Oglądasz wypowiedzi znalezione dla hasła: Global Positioning System
Temat: satelitarny monitoring pojazdów
A jak się urwie antenkę GPS albo zasłoni od satelity to koniec z
pozycjonowaniem,
no chyba że ktoś ma taką antenkę co można zamocować pod samochodem i jest
OK.
Pozdrawiam
Witam !
Zachęcam do przeczytania kilku zdań na temat satelitarnego pozycjonowania
pojazdów.
SATELITARNE MONITOROWANIE POJAZDÓW
Nadzór nad autami i ich ładunkiem już od 50 zł miesięcznie netto.
Montaż nadajnika w pojeździe już od 1450 zł netto
Sygnały wysyłane przez satelity i odbierane za pośrednictwem odpowiednich
urządzeń zainstalowanych w samochodach pozwalają na ustalenie:
1. pozycji, prędkości oraz kursu pojazdu.
2. lokalizacji pojazdu z dokładnością do 10 m.
3. przebytej drogi na cyfrowych mapach całej Europy w tym bardzo dokładnej
wektorowej mapy Polski
System posiada możliwość łatwego zgłoszenia napadu z zainstalowanych
dyskretnych przycisków do centrum monitorowania, oraz posiada szereg
funkcji
do kontroli floty jak: godzinowe zgłoszenia, linie graniczne, punkty
docelowe
Dane te są przetwarzane w pamięci zainstalowanego w pojeździe modułu
GPS/GSM
a następnie przekazywane za pośrednictwem łączności GSM do Centrum
Monitorowania Pojazdów " Zenit " w Szczecinie
Propozycja naszego systemu lokalizacji pojazdów skierowana jest do:
. klientów indywidualnych,
. korporacji taksówkarskich,
. firm transportowo-spedycyjnych,
. firm realizujących przewozy specjalne (przesyłki wartościowe, VIP)
Jak działa system GPS/GSM
System GPS/GSM wykorzystuje 24 satelity Navstar (Global Positioning
System),
krążące po sześciu orbitach okołoziemskich oraz naziemną sieć cyfrowej
telefonii komórkowej pracującej w częstotliwości 900MHz i 1800MHz.
Takie zestawienie w połączeniu z alarmem i immobilizerem stanowi obecnie
najskuteczniejsze aktywne satelitarne zabezpieczenie pojazdu. System
doskonale nadający się zarówno do zabezpieczenia jak i do prowadzenia
logistyki w firmach.
Wykorzystaj zniżki AC z tytułu dodatkowego zabezpieczenia pojazdu systemem
ochrony GPS !!! i zadzwoń do nas !!!
tel.dział.obsł.klienta 0501135818
zenit.ochr@wp.pl
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Lista BTS-ow
Dodajscie jeszcze wspolrzedne geograficzne z GSPa .
hmmm, GSP ? Ciekawe, jak dotad slyszalem tylko o Global
Positioning System, a to jest chyba GPS ?
;-)))))) (sorki, ze sie czepiam)
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: gprs
mr. X <sl@viper.plwrote in message czy to chodzi o ustalanie pozycji wzgledem satelitow?
bo nie wiem ...
General Packet Radio Service to nie
Global Positioning System
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Nokia 9210i parę pytań do użytkowników
Użytkownik "Piaskowski, Rafal" <Rafal.Piaskow@domdata.comnapisał w
wiadomości
news:6F916FF9414FD04E8C6760168F49FA8ECC10F8@mailserver.domdata.depfa-it.com.
..
1) Czy maj±c dowolny aparat cyfrowy można zgrać zdjęcia do telefonu i
je¶li tak to jak dużo? Czy potrzebny dodatkowy kabel, soft?
Tak i nie. Nie dowolny - 9210 ma ograniczenia rozmiarow obrabianych
zdjec, i nawet z fotkami 800x600 ma potworne problemy. Dla swojego
zdrowia psychicznego zapomnij o tej funkcji
2) Mam abonament w sieci Era, w jaki sposób będę mógł korzystać z poczty
internetowej i przegl±darki WWW i ile to ¶rednio kosztuje?
www.era.pl
Generalnie w tym przypadku sporo, bo HSCSD bedzie lezalo w telefonie
odlogiem, Era tego nie udostepnia
3) Czy kupuj±c moduł GPS będę mógł korzystać z nawigacji satelitarnej w
Polsce? Je¶li tak to co trzeba będzie dokupić - jakie programy? Chodzi
mi tutaj o taki program, który niedawno wyszedł na palmtopy z polskimi
mapami. Dokupuj±c moduł GPS mamy eleganck± nawigacje do samochodu. Czy
jest co¶ takiego do Nokii?
