|
Oglądasz wypowiedzi znalezione dla hasła: Gmina Solec Kujawski
Temat: Dinozaury z Solca wypromują Bydgoszcz i region
Pomyslcie tylko DLCZEGO MNIEJSZY SOLEC KUJAWSKI MOZE A WIEKSZA
BYDGOSZCZ NIE, otóż:
- Solec nie musi wydawać kasy z budżetu na komunikacje miejska BO
JEJ NIE MA
- Solec nie musi budować i utrzymywać szkół BO DZIECI I MŁODZIEŻ Z
SOLCA UCZA SIE W BYDGOSZCZY
- Solec ma zdecydowanie mniej ulic A WIEC ŁATWIEJ IM O REMONT (jedna
powiatowa i reszta to uliczki osiedlowe)
- Solec ma znikomą ilosc służb ratowniczych a wiec NIE MUSZA NA NIE
TRACIC PIENIEDZY
- Mieszkańcy Solca korzystają z infrastruktury i obiektów bydgoskich
a płacą podatki W SOLCU
- tak więc gmina Solec Kujawski nie ma takich problemow jak duże
miasta DLATEGO MOZE SOBIE POZWOLIC NA PEWNEGO RODZAJU ATRAKCJE.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Oceniono projekty unijne w okolicy Bydgoszczy
Właśnie wybrano projekty do dofinansowania ze Zintegrowanego Programu Rozwoju
Regionalnego w ramach działania 3.1 - obszary wiejskie.
Dofinansowanie uzyskały m.in. projekty z powiatu bydgoskiego
*Gmina Solec Kujawski - Poprawa dostepnosci do terenów inwestycyjnych w
Solcu Kujawskim - 2,995 mln zł dofinansowania - 1 miejsce !
*Powiat Nakielski - Przebudowa drogi powiatowej nr 1926 Nakło-Bydgoszcz na
odcinku Gorzen-Łochowice – 2,088 mln zł dofinansowania - 2 miejsce !
(wcześniej przebudowano drogę Bydgoszcz-Łochowice)
*Gmina Osielsko - Budowa dróg lokalnych jako czynnik rozwoju gospodarczego i
inwestycyjnego w gminie Osielsko – 3,627 mln zł dofinansowania
*Powiat bydgoski – Budowa drogi Niemcz-Jarużyn jako czynnik stymulujący
wzrost gospodarczy w powiecie bydgoskim – 1,29 mln zł – ostatnie miejsce, ale
się załapał
Niestety nie został wybrany projekt:
*Gmina Sicienko – Przebudowa drogi gminnej Kruszyn-Dąbrówka Nowa – 0,76 mln
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: "Ruch" szuka sobie miejsca w regionie
krysmat napisał:
> Jezeli nie utworza nowych miejsc pracy to po co lokowac ich w parku
> przemyslowymi i zwalniac ich z podatkow?Niedlugo bedzie tak ze firmy beda
> przenosic swe siedziby z miasta do parku aby byc zwolnione z podatkow, a miejsc
>
> pracy zadnych.Wydaje mi sie ze w parku powinny byc lokowane nowe firmy ktore
> utworza iles tam nowych miejsc pracy
Teoretycznie się z Tobą zgadzam. Ale w praktyce jeśli firma ma odejść i
przenieść się do Solca, to co prawda pracownicy dojadą do pracy 18 km z B-szczy,
ale podatki odbierze już gmina Solec Kujawski, a nie miasto Bydgoszcz. W
praktyce bardzo często stosuje się taki "Szantaż gospodarczy". Z drugiej jednak
strony jeśli np. Ruch zdecyduje się na wybranie Bydgoszczy, to będzie od miasta
oczekiwał jakiś ustępstw. A te może mu dać SSE. Władze miasta nie będą sobie już
wówczas mogły pozwolić na mówienie o SSE, trzeba będzie zacząć cięzko zasuwać,
aby temu trudnemu wyzwaniu sprostać. W tym upatruję pewną szansę.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: "Ruch" szuka sobie miejsca w regionie
patriota_lokalny napisał:
> krysmat napisał:
>
> > Jezeli nie utworza nowych miejsc pracy to po co lokowac ich w parku
