|
Oglądasz wypowiedzi znalezione dla hasła: Gminy Sztutowo
Temat: Samoczyszczenie wody w Zatoce Gdańskiej - kanał przez Półwysep Helski
pit napisał(a): To jest kwestia podobna jak z miezeja wislana.
No on właśnie przeczytał o planach nowego ministra od Frutti di Mare który chce przekopać się na terenie gminy Sztutowo.
PS. Thunderbird sprawdza pisownię ... wielu bywalcom tej grupy by się przydało...
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Samoczyszczenie wody w Zatoce Gdańskiej - kanał przez Półwysep Helski
On Mon, 26 Jun 2006, Rafał R wrote: pit napisał(a):
| To jest kwestia podobna jak z miezeja wislana. No on właśnie przeczytał o planach nowego ministra od Frutti di Mare który chce przekopać się na terenie gminy Sztutowo.
Łopatę p. ministrowi wyślemy pocztexem...
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Wczoraj o przekopie...
Wczoraj o przekopie... ...program "Bez cięcia"pana redaktora Trusa,w TVP3Gdańsko o
18.45,kto oglądał?Brali w nim udział wyżej wymieniony,oraz pan
Kochanowski-wójt gminy Sztutowo,pan Ostrowski-burmistrz Krynicy
Morskiej i pan Kołtoński-prezes elblaskiego portu,wypowiedzi były
bardziej za,niz przeciw,oportunistą byl tutaj burmistrz
K.M.,twierdził m.innymi,ze nie nalezy draznić sasiadów ze
wschodu,tylko sie z nimi dogadywać i sam przekop jest poronoinym
pomyslem,wpłynie on ujemnie na turystykę i zabrudzi plaze mierzei.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Ekolodzy jadą bronić Rospudy
Ekolodzy jadą bronić Rospudy Dziwi mnie, że polskie społeczeństwo reaguje na takie przejawy wandalizmu w imię
prawa, dopiero, gdy na drugi dzień mają wjechać na teren chroniony koparki i
buldożery. Przez cały okres projektowania i podejmowania decyzji na różnych
szczeblach samorządowych, nie widać sprzeciwu społeczeństwa, słychać co najwyżej
pojedyncze głosy, jakieś zdawkowe informacje w prasie. Czy my Polacy nie
potrafimy czy nie chcemy interesować się decyzjami wybranych przez nas
samorządowców? Powstrzymujmy ich nieodpowiedzialne decyzje na etapach
najniższych, nie lekceważmy tych pomysłów na poziomie gmin , powiatów, miast.
Wiadomo, że ewentualne sukcesy nie będą tak spektakularne, ale czy chodzi nam o
nasze środowisko czy o rozgłos?
Wkrótce podobny los jak Rospudę czeka Mierzeję Wiślaną, która ma zostać
przekopana w interesie wątpliwej opłacalności portu w Elblągu. Ten projekt to
również punkt honoru tamtejszych samorządowców, którzy po cichu ale
systematycznie przygotowują przedpole do działań bardziej drastycznych. Wczoraj,
15 lutego miało odbyć się spotkanie prezydenta miasta Elbląga, marszałków
województw pomorskiego i warmińsko-mazurskiego oraz wójta gminy Sztutowo. Czy
doszło do skutku i jakie były jego efekty dowiemy się zapewne z lokalnej prasy.
Nie mniej celem tego spotkania było podpisanie porozumienia między
zainteresowanymi stronami w sprawie przekopu.
Mierzeja Wislana podobnie jak Dolina Rospudy leży na obszarze chronionym
projektem Natura 2000. Znajduje się tam Park Krajobrazowy z największym w
Europie siedliskiem lęgowym kormorana czarnego i czapli siwej. Jest to teren
przyciągający rzesze turystów ze względu na unikalne walory przyrodnicze oraz
najpiękniejsze plaże w Europie. Krótkowzroczność samorządowców, oczekiwanie na
natychmiastowy zysk może niedługo doprowadzić do unicestwienia tego obszaru
zarówno pod względem ekologicznym jak i turystycznym. Zapraszam do dyskusji na
temat przekopu na stronie: www.mierzejawislana.pl/mikoszewo.html
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Ukraińcy zdecydowani, co zrobi Protas?
