spólka nie jest deweloperem w czystej postaci, ale zarabia na tym
silnie wzrostowym rynku. Jest to swego rodzaju venture capital, który
inwestuje we wzrost wartości nieruchomości. pierwsze zamkniecie udanego
projektu Modena Park spodziewane w ciagu najblizszych dwóch miesięcy.
Warto zajrzeć na strone www.tup.com.pl
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Mamo zrób coś dla siebie - dot. podpoznańskich mam
Mamo zrób coś dla siebie - dot. podpoznańskich mam Projekt unijny Sylwii Pusz reklamowany jest wszem i wobec, a w cieniu dzieją
się również całkiem ciekawe i dobre rzeczy dla mam z podpoznańskich gmin :)
Całkowicie bezpłatne, bo za środki unijne, więc mam nadzieję, ze nie naruszam
netykiety, bo tego typu działania trzeba wg mnie promować i nagłaśniać, a nie
tylko wtedy jak [...] przemilczę.
Kobiety - mamy małych dziećmi mogą wziąć udział w ciekawych projektach
szkoleniowo-doradczych współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w
ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Mieszkanki gminy Czerwonak w ramach projektu pt. MAKSYMALNA RADOŚĆ W
CZERWONAKU, partner projektu: Gmina Czerwonak
Mieszkanki gminy Komorniki w ramach projektu pt. W KOMORNIKACH MAMY AKTYWNE
MAMY, partner projektu: Gmina Komorniki
Mieszkanki gminy Tarnowo Podgórne w ramach projektu pt. MAKSYMALNA RADOŚĆ W
TARNOWIE PODGÓRNYM, partner projektu: Gmina Tarnowo Podgórne
Mieszkanki gminy Kuślin w ramach projektu pt. MAKSYMALNA RADOŚĆ W KUŚLINIE,
partner projektu: Gmina Kuślin
Każdy projekt skierowany jest do 24 pań, które mają małe dziecko/dzieci
(najlepiej od 0 do 3 roku życia).
W ramach projektów można będzie skorzystać z indywidualnego spotkania z
doradcą zawodowym oraz wziąć udział w cyklu 5 szkoleń z rozwoju osobistego i
zawodowego:
1. Planowanie własnego rozwoju. Analiza silnych i słabych stron, szans i
zagrożeń. Wyznaczanie celów.
2. Mama i praca - to jest możliwe, tylko jak?
3. Autoprezentacja i komunikacja interpersonalna
4. Zarządzanie sobą w czasie
5. Chusta - niezbędny element aktywnej mamy. Warsztaty z noszenia dzieci w
chustach.
Zajęcia dla mam odbywać się będą w dwóch grupach.
Każda uczestniczka otrzyma, m.in.:
- komplet materiałów dydaktycznych (segregator z materiałami, książkę),
- chustę wiązaną NATI (nosidełko), która zwyciężyła w rankingu magazynu
Dziecko na Najlepszy Produkt 2008 Roku oraz książkę Magdaleny Sendor pt."Noś
swoje dziecko".
Ponadto w trakcie zajęć na miejscu zapewniona będzie opieka nad dziećmi oraz
poczęstunek dla mam.
Uczestniczkami zajęć mogą być mamy, które zamieszkują na terenie ww. gmin.
Preferowane będą mamy na urlopie macierzyńskim lub wychowawczym.
Więcej informacji nt. projektów, opieki nad dziećmi w trakcie zajęć, a także
możliwość wypełnienia formularzy zgłoszeniowych podczas spotkań
informacyjno-rekrutacyjnych w poszczególnych gminach:
6 maja (środa) o godz. 17:00 - Przedszkole w Komornikach, ul. Korczaka 5
14 maja (środa) o godz. 17:00 - Sala sesyjna, Centrum Rozwoju Kultury
Fizycznej AKWEN w Czerwonaku
29 maja (piątek) o godz. 17:00 - Sala sesyjna, Urząd Gminy w Kuślinie
Spotkanie w Tarnowie Podgórnym już się odbyło - zgłoszenia przyjmowane są do 8
maja lub do wyczerpania miejsc. Pierwsze zajęcia w Tarnowie Podgórnym odbędą
się już 9 i 10 maja.
Ponadto informujemy, że podobne działania prowadzone są obecnie w
Puszczykowie, gdzie z zajęć korzysta 60 mam. Spotkanie podsumowujące odbędzie
się w sobotę 23 maja br. Jesienią z takich zajęć będą mogły skorzystać
mieszkanki gmin: Buk, Dopiewo, Kleszczewo, Kostrzyn, Śmigiel.
