|
Oglądasz wypowiedzi znalezione dla hasła: Gmina Sztutowo
Temat: [wask[ Złe wieści z Żuław - Starostwo Powiatowe wypowiedziało umowe z PTMKZ
| Pomorskie Towarzystwo Miłośników Kolei Żelaznych w Gdyni wstrzymuje do | wtorku tj. do 11.04.2005 roku ze wszelkimi komentarzami w tej sprawie. | Mogę jedynie
O komentarz zatem nie pytam, ale o co innego: Czy sa publicznie dostepne jakies dane finansowe dzialalnosci tej kolei w roku 2005? W szczegolnosci kwota dotacji samorzadowej (powiatowej)? Â MJ
Dotacja samorządowa w roku 2005 : GMINA STEGNA 0,00 zł GMINA SZTUTOWO 0,00 zł MIASTO i GMINA NOWY DWÓR GDAŃSKI 0,00zł STAROSTWO POWIATOWE NDG 1700,00 zł tak to wygląda. Paweł Pleśniar PTMKŻ
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: [wask[ Złe wieści z Żuław - Starostwo Powiatowe wypowiedziało umowe z PTMKZ
Dotacja samorządowa w roku 2005 : GMINA STEGNA 0,00 zł GMINA SZTUTOWO 0,00 zł MIASTO i GMINA NOWY DWÓR GDAŃSKI 0,00zł STAROSTWO POWIATOWE NDG 1700,00 zł
To i tak dobrze, że 1700 złotych dali.
U nas Starostwo w Opolu Lubelskim od 3 lat tylko się ładnie uśmiecha. Ale jest realna szansa na to, że w tym roku wyłożą fundusze i to całkiem całkiem poważne - a na co dokładnie nie mogę jeszcze wyjawić.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Więcej wojska w Bałtjsku
Więcej wojska w Bałtjsku Sława!
www.portalmorski.pl/caly_artykul.php?ida=4168
Więcej wojska w Bałtjsku
Nowych utrudnienień w żegludze można spodziewać się po zapowiedzi
strony rosyjskiej o zwiększeniu liczby wojska w na wodach nieopodal
Bałtijska. Wiadomo już, że mniej statków docierać będzie do Elbląga.
Powraca zatem zagadnienie konieczności wykonania polskiego przekopu w
poprzek Mierzi Wiślanej. Ma on powstać w rejonie wsi Skowronki, gmina
Sztutowo.
Problemom związanym z wykonaniem przesmyku poświęcona była
międzynarodowa konferencja "Mierzeja 2006”, zorganizowana przez Gdańskie
Towarzystwo Naukowe. Zbiegła się ona właśnie z rosyjską zapowiedzią
przeniesienia bazy okrętów podwodnych z Kronsztadtu do Bałtijska. To nie
pierwszy przypadek wykorzystywania Cieśniny Pilawskiej do celów militarnych.
- Pierwsi rozpoczęli to Niemcy, tuż przez II wojną światową - mówi
prof. dr hab. Jerzy Cyberski, z Gdańskiego Towarzystwa Naukowego, organizator
konferencji. - Bardzo cieśninę pogłębili, by łodzie podwodne mogły wpływać aż
do Królewca.
Za i przeciw
Zalety posiadania przez Polskę własnego przesmyku z Bałtyku na Zalew to
m.in. uniezależnienie się od Rosji, skrócenie żeglugi do ELbląga, ożywienie
Zalewu Wiślanego.
Wadą jest koszt: około 80 mln euro - mówi Adrian Bogusłowicz, prezes
Lokalnej Organizacji Turystycznej w Krynicy Morskiej. - Należy się też liczyć
z niekorzystnymi następstwami takiej ingerencji w naturalne środowisko.
Krynica Morska może znacznie ucierpieć. Bardzo możliwe, że zmniejszyłyby się
plaże - tak jak na Półwyspie Helskim.
Jedną z możliwości, nie rozpatrywanych dotychczas mogłoby być większe
wykorzystywanie Szkarpawy, naturalnego szlaku żeglugowego na Zalew Wiślany.
Kazimierz Netka - Dziennik Bałtycki
Forum Słowiańskie
gg 1728585
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Kanał popierać czy się go bać?
Popieram głos krynicznina!!! Dlaczego nikt z Was będących za budową kanału nie
pomysli o tym, że na Mierzei mieszkają LUDZIE. Czy ludzie mieszkający w Elblągu
są ważniejsi od ludzi na Mierzei? Chcecie sobie popływać z Gdańska do Elbląga?
Dlaczego nie wydać tych 60 mln na uregulowanie i pogłebienie istniejących dróg
wodnych i budowę sensownych mostów łączących Mierzeję z Gdańskiem, żeby nie
trzeba było wciąż nadkładać drogiprzez Kiezmark. Dlaczego my mieszkańcy Mierzei
i miejscowości "Jantarowych" - do ujścia Wisły nie domagamy się budowy 2 mostów
zamiast tych nieszczęsnych promów i dziurawych dróg, aby nasze dzieci mogły
szybciej dostać się do szkoły, a my do pracy??? Czy nie ożywiłoby to naszego
obaszaru?? TAK, TAK i jeszcze raz TAK, bo budowa przekopu nie ożywi gospodarki
ani turystyki na mierzei. Na Mierzei nie będzie portu i przystani, aby statkiem
szybko dostać się do pracy w Gdańsku!!! Gminy z Mierzei - gmina Sztutowo nie
będzie miała żadnego pożytku z tego przekopu. Nie mydlijcie ludziom oczu
miejscami pracy przy przekopie. Przekop wykona firma specjalistyczna i pojedzie
w świat. Śluzę będzie otwierać jeden pracownik, guziczkiem uruchamiając silniki.