No właśnie,to teren gminy Sztutowo,szkoda ze nas rozłączyli,Gdańsk ma w nosie
mierzeję,ma swoje sprawy.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Pożegnajmy się z przekopem Mierzei :(
Leonie,poki co to nie ich ziemia,bo Gdańsk siega do Wisly,lecz gmin
leżacych na mierzei,konkretnie gminy Sztutowo,ktore jest jak
najbardziej zwolennikiem przekopu:)
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Przekopia mierzeje?
Przekopia mierzeje? Sława!
www.sail-ho.pl/article.php?sid=1783
Minęło trochę czasu, ludzie, samorządy, politycy już się oswoiły z myślą, że
kanał żeglowny w poprzek Mierzei Wiślanej musi być zbudowany. Nie ma innego
sposobu aby Zalew i Elbląg uzyskały możliwość rozwoju. O pogrzebaniu złudzeń
co do możliwości i sensu żeglugi przez Bałtijsk pisałem 12 lipca (archiwum
www.kulinski.sail-ho.pl ). Co się dzieje na froncie walki o "KANAŁ Z - Z" ?
Trzeba kliknąć "więcej"
Żyjcie wiecznie !
Don Jorge
A więc najważniejsze, że została podpisana KARTA WSPÓŁPRACY, czyli
porozumienie na rzecz zatrudnienia w Powiecie Elblaskim. Dokument ten otwiera
DEKLARACJA, w której czytamy:
"My niżej podpisani deklarujemy, wykorzystując wszelkie możliwe zasoby i
opierając się na idei wspólnego działania, w celu zwiększenia zatrudnienia i
poprawy jakości życia mieszkańców, czynić Powiat Elbląski przyjaznym
przedsiębiorczości i społecznym inicjatywom. Będziemy zmierzać do
gospodarczego, ekonomicznego, infrastrukturalnego rozwoju Powiatu i regionu
poprzez aktywizację zawodową mieszkańców Powiatu, PODNIESIENIE BATRAKCYJNOŚCI
TURYSTYCZNEJ REGIONU ORAZ WYPRPMOWANIE KONCEPCJI BUDOWY KANAŁU ŻEGLUGOWEGO NA
MIERZEI WIŚLANEJ i budowy repliki historycznej Osady Truso nad Jezioem
Druzno. Działania te, przyczyniając się do wzrostu zatrudnienia, doprowadzą
do zwiększenia aktywności i zasobności mieszkańców"
Następnie można przeczytać o Strukturze Porozumienia, o Konferencji, o Radzie
Porozumienia, o Komitecie Technicznym, o Sekretariacie, o Grupach
Projektowych, o Radzie Porozumienia: pp. T. Ademajtis, Barbara Bąkowska,
Jacek Bocheński, prof. T. Jednorał, Sławomir Jezierski, prof. K. Luks,
Grzegorz Nowaczyk, Andrzej Ryński, Marek Serdyński, Maria Skurpska, G.
Stasiełowicz, Z. Stojek.
Komitet Techniczny: B. Bąkowska, Andrzej Cieślik.
Sygnatariusze Porozumienia:
- senator Władysław Mańkut
- poseł Witold Gintowt-Dziewałtowski
- poseł Jerzy Muller
- Dyr. Biura Poselskiego posła Stanisława Gorczycy - Jerzy Wcisła
- Marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego - Andrzej Ryński
- Dyr. Woj. Urzędu Pracy w Olsztynie - Maria Skurpska
- V-Dyr. Woj. Urzędu Pracy w Gdańsku - Tadeusz Ademajtis.
