|
Oglądasz wypowiedzi znalezione dla hasła: Gmina Nowy Dwór
Temat: [wask[ Złe wieści z Żuław - Starostwo Powiatowe wypowiedziało umowe z PTMKZ
| Pomorskie Towarzystwo Miłośników Kolei Żelaznych w Gdyni wstrzymuje do | wtorku tj. do 11.04.2005 roku ze wszelkimi komentarzami w tej sprawie. | Mogę jedynie
O komentarz zatem nie pytam, ale o co innego: Czy sa publicznie dostepne jakies dane finansowe dzialalnosci tej kolei w roku 2005? W szczegolnosci kwota dotacji samorzadowej (powiatowej)? Â MJ
Dotacja samorządowa w roku 2005 : GMINA STEGNA 0,00 zł GMINA SZTUTOWO 0,00 zł MIASTO i GMINA NOWY DWÓR GDAŃSKI 0,00zł STAROSTWO POWIATOWE NDG 1700,00 zł tak to wygląda. Paweł Pleśniar PTMKŻ
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: [wask[ Złe wieści z Żuław - Starostwo Powiatowe wypowiedziało umowe z PTMKZ
Dotacja samorządowa w roku 2005 : GMINA STEGNA 0,00 zł GMINA SZTUTOWO 0,00 zł MIASTO i GMINA NOWY DWÓR GDAŃSKI 0,00zł STAROSTWO POWIATOWE NDG 1700,00 zł
To i tak dobrze, że 1700 złotych dali.
U nas Starostwo w Opolu Lubelskim od 3 lat tylko się ładnie uśmiecha. Ale jest realna szansa na to, że w tym roku wyłożą fundusze i to całkiem całkiem poważne - a na co dokładnie nie mogę jeszcze wyjawić.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Dlaczego nie ma lotniska w Modlinie...
Najważniejszy Modlin
Dla urzędników ważna jest zwłaszcza inwestycja w Modlinie. Ten port, który
mógłby już powstać w 2008 roku, ma przejąć z Okęcia ruch niskokosztowy,
czartery i uciążliwe ze względu na hałas operacje nocne.
Do budowy lotniska jeszcze w grudniu 2006 r. zawiązana została spółka. Jej
udziałowcami są Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze (PPL), Agencja Mienia
Wojskowego, Mazowiecki Sejmik Wojewódzki i gmina Nowy Dwór Mazowiecki; ogłoszą
dziś biznesplan przedsięwzięcia.
- Inwestycja o wartości 180-250 mln zł powinna zostać ukończona w połowie 2008
roku - zapowiada Paweł Łatacz, dyrektor naczelny PPL.
Ma to być lotnisko, którego przepustowość roczna wyniesie 2 mln pasażerów, a
opłaty lotniskowe będą o 40-50 proc. niższe od tych obowiązujących na Okęciu.
Zdaniem Tomasza Kułakowskiego, dyrektora marketingu na Europę Środkową w
Ryanair, to stanowczo za mało.
- Jeżeli taki jest docelowy plan spółki, to już w drugim roku działania tego
portu lotniczego będą tam się działy gorsze sceny niż obecnie w ciasnym
terminalu Etiuda - uważa Kułakowski.
Jego zdaniem roczna przepustowość terminala w Modlinie powinna wynieść 8-10 mln
pasażerów rocznie.
- Tylko Ryanair w ciągu pięciu lat swojej obecności na tanim lotnisku pod
Warszawą jest w stanie wygenerować ruch na poziomie 5-6 mln pasażerów! A co z
innymi liniami lotniczymi - zastanawia się Kułakowski.
Gazeta Prawna/Cezary Pytlos
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Radni chcą tańszego parkingu wielopoziomowego
Lotnisko w Modlinie ma być gotowe przed Euro 2012
Gazeta Prawna | Poniedziałek, 8 lutego 2010
Ruszymy z budową na wiosnę mówi Piotr Okienczyc, prezes Portu
Lotniczego Modlin, i deklaruje, że jeszcze przed piłkarskimi
mistrzostwami Europy nowe lotnisko będzie przyjmować pasażerów.