GPS to GLOBAL positioning system, dziala wszedzie.
Nie znam systemu dzialajacego z 9210, a jak bedzie to bedzie strasznie
drogi.
Dla przykladu - system nawigacji do 7650/3650 dzialajacy po Bluetooth
wychodzi
znacznie drozej niz mozna kupic np. Garmina GPS III z mapami wewnatrz.
4) Czy s± jakie¶ polskie stronki o komunikatorach (i nie chodzi o
http://my-symbian.com/main/index.php)? Gdzie najlepiej kupować dodatkowy
soft?
nie ma lepszej, to najlepsza strona polska i jedna z lepszych na swiecie.
5) I dlaczego nie ma GPRS?
Bo to stary telefon jest, jak nokia go wypuszczala, to GPRS dopiero
raczkowal.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Nokia 9210i parę pytań do użytkowników
Użytkownik Waldemar Godel <aw@WYWALTO.poczta.onet.plw wiadomo ci do
grup dyskusyjnych napisał:bad2qn$jf@nemesis.news.tpi.pl...
(...)
| 1) Czy mając dowolny aparat cyfrowy można zgrać zdjęcia do telefonu i
| jeśli tak to jak dużo? Czy potrzebny dodatkowy kabel, soft?
Tak i nie. Nie dowolny - 9210 ma ograniczenia rozmiarow obrabianych
zdjec, i nawet z fotkami 800x600 ma potworne problemy. Dla swojego
zdrowia psychicznego zapomnij o tej funkcji
Potwierdzam. Dodajmy jeszcze czas ladowania/przetwarzania takiego zdjecia...
;)
(...)
| 3) Czy kupując moduł GPS będę mógł korzystać z nawigacji satelitarnej w
| Polsce? Jeśli tak to co trzeba będzie dokupić - jakie programy? Chodzi
| mi tutaj o taki program, który niedawno wyszedł na palmtopy z polskimi
| mapami. Dokupując moduł GPS mamy elegancką nawigacje do samochodu. Czy
| jest coś takiego do Nokii?
GPS to GLOBAL positioning system, dziala wszedzie.
Nie znam systemu dzialajacego z 9210, a jak bedzie to bedzie strasznie
drogi.
LAM-1 - oryginalny modul GPS do Nokia 9210i :)
szczegoly - www.nokia.com
Dla przykladu - system nawigacji do 7650/3650 dzialajacy po Bluetooth
wychodzi
znacznie drozej niz mozna kupic np. Garmina GPS III z mapami wewnatrz.
Co do tego to cena ma znaczacy wplyw na jakosc i funkcjonalnosc i na
odwrot...
| 4) Czy są jakieś polskie stronki o komunikatorach (i nie chodzi o
| http://my-symbian.com/main/index.php)? Gdzie najlepiej kupować dodatkowy
| soft?
nie ma lepszej, to najlepsza strona polska i jedna z lepszych na swiecie.
Duzo ciekawych rzeczy znajdziesz tez na www.forum.nokia.com
| 5) I dlaczego nie ma GPRS?
Bo to stary telefon jest, jak nokia go wypuszczala, to GPRS dopiero
raczkowal.
Potwierdzam - w tym roku bedzie na 100% nastepca 9210i (inny "communicator")
z gprs'em - mowie Wam to jako pracownik sieci serwisowej Nokia ;)
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: [pr] System GPS testowany w autobusach km
za: http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,1988815.html
System GPS jest testowany w autobusach komunikacji miejskiej
Przemysław Jedlecki 25-03-2004, ostatnia aktualizacja 25-03-2004
22:42
W autobusach Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej Katowice pojawił
się system GPS. Kierowcy mogą zapomnieć o wpadaniu do domu na obiad
czy podwożeniu znajomych. Teraz będzie dokładnie wiadomo, gdzie jest
autobus
Na razie system został zamontowany w jednym autobusie, ale wkrótce
urządzenia pojawią się w dwóch kolejnych. Jeśli system się sprawdzi,
zostanie zainstalowany w kolejnych pojazdach. - Testy potrwają około
miesiąca. W tym czasie korzystamy z urządzeń za darmo - mówi Marek
Klimek, główny specjalista ds. informacji i promocji w KZK GOP.