Więcej informacji można uzyskać w tym wątku lub po prostu mailem do mnie.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Profity z UE. Co we Wrześni?????
i trochę na temat Przedstawiam dane o gminach powiatów sąsiadujących z Powiatem Wrzesińskim ,
które otrzymały dofinansowanie z funduszy strukturalnych (lata 2004-2006).
Gminy i powiaty, które otrzymały dofinansowanie z funduszy strukturalnych w
ramach Priorytetu III, działanie 3.1 Obszary wiejskie w powiecie wrzesińskim i
powiatach z nim sąsiadujących (projekty dotyczące budowy sieci kanalizacyjnych):
Powiat Wrzesiński:
Gmina Września – nie otrzymała
Gmina Nekla – nie otrzymała
Gmina Miłosław – nie otrzymała
Gmina Pyzdry – nie otrzymała
Gmian Kołaczkowo – nie otrzymała
Powiaty sąsiadujące:
Powiat Średzki
Gmina Dominowo - nie otrzymała
Gmina Krzykosy - nie otrzymała
Gmina Nowe Miasto nad Wartą - nie otrzymała
Środa Wielkopolska - nie otrzymała
Gmina Zaniemyśl - nie otrzymała
Powiat Jarociński
Gmina Jaraczewo - nie otrzymała
Jarocin - nie otrzymał
Gmina Kotlin - nie otrzymała
Gmina Żerków - Budowa kanalizacji sanitarnej we wsi Lisew (dotacja 804.058,06
zł)
Powiat Gnieźnieński
Gmina Czerniejewo - nie otrzymała
Gniezno - Gmina wiejska - nie otrzymała
Gniezno - Gmina miejska - nie otrzymała
Gmina Kiszkowo - nie otrzymała
Gmina Kłecko – Budowa kanalizacji sanitarnej w Kłecku ulice Ustronie i
Czarnieckiego (dotacja 803.411,52 zł)
Gmina Łubowo - Ochrona wód Jeziora Lednickiego poprzez budowę kanalizacji
sanitarnej dla wsi Rybitwy i Siemianowo (dotacja 1.626.338,55 zł)
Gmina Mieleszyn - Uregulowanie gospodarki ściekowej wsi Mieleszyn poprawą
warunków bytowych jej mieszkańców (dotacja 3.251.123,84 zł)
Gmina Niechanowo - nie otrzymała
Gmina Trzemeszno – Budowa kanalizacji sanitarnej w m. Kruchowo-Niewolno-
Trzemeszno i sieci wodociągowej w m. Niewolno (dotacja 3.133.771,80 zł)
Gmina Witkowo - Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Skorzęcin (dotacja
1.474.400,68 zł)
Powiat Słupecki
Gmina Lądek - nie otrzymała
Gmina Orchowo - nie otrzymała
Gmina Ostrowite - nie otrzymała
Gmina Powidz - nie otrzymała
Słupca - Gmina miejska - nie otrzymała
Słupca - Gmina wiejska - nie otrzymała
Gmina Strzałkowo - nie otrzymała
Gmina Zagórów - nie otrzymała
Powiat Poznański
Gmina Buk - nie otrzymała
Gmina Czerwonak - nie otrzymała
Gmina Dopiewo - nie otrzymała
Gmina Kleszczewo - nie otrzymała
Gmina Komorniki - nie otrzymała
Kostrzyn - Gmina miejsko-wiejska - Budowa kanalizacji sanitarnej w Kostrzynie –
Rynek część wschodnia (dotacja 195.864,76 zł)
Gmina Kórnik - nie otrzymała
Gmina Luboń - nie otrzymała
Gmina Mosina - nie otrzymała
Gmina Murowana Goślina - nie otrzymała
Gmina Pobiedziska - nie otrzymała
Gmina Puszczykowo - nie otrzymała
Gmina Rokietnica - nie otrzymała
Gmina Stęszew - nie otrzymała
Gmina Suchy Las - nie otrzymała
Gmina Swarzędz - nie otrzymała
Gmina Tarnowo Podgórne - nie otrzymała
Powiat Pleszewski
Gmina Chocz - nie otrzymała
Gmina Czermin - nie otrzymała
Gmina Dobrzyca - nie otrzymała
Gmina Gizałki - nie otrzymała
Gmina Gołuchów - nie otrzymała
Pleszew - Gmina miejsko-wiejska - nie otrzymała
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: 120-lecie w Poznaniu
W niedzielę odbyła się parada z okazji 120-lecia komunikacji miejskiej w Poznaniu. Parę słów ode mnie co i jak się odbyło. Dojazd przemilczę, bo PKP się bardzo stara, żeby ludzie nie jeździli pociągami. Przyjechałem (razem z Robertem Durlikiem i Alojzym) ok. 9:30. Pobiegliśmy czym prędzej na miejsce rozpoczęcia parady. Po drodze minęła nas Tatra 410, która miała wziąć udział w paradzie. Na Moście Dworcowym defektowi uległ też jakiś Ikarus 280. Na ulicy Towarowej stały już wagony przygotowane do parady. Wszystkie oznaczone tablicami z numerem "120" oraz napisami "120 lat MPK". Jedynie warszawska trzynastka zamiast tej ostatniej miała napis "Wycieczka". W paradzie wzięły udział: N+ND (2602+2456, bez pasażerów), 102N (1), 102Na (9), 105N z szybkami (194), 105Na+105NaD zmodern. (186+185), 13N (115), holender 1G (873), helmuty GT8 (668) i