Takie deklaracje mogą budzić wątpliwości, bo zapowiedzi dotyczących
portu w ostatnich latach padło sporo. Prezes Okienczyc przedstawia
jednak harmonogram najbliższych działań: w środę mija termin
składania ofert w przetargu mającym wyłonić doradcę, który ma
pozyskać brakujące pieniądze, najpóźniej w kwietniu spośród 18
chętnych zostanie wybrane konsorcjum budujące terminal pasażerski.
Ta najważniejsza część portu w Modlinie będzie kosztować 400 mln zł.
Na razie pewne jest tylko blisko 80 mln zł z Unii Europejskiej i
drugie tyle od udziałowców, którymi są samorząd województwa
mazowieckiego, Agencja Mienia Wojskowego, Przedsiębiorstwo Państwowe
Porty Lotnicze oraz gmina Nowy Dwór Mazowiecki. Na podwarszawskie
lotnisko niecierpliwie czekają tanie linie lotnicze i przewoźnicy
czarterowi. Chętnie przenieśliby się z Okęcia, które jest dla nich
za drogie. Uruchomienie lotniska powinno spowodować pojawienie się
wielu nowych połączeń. Jest jednak problem 40 km dzielące Modlin od
Warszawy. Do 2012 roku raczej nie powstanie szybka linia kolejowa
ani droga, która pozwoliłaby sprawnie dotrzeć do centrum stolicy.
Gazeta PrawnaGazeta Prawna w internecie www.gazetaprawna.pl Przejdź
do archiwum Gazety Prawnej »
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Festung Westerplatte (broni się jeszcze?)
Witaj Jarohu.:))) Tereny za przekopem Wisły, w tym Mikoszewo to jeszcze
województwo pomorskie (gmina Nowy Dwór Gdański). A rezerwat rozciaga się po obu
stronach przekopu, chociaż większa jego część faktycznie leży po stronie
wschodniej.:))) Na stronkę Wyspy spróbuj zajrzeć później, bo jeszcze rano
otwierała się bez problemu...
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Tanie linie w Modlinie?
Coraz bliżej ... www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_041209/ekonomia/ekonomia_a_13.html
"Potwierdzają się wczorajsze informacje "Rz" w sprawie budowy lotniska dla tanich linii lotniczych w podwarszawskim Modlinie. Jeszcze w tym tygodniu ma dojść do podpisania porozumienia między Polskimi Portami Lotniczymi a Agencją Mienia Wojskowego, dotyczącego utworzenia spółki, która zajmie się budową modlińskiego lotniska.
Ani AMW (właściciel terenu pod lotnisko), ani Porty Lotnicze nie chcą zdradzić planowanych dat podpisania porozumienia i zawiązania spółki. - Oficjalnych terminów jeszcze nie ma - mówi Edyta Mikołajczyk, rzecznik PPL. - Chcielibyśmy jednak, żeby doszło do tego jak najszybciej.
Z informacji "Rz" wynika, że obie instytucje nie ujawniają terminów, bo uzgadniają jeszcze ostatnie szczegóły. Poza tym wcześniej już kilkakrotnie ustalały daty podpisania tego porozumienia i zawarcia umowy spółki, a później je przesuwały.
Strony nie chcą też na razie mówić o warunkach, na jakich wejdą do spółki. - Informacje na ten temat podamy, gdy podpiszemy porozumienie - deklaruje Sławomir Sieradzki z Agencji Mienia Wojskowego.
Nieoficjalnie wiadomo, że Polskie Porty Lotnicze dostały już zgodę Ministerstwa Infrastruktury na zawiązanie spółki lotniskowej. Taką samą zgodę - od resortu obrony narodowej - ma też Agencja Mienia Wojskowego.
Już po zawiązaniu spółki przez PPL i AMW mają do niej przystąpić jeszcze dwie instytucje: samorząd województwa mazowieckiego i gmina Nowy Dwór Mazowiecki. Udziały Nowego Dworu będą symboliczne, ale gmina deklaruje, że przyspieszy wydanie decyzji potrzebnych do rozpoczęcia budowy lotniska i zleci wykonanie prac geodezyjnych. Samorząd wojewódzki chce współfinansować budowę lotniska, ale na razie nie wiadomo, jakie fundusze na ten cel wyłoży.