Dzięki systemowi, który wykorzystuje technologię GPS i telefonię
komórkową, będzie wiadomo, gdzie znajdują się poszczególne autobusy. -
Zmobilizuje to przewoźników do lepszej pracy. W tej chwili robimy
jedynie wyrywkowe kontrole punktualności autobusów - mówi Klimek.
Eugeniusz Pypłacz, prezes PKM Katowice, chciałby, żeby w przyszłości
wszystkie autobusy były wyposażone w GPS. - W dyspozytorni chcemy
zrobić wielką mapę, na której będzie widać wszystkie pojazdy. Jeżeli
któryś z nich utknie w korku albo się zepsuje, to od razu będziemy o
tym wiedzieli - wyjaśnia. Zastępcze autobusy nie będą wyruszać w trasę
z zajezdni. Zamiast tego będą one czekać na wezwanie na mieście. Ma to
skrócić czas oczekiwania pasażerów na drugi pojazd.
- System będzie też informował o czasie postoju na przystanku. Dzięki
temu będzie wiadomo o obciążeniu autobusów na danej trasie. Myślimy
też o zainstalowaniu w drzwiach kamer. Wtedy będzie można dokładnie
policzyć, ile osób wsiada i wysiada - dodaje Pypłacz.
***
Co to jest GPS?
25-03-2004, ostatnia aktualizacja 25-03-2004 22:42
GPS (Global Positioning System) składa się z 24 satelitów (21
aktywnych i 3 zapasowych) krążących po orbitach około 20 tys. km nad
powierzchnią ziemi. Nadają one zakodowane informacje, dzięki którym
możliwe jest dokładne określenie położenia na ziemi obiektu, w którym
zainstalowano specjalny odbiornik. GPS został początkowo opracowany na
potrzeby wojska przez Departament Obrony USA. Dziś system jest już
powszechnie dostępny. Z tego rodzaju pozycjonowania korzystają
żeglarze, podróżnicy, a nawet kierowcy. System pozwala nie tylko
odczytać długość i szerokość geograficzną miejsca pobytu, ale także
zobaczyć to miejsce na ekranie na tle elektronicznej mapy o wybranej
dokładności.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: pl.rec.gps
Oto poprawiona już 3 wersja mam nadzieję że już ostatnia
(1 wersja to bylo pl.misc.gps)
Zapraszam do dyskusji na pl.news.nowe-grupy (Uwaga!!! FUT!!!)
-----------------RFD--(Request for Discussion)------------------
Nazwa grupy: pl.rec.gps
Krotki opis: Satelitarny drogowskaz w sieci.
Moderowana: NIE
Opis: Miejsce, w ktorym dowiesz sie wszystkiego o systemie GPS (GPS - Global
Positioning System) i jemu podobnych, a w szczególnosci znajdziesz tu
dyskusje o:
- używaniu odbiorników GPS w rekreacji, eksploracjach, podróżach,
żeglarstwie, nurkowaniu, lataniu, przecięciach, monitoringu
pojazdów,ratownictwie, geodezji i nawigacji,
- wyszukiwaniu zbiorów współrzędnych geograficznych (waypoints), a także
śladów (tracks) z całego świata,
- mapach (w wersjach papierowych i elektoronicznych) w odniesieniu do
systemu GPS,
- tworzeniu własnych map do odbiorników,
- oprogramowaniu współpracującym z odbiornikami GPS,
- śladach z całego świata
Zabronione jest wysyłanie listów zawierających jakiekolwiek binaria -
programów/zdjęć itp., jakikolwiek spam oraz dyskusje nie związane z tematem
grupy. Nie jest to także miejsce na ogłoszenia reklamowe, nawet jeśli są
związane z tematem grupy.
Crosspostowanie z grupami w hierarchii pl.* jest dozwolone (ale nie
polecane) pod warunkiem, że dyskusja dotyczyć będzie tematów z pogranicza
dziedzin dyskutowanych na obu grupach oraz pod warunkiem ustawienia pola
Followup-To (FUT) na odpowiednia grupę, na której będzie odbywała się
dyskusja.