> > przemyslowymi i zwalniac ich z podatkow?Niedlugo bedzie tak ze firmy beda
>
> > przenosic swe siedziby z miasta do parku aby byc zwolnione z podatkow, a
> miejsc
> >
> > pracy zadnych.Wydaje mi sie ze w parku powinny byc lokowane nowe firmy kt
> ore
> > utworza iles tam nowych miejsc pracy
>
> Teoretycznie się z Tobą zgadzam. Ale w praktyce jeśli firma ma odejść i
> przenieść się do Solca, to co prawda pracownicy dojadą do pracy 18 km z B-
szczy
> ,
> ale podatki odbierze już gmina Solec Kujawski, a nie miasto Bydgoszcz. W
> praktyce bardzo często stosuje się taki "Szantaż gospodarczy". Z drugiej
jednak
> strony jeśli np. Ruch zdecyduje się na wybranie Bydgoszczy, to będzie od
miasta
> oczekiwał jakiś ustępstw. A te może mu dać SSE. Władze miasta nie będą sobie
ju
> ż
> wówczas mogły pozwolić na mówienie o SSE, trzeba będzie zacząć cięzko zasuwać,
> aby temu trudnemu wyzwaniu sprostać. W tym upatruję pewną szansę.
Nie wierze w te zasuwanie um.Obawiam sie ze nasciagaja firm istniejacych juz
pozwalniaja je z podatkow ,zapelniom park i beda trabic o sukcesie i problem
sse sie rozwiaze (przynajmiej dla nich)
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Oceniono projekty unijne w okolicy Bydgoszczy
Oceniono projekty unijne w okolicy Bydgoszczy Na portalu fundusze.kujawsko-pomorskie.pl/app/ ukazała się lista
rankingowa projektów w ramach działania 3.1 Obszary wiejskie ustalona przez
Regionalny Komitet Sterujacy.
129 projektów zostało ustawionych wg znaczenia. Lista rankingowa jest
podstawą do zatwierdzenia przez Zarząd Województwa do dofinansowania z
funduszy unijnych ze ZPORR.
Warto sprawdzić, jakie projekty mają szansę na realizację w okolicach
Bydgoszczy.
Są stosunkowo wysoko notowane.
*Gmina Solec Kujawski - Poprawa dostepnosci do terenów inwestycyjnych w
Solcu Kujawskim - 3 mln zł dofinansowania - 1 miejsce !
*Powiat Nakielski - Przebudowa drogi powiatowej nr 1926 Nakło-Bydgoszcz na
odcinku Gorzen-Łochowice – 2,1 mln zł - 2 miejsce !
(wcześniej przebudowano drogę Bydgoszcz-Łochowice)
*Gmina Osielsko - Budowa dróg lokalnych jako czynnik rozwoju gospodarczego i
inwestycyjnego w gminie Osielsko – 3,6 mln zł – 20 miejsce
*Powiat bydgoski – Budowa drogi Niemcz-Jarużyn jako czynnik stymulujący
wzrost gospodarczy w powiecie bydgoskim – 1,57 mln zł – 74 miejsce
*Gmina Sicienko – Przebudowa drogi gminnej Kruszyn-Dąbrówka Nowa – 0,76 mln –
88 miejsce
Lada dzień będzie ustalona lista rankingowa dla projektów drogowych. Warto
śledzić, co będzie się działo.
Bydgoski projekt trasy jachcickiej W-Z czeka od marca, aż zostanie z grupą
innych łaskawie rozpatrzony.
Na razie przeszedł pomyślnie sprawdzenie formalne. Wskutek opóźnień (pół
roku) w rozpatrywaniu przez Urząd Marszałkowski rok 2005 jest stracony dla
tej inwestycji.
Ciekawe czy dostanie dofinansowanie, czy kolejny toruński projekt. Są
przesłanki świadczące o tym, że opóźnienie konkursu miało przyczyny w
konieczności dopracowania toruńskich projektów drogowych.
W razie zatwierzdzenia jest szansa na 55 mln zł na drogi w Bydgoszczy.