Budowa pasażerskiego portu lotniczego w Modlinie to głównie adaptacja do celów cywilnych dawnego lotniska wojskowego i nie wymaga wielkich inwestycji. Wszystko wskazuje na to, że będzie finansowana w większości z kredytu (koszty szacuje się na nie więcej niż 100 mln zł). Pierwsze prace mają ruszyć wiosną. Organizatorzy przedsięwzięcia chcą bowiem, żeby tanie linie mogły przenieść się z Okęcia do Modlina już w przyszłym roku."
Super!!
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Noworoczna zmiana nazw i granic gmin
Gazeta Wyborcza, 2 stycznia 2002 roku Noworoczna zmiana nazw i granic gmin Z początkiem roku zmienią się nazwy niektórych miast i gmin. Dokonana zostanie również niewielka korekta granic kilkudziesięciu miast i gmin. Pierwszego stycznia 2002 r. wchodzi w życie rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 września 2001 r. (znowelizowane 28 grudnia 2001 r.) w sprawie ustalenia granic oraz zmiany nazw i siedzib władz niektórych gmin i miast. Zmienione zostaną nazwy dziewięciu gmin w pięciu województwach. Krynica, Piwniczna i Rabka w woj. małopolskim oraz Horyniec w woj. podkarpackim od nowego roku do nazwy dodawać będą słowo ś Zdrój (np. Krynica-Zdrój). Gmina Brzeg w woj. opolskim od nowego roku nazywać się będzie Skarbimierz, Stary Dzikowiec w woj. podkarpackim zmieni swą nazwę na Dzikowiec, Radomyśl w woj. podkarpackim przechrzczono na Radomyśl nad Sanem, Dobrzyniewo Kościelne (woj. podkarpackie) na Dobrzyniewo Duże, a Kolbudom Dużym (woj. pomorskie) skrócono nazwę na Kolbudy. Zmiany nazw mają charakter porządkujący. "Zasadą jest, żeby nazwa gminy była tożsama z nazwą miejscowości w której znajduje się siedziba władz gminy" ś poinformowano PAP w Departamencie Wdrażania i Monitorowania Reformy Administracji Publicznej MSWiA. Stosownie zmienią się też siedziby władz gminnych. Rozporządzenie zmienia też obszar i granice kilkudziesięciu gmin i miast. Zmiany granic gmin nastąpią w dziesięciu województwach. Dotyczą one 22 samorządów (tyle gmin powiększy swój obszar) i obejmują ponad 23 tys. ha powierzchni. Gmina Białystok (woj. podlaskie) powiększy się o wieś Zawady (420,88 ha). W woj. mazowieckim gmina Nowy Dwór Mazowiecki wchłonie wieś Okunin (380,14 ha) należącą dotychczas do gminy Wieliszew. Największy przyrost pod względem powierzchni zyskają Ustrzyki Dolne w woj. podkarpackim. Gmina powiększy się poprzez przyłączenie do niej części terenów gminy Olszanica. Do Ustrzyk dołączy w ten sposób siedem wsi: Brelików, Leszczowate, Ropienka, Serednica, Stańkowa, Wola Romanowa, Zawadka oraz obszar ewidencyjny Wola Maćkowa. Gmina Ustrzyki powiększy się o 7345,32 ha. Inicjatywa zmiany granic wychodzi od samych mieszkańców ś poinformowano PAP w Departamencie Wdrażania i Monitorowania Reformy Administracji MSWiA. Powody są prozaiczne. "Ludziom jest bliżej do innej gminy, mają dogodniejszy dojazd lub są bardziej powiązani infrastrukturą z nową gminą" ś wyjaśnia departament. Wnioski w sprawie zmiany granic składa się do Rady Ministrów. Ta rozpatruje je i wydaje pozytywne dla wnioskodawców rozporządzenie (tradycyjnie zmiany następują 1 stycznia) lub też uznaje, że zmiana granic nie jest zasadna. Rada Ministrów nowelizując rozporządzenie 28 grudnia odroczyła o dwa lata włączenie trzech mazowieckich wsi: Szulborze Kozy, Brulino Piwki i Brulino Koski, do województwa podlaskiego. Rząd nie uzasadnił swojej decyzji zainteresowanym gminom. Od nowego roku zmienią się też granice miast. Łącznie osiem miast w sześciu województwach zwiększy swoją powierzchnię o ponad 2 tys. ha. Są to: Drezdenko (woj. lubuskie) o ok. 70 ha, Nysa (woj. lubuskie) o ok. 7 ha, Ustrzyki Dolne (woj. podkarpackie) o ok. 336 ha, Sokółka (woj. podlaskie) o ok. 920 ha, Kobylin (woj. wielkopolskie) o ok. 165 ha, Pniewy (woj. wielkopolskie) o ok. 540 ha, Drawsko Pomorskie (woj. zachodniopomorskie) o ok. 90 ha oraz Kalisz Pomorski (woj. zachodniopomorskie) o ok. 50 ha. Polska na mocy ustawy o samorządzie gminnym z 1990 r. podzielona została na 2489 gmin. Uznanie obszaru za miasto, przyznanie mu praw miejskich i ustalenie jego granic następuje na mocy osobnego rozporządzenia Rady Ministrów wydawanego po przeprowadzeniu konsultacji z mieszkańcami. pap, w ---------------------- Andrzej 'ASO' Soczówka "W o l n o ś ć to skrzypce z których dźwięków cud potrafi wyczarować mistrza trud, lecz kiedy zagra na nich słaby gracz, to słychać będzie tylko pisk, zgrzyt, płacz."