Autor propozycji: Paweł Leśniak (plesn@zigzag.pl)
Ogloszenie:
pl.news.nowe-grupy
pl.announce.newgroups
pl.rec.paralotnie
pl.rec.rowery
pl.rec.gory
pl.rec.zeglarstwo
Czas trwania: dwa tygodnie
-----------------RFD-KONIEC-------------------------
pozdrawiam
Pawel Lesniak
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: PROPOZYCJA: pl.misc.gps
uhm - dobry pomysł;
"Grzegorz Chyla" <cza@poczta.onet.pl wrote in message
-----------------RFD--(Request for Discussion)------------------
Nazwa grupy: pl.misc.gps
Krotki opis: Dyskusje o systemie nawigacji satelitarnej GPS
Moderowana: NIE
Opis: Grupa po więcona użytkowaniu systemu nawigacji satelitarnej
GPS (Global Positioning System), czyli:
- wymianie doswiadczeń z używania odbiorników GPS,
- pomocy w wyszukiwaniu zbiorów współrzędnych geograficznych
(waypoints)
- mapom w odniesieniu do systemu GPS (układy odniesienia itp.),
- użytkowaniu programów komputerowych współpracuj cych z odbiornikami
GPS
- GPS w zastosowaniach i edukacji: ratownictwo (np. górskie), nawigacja,
geodezja,
- GPS w zastosowaniach rekreacyjnych i nietypowych: eksploracje,
podróże, przecięcia, rysowanie przy pomocy GPS, GeoCaching,
GeoDasching...
Zabronione jest wysyłanie listów zawieraj cych jakiekolwiek
binaria -- programów/zdjęć itp, jakikolwiek spam oraz dyskusje nie
zwi zane z tematem grupy. Nie jest to także miejsce na ogłoszenia
reklamowe, nawet je li s zwi zane z tematem grupy. Dopuszczalne s
pojedyncze ogłoszenia dotycz ce odbiorników GPS jednak powtarzaj ce
się ogłoszenia będ traktowane jak spam.
Autor propozycji: cza@poczta.onet.pl (Grzegorz Chyła)
Ogloszenie:
pl.news.nowe-grupy
pl.announce.newgroups
pl.comp.gis
pl.rec.gory
pl.rec.turystyka.tramping
pl.rec.zeglarstwo
gp@hydepark.pl
Czas trwania: Tydzien
-----------------RFD-KONIEC-------------------------
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Uczeń w domu obala teorię względno ci Einsteina
From: "Dawid Chmiel"
Sent: Tuesday, July 30, 2002 11:32 PM
| Podaj przykład powtarzalnego doświadczenia (poza doświadczeniami z
zakresu
| mechaniki kwantowej), które daje wyniki niezgodne z teorią
zględności -
| wtedy możemy zacząć mówić o jej ułomności.
| http://egtphysics.net/
Podaj przykład POWTARZALNEGO doświadczenia (takiego, gdzie kilka
niezależnych zaspołów fizyków w różnych doświadczeniach przeprowadzonych w
kontrolowanych warunkach otrzymało te same wyniki).
Wyników doświadczenia, którego niezależnie nie powtórzono albo takiego,
którego warunków nie można kontrolować nie można uznawać za pewnik, a tym
bardziej nie można na jego podstawie przebudowywać fizyki.
Doświadczenia wymienione na podawanych przez Ciebie stronach albo nie
zostały powtórzone albo nie były przeprowadzone w warunkach kontrolowanych,
przez co można je uznać co najwyżej za spekulacje.
Wiesz co to jest GPS (Global Positioning System)?
To doświadczenie trwa bez przerwy od trzydziestu lat.
Doświadczenia dowodzące równej prędkości rozchodzenia się fotonów względem
poruszającego się samolotu odrzutowego powtórzono tysiące razy w wykonaniu
wielu różnych zespołów fizyków i w pełni kontrolowanych warunkach (przy
różnych ciśnieniach powietrza do próżni włącznie, przy poruszającym się i
nieruchomym powietrzu itd.) - dopiero takie wyniki można uznawać za pewnik.
Poczytaj dokładnie.
Ukady pomiarowe wskazywały różne wartości, ale zmiany tłumaczono zgodnie
z OTW zakrzywieniem przestrzeni (lub jeszcze inaczej).
W innej teorii to samo zjawisko można opisać jako zmianę prędkości.
W twoich ulubionych samolotach nie da się stwierdzić która teoria (TWE czy MLET)
daje lepszy opis, ponieważ różnice mogą się pojawić dopiero dla kilku
niezależnie poruszających obiektów w których chcemy uzgodnić czas.
J.K.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Czy "Panu GPS'u" popsuł się zegarek czy faktycznie czas płynie Mu wolniej?