Tam nie będzie pracy dla bezrobotnych z naszych gmin.!!! A my nadal będziemy
uwięzieni na Mierzei, bo poza sezonem dojeżdżają tu 4 autobusy z Gdańska, bo kto
da pieniądze na paliwo, gdy nadkłada się prawie 30 km drogi przez te wszystkie
kanały, nieżeglownei ani nie zasypane ani nie uregulowane. Zróbmy najpierw to co
leży odłogiem, a potem zaczynajmy realizować nowe pomysły - kreowane bez
wyobraźni. Poprawa dojazdu przez obecne promy - gdyby zamiast nich były mosty
sciągnęłaby na Mierzeję wiele więcej turystów i to by dopiero ożywiło naszą
społeczność. A władze naszych gmin moze zaczęłyby mysleć o infrastrukturze,
której po prostu nie ma.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Przekopac mierzeje
"Po latach znów wraca temat budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną.
Na konferencji zorganizowanej przez gdańską Fundację Ecobaltic spotkali się
zainteresowani sprawą: radni, wójtowie, burmistrzowie oraz profesorzy, którzy
kilka lat temu opracowywali studium projektowe.
Specjaliści wskazują dwa miejsca, gdzie mógłby powstać kanał żeglugowy: w
miejscowości Skowronki lub niedaleko Krynicy Morskiej. Miałby on - według
projektu - długość około kilometra i szerokość około 25 metrów i połączy Zalew
Wiślany z Bałtykiem. Dla pomysłodawców przekopu Mierzei, korzyści gospodarcze,
jakie może przynieść budowa kanału są bezsporne - uważa profesor Krzysztof
Luks, wykładowca Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego.
- Ja o korzyściach powtarzam już od piętnastu lat. Sądzę, że budowa kanału w
obecnej rzeczywistości byłaby świeżym powiewem Unii Europejskiej. Natomiast o
szanse realizacji proszę pytać tych, którzy decydują. Ja wiem tylko, jak to
zrobić i gdyby to ode mnie zależało, to ten kanał już dawno by był - stwierdził
Luks.
O przekopie Mierzei mówi się już od dawna i jak dotąd inwestycja nie doczekała
się realizacji. Głównym jej przeciwnikiem są ekolodzy, którzy uważają, że
powstanie kanału źle wpłynie na naturalne środowisko. Tymczasem autor studium
projektowego profesor Tadeusz Jednorał uważa, że są to wypowiedzi przesadzone.
- Rzeczywiście największymi oponentami są ekolodzy, którzy twierdzą, że
zniszczy to przyrodę i zwiększy zagrożenie powodziowe. Prowadziliśmy
szczegółowe badania i wynika z nich, że może tylko nieznacznie zmienić się
skład roślinny, ale to nie jest groźne. Na pewno ten problem nie dotyczy
natomiast ryb czy glonów. Jeżeli chodzi natomiast o zagrożenie powodziowe, to z
badań wynika, że przez tę „rzeczkę”, w czasie zwiększonego poziomu wód, mogłoby
wpływać do Zalewu z Bałtyku tylko pięć procent wody, jaka wpływa do Zalewu
przez Cieśninę Pilawską - stwierdził profesor Jednorał.
Na razie w tej sprawie nie wypowiedziały się jednoznacznie gminy leżące na
Mierzei Wiślanej. Nawet gmina Sztutowo, gdzie pani wójt jest gorącym
zwolennikiem przekopu Mierzei, jeszcze nie wdrożyła w gminie procedowania w tej
sprawie. Słyszała jednak, że pozostałe gminy jakoś nie są do końca przekonane.
Marzy jej się jednak kraina mlekiem i miodem płynąca.
- Marina dla żaglówek, małe porty, do których będą zawijać jachty, szkoły
żeglowania, bary - mówi wójt Iwona Tyburska.
Fundacja Ecobaltic chce stworzyć lobby na rzecz budowy kanału i koordynować
wszystkie działania w tej kwestii. Inwestycję szacuje się na 70 milionów
dolarów."
Portel
Kurde 7o baniek to troche duzo... :(( Cizeko powiedziec, czy dojdzie to do
skutku, jednak mysle ze powinno to byc priorytetiwa sprawa, gdyz bez przekopu
sny o wspanialym porcie mozna schowac na polke :(( A gdy sny o porcie, to o
rozwoju turystyki, o zmnijeszeniu bezrobocia o wiekszych pieniadzach dla miasta
i jego mieszkancow...
Przejrzyj resztę wiadomości
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plorientmania.htw.pl
|
|
Cytat |
Diabeł: wielki, czarny znak zapytania. Napierski Stefan Debiutuje się do samej śmierci, a i śmierć jest też debiutem. Aleksander Kumor Dla konserwatysty refleksja nad podstawami własnego światopoglądu jest rodzajem profanacji tak samo jak konieczność udowadniania egzystencji Boga jest estetycznym zgorszeniem dla każdego prawdziwie wierzącego; jest wyprowadzaniem irracjonalnej wartości na poziom racjonalny, desakralizacją boskości, której odebrany zostaje urok tajemniczości, bez której nie można pewnie stawić czoła lewicowym czcicielom diabła na ich polach bitewnych rozumu. Georg Quabbe Dlaczego tak często ludzie, dla których bardzo dużo zrobiłeś, ciężko się na ciebie obrażają? Może dlatego, że przypominasz im o ich słabościach. Kirk Douglas, Syn śmieciarza, Autobiografia Aby uwierzyć w drugiego człowieka, należy najpierw uwierzyć w siebie. Żyć w harmonii ze światem widzialnym i niewidzialnym. Odnaleźć prawdziwe oblicze Boga. . . Ale czy miłość jest w stanie uchronić przed samotnością? Nie zapominajmy, że "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju". Paulo Coelho
|
|