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Ma powstać dziewięć nowych lotnisk
Ma powstać dziewięć nowych lotnisk biznes.onet.pl/5,1384422,prasa.html
Bez dziewięciu nowych lotnisk, krajowa sieć lotniskowa nie obsłuży
spodziewanego w 2010 roku ruchu lotniczego - stwierdza resort transportu w
nowym programie rozwoju sieci lotnisk.
Przygotowanym dopiero co przez resort transportu programem rozwoju sieci
lotnisk w Polsce wkrótce zajmie się Rada Ministrów. Na ten dokument czeka
Komisja Europejska, która zgodnie z zawartymi w nim wytycznymi dofinansuje
budowę nowych lub modernizację istniejących już portów lotniczych w Polsce. ]
- Obecnie nieomal każde województwo chce mieć u siebie port lotniczy. Program
z jednej strony studzi lokalne ambicje, a z drugiej, istniejącym portom
lotniczym da podstawę do składania wniosków o dofinansowanie zaawansowanych
już projektów - mówi Zbigniew Sałek, szef Związku Regionalnych Portów
Lotniczych.
W latach 2007-2013 do wykorzystania ze środków unijnych jest blisko 350 mln
euro pochodzących z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego
Infrastruktura i Środowisko oraz 372 mln euro z Regionalnych Programów
Operacyjnych z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Te pieniądze, przy współudziale środków własnych portów, pieniędzy samorządów
oraz kredytów bankowych, mają dostosować krajową sieć lotnisk do standardów
unijnych.
Przepaść do UE
Obecnie sieć lotnisk w Polsce jest sześciokrotnie mniejsza od rozwiniętych
krajów europejskich. Jedno krajowe lotnisko obsługuje bowiem 3,1 mln
mieszkańców, podczas gdy średnia europejska to 459 tys. osób.
Według czterostopniowej kategorii Komisji Europejskiej mamy tylko jedno
lotnisko kat. B, obsługujące 5-10 mln pasażerów. Jest nim Okęcie. Są też
cztery porty lotnicze kat. C, czyli uważane przez UE za duże porty
regionalne, obsługujące 1-5 mln pasażerów. Zaliczają się do nich Kraków,
Katowice, Gdańsk i Wrocław. Pozostałe osiem lotnisk to, zgodnie z
nazewnictwem UE, małe i nieznaczące porty kategorii D.
W takich warunkach - zdaniem resortu transportu - sieć lotnisk nie jest w
stanie sprostać prognozowanemu dla Polski w najbliższych latach wzrostowi
ruchu lotniczego.
Według Instytutu Turystyki i Urzędu Lotnictwa Cywilnego w 2010 roku ruch
lotniczy ma wzrosnąć do 25 mln pasażerów, a 10 lat później o kolejne 10 mln
pasażerów.
Dla porównania w 2006 roku krajowe porty obsłużyły 15 mln pasażerów.
Potrzebne nowe porty
Autorzy raportu stwierdzają więc, że do 2010 roku należy rozbudować obecną
infrastrukturę lotniskową o kilka nowych portów lotniczych.