On 5 Lut, 10:52, Tomasz bla Fortuna <b@thera.bewrote:
Dnia Tue, 5 Feb 2008 01:22:12 -0800 (PST)
| Widzisz, Regis, tu masz fizyka:
| przyznał, że t'=t - 3 razy, wyjaśniał, dlaczego - 2 razy. Tu twierdzi,
| że to potwierdza TW, a końcowy wniosek brzmi: kto twierdzi, że
| zegary pokazują, że  t'=t, ten kretyn.
A ja bym wniosek ubrał tak: Kto nie rozumie dlaczego zegary z różnym
wzorcem sekundy pokazują t=t' gdy jeden jest na orbicie - ten kretyn.
Nie wątpię, że tak byś ubrał, bo tak jest ładniej, ale mnie nie
dotyczy.
BTW, napiszesz mi, jak wygląda formuła zwana transformacją Galileusza?
Wzorem, rzecz jasna.
| Przyznał, że Einstein przewidywał, że będą.
Łoł. Einstein projektował Global Positioning System?
Nie. Einstein przewidywał natomiast, jak będą zegary wyglądały i
co będą wskazywać.
Nie wyszło, ale cóż.
| Fakt, że są inne tym bardziej oczywiście nie dowodzi, że z
| funkcjonanością zegarów identycznych konceptu Einsteina coś jest nie
| tak.
Głowa -Ściana
Świetny argument, jak na Ciebie.
| Zegary konceptu Einsteina optymalnie spełniają jedyną funkcję
| zegarów - mierzenie czasu, i fakt, że w praktyce w jedynym jak
| dotychczas miejscu, w którym mogłyby one się wykazać, akurat ich nie
| użyto, nic nie znaczy.
Głowa -Ściana.
Świetny argument, jak na Ciebie.
Fakt:
    Mamy dwa zegarki. Kładziesz je koło siebie i patrzysz: Jeden
    liczy dwa razy szybciej od drugiego, tj. ich kolejne pary
    wskazań: (0, 0); (1, 2); (2, 4); (3, 6); (4, 8); ...
    Więc nie są identyczne.
    Tak wyglądają, nie w skali, zegary ziemskie w porównaniu do tych
    zaszytych w satelitach GPS.
    Teraz wysyłasz jeden na orbitę i zaczynają liczyć równo.
Pytanie:
    Jak to wytłumaczysz? Od razu podrzucę Ci przewidywane
    odpowiedzi, ale nie musisz się ich trzymać:
Twoje przewidywania są do dupy, a ja tłumaczę rzecz następująco:
Częstotliwość drgań wysłanego zegara się zmieniła.
Co wybierasz?
Jeśli a) to od razu ustosunkuj się do doświadczeń z mionami. Znowu
wszyscy kłamią?
Nie wybrałem a, więc nie odpowiadam.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: GPS dla GIS - aktualizacja serwisu o GPS Horyzont-KPG
GPS dla GIS - aktualizacja serwisu o GPS Horyzont-KPG
7 pazdziernika 1999
--------------------------------------------------------------------------------
Na stronie Horyzont-KPG - Centrum Rozwiazan GPS
umiescilismy nastepujace nowe informacje:
Informacja o seminarium Seminarium/Szkoleniu "Instrumenty Firmy
Trimble w technologiach pomiarowych GPS", organizowanego przez
Politechnike Warszawska i dealerow Trimble
http://www.horyzont-kpg.com.pl/
GeoExplorer 3
Kieszonkowy rejestrator GPS/GIS potrafi zabrac w teren kawalek bazy
GIS/CAD i dokonac jej aktualizacji...
http://www.horyzont-kpg.com.pl/tematy/trim_geoexplorer3.html
dalmierze laserowe Yardage Pro
male, poreczne dalmierze laserowe o zasiegach do 1.200 metrow
zastepuja tasme pomiarowa.....
http://www.horyzont-kpg.com.pl/tematy/yardage.htm
Wprowadzenie do DGPS
opis wzglednego, roznicowego GPS, zapewniajacego duze dokladnosci
lokalizacji...
http://www.horyzont-kpg.com.pl/tematy/gps_dgps.htm
Ponadto polecamy:
Wprowadzenie do GPS
przystepny opis zasady dzialania technologii GPS
http://www.horyzont-kpg.com.pl/gps/index.html
Wprowadzenie do GPS/GIS
http://www.horyzont-kpg.com.pl/tematy/gps_gis.html
Po co mi osobisty odbiornik GPS?
http://www.horyzont-kpg.com.pl/tematy/garmin.html#WPROWADZENIE
Garmin FAQ
http://www.horyzont-kpg.com.pl/tematy/garmin_faq.html
GPS a Y2K
http://www.horyzont-kpg.com.pl/gps/y2k.html
Eryk J. Lipinski
Horyzont-KPG
Masz pytanie dotyczace GPS? Szukasz dokumentu FAQ?