- Prezes Zarządu Instytutu Naukowo-Technicznego RFSN-T - prof. T. Jednorał
- Uniwersytet Warmińsko-Mazurski - prof. K. Luks
- Olsztyńska Szkoła Biznesu w Olsztynie - dyr. Adam Ziomek
- Powiat Elblaski: Przew. Rady Powiatu - Ryszard Zagalski oraz Starosta
Elblaski - Sławomir Jezierski
- Komunalny Związek Gmin Nadzalewowych - dyr. Michał Oliwiecki
- Wójt Gminy Elbląg - Grzegorz Nowaczyk
- Wójt Gminy Gpdlowo - Bogdan Pobiarżyn
- V-Wójt Gminy Gronowo - Marek Karaszewski
- Wójt Gminy Markusy - Wiesław Wielesik
- Wójt Gminy Milejewo - Krzysztof Lesiak
- Burmistrz Młynar - Jadwiga Semmerling
- Gmina Pasłek - Barbara Nowakowska-Lasmanowicz
- Gmina Rychliki - Zbigniew Zasada
- Gmina Tolkmicko - Mirosław Rydzewski,
- Wókt Gminy Sztutowo - Iwona Tyburska
- Prezes Elbląskiej Izby Przemysłowo-Handlowej - Lucyna Szmurło
- Dyr. Muzeum w Elblagu - Kazimierz Arbart
- Dyr. Parku Krajobrazowego Wysoczyzny Elbląskiej - Alicja Nowak
- Dyr. Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Pasłeku - Teresa Brewka
- Powiatowy Urząd Pracy w Elblągu - Iwona Radej i Longina Prończyk
- Dyr. Powiatowego Zarządu Dróg w Elblągu - Marian Łukaszuk,
- Dyr. Warmińsko-Mazurskiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli - Krystyna
Szostak
- Woj. Urząd Ochrony Zabytków w Olsztynie (Delegatura w Elblągu) Mirosław
Jonakowski
- Prezes Stowarzyszenia "Centrum Rozwoju Ekonomicznego Pasłeka" - Barbara
Bąkowska
- Prezes Zarządu Stowarzyszena Elbląg Europa - Wojciech Ławrynowicz
- Prezes Stowarzyszenia Miłośników TRUSO - Marek Jagodziński
- Prezes Zarządu Stowarzyszenia Przedsiębiorców Powiatu Elblaskiego - Zygmunt
Stojek
- Prezes Fundacji ECOBALTIC - Jacek Bocheński
- Biuro Projektowe w Elblagu - Anna Talaga
- Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe PLUS w Gronowie - Urszula Sądej
- Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowe SAGDAR - Jerzy Sadłek
- Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe WITAX - Teresa Górska.
Zadałem sobie nieco roboty, aby wklepać IMIENNĄ listę, abyśmy dokładnie
wiedzieli KTO się bierze na siebie to zadanie. Kilka dni temu byłem
zaproszony do Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku, gdzie sobie o pewnych
szczegółach podyskutowaliśmy.
W międzyczasie Starosta Elblaski poczynił kilka ruchów organizacyjnych w
zakresie zbierania opinii, uzgadniania harmonogramu działań itp.
Pan profesor Tadeusz Jednorał - inicjator i "spiritus movens" budowy Kanału Z-
Z opracował 33-stronicowy konspekt, streszczający dwa opasłe tomy
legendarnego już multidyscyplinarnego opracowania studialnego powstałego w
Instytucie Morskim w Gdańsku. W konspekcie znalazły się też uaktualnienia.
Konspekt trafił już gdzie trzeba.
Przy okazji wspominam o artykule Jerzego Wcisła w tygodniku TYDZIEŃ W
ELBLĄGU. Tytuł KANAŁ PRZEZ MIERZEJĘ (1) - data 25 sierpnia 2004.
Elektronocznie: www.rcm.pl
W przygotowaniach nie powinno zabraknąć udziału stowarzyszeń żeglarskich,
motorowodniackich, wodniackich i klubów. Liczę też na media, z "ŻAGLAMI" na
czele !
Mam nadzieję, że wkrótce przekażę Wam nowe, dobre wieści !
Żyjcie wiecznie !
Don Jorge
Pozdrawiam i zapraszam na:
Forum Słowiańskie
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Zalew Wiślany: kopać kanał czy pływać?
Zalew Wiślany: kopać kanał czy pływać? Zalew Wiślany: kopać kanał czy pływać?
www.portalmorski.pl/caly_artykul.php?
ida=13699&tit=Zalew_Wislany:_kopac_kanal_czy_plywac?
Opublikowano: 7 września, 2009
Podczas odbywających się w ub. tygodniu targów Baltexpo
redakcja "Polski Dziennika Bałtyckiego" zorganizowała debatę
poświęconą budowie przekopu przez Mierzeję Wiślaną.
Razem z naszymi gośćmi zastanawialiśmy się, na ile kanał ten jest
potrzebny, na ile może spełnić pokładane w nim nadzieje na ożywienie
żeglugi i rozwój ruchu turystycznego oraz jak może wpłynąć na
środowisko naturalne. Opinie były oczywiście podzielone, jednak w
trakcie debaty padło wiele bardzo interesujących argumentów za i
przeciw.