- Z analizy funkcjonujących już portów lotniczych wynika, że celowe jest
uzupełnienie infrastruktury transportu naziemnego o 2-3 porty regionalne.
Mogłyby one być zlokalizowane w województwie warmińsko-mazurskim, podlaskim
lub lubelskim - czytamy w programie.
W programie sugerowane jest również zlokalizowanie portów o charakterze
lokalnym lub regionalnych na Pomorzu Zachodnim oraz w województwie
świętokrzyskim.
Dodatkowo, w związku z porzuceniem planów budowy nowego centralnego portu
lotniczego dla Polski, autorzy programu wskazują na konieczność budowy tak
zwanych lotnisk wspomagających Okęcie. Zdaniem resortu transportu możliwe są
cztery lokalizacje takich lotnisk: Modlin, Sochaczew, Mińsk Mazowiecki i
Radom.
Najważniejszy Modlin
Dla urzędników ważna jest zwłaszcza inwestycja w Modlinie. Ten port, który
mógłby już powstać w 2008 roku, ma przejąć z Okęcia ruch niskokosztowy,
czartery i uciążliwe ze względu na hałas operacje nocne.
Do budowy lotniska jeszcze w grudniu 2006 r. zawiązana została spółka. Jej
udziałowcami są Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze (PPL), Agencja
Mienia Wojskowego, Mazowiecki Sejmik Wojewódzki i gmina Nowy Dwór Mazowiecki;
ogłoszą dziś biznesplan przedsięwzięcia.
- Inwestycja o wartości 180-250 mln zł powinna zostać ukończona w połowie
2008 roku - zapowiada Paweł Łatacz, dyrektor naczelny PPL.
Ma to być lotnisko, którego przepustowość roczna wyniesie 2 mln pasażerów, a
opłaty lotniskowe będą o 40-50 proc. niższe od tych obowiązujących na Okęciu.
Zdaniem Tomasza Kułakowskiego, dyrektora marketingu na Europę Środkową w
Ryanair, to stanowczo za mało.
- Jeżeli taki jest docelowy plan spółki, to już w drugim roku działania tego
portu lotniczego będą tam się działy gorsze sceny niż obecnie w ciasnym
terminalu Etiuda - uważa Kułakowski.
Jego zdaniem roczna przepustowość terminala w Modlinie powinna wynieść 8-10
mln pasażerów rocznie.
- Tylko Ryanair w ciągu pięciu lat swojej obecności na tanim lotnisku pod
Warszawą jest w stanie wygenerować ruch na poziomie 5-6 mln pasażerów! A co z
innymi liniami lotniczymi - zastanawia się Kułakowski.
Cezary Pytlos
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Projekt raportu Ministerstwa Transportu popiera...
Dziewiec nowych lotnisk w tym RADOM Spieszcie sie dziatki, bo wam megalomanskie lotnisko przez palce przeleci.
biznes.onet.pl/5,1384422,prasa.html
Bez dziewięciu nowych lotnisk, krajowa sieć lotniskowa nie obsłuży
spodziewanego w 2010 roku ruchu lotniczego - stwierdza resort transportu w
nowym programie rozwoju sieci lotnisk.
Przygotowanym dopiero co przez resort transportu programem rozwoju sieci
lotnisk w Polsce wkrótce zajmie się Rada Ministrów. Na ten dokument czeka
Komisja Europejska, która zgodnie z zawartymi w nim wytycznymi dofinansuje
budowę nowych lub modernizację istniejących już portów lotniczych w Polsce. ]
- Obecnie nieomal każde województwo chce mieć u siebie port lotniczy. Program
z jednej strony studzi lokalne ambicje, a z drugiej, istniejącym portom
lotniczym da podstawę do składania wniosków o dofinansowanie zaawansowanych
już projektów - mówi Zbigniew Sałek, szef Związku Regionalnych Portów
Lotniczych.
W latach 2007-2013 do wykorzystania ze środków unijnych jest blisko 350 mln
euro pochodzących z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego
Infrastruktura i Środowisko oraz 372 mln euro z Regionalnych Programów
Operacyjnych z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Te pieniądze, przy współudziale środków własnych portów, pieniędzy samorządów
oraz kredytów bankowych, mają dostosować krajową sieć lotnisk do standardów
unijnych.