Zapraszamy na http://www.horyzont-kpg.com.pl
**************************************************
GPS (Global Positioning System) jest konstelacja 24 satelitow
amerykańskiego Departamentu Obrony, udostepnionych do cywilnego uzytku
bez jakichkolwiek oplat.
**************************************************
E-mail: i@horyzont-kpg.com.pl
Web: http://www.horyzont-kpg.com.pl
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: PROPOZYCJA: pl.misc.gps
Jestem za!
-----------------RFD--(Request for Discussion)------------------
Nazwa grupy: pl.misc.gps
Krotki opis: Dyskusje o systemie nawigacji satelitarnej GPS
Moderowana: NIE
Opis: Grupa po więcona użytkowaniu systemu nawigacji satelitarnej
GPS (Global Positioning System), czyli:
- wymianie doswiadczeń z używania odbiorników GPS,
- pomocy w wyszukiwaniu zbiorów współrzędnych geograficznych
(waypoints)
- mapom w odniesieniu do systemu GPS (układy odniesienia itp.),
- użytkowaniu programów komputerowych współpracuj cych z odbiornikami
GPS
- GPS w zastosowaniach i edukacji: ratownictwo (np. górskie), nawigacja,
geodezja,
- GPS w zastosowaniach rekreacyjnych i nietypowych: eksploracje,
podróże, przecięcia, rysowanie przy pomocy GPS, GeoCaching,
GeoDasching...
Zabronione jest wysyłanie listów zawieraj cych jakiekolwiek
binaria -- programów/zdjęć itp, jakikolwiek spam oraz dyskusje nie
zwi zane z tematem grupy. Nie jest to także miejsce na ogłoszenia
reklamowe, nawet je li s zwi zane z tematem grupy. Dopuszczalne s
pojedyncze ogłoszenia dotycz ce odbiorników GPS jednak powtarzaj ce
się ogłoszenia będ traktowane jak spam.
Autor propozycji: cza@poczta.onet.pl (Grzegorz Chyła)
Ogloszenie:
pl.news.nowe-grupy
pl.announce.newgroups
pl.comp.gis
pl.rec.gory
pl.rec.turystyka.tramping
pl.rec.zeglarstwo
gp@hydepark.pl
Czas trwania: Tydzien
-----------------RFD-KONIEC-------------------------
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Europa na Marsie za 50 lat?
Z gory przepraszam za UTF-8, ale mam klopoty z przekodowaniem.
-
Polecam przeczytac tekst autorstwa Andrzeja Wróbla "Kosmiczny wyscig",
ktory jest rozmowa z dr. Andrew Coatesem, szefem Wydziału Plazmy i
Fizyki Planetarnej University College w Londynie oraz wspolpracownikiem
Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA).
http://kiosk.onet.pl/art.html?NA=1&ITEM=1218279&KAT=242
Bardzo rozsadnie Pan Coates twierdzi:
"Może ze względów naukowych Księżyc nie jest tak ekscytujący jak Mars,
bo przecież dysponujemy już 380 kg materiału, który jest badany w
naszych laboratoriach. Wiele zdążyliśmy się dowiedzieć. Mars jest o tyle
interesujący, że jest najbliższym miejscem, gdzie mogło się rozwinąć
życie, dlatego będziemy go nadal badać. Mamy nadzieję, że następcą
Beagle-2 będzie Landing Demonstrator w ramach programu Aurora."
Zas nie moge sie zgodzic, ze:
"W związku z tym, że amerykański system nawigacji â US Global
Positioning System (GPS) â jest niedokładny, w 2008 r. zacznie
funkcjonować europejski system nawigacji o nazwie Galileo."
To nie tylko o dokladnosc chodzi, ale o koncepcje operacji wojskowych na
swiecie, gdzie Francja nie ma ochoty uzalezniac sie od amerykanskiego
GPS no i inwestycje w przedsiewziecia cywilne (np. lokalizacja pojazdow)
nie moga byc uzalezniane od obcego systemy, na ktory Europa nie ma
fizycznego wplywu.