GT6 (613) oraz Tatra RT6N1 (410). Niestety tylko N-ki i stodwójki były w malowaniu zakładowym, a trzynastka w czerwieni, reszta świeciła reklamami. Na Starym Mieście (nie znam nazw ulic, ani przystanków) towarzystwo wysiało z wagonów i robiło zdjęcia przejazdu całego zestawu wagonów. Przed N-kami przejechał też wagon tramwaju konnego ciągnięty przez parę koni. Potem zabraliśmy się trasą Pestki na Osiedle Sobieskiego, gdzie była kolejna przerwa na zdjęcia. Moje wrażenia z PST są jak najbardziej pozytywne. Jedzie się wygodnie i w miarę cicho, kompletnie żadnych skrzyżowań nawet z chodnikiem. Kolejnym punktem odwiedzin były tory odstawcze przy ul.Budziszyńskiej, gdzie można było pooglądać tabor techniczny (m.in. podobne ustrojstwo jak to w Bydgoszczy, WLS się to nazywa czy coś podobnego). Stał sobie tam m.in. jakiś wagon szczeciński w opłakanym stanie, a także podobnie wyglądający skład stopiątek w kremowo-zielonym malowaniu. Potem parada przejechała przez wszystkie trzy zajezdnie tramwajowe, gdzie stało dość niewiele taboru zważywszy na dzień wolny. W zajezdni Forteczna stał tabor szkoleniowy autobusowy i tramwajowy. Parada została przedłużona o dojazd na pętlę Miłostowo, a później nastąpiła przesiadka na autobusy. Autobusów też była cała masa, w tym oblegany ze wszystkich stron ogórek, czyli Skoda RTO (z Krajowej Spółdzielni Komunikacyjnej Poznań). Poza tym były: MAN SL200 (09/Gmina Komorniki), DAF MB200 (1201/MPK), Jelcz PR110M (6/Komunikacja Gminy Czerwonak), Ikarus 280 (1510/MPK), Autosan H9-35 (109/ZKP gminy Suchy Las), Jelcz M121M (1001/MPK), Autosan A10-10M (17/MPK Kórnik), Neoplan K4016TD (1325/MPK), MAN NG312 (1088/MPK), Neoplan Solaris U12 (1334/MPK). Zwiedziliśmy trasy, po których kiedyś jeździły trolejbusy. Po zakończeniu przejazdu, wszyscy chętni udali się DAFem w kierunku stacji kolejki Maltanka. Skład pociągu którym jechaliśmy składał się z lokomotywy spalinowej WLS40 o numerze 100 wyprodukowanej w ZNTK Poznań w 1956 roku (lokomotywa należy do MPK) oraz z trzech wagoników letnich (drugi pociąg, jeżdżący tego dnia obsługiwała inna lokomotywa spalinowa i ciągnęła tylko dwa wagoniki). Na środku pętli końcowej (albo i początkowej, jak kto woli) tej wąskotorówki (600 mm) odbyło się nieformalne spotkanie MKMów. Pogadaliśmy sobie, pooglądaliśmy zdjęcia i tak zleciał czas aż do wieczora. Potem ludziki rozlazły się do domów lub na dworzec. Powrót był całkiem spokojny. Olaf spotkał w pociągu kumpli z wojska (btw, całe pmt ma od niego pozdrowienia, a ant ma pozdrowienia od Kałasznikowa ;)). Od Wrocławia jechałem sam w przedziale. Przed Kędzierzynem władowała się do pociągu spora grupa dzieciaków jadących na wycieczkę do Zakopanego, więc wyspać się raczej nie szło. A po dojechaniu do Katowic pooglądałem sobie przez chwilkę wspaniałe Pociągi Nocne (podczas mojego pobytu przejechały PN-100, PN-221, PN-215 i dwa razy PN-212). Poza tym na dworcu spotkałem N-81 (którego oczywiście w tym czasie tam nie powinno być), a później widziałem N-84 skręcające na Piotra Skargi. Jak widać komunikacja nocna jakoś działa ;)) (niestety do domu musiałem jechać taksówką :(( W sumie impreza była całkiem udana, pogoda dopisała. Z powodu ogromnej ilości taboru na paradzie oraz sporej liczby uczestników fotostopy były dość nieliczne (ale całkowice to rozumiem, bo parada trwałaby chyba tydzień jakby było ich więcej, o zakłócaniu zwykłej komunikacji nie wspominając). Aha - jeden mankament poznańskiej komunikacji dał się nam we znaki podczas powrotu z Maltanki na dworzec. Otóż w niedzielę po południu nie sposób kupić tam biletu. Wszystkie kioski pozamykane, a motormani biletów nie sprzedają. Poza tym ani w pojazdach, ani na przystankach nie ma wywieszonych żadnych regulaminów ani przepisów. (tradycyjnie) - Na imprezie z pmt obecni byli (poza mną): Robert Durlik, Alojzy, Olaf, Pani Ela, Tomek Gieżyński i Łukasz Stefańczyk. Następne imprezy to 10.06/Gdańsk, 17.06/GKW i 8.07/GOP.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: TUP S.A - nadal 15% od szczytu. Warto wejśc!