Przepaść do UE
Obecnie sieć lotnisk w Polsce jest sześciokrotnie mniejsza od rozwiniętych
krajów europejskich. Jedno krajowe lotnisko obsługuje bowiem 3,1 mln
mieszkańców, podczas gdy średnia europejska to 459 tys. osób.
Według czterostopniowej kategorii Komisji Europejskiej mamy tylko jedno
lotnisko kat. B, obsługujące 5-10 mln pasażerów. Jest nim Okęcie. Są też
cztery porty lotnicze kat. C, czyli uważane przez UE za duże porty regionalne,
obsługujące 1-5 mln pasażerów. Zaliczają się do nich Kraków, Katowice, Gdańsk
i Wrocław. Pozostałe osiem lotnisk to, zgodnie z nazewnictwem UE, małe i
nieznaczące porty kategorii D.
W takich warunkach - zdaniem resortu transportu - sieć lotnisk nie jest w
stanie sprostać prognozowanemu dla Polski w najbliższych latach wzrostowi
ruchu lotniczego.
Według Instytutu Turystyki i Urzędu Lotnictwa Cywilnego w 2010 roku ruch
lotniczy ma wzrosnąć do 25 mln pasażerów, a 10 lat później o kolejne 10 mln
pasażerów.
Dla porównania w 2006 roku krajowe porty obsłużyły 15 mln pasażerów.
Potrzebne nowe porty
Autorzy raportu stwierdzają więc, że do 2010 roku należy rozbudować obecną
infrastrukturę lotniskową o kilka nowych portów lotniczych.
- Z analizy funkcjonujących już portów lotniczych wynika, że celowe jest
uzupełnienie infrastruktury transportu naziemnego o 2-3 porty regionalne.
Mogłyby one być zlokalizowane w województwie warmińsko-mazurskim, podlaskim
lub lubelskim - czytamy w programie.
W programie sugerowane jest również zlokalizowanie portów o charakterze
lokalnym lub regionalnych na Pomorzu Zachodnim oraz w województwie
świętokrzyskim.
Dodatkowo, w związku z porzuceniem planów budowy nowego centralnego portu
lotniczego dla Polski, autorzy programu wskazują na konieczność budowy tak
zwanych lotnisk wspomagających Okęcie. Zdaniem resortu transportu możliwe są
cztery lokalizacje takich lotnisk: Modlin, Sochaczew, Mińsk Mazowiecki i Radom.
Najważniejszy Modlin
Dla urzędników ważna jest zwłaszcza inwestycja w Modlinie. Ten port, który
mógłby już powstać w 2008 roku, ma przejąć z Okęcia ruch niskokosztowy,
czartery i uciążliwe ze względu na hałas operacje nocne.
Do budowy lotniska jeszcze w grudniu 2006 r. zawiązana została spółka. Jej
udziałowcami są Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze (PPL), Agencja
Mienia Wojskowego, Mazowiecki Sejmik Wojewódzki i gmina Nowy Dwór Mazowiecki;
ogłoszą dziś biznesplan przedsięwzięcia.
- Inwestycja o wartości 180-250 mln zł powinna zostać ukończona w połowie 2008
roku - zapowiada Paweł Łatacz, dyrektor naczelny PPL.
Ma to być lotnisko, którego przepustowość roczna wyniesie 2 mln pasażerów, a
opłaty lotniskowe będą o 40-50 proc. niższe od tych obowiązujących na Okęciu.
Zdaniem Tomasza Kułakowskiego, dyrektora marketingu na Europę Środkową w
Ryanair, to stanowczo za mało.
- Jeżeli taki jest docelowy plan spółki, to już w drugim roku działania tego
portu lotniczego będą tam się działy gorsze sceny niż obecnie w ciasnym
terminalu Etiuda - uważa Kułakowski.
Jego zdaniem roczna przepustowość terminala w Modlinie powinna wynieść 8-10
mln pasażerów rocznie.
- Tylko Ryanair w ciągu pięciu lat swojej obecności na tanim lotnisku pod
Warszawą jest w stanie wygenerować ruch na poziomie 5-6 mln pasażerów! A co z
innymi liniami lotniczymi - zastanawia się Kułakowski.