Czeka również na rozpatrzenie od początku roku projekt Rewitalizacji Wyspy
Młyńskiej.
Wskutek opóźnień w rozpatrywaniu wniosków przez Urząd Marszałkowski, w tym
roku na Wyspie nic się nie dzieje chociaż fundusze są zarezerwowane w
budżecie miejskim.
Stoi także w Warszawie projekt odbudowy nawierzchni drogi S-5 od Osielska do
Ronda Fordońskiego. Opieszałość urzędników powoduje, że inwestycja się
opóźnia.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: [infra] Będą pieniądze na BiT City
http://www.rynek-kolejowy.pl/10648/B%25EAd%25B1%2Bpieni%25B1dze%2Bna%... Będą pieniądze na BiT City z POIiŚ Ministerstwo Rozwoju Regionalnego ogłosiło ostateczną wersję listy projektów kluczowych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. To już pewne - będą pieniądze na sześć ważnych dla regionu inwestycji, w tym szybką kolej BiT City i nowy most w Toruniu. Szybka kolej metropolitalna BiT City, która połączy obie stolice województwa oraz poprawi wewnętrzne struktury komunikacji publicznej w Bydgoszczy i Toruniu, to projekt którego pomysłodawcą i inicjatorem jest samorząd województwa. Jesteśmy też wyznaczonym przez Ministerstwo Infrastruktury (to ten resort decydował o umieszczeniu na liście projektów kluczowych PO Infrastruktura i Środowisko inwestycji infrastrukturalnych) liderem i koordynatorem projektu. - Prace nad koncepcją BiT City rozpoczęliśmy już na początku kadencji, czyli ponad dwa lata temu. Rok temu Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, choć od początku nas w tym popierało, uznało, że musimy stanąć do procedury konkursowej. Udało nam się jednak przekonać kierownictwo resortu, iż projekt ten jest tak ważny dla rozwoju regionu, że wsparcie finansowe dla niego powinno zostać uznane za jeden z priorytetów PO Infrastruktura i Środowisko. Warto pamiętać, że BiT City to nie tylko dobre skomunikowanie Dwumiasta, ale także sposób na rozwiązanie poważnych problemów komunikacyjnych Bydgoszczy. Dlatego największe środki trafią właśnie do tego miasta -komentuje marszałek województwa Piotr Całbecki. Zapis na liście projektów kluczowych PO Infrastruktura i Środowisko dotyczy europejskiego wsparcia w wysokości 100 milionów euro. Suma ta przeznaczona jest między innymi: a.. na budowę szybkiego połączenia tramwajowego, łączącego centrum miasta z dzielnicą Fordon w Bydgoszczy; b.. na budowę w Bydgoszczy węzła komunikacyjnego i platformy przesiadkowej, związanych z dworcem Bydgoszcz Wschód; c.. na budowę linii kolejowej łączącej dworzec Bydgoszcz Główna z regionalnym portem lotniczym; d.. na budowę węzła przesiadkowego Toruń Miasto i tunelu oraz drugiego toru kolejowego pod placem Pokoju Toruńskiego w Toruniu e.. na rewitalizację dworców kolejowych w Toruniu f.. na budowę wiaduktu kolejowego w Solcu Kujawskim g.. na stworzenie elektronicznego systemu pobierania opłat. W przedsięwzięciu partnerami Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego jest pięć podmiotów: a.. samorząd Bydgoszczy b.. samorząd Torunia c.. miasto i gmina Solec Kujawski d.. PKP SA e.. PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Największą część puli unijnego dofinansowania dla BiT City -51,6 mln euro -pochłoną elementy projektu realizowane na terenie Bydgoszczy. Wsparcie dla inwestycji na terenie Torunia to 31,2 mln euro, na wiadukt w Solcu gmina otrzyma 3,4 mln euro. Marszałek Piotr Całbecki podejmował przedwczoraj w Urzędzie Marszałkowskim w Toruniu wojewodę, parlamentarzystów oraz prezydentów Bydgoszczy i Torunia. Podczas krótkiej konferencji rozmawiano między innymi o tym, co zrobić, by realizacja BiT City i pozostałych inwestycji, wpisanych dziś na listę projektów kluczowych PO Infrastruktura i Środowisko przebiegała bez przeszkód. (źródło: www.kujawsko-pomorskie.pl, 3 lutego 2009) ** Gdzie jest ten plac i planowana budowa drugiego toru ? Między Miasto a Wschód ?