TUP S.A - nadal 15% od szczytu. Warto wejśc! TUP S.A. to spólka typu venture capital skupiająca sie na realizacji
projektów deweloperskich. Najwiekszy projekt jaki realizuje razem ze spólka
australijską Opal Property i TUP Property to MODENA PARK w centrum Poznania.
1) Wedlug PKO BP, zysk TUP-a z projektu Modena Park wyniesie 28-42 mln zl.
Biorąc c/z na poziomie 20 - jaki wtedy bedzie kurs? Między 60 - 100 zl.
Wydaje sie to optymalna wycena, zwazywszy na zyski z Modeny Park oraz z
innych inwestycji spólki.
2) Poza tym TUP ma jeszcze kilka interesujacych nieruchomosci (czego w ogole
nie uwzgledniam jak na razie w wycenie, jak rowniez inwestycji
pozadeweloperskich ):
- nieruchomość w Ożarowie Mazowieckim: działki w użytkowaniu wieczystym, o
powierzchni 5.528 m2, na których zlokalizowany jest budynek administracyjno-
biurowy o powierzchni 2.756 m2;
- nieruchomość o powierzchni łącznej 86.641 m2 (grunt w użytkowaniu
wieczystym) znajdująca się w odległości 10km od centrum Katowic, w jej skład
wchodzą działki niezabudowane o powierzchni łącznej 66.928 m2 oraz działki o
powierzchni 19.713 m2, na których znajduje się budynek administracyjny i
magazynowy o powierzchni 8.987 m2;
- nieruchomość w Głuchowie gmina Komorniki o powierzchni 33.401 m2, na której
znajdują się budynki biurowe o pow. 2.258 m2 i inne budynki o pow. 455 m2;
- położona w bezpośrednim sąsiedztwie lotniska w Modlinie, nieruchomość w
Zakroczmiu o powierzchni 111.874 m2, na której znajdują się 3 hale magazynowe
o powierzchni 5.060 m2 każda, a także pozostałe budynki o całkowitej
powierzchni 919 m2;
- realizowane w dwóch etapach osiedle 20 segmentów jednorodzinnych w
Warszawie-Białołęce, I etap - 6 segmentów o powierzchni 112,9 m2 każdy
(sprzedane), II etap - 14 segmentów o powierzchni 148 m2 każdy (planowana
sprzedaż w 2007 roku).
Czekamy na plany ich zagospodarowania. Ale wszystko w swoim czasie, na razie
niech zajma sie Modena Park i negocjacjami z MNE Investment.
3) W polowie roku planowana jest emisja z PP, o wartosci okolo 60 mln zl.
Bedą więc środki na kolejne projekty, poza tym powinna poprawic sie plynnosc
spólki.
4) Niedawno wlaściciel spólki EAGLE TRADING LTD sprzedal w pakiecie 500 tyś
akcji. Ciekawe kto wszedl, moze juz jakies fundusze?
5) 20 lutego 2007 spólka poinformowala ze wchodzi w nowatorskie inwestycje
budowlane "mieszkania ze stali". wiecej na www.tup.com.pl
6) 1 marca 2007 odbylo sie spotkanie prezesa TUP S.A z prezydentem Katowic.
Spotkanie dotyczylo prezenacji plaów budowy nowego osiedla mieszkaniowego w
tym miescie. Inwestycja ma byc realizowana na ogromej powierzchni, lacznie
240 tys. m2.
więcej: www.tup.com.pl/prasa_more.php?id=31
7) 7 marca 2007 TUP S.A poinformowal iż po zakupie pakietu akcji posiada
lącznie 96,34% udzialów w MODENA S.A
Podsumowujac, obecna cena to smiech w porownaniu do tego, co tu sie moze
wydarzyc z kursem w srednim terminie. Moze po takim wzroscie niektorym sie
wydaje, ze jest drogo, ale tak samo mnie sie moglo wydawac miesiąc temu.