Cezary Pytlos
****************************************************************************
W Polsce niewykorzystanych jest ok. 80 lotnisk z betonową lub asfaltową
nawierzchnią
Dotychczas istniały tylko pobieżne dane na temat ilości lotnisk z utwardzonymi
drogami startowymi. W jednym z ostatnich dokumentów Ministerstwa Transportu
przypomniano jednak pełną ich listę. Okazuje się, że w planowym ruchu cywilnym
wykorzystanych jest jedynie ułamek portów możliwych do wykorzystania, a liczba
portów możliwych do wykorzystania komercyjnego bliska jest kilkudziesięciu.
Inwestycje konieczne dla uruchomienia lokalnego portu lotniczego obsługującego
ruch dowozowy do portów hubowych (piast przesiadkowych) niewielkimi, nawet
kilkunastomiejscowymi samolotami typu STOL wymaga jedynie podstawowego systemu
nawigacyjnego oraz budynku terminalu o niewielkiej przepustowości.
Doświadczenia RFN pokazują iz tego typu porty mogą działać w oparciu o
uproszczone struktury organizacyjne, poliwalencję pracowników (cały port
prowadzony przez jednego pracownika) i przy nawet niewielkim ruchu pokrywać
swoje koszty.
lista używanych i nieużywanych portów lotniczych:
www.mt.gov.pl/viewattach.php/id/1799d45d947110f7d3ca28ec1e3de413
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Lotnisko
Lotnisko Ma powstać dziewięć nowych lotnisk
(Gazeta Prawna/12.01.2007, godz. 05:00)
Bez dziewięciu nowych lotnisk, krajowa sieć lotniskowa nie obsłuży
spodziewanego w 2010 roku ruchu lotniczego - stwierdza resort transportu w
nowym programie rozwoju sieci lotnisk.
Przygotowanym dopiero co przez resort transportu programem rozwoju sieci
lotnisk w Polsce wkrótce zajmie się Rada Ministrów. Na ten dokument czeka
Komisja Europejska, która zgodnie z zawartymi w nim wytycznymi dofinansuje
budowę nowych lub modernizację istniejących już portów lotniczych w Polsce. ]
- Obecnie nieomal każde województwo chce mieć u siebie port lotniczy. Program
z jednej strony studzi lokalne ambicje, a z drugiej, istniejącym portom
lotniczym da podstawę do składania wniosków o dofinansowanie zaawansowanych
już projektów - mówi Zbigniew Sałek, szef Związku Regionalnych Portów
Lotniczych.
W latach 2007-2013 do wykorzystania ze środków unijnych jest blisko 350 mln
euro pochodzących z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego
Infrastruktura i Środowisko oraz 372 mln euro z Regionalnych Programów
Operacyjnych z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Te pieniądze, przy współudziale środków własnych portów, pieniędzy samorządów
oraz kredytów bankowych, mają dostosować krajową sieć lotnisk do standardów
unijnych.
Przepaść do UE
Obecnie sieć lotnisk w Polsce jest sześciokrotnie mniejsza od rozwiniętych
krajów europejskich. Jedno krajowe lotnisko obsługuje bowiem 3,1 mln
mieszkańców, podczas gdy średnia europejska to 459 tys. osób.
Według czterostopniowej kategorii Komisji Europejskiej mamy tylko jedno
lotnisko kat. B, obsługujące 5-10 mln pasażerów. Jest nim Okęcie. Są też
cztery porty lotnicze kat. C, czyli uważane przez UE za duże porty
regionalne, obsługujące 1-5 mln pasażerów. Zaliczają się do nich Kraków,
Katowice, Gdańsk i Wrocław. Pozostałe osiem lotnisk to, zgodnie z
nazewnictwem UE, małe i nieznaczące porty kategorii D.
W takich warunkach - zdaniem resortu transportu - sieć lotnisk nie jest w
stanie sprostać prognozowanemu dla Polski w najbliższych latach wzrostowi
ruchu lotniczego.
Według Instytutu Turystyki i Urzędu Lotnictwa Cywilnego w 2010 roku ruch
lotniczy ma wzrosnąć do 25 mln pasażerów, a 10 lat później o kolejne 10 mln
pasażerów.
Dla porównania w 2006 roku krajowe porty obsłużyły 15 mln pasażerów.