W debacie głos zabrali m.in.: Anna Wypych-Namiotko, wiceminister
infrastruktury, Edmund Krasowski, który jako pierwszy po II wojnie
światowej przepłynął jachtem przez Cieśninę Pilawską, Witold
Wróblewski, wiceprezydent Elbląga, Adam Ostrowski, burmistrz Krynicy
Morskiej, Jerzy Wcisła, przedstawiciel marszałka województwa
warmińsko-mazurskiego, Julian Kołtoński, dyrektor Zarządu Portu
Morskiego w Elblągu, Andrzej Królikowski, dyrektor Urzędu Morskiego
w Gdyni, Stanisław Kochanowski, wójt gminy Sztutowo, prof. Eugeniusz
Dembicki, były rektor Politechniki Gdańskiej, oraz prof. Janina
Ciechanowicz-McLean, kierownik Katedry Prawa Gospodarczego
Publicznego i Ochrony Środowiska Uniwersytetu Gdańskiego. Dyskusję
moderowali: Wioletta Kakowska, Maciej Wośko i Lech Parell.
Lech Parell, szef działu opinii Polskie Dziennika Bałtyckiego:
- Na początek chciałbym poprosić o opinię Edmunda Krasowskiego,
który jako pierwszy po wojnie przepłynął Cieśninę Pilawską prywatnym
jachtem "Misią II". Jak Pan sądzi, czy teraz po podpisaniu umowy z
Rosją o swobodnej żegludze na Zalewie Wiślanym jest potrzebny
przekop mierzei i toru żeglugowego.
Edmund Krasowski:
- Żeby była jasność. Umowa podpisana 1 września nie jest umową o
swobodnej żegludze Przez Cieśninę Pilawską. To słaba umowa.
Byłem posłem, brałem udział w pierwszych negocjacjach w 1991 r.
Tamto porozumienie było porozumieniem o swobodnej żegludze.
Faktycznie 19 lat temu 23 czerwca gdy istniał Związek Radziecki
popłynęliśmy z Elbląga, przez Frombork gdzie odbyła się odprawa
graniczna, dalej przez Zalew Wiślany i Cieśninę Pilawską do Gdyni.
Nikt nas nie zatrzymywał nikt, nas nie ostrzelał i nie zatopił. To
był rejs, który pokazał, że można rozwiązać problem istniejący od
1945 r. To znaczy, że można swobodnie pływać na Bałtyk. Później
pływaliśmy statkiem handlowym, przez wiele lat co roku
organizowaliśmy międzynarodowe regaty o Puchar Mierzei Wiślanej, z
Gdyni do Krynicy, z Krynicy do Fromborka. W 1991 r. nastała Rosja i
nadal mogliśmy swobodnie pływać. W 1992 r. odbył się pierwszy
okrągły stół polsko-rosyjski. Polska i Rosja podpisały porozumienie,
że według traktatu pomiędzy Polską i Federacją Rosyjską w sprawie
żeglugi po Zalewie Wiślanym dopuszczalna jest swobodna żegluga przez
Cieśninę Pilawską. I w zasadzie to funkcjonowało. W 1998 r. Żegluga
Gdańska uruchomiła stałe połączenie handlowe z Elbląga do portów
Europy Zachodniej. W czasie gdy port w Elblągu się rozwija, jachty i
statki pływają przywołano zaskakujący pomysł - znany od kilku
wieków - aby przekopać mierzeję. Koncepcja będąca wodą na młyn
Rosjan. Pomyślałem sobie, no to się Rosjanie cieszą. Zastanawiałem
się jak z tym "fantastycznym" pomysłem walczyć. Doszedłem do
wniosku, że jak chcą kopać to niech sobie kopią, a ja będę pływał
przez cieśninę.
Obecna umowa podpisana 1 września reguluje techniczne uwarunkowania
pływania przez granicę na Zalewie Wiślanym, tylko tyle. Ale ja nie
jestem przeciwko tej umowie. Dobrze, niech ta umowa jest, jest to
jakby realizacja tego naszego porozumienia z 1991 r i 1992 r. Ale
bez rozporządzenia premiera Władimira Putina z 15 lipca nic by nam
nie dała. Jest to rozporządzenie o dopuszczeniu do rosyjskiej części
Zalewu Kaliningradzkiego (Wiślanego) statków pod banderą państwa
obcego zmierzających do portów Rzeczypospolitej Polskiej lub z nich.