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Jesteśmy w ekstraklasie metropolii
muvon200 napisał:
> Co do mostu to wiem tyle, że ma on ożywić drugą stronę miasta i
> oczywiście usprawnić komunikację. Powiedz mi jednak czy tak
> wielkie
> koszty są tego warte tym bardziej, że tym razem z pieniędzy
> wspólnych pewnie to będzie budowane.
Tu się mylisz. Kasa ma iść z funduszy które już są. Most jest na
liście rezerwowej. Jeśli tylko nasz, najukochańszy poseł Mężydło
przestanie wkładać kije w szprychy inwestycja ruszy (mamy takiego
jednego co wyczuł wiatr histori i przesiadł się z PiSu do PO we
włąsciwym momencie - i jak bruździł tak bruździ)
> Za tę kasę można zrobić
> zdecydowanie więcej dla rowoju Torunia i dwumiasta. Teraz koszt
> mostu to pewnie jakiś miliard zł. Jak myślisz ile wspólnie
> dostaniemy pieniędzy? Więcej? Dla rozwoju dwumiasta przełożenie
> kosztów budowy mostu na zyski jest minimalne.
Co do kasy to chyba już wiadomo, że nie z metropolitalnych środków.
Natomiast przełożenie ogromne będzie bo jedno z dwóch miast
składowych ogromnie zwiększy swoje możliwości rozwoju. Już teraz
wiadomo, że Unijna kasa na metropolie zacznie się od 2014 roku. Do
tego czasu most powinien być. A przy okazji ustawa metropolitalna
pozwoli przejąć zapewne tereny poligonu (odcięte tzw. trasą
poligonową). To się przełoży nie tylko na ożywienie lewobrzeżnego
Torunia ale na inwestycje. Również mieszkaniowe (na razie mowa o
centrach logistycznych - ma to sens w pobliżu autostrady).
> Spalarnia. Tak to zalezy od technologii. W centrum Wiednia jest
taka
> i nie smrodzi. Może tak być. Za to nie zgodzę się, że to nie w
> Bydgoszczy. Wypaleniska to w sumie Bydgoszcz.
Cytuję za Wikipedią (choć to nie jest zbyt pewne
źródło) "Wypaleniska – wieś w Polsce położona w województwie
kujawsko-pomorskim, w powiecie bydgoskim, w gminie Solec Kujawski."
No to chyba jednak gmina Solec Kujawski to jescze nie Bydgoszcz? :-)
Choć domyślam się Twoich odczuć, podobne miałem gdy przy podziale
Polski na 49 województw Ciechocinek trafił do Włocławskiego. Ale z
faktami trudno dyskutować.
> Metro. Trochę na wyrost nazwałem SKM. Tak zupełnie obiektywnie
> popatrz. U Was ta kolejka będzie jeździła przez różne dzielnice. U
> nas po przejechaniu przez most na Wiśle poleci przez las aż do
> dworca Bydgoszcz wschód. Po jednej jego stronie jest osiedle, a po
> drugiej las. dalej do leśnego też po drugiej las. Do głownego na
> końcu. Krótko mówiąc nikt z Bydgoszczan nie skorzysta z teakiego
> połączenia w sensie komunikacji miejskiej, bo najpierw będzie
> musiał dojechać do stacji a potem od stacji do miejsca docelowego.
> Skorzystają studenci do Torunia i toruńscy do UTP. Miasto będzie
> miało tylko kłopot, bo to w argumentach Waszych plityków zamknie
> drogę do tramwaju na Fordon
Mouvon, co znaczy zamknie? Bydgoszczy będzie potrzebny (a zgodzę się
że jest potrzebny, bywam w Bydgoszczy, a kumpla mam w okolicach
Starego Fordonu) tramwaj do Fordonu to będziecie/my go budowali.