Oto info jakie otrzymalem od analityków DM BZWBK:
"Perspektywy polskiego rynku akcji"
Godne polecenia spólki o sredniej i malej kapitalizacji.
TUP S.A. - spólka nie jest deweloperem w czystej postaci, ale zarabia na tym
silnie wzrostowym rynku. Jest to swego rodzaju venture capital, który
inwestuje we wzrost wartości nieruchomości. pierwsze zamkniecie udanego
projektu Modena Park spodziewane w ciagu najblizszych dwóch miesięcy.
A to część raportu analityków DMBZWBK dotycząca TUP S.A z dnia 21 lutego
2007:
"Pozostawiamy w portfelu TUP, mimo 127% zwyzki w ostatnim miesiacu. Uwazamy,
ze spółka jest ciagle nieodkryta przez wielu inwestorów. Podoba nam sie
interesujacy model biznesowy podobny do venture capital inwestujacego w
nieruchomosci, który wydaje sie atrakcyjny i zyskowny."
Spólką interesuje się coraz więcej analityków, co może zaowocować pozytywną
rekomendacją (podobnie bylo w przypadku Ganta)
NA KONIEC ZYSKI:
W 2006r TUP S.A zarobil na czysto ponad 12 mln zl czyli az o 53% wiecej od
zalozonych prognoz. Spólka tym samym pokazala jak zwiększać zyski i ze jest
warta zaufania inwestorów.
Analiza TUP S.A z użyciem wskazników. Porównanie ze spólką Polnord.
POLNORD:
WK/akcję = 6,38 zł
C/WK = 25,07
C/Z = lepiej nie liczyć!
TUP S.A
WK/akcję = 5,03 zł
Nie widzę powodów, aby przy takich perspektywach mieć C/WK niższe od
Polnordu:
5,03 x 25,07 = 126,10 zł !!!!!!
Bądzmy ostrozni i podzielmy tą cene przez 2, tak dla bezpieczeństwa.
No i mamy cene jednej akcji TUP S.A na poziomie 63zł.
Nastepny wskażnik:
Zysk na akcję: 1,27 zł
Przy takich perspektywach spólki, C/Z na poziomie 50 jest uzasadnione.
1,27 x 50 = 63,50 zł !!!!
Wg, wskazników tyle TUP S.A powinien kosztowac juz dzis.
Warto zajrzeć na strone www.tup.com.pl
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Plewiski przejazd na demotywatorach
odpisałem Tobie w dobrej wierze, a Ty egoizmem tu się popisujesz.
dougzabawny napisał:
> Od razu widać, że Włodek z Poznania, a nie z Plewisk.
Tak, ja z Poznania, a gmina Plewiska do mojej kieszeni chce sięgnąć by zbudować
ten wiadukt.
Wpierw gmina Komorniki (jak większość gmin dookoła Poznania) dzieli bez
opamiętania działki, gdyż daje jej to kasę za grunt, ale co ważniejsze coroczną
kasę z Twojego PITu (jedno z dwóch głównych źródeł dochodów gminy).
Do tego gmina (mimo większych zdolności inwestycyjnych per capita dzięki
zasobności netto na mieszkańca większej niż Poznań) nie oferuje swoim
mieszkańcom sensownej komunikacji miejskiej i zmusza mieszkańców do korzystania
z samochodów. Przesuwa problem na barki Poznania i jego sieci dróg przez to, że
oferuje połączenia komunikacji zbiorowej na poziomie, który może zadowolić
wyłącznie mieszkańców wogóle nie posiadających samochodów (a gdyby - spekuluję -
gminy Dopiewo i Komorniki zrzuciły się z Poznaniem na powołanie kursującego co
kwadrans szynobusu na linii Dopiewo-Poznań Gł? To nie byłoby jakimś rozwiązaniem?).
A potem ta gmina nie zamierza się zadłużyć, gdy już narobiła takiego bałaganu
zezwalając na niekontrolowane osadnictwo, lecz wyciąga rękę do miasta, które nie
ma zbyt wielkiego interesu w tym wiadukcie (dlaczego wywiodłem już wcześniej -
teraz z przejazdu mieszkańcy PO korzystają tylko w 45%m, a od 2012 będą
korzystali w maksimum 25%).