Na koniec takze bardzo zdroworozsadkowe podejscie:
"Jedyne miejsca, które w ogóle wchodzą w grę, to Księżyc i Mars. Tylko
tak daleko możemy polecieć. Być może, jeszcze jakieś asteroidy, ale tu
wkraczamy na tereny science fiction. W pozostałe miejsca â na Saturna,
Tytana czy na Wenus â możemy wysłać tylko roboty"
No i moja uwaga terminologiczna.
Dlaczego pisac "asteroidy" jak istnieje polskie "planetoidy"? To wlasnie
ta dydaktyka ...
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Chcesz popełnić samobójstwo?Kup amerykańską brykę!
dopłać do Galileo - 3.4 mld euro dla bogatych
niemieckich, francuskich i włoskich koncernów.
Czyli jak biedne kraje UE będą dotowały bogatych.
Wg Onet:
UE: pierwsi zwycięzcy przetargów na system Galileo
Komisja Europejska ogłosiła, jakie firmy zaczną budować europejski system
nawigacji satelitarnej Galileo, który ma ruszyć z początkiem 2014 r. Pierwsze
trzy wielkie przetargi wygrały konsorcja z Niemiec, Włoch i Francji.
Kontrakt na budowę 14 satelitów wartości 566 mln euro przypadł niemieckiej
grupie OHB-System AG. O tym, kto zbuduje pozostałe z 32 zaplanowanych satelitów
systemu, zadecydują kolejne przetargi. Na mocy podpisanej w grudniu umowy
ramowej mają w nich startować OHB oraz EADS Astrium GmbH (również z Niemiec), a
KE wybierze korzystniejszą ofertę.
Francuski koncern Arianespace ma się zająć umieszczeniem na orbicie satelitów.
Kontrakt, wartości 397 mln euro, dotyczy wystrzelenia z bazy w Gujanie
Francuskiej pięciu Sojuzów, każdego z dwoma satelitami. Pierwszy lot ma nastąpić
w październiku 2012 r.
Z kolei włoska firma Thales Alenia Space dostała rynek usług wsparcia całego
systemu, by zapewnić spójność wszystkich elementów zgodnie z wymogami
Europejskiej Agencji Kosmicznej, wartości 85 mln euro.
Galileo ma kosztować 3,4 mld euro i wszystkie koszty do roku 2013 będą pokryte z
budżetu Unii Europejskiej. W sumie system będzie się składać z 30 satelitów
(plus dwa zapasowe), co ma mu zapewnić dużą dokładność, przewyższającą
działający już na prawie całym globie amerykański Global Positioning System (GPS).
Poza tym będzie w 100 proc. cywilny, więc nie będzie ryzyka odcięcia od niego
zwykłych użytkowników (GPS wymyślono w celach militarnych).
Na rok 2010 Komisja Europejska zapowiada przedstawienie propozycji finansowania
Galileo począwszy od 2014 roku. Poziom finansowania ma zapewnić, że koszt
korzystania z systemu będzie "rozsądny", a świadczone usługi - "wysokiej jakości".
Krytycy unijnego przedsięwzięcia uważają, że wobec ogólnodostępnego GPS stanowi
ono dublowanie kosztów. Natomiast zwolennicy są zdania, że jest to przede
wszystkim kwestia prestiżu i międzynarodowej konkurencji - oprócz USA własne
systemy nawigacji satelitarnej rozwijają bowiem Chiny, Indie i Rosja.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Unijne przekręty: 3,4 mld euro dla niemieckich,
Unijne przekręty: 3,4 mld euro dla niemieckich,
francuskich i włoskich koncernów.
Czyli jak biedne kraje UE będą dotowały bogatych.
Wg Onet:
UE: pierwsi zwycięzcy przetargów na system Galileo
Komisja Europejska ogłosiła, jakie firmy zaczną budować europejski system
nawigacji satelitarnej Galileo, który ma ruszyć z początkiem 2014 r. Pierwsze
trzy wielkie przetargi wygrały konsorcja z Niemiec, Włoch i Francji.