To jest proszę państwa faktyczne otwarcie żeglugi przez cieśninę i
dla statków zmierzających z polskiej części zalewu na Bałtyk lub w
odwrotnym kierunku.
W tym rozporządzeniu bardzo nie podoba mi się jedna rzecz, że trzeba
15 dni wcześniej poinformować kapitanat portu w Kaliningradzie, że
się zamierza przepłynąć cieśninę. Ja panią minister poproszę, żeby
zapytała się poprzez urząd morski kapitanat portu w Kaliningradzie
jak to jest z banderami trzecimi, które kierują się do portów w
Bałtijsku i Kaliningradzie. Czy też muszą zawiadamiać 15 dni
wcześniej? Reasumując, ci co chcą kopać przekop przez mierzeję
niech kopią, ci co widzą interes w pływaniu przez Cieśninę Pilawską
niech pływają. Zachęcam.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Przekopać Mierzeje. Olać Ruskich...
Przekopać Mierzeje. Olać Ruskich... Sława!
Kanał przez Mierzeję: wielka szansa dla całego regionu
www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_060525/ekonomia/ekonomia_a_8.html
Gminy położone nad Zalewem Wiślanym już myślą o zyskach, jakie mogłoby im
zapewnić przekopanie kanału na Mierzei Wiślanej. Na razie jednak cierpią z
powodu rosyjskich ograniczeń dla polskich statków.
(c) ADRIAN BOGUSŁOWICZ/KFP
Każdy polski statek, który chce z Bałtyku wpłynąć na Zalew Wiślany, musi
korzystać z leżącej w rosyjskiej części akwenu Cieśniny Pilawskiej. Ale
Rosjanie na początku maja znów wprowadzili zakaz ruchu na zalewie. Dotyczy to
statków pasażerskich oraz handlowych z Polski i Rosji.
Zainwestowali, ale nie zarobią
Z powodu zakazu cierpią przede wszystkim polskie gminy leżące nad zalewem:
Braniewo, Frombork, Tolkmicko, Sztutowo, Krynica Morska i największa z nich -
Elbląg. To miasto wybudowało niedawno, po części z pieniędzy unijnych,
nowoczesny port morski. - Kosztował ponad 25 mln zł. Powstały terminal
towarowy o powierzchni prawie 5 ha i możliwościach przeładunkowych 600 tys.
ton rocznie oraz terminal pasażersko-promowy, który spełnia wszystkie wymogi
unijnego układu z Schengen. Dziś terminal towarowy wykorzystujemy w jednej
czwartej. Ruch pasażerski zamarł. Gdyby powstał kanał przez mierzeję, to ruch
w Elblągu wzrósłby kilkakrotnie. W gminach nad zalewem powstałyby mariny dla
jachtów z całej Europy - uważa JuliuszKołtoński, dyrektor zarządu Portu
Morskiego Elbląg SA.
Problemem związanym z pływaniem po zalewie jest nie tylko brak dostępu dla
bander innych państw, lecz także niewielka głębokość (do 2,5 m).
Gminy murem za kanałem
Od Cieśniny Pilawskiej do Elbląga jest 60 km. Nieekonomiczne jest pogłębianie
tak długiego toru wodnego. Z kanału na Mierzei Wiślanej byłoby tylko 12 km w
poprzek zalewu, co skracałoby drogę z Zatoki Gdańskiej o ponad 50 km. - Kanał
miałby 5 m głębokości, a utrzymanie toru wodnego o głębokości ok. 3,5 m
pozwoliłoby wpływać do nas statkom towarowym o wyporności do 3 tys. ton. A na
takie jest bardzo duże zapotrzebowanie - tłumaczy dyrektor Kołtoński.
Iwona Tyburska, wójt gminy Sztutowo, na której terenie znalazłby się kanał (w
pobliżu miejscowości Skowronki), także nie ma wątpliwości, że inwestycja ma
same plusy. - Dla nas to nowe miejsca pracy, inwestycje, rozwój turystyki i
żeglarstwa, wpływy z podatków - wylicza.