Uważam, że to bezczelność ze strony Wójta gminy Komorniki. A Ty się dziwisz, że
pilnuję swoich pieniędzy? Masz mi to za złe? Chyba, że masz też jaką
konstruktywną propozycję na rozwiązanie tego pata jaki powstał, a ja tego po
prostu nie zrozumiałem. Na razie pokazałeś, że umiesz w swoim interesie głośno
tupać, gdy wójt Twojej gminy nawarzył piwa i nie chce go wypić.
> Pewnie, stadion też nie
> jest potrzebny. To znaczy zawsze by się przydał, ale Lechici mogą przecież sobi
Otwarcie ul. Grunwaldzkiej na zjazd w Gołuskach jest nieporozumieniem. Nie jest
on potrzebny z punktu widzenia EURO. W 100% wystarczy zjazd Komorniki i dojazd
Nową Kopaniną z wiaduktem nad torami przy osiedlu Kopernika oraz wjazd
Dąbrowskiego z przebudowaną Bułgarską. Już przebudowa Bukowskiej jest zbytkiem,
ale rozbudowa Grunwaldzkiej to marnotrawstwo. Zaś wiadukt to już kpina.
Zorganizuj referendum nad przyłączeniem do Poznania, zagłosuj w nim ZA, płać z
nami podatki na rozwój miasta, a ja obiecuję Ci zmienić zdanie w sprawie
organizacji komunikacji na niesamowicie zaludnionych rubieżach Poznania (zobacz:
w promieniu 3 km od granicy miasta mieszka niemal 200 tys. ludzi, wiesz ile we
Wrocławiu w odpowiednim promieniu? 20-30 tys.)
> A skręt w Wołczyńską bez czekania pół godziny pod szlabanem wymaga przeprawy po
> wertepach wśród łanów dojrzewającego żyta. I na tym polu z żytem tworzą się
> KORKI! Oczywiście bezkolizyjne.
To demagogia, czy niedawno się tam osiedliłeś? Cofasz się 500 m do Kolejowej
(tam gdzie Bertelsmann/Arvato) i stamtąd po kolejnych 1500 m jesteś na
Głogowskiej przy Auchan. Wygodnie, asfaltem, bezkolizyjnie.
Poziom egoizmu (całkowity brak zainteresowania problemami na jakie wskazałem, w
tym takim, że namawiasz mnie, bym z moich podatków zafundował Tobie wiadukt, gdy
Ty nasze miasto zubożyłeś pozbawiając wpływów ze swoich podatków) jaki wypływa z
Twojej wypowiedzi, sprawia, że mam ochotę Ci napisać to co ludziom z Borówca,
którzy pobudowali się pod planowaną od 40 lat linią wysokiego napięcia": "jest
mi Was żal, ale żal możecie czuć tylko sami do siebie, więc co najwyżej możecie
prosić o pomoc, a nie się czegokolwiek domagać".
Ty przecież też wiedziałeś jaki jest tam układ drogowy, widziałes ile działek
się tam sprzedaje, a mogłeś też w Wydziale Zagospodarowania Przestrzennego
dowiedzieć się jakie są planowane zmiany w tym miejscu. Wciąż jednak wierzę, że
ten egoizm to wyraz frustracji spowodowanej codziennym marnotrawstwem życia w
korkach, gdzie pewnie marnujesz tygodniowo jeden pełen dzień pracy zamiast
spędzić go z rodziną, czy wykorzystać jako wolny czas. I wciąż wierzę, że
przeczytawszy to co niżej zrozumiesz, że razem musimy zmieniać świadomość
mieszkańców aglomeracji by zmienili ludzi rządzących, by scalić to tałatajstwo w
jeden finansowy organizm. Bez tego będziemy szli jak Manchester i opłotki, gdzie
miasto to 450 tys., a opłotki to 1,7 mln. Doszło do tego, że mieszkańcy
przedmieść muszą płacić MYTO za każdorazowy wjazd samochodem do miasta. Do tego
doprowadza czysty wolny rynek w zarządzaniu przestrzennym.
Z mojej strony to nie jest chęć jakiegoś wyimaginowanego dzielenia Poznaniaków
na lepszych (z PO) i gorszych (z PZ). Ale jest to wyraz realnego problemu. Rok w
rok z Poznania pod miasto przenosi się 15 tys. mieszkańców, a Poznań topnieje o
5 tys. rocznie, gdyż napływ mieszkańców nie kompensuje strat. Do tego przenoszą
się głównie ludzie z nowej klasy średniej, czyli lepiej sytuowani podatnicy z II
grupy podatkowej. Czyli coraz mniej Poznaniaków musi utrzymać coraz więcej
samochodów z aglomeracji poznańskiej chcących pokonywać coraz dłuższe trasy. To
już jest absurd, a będzie jeszcze większy. Jeśli czasem zadajesz sobie pytanie
dlaczego w biedniejszych o 30-50% Krakowie, Trójmieście, czy Wrocławiu powstają
spektakularne inwestycje, to jedną częścią odpowiedzi jest brak wizji i planu ze
strony obecnego zarządu, ale drugą częścią odpowiedzi jest zaskakująco słaba
sytuacja finansowa związana z:
a/ osiedlaniem się firm nie w mieście, a pod miastem (we Wrocławiu, czy Krakowie
obowiązuje model fabyrka pod miastem, ale biura i siedziba, a za tym podatki, w
mieście)
b/ osiedlaniem się sporej części dobrze sytuowanych ludzi pod miastem.