Może nawet z metropolitalnej kasy. Z SKM skorzystają też turyści i
mieszkańcy np. Solca Kujawskiego. No i zyska lotnisko w Bydgoszczy.
Dla mieszkańców Bydgoszczy to chyba też będzie wygoda, że będzie
można na lotnisko szybko dotrzeć.
> Tynkowanie - miało to znaczyć studnię bez dna czyli restaurację
> starówki. Może w nią wsiąknąć i następny miliard zł, a i tak
> będzie mało.
Będzie, ale kasa metropolitalna raczej na konserwację zabytków nie
pójdzie. Na to znajdą się zawsze pieniądze ekstra. W tym między
innymi liczymy na większą siłe przebicia metropoli. Ale nie na
metropolitalną kasę (to jednak głównie infrastruktura, np.
skomunikowanie Bydgoszczy z A1)
> A przeciez w kolejce czekają na WSPÓLNE wybudowanie hala
> sportowa, stadion, filharmonia, parkingi. Nie można przejeść tych
> pieniędzy na takie inwestycje. A tylko o nich się mówi plus
> komunikacja. To głupota
Uzbrajanie terenów ok. tyle, że jak na razie problem w Toruniu to
tereny. Była już na forum dyskusja i na ten temat. Chyba
Kongresowy_pępek_Europy podał sporo danych w kwesti ilości miejsc
pod inwestycje w Bydgoszczy. U was jest sporo terenów u nas jedną z
szans jest nowy most (jak widzisz wszysko niemal kręci się u nas
wokół mostu i to od prawie 30 lat).
> Potrzebna jest raczej praca nad uzbrajaniem terenów powiatów, na
> kampanię zachęcającą do inwestowania itp. Czyli inwestycje w
> inwestycje, żeby rozwój polegał na rozwoju a nie kolejnym ładnym
> odnowionym domku w mieście.
No i na to właśnie pójdzie pewnie metropolitalna kasa. Ale te
inwestycje muszą być tak pomyślane, żeby jak najlepiej służyły
całemu obszarowi metropolii. To metropolia jako taka ma przyciągać
inwestorów, jako źródło łatwego pozyskania wykwalifikowanej siły
roboczej, dobże skomunikowane z rozbudowaną infrastrukturą i
wszelkimi niezbędnymi instytucjami administracyjnymi. Ważna jest nie
tylko uzbrojenie terenu ale i dobre połączenie kolejowe, drogowe,
lotnicze. Woda musi być gdzieś czerpana, ścieki gdzieś oczyszczane.
Metropolia powinna mieć odpowiednie rezerwy również w tym zakresie.
Dobrze, że możemy dyskutować i zakopywać wzajemne uprzedzenia i obawy
Przejrzyj resztę wiadomości
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plorientmania.htw.pl
|
|
Cytat |
Diabeł: wielki, czarny znak zapytania. Napierski Stefan Debiutuje się do samej śmierci, a i śmierć jest też debiutem. Aleksander Kumor Dla konserwatysty refleksja nad podstawami własnego światopoglądu jest rodzajem profanacji tak samo jak konieczność udowadniania egzystencji Boga jest estetycznym zgorszeniem dla każdego prawdziwie wierzącego; jest wyprowadzaniem irracjonalnej wartości na poziom racjonalny, desakralizacją boskości, której odebrany zostaje urok tajemniczości, bez której nie można pewnie stawić czoła lewicowym czcicielom diabła na ich polach bitewnych rozumu. Georg Quabbe Dlaczego tak często ludzie, dla których bardzo dużo zrobiłeś, ciężko się na ciebie obrażają? Może dlatego, że przypominasz im o ich słabościach. Kirk Douglas, Syn śmieciarza, Autobiografia Aby uwierzyć w drugiego człowieka, należy najpierw uwierzyć w siebie. Żyć w harmonii ze światem widzialnym i niewidzialnym. Odnaleźć prawdziwe oblicze Boga. . . Ale czy miłość jest w stanie uchronić przed samotnością? Nie zapominajmy, że "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju". Paulo Coelho
|
|