Potrzebne nowe porty
Autorzy raportu stwierdzają więc, że do 2010 roku należy rozbudować obecną
infrastrukturę lotniskową o kilka nowych portów lotniczych.
- Z analizy funkcjonujących już portów lotniczych wynika, że celowe jest
uzupełnienie infrastruktury transportu naziemnego o 2-3 porty regionalne.
Mogłyby one być zlokalizowane w województwie warmińsko-mazurskim, podlaskim
lub lubelskim - czytamy w programie.
W programie sugerowane jest również zlokalizowanie portów o charakterze
lokalnym lub regionalnych na Pomorzu Zachodnim oraz w województwie
świętokrzyskim.
Dodatkowo, w związku z porzuceniem planów budowy nowego centralnego portu
lotniczego dla Polski, autorzy programu wskazują na konieczność budowy tak
zwanych lotnisk wspomagających Okęcie. Zdaniem resortu transportu możliwe są
cztery lokalizacje takich lotnisk: Modlin, Sochaczew, Mińsk Mazowiecki i
Radom.
Najważniejszy Modlin
Dla urzędników ważna jest zwłaszcza inwestycja w Modlinie. Ten port, który
mógłby już powstać w 2008 roku, ma przejąć z Okęcia ruch niskokosztowy,
czartery i uciążliwe ze względu na hałas operacje nocne.
Do budowy lotniska jeszcze w grudniu 2006 r. zawiązana została spółka. Jej
udziałowcami są Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze (PPL), Agencja
Mienia Wojskowego, Mazowiecki Sejmik Wojewódzki i gmina Nowy Dwór Mazowiecki;
ogłoszą dziś biznesplan przedsięwzięcia.
- Inwestycja o wartości 180-250 mln zł powinna zostać ukończona w połowie
2008 roku - zapowiada Paweł Łatacz, dyrektor naczelny PPL.
Ma to być lotnisko, którego przepustowość roczna wyniesie 2 mln pasażerów, a
opłaty lotniskowe będą o 40-50 proc. niższe od tych obowiązujących na Okęciu.
Zdaniem Tomasza Kułakowskiego, dyrektora marketingu na Europę Środkową w
Ryanair, to stanowczo za mało.
- Jeżeli taki jest docelowy plan spółki, to już w drugim roku działania tego
portu lotniczego będą tam się działy gorsze sceny niż obecnie w ciasnym
terminalu Etiuda - uważa Kułakowski.
Jego zdaniem roczna przepustowość terminala w Modlinie powinna wynieść 8-10
mln pasażerów rocznie.
- Tylko Ryanair w ciągu pięciu lat swojej obecności na tanim lotnisku pod
Warszawą jest w stanie wygenerować ruch na poziomie 5-6 mln pasażerów! A co z
innymi liniami lotniczymi - zastanawia się Kułakowski.
Cezary Pytlos
Przejrzyj resztę wiadomości
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plorientmania.htw.pl
|
|
Cytat |
Diabeł: wielki, czarny znak zapytania. Napierski Stefan Debiutuje się do samej śmierci, a i śmierć jest też debiutem. Aleksander Kumor Dla konserwatysty refleksja nad podstawami własnego światopoglądu jest rodzajem profanacji tak samo jak konieczność udowadniania egzystencji Boga jest estetycznym zgorszeniem dla każdego prawdziwie wierzącego; jest wyprowadzaniem irracjonalnej wartości na poziom racjonalny, desakralizacją boskości, której odebrany zostaje urok tajemniczości, bez której nie można pewnie stawić czoła lewicowym czcicielom diabła na ich polach bitewnych rozumu. Georg Quabbe Dlaczego tak często ludzie, dla których bardzo dużo zrobiłeś, ciężko się na ciebie obrażają? Może dlatego, że przypominasz im o ich słabościach. Kirk Douglas, Syn śmieciarza, Autobiografia Aby uwierzyć w drugiego człowieka, należy najpierw uwierzyć w siebie. Żyć w harmonii ze światem widzialnym i niewidzialnym. Odnaleźć prawdziwe oblicze Boga. . . Ale czy miłość jest w stanie uchronić przed samotnością? Nie zapominajmy, że "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju". Paulo Coelho
|
|