Dochody z PIT i CIT stanowią przeciętnie ponad 80% dochodów własnych gmin w Polsce.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Czy powstanie wiadukt na Grunwaldzkiej?
teraz konkretnie proszę Czyli nie napisałeś niczego, co wniosłoby cokolwiek do dyskusji. Nawet się nie
wysiliłeś na argumentację. Jedyny argument "a jak ci z PO jadą w góry" itd. jest
...hmmmm....nie napiszę, tylko go obalę.
W góry, czy nad morze, czy służbowo jedzie się:
- okazjonalnie,
- głównie drogami krajowymi i wojewódzkimi,
- jedzie się w regiony z definicji uboższe i dotowane przez Twoje podatki z
budżetu państwa
- Twój przyjazd jest znaczącym dochodem dla regionu
Różnica wobec ruchu lokalnego jest taka, że jazdy odbywają się:
- codziennie, bądź niemal codziennie,
- w 90% po drogach miejskich na utrzymaniu gminy,
- korzyści z życia w jednej aglomeracji bez wątpienia są, ale już w poprzednim
poście - jak i w wielu na ten temat na forum - dowodzę, że w obecnym systemie
gminy Poznań oraz otaczające rozwijają się nierównomiernie, że gminy rozwijają
się kosztem Poznania, a nie harmonijnie.
Jak nie raz wspominam, moje posty to logiczna konsekwencja pisania przez wiele
osób, że wszystko jest dobrze jak jest, że nic nie trzeba zmieniać.
Prezentuję w przeciwieństwie do takich głosów logiczną konsekwencję równie
egoistycznego myślenia, choć osobiście uważam przeciwnie. Uważam, że aglomeracja
musi się zrastać, musi przestać się rozlewać, musi zacząć działać jak jedno
ciało, musi wypracować mechanizmy działania i finansowania (Poznań utrzymuje
życie kulturalne, edukację i wszystko to co miasto musi utrzymywać by być
atrakcyjnym powyżej poziomu miasta gminnego, czy powiatowego, a gminy tego nie
czynią. Chyba, że Suchy Las zacznie fundować Poznaniakom festiwal teatralny
Malta, Tarnowo Podgórne zafunduje festiwal muzyki alternatywnej, a gmina
Komorniki festiwal Inner Spaces i każda z nich będzie dokładać starań by co roku
pojawiały się nowe interesujące propozycje, by zapraszano nowych, kosztownych
gości itd.
Poznań ma fatalną gęstość zaludnienia. Na powierzchni Poznania + 3 km wokół,
czyli Swarzędz, Czerwonak, Suchy Las, Rokietnica, Sady, Baranowo, Przeźmierowo,
Zakrzewo, Dąbrówka, Skórzewo, Plewiska, Komorniki, Luboń, Borówiec, Gądki,
Tulce, mieszka 750-780 tys. ludzi, gdy w Paryżu i Rzymie 3,5-4 mln, w
Mediolanie, Wiedniu, czy Hamburgu 2 mln. Miejsca pracy "wyszły" z Poznania,
mieszkańcy "rozpełzli się" po PZ (i nie piszę, że to czyjakolwiek wina, poza
władzamy gmin i miasta PO), a konsekwencją są długie (w minutach i kilometrach)
codzienne drogi do pracy. A infrastruktura kosztuje, zaś najdroższa jest
infrastruktura drogowa.
Nie jesteśmy żadnym ewenementem. To jest naturalna kolej ewolucji miast w
systemie "bezplanowym", który w Polsce myli się z wolnym rynkiem. Co więcej, w
1999 po kilku latach pracy taki stan rzeczy przewidziała grupa naukowców jeszcze
na zlecenie Wojciecha Szczęsnego Kaczmarka (opierających się na doświadczeniach
urbanistów zachodnich z lat 70-tych), która zdefiniowała, iż taki los czeka
Poznań jeśli nie przyjęty zostanie program reform jaki proponowali. Program
nazywał się Strategia rozwoju komunikacji i przyjął go Grobelny pół roku po
objęciu urzędu. Po czym Grobelny zrealizował kilka zapisów programu, resztę
odkładając na bok. Poznań jest najbardziej rozlaną aglomeracją w Polsce (37%
mieszkańców aglomeracji mieszka poza miastem, a warszawskiej jest to odpowiednio
33%). I Poznań musi teraz przyjąć program naprawczy, a nade wszystko ułatwić
budowanie domów na cenowo sensownych działkach w mieście, żeby ograniczyć odpływ
podatkników i ograniczyć długości dojazdów.