W 2004 roku położone nad zalewem gminy podpisały porozumienie w sprawie
lobbowania na rzecz budowy kanału. I chociażsprawa powraca jak bumerang już
od ponad 10 lat, dopiero po wejściu Polski do Unii pojawiły się realne
możliwości sfinansowania inwestycji z pieniędzy Wspólnoty.
Raj dla żeglarzy i turystów
- Kraje Unii są zainteresowane nowym kanałem. Zalew Wiślany to jeden z
najmniej znanych w Europie regionów. Bardzo atrakcyjny, bo są tu tak
unikatowe miejsca, jak Frombork, Kadyny, połączenie z Kanałem Ostródzko-
Elbląskim. Jest wspaniała przyroda i warunki do żeglowania. Skandynawowie od
dawna chcą wpływać do nas swoimi jachtami - zapewnia profesor Tadeusz
Jednorał z Gdańska, kierujący zespołem specjalistów, który opracował
szczegółową koncepcję przekopania mierzei. Kanał miałby 1300 m długości, 40
metrów szerokości i 5 m głębokości. Zaplanowano śluzę z wrotami sztormowymi,
które pozwoliłyby na kontrolowanie przepływu wody oraz panowanie nad sytuacją
w razie sztormu czy powodzi.
- Jako pierwszy musiałby zostać wybudowany most wantowy (wiszący) długości
ok. 100 m i szerokości 20 m, z drogą dwupasmową oraz ścieżkami dla
rowerzystów i pieszych - twierdzi profesor Jednorał.
Most zapewniłby ruch na mierzei z gminy Sztutowo do Krynicy Morskiej.
Jest za co budować
Realizacja inwestycji miałaby kosztować ok. 80 mln euro. - Elbląg jest do
niej przygotowany. Pieniądze zapisaliśmy w wieloletnim planie rozwoju miasta.
Możemy też przejąć wiodącą rolę w przedsięwzięciu, Bank Gospodarstwa
Krajowego jest bardzo zainteresowany współfinansowaniem. Jednak zanim
rozpoczną się prace projektowe, niezbędne są decyzje na szczeblu rządowym -
tłumaczy "Rz" Henryk Słonina, prezydent Elbląga.
Chodzi o wznowienie wstrzymanego przez Rosjan na początku maja ruchu na
zalewie i podpisanie nowej umowy międzyrządowej regulującej zasady żeglugi na
tym akwenie. Trzeba także uzgodnić, co po swojej stronie zalewu muszą zrobić
Rosjanie. Niedawno minister gospodarki morskiej Rafał Wiechecki publicznie
określił się jako zwolennik budowy kanału.
- I nasi przedsiębiorcy, i rosyjscy czekają na szybkie rozwiązanie tej
sprawy. Z rozmów wiemy, że dla nich żegluga przez nowy kanał także byłaby
opłacalnym przedsięwzięciem - zapewnia dyrektor Kołtoński z elbląskiego
portu.
IWONA TRUSEWICZ
Forum Słowiańskie
gg 1728585
Przejrzyj resztę wiadomości
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plorientmania.htw.pl
|
|
Cytat |
Diabeł: wielki, czarny znak zapytania. Napierski Stefan Debiutuje się do samej śmierci, a i śmierć jest też debiutem. Aleksander Kumor Dla konserwatysty refleksja nad podstawami własnego światopoglądu jest rodzajem profanacji tak samo jak konieczność udowadniania egzystencji Boga jest estetycznym zgorszeniem dla każdego prawdziwie wierzącego; jest wyprowadzaniem irracjonalnej wartości na poziom racjonalny, desakralizacją boskości, której odebrany zostaje urok tajemniczości, bez której nie można pewnie stawić czoła lewicowym czcicielom diabła na ich polach bitewnych rozumu. Georg Quabbe Dlaczego tak często ludzie, dla których bardzo dużo zrobiłeś, ciężko się na ciebie obrażają? Może dlatego, że przypominasz im o ich słabościach. Kirk Douglas, Syn śmieciarza, Autobiografia Aby uwierzyć w drugiego człowieka, należy najpierw uwierzyć w siebie. Żyć w harmonii ze światem widzialnym i niewidzialnym. Odnaleźć prawdziwe oblicze Boga. . . Ale czy miłość jest w stanie uchronić przed samotnością? Nie zapominajmy, że "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju". Paulo Coelho
|
|