Gminy otaczające miasto po części stają się już zamożniejsze od Poznania, a
Poznań musi nosić koszty utrzymania i rozbudowy infrastruktury drogowej dla
całej aglomeracji (do tego gminy tworzą - być może celowo - rachityczną
komunikację publiczną, by nikomu nie opłacało się z niej korzystać w dojeździe
do miasta, i dalej obciążenie ruchem samochodowym przerzucają na miasto).
Niestety w dotychczasowej polityce władze miasta przez 10 lat dały ciała, nie
znalazły metody (nawet jeśli chciały), by przymusić gminy do współpracy dla
dobra aglomeracji. Ba, sama idea aglomeracji zaczęła być formułowana przez kilka
osób, w tym mnie dopiero od 2002 roku tu na forum, a Grobelny zajął się nią
dopiero po rozpoczęciu 3 kadencji, podpisując w 2007 porozumienie z gminami,
które dopiero deklaruje intencję współpracy.
A wiadukt w Komornikach? Nie będzie potrzebny.
- ruch tranzytowy i między osiedlowy (osiedla podmiejskie w ciągu Malwowej aż do
Rokietnicy) przejmie S11/A2, czyli bezpłatny odcinek A2 z nowym węzłem Gołuski a
stamtąd od 2012 ekspresową S11 przez Sady, Rokietnicę do Złotnik na północy
- ruch mieszkańców Plewisk do Poznania i ruch mieszkańców Grunwaldu z Poznania
na południe przeniesie się wkrótce na Głogowską, gdyż już powstał bezkolizyjny
wjazd z Wołczyńskiej na Głogowską, a do EURO2012 powstanie bezkolizyjny zjazd
Kopanina z Głogowskiej i stamtąd bezkolizyjny fragment III ramy nad torami
kolejowymi i Grunwaldzką w ciągu Kopanina-Kacza-Jawornicka.
W ten sposób ruch na tym przejeździe zmaleje o 50-70%! Jeśli by jeszcze zmienić
układ na skrzyżowaniu Wołczyńskiej i Grunwaldzkiej, zmieniając skręt głównej z
Plewisk w Wołczyńską (zamiast obecnego Grunwaldzka w Wołczyńską), to wiadukt
będzie zbyteczny. Po prostu wywalone 100 mln, czy ile tam ma to kosztować. To ja
wolę za te pieniądze zbudować 5 km torów tramwajowych na Naramowice i Os.
Kopernika oraz zbudować na pętlach dwa darmowe parkingi wielopoziomowe Park+Ride
jak to nawet w Warszawie potrafiono już zbudować. Poznań był miastem w czołówce
organizacji komunikacji pod koniec poprzedniej dekady. Obecnie już wiele miast,
pod wieloma względami Poznań przegoniło, choć jeszcze nie jest źle. Dalsza
bezczynność grozi jednak permanentną degrengoladą w stylu warszawskim.
Przejrzyj resztę wiadomości
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plorientmania.htw.pl
|
|
Cytat |
Diabeł: wielki, czarny znak zapytania. Napierski Stefan Debiutuje się do samej śmierci, a i śmierć jest też debiutem. Aleksander Kumor Dla konserwatysty refleksja nad podstawami własnego światopoglądu jest rodzajem profanacji tak samo jak konieczność udowadniania egzystencji Boga jest estetycznym zgorszeniem dla każdego prawdziwie wierzącego; jest wyprowadzaniem irracjonalnej wartości na poziom racjonalny, desakralizacją boskości, której odebrany zostaje urok tajemniczości, bez której nie można pewnie stawić czoła lewicowym czcicielom diabła na ich polach bitewnych rozumu. Georg Quabbe Dlaczego tak często ludzie, dla których bardzo dużo zrobiłeś, ciężko się na ciebie obrażają? Może dlatego, że przypominasz im o ich słabościach. Kirk Douglas, Syn śmieciarza, Autobiografia Aby uwierzyć w drugiego człowieka, należy najpierw uwierzyć w siebie. Żyć w harmonii ze światem widzialnym i niewidzialnym. Odnaleźć prawdziwe oblicze Boga. . . Ale czy miłość jest w stanie uchronić przed samotnością? Nie zapominajmy, że "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju". Paulo Coelho
|
|