Kontrakt na budowę 14 satelitów wartości 566 mln euro przypadł niemieckiej
grupie OHB-System AG. O tym, kto zbuduje pozostałe z 32 zaplanowanych
satelitów systemu, zadecydują kolejne przetargi. Na mocy podpisanej w grudniu
umowy ramowej mają w nich startować OHB oraz EADS Astrium GmbH (również z
Niemiec), a KE wybierze korzystniejszą ofertę.
Francuski koncern Arianespace ma się zająć umieszczeniem na orbicie satelitów.
Kontrakt, wartości 397 mln euro, dotyczy wystrzelenia z bazy w Gujanie
Francuskiej pięciu Sojuzów, każdego z dwoma satelitami. Pierwszy lot ma
nastąpić w październiku 2012 r.
Z kolei włoska firma Thales Alenia Space dostała rynek usług wsparcia całego
systemu, by zapewnić spójność wszystkich elementów zgodnie z wymogami
Europejskiej Agencji Kosmicznej, wartości 85 mln euro.
Galileo ma kosztować 3,4 mld euro i wszystkie koszty do roku 2013 będą pokryte
z budżetu Unii Europejskiej. W sumie system będzie się składać z 30 satelitów
(plus dwa zapasowe), co ma mu zapewnić dużą dokładność, przewyższającą
działający już na prawie całym globie amerykański Global Positioning System
(GPS).
Poza tym będzie w 100 proc. cywilny, więc nie będzie ryzyka odcięcia od niego
zwykłych użytkowników (GPS wymyślono w celach militarnych).
Na rok 2010 Komisja Europejska zapowiada przedstawienie propozycji
finansowania Galileo począwszy od 2014 roku. Poziom finansowania ma zapewnić,
że koszt korzystania z systemu będzie "rozsądny", a świadczone usługi -
"wysokiej jakości".
Krytycy unijnego przedsięwzięcia uważają, że wobec ogólnodostępnego GPS
stanowi ono dublowanie kosztów. Natomiast zwolennicy są zdania, że jest to
przede wszystkim kwestia prestiżu i międzynarodowej konkurencji - oprócz USA
własne systemy nawigacji satelitarnej rozwijają bowiem Chiny, Indie i Rosja.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Satelitarne systemy monitoringu samochodów
Satelitarne systemy monitoringu samochodów
Droga Redakcjo!
Wydawanie wszelkich dodatków tematycznych wymaga, aby zabierały tam głos osoby
kompetentne i zorientowane w poruszanym temacie.
W krakowskim dodatku motoryzacyjnym publikujecie krótką informację na temat
nowego sposobu lokalizacji samochodów w oparciu o tzw. system GPS, satelitarnej
lokalizacji samochodu. W następnej części Autor stara się nam przedstawić
zasadę działania takiego systemu: Zamontowane w aucie urządzenie wysyła sygnał
do 24 satelitów. Następnie sygnał z satelitów przesyłany jest np. przez sieć
telefonii komórkowej GSM do centrum monitoringu, gdzie na specjalnych mapach
można śledzić położenie pojazdu...
Zacznijmy od początku... Tak zwany system GPS nie jest systemem lokalizacji
pojazdów (dobrze, że nie przetłumaczono tego skrótu jako Globalny Poszukiwacz
Samochodów). GPS to skrót od Global Positioning System - systemu opracowanego w
USA dla celów wojskowych, umożliwiającego dokładnego określenia swojego
położenia w terenie - jednym z jego wielu zastosowań może być określanie
pozycji pojazdu.
Zamontowane w pojeździe urządzenie niczego do satelitów nie wysyła, a wręcz
przeciwnie - odbiera zsynchronizowany w czasie sygnał emitowany przez satelity.
Po odebraniu sygnału z minimum trzech satelitów, na podstawie różnic czasowych
urządzenie określa swoją odległość od tych satelitów, a następnie rozwiązując
prosty układ równań określa swoje położenie. Dopiero ta informacja jest
przekazywana, zwykle za pomocą sieci GSM, do centrum monitoringu. Tam
współrzędne pojazdu nakładane są na mapę i umożliwiają zlokalizowanie pojazdu.
Czyli w skrócie całkiem odwrotnie, niż zostało to opisane w Gazecie.
Podobne błędy merytoryczne można dość często znaleźć w dodatkach Gazety -
apeluję więc - konsultujcie swoje informacje przed drukiem.
T
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Bociany już lecą do Polski
Czy maja ze soba mapy aby trafic do starych gniazd
Jak one sie orientuja aby trafic do Polski do swoich starych gniazd? Czy maja
ze soba mapy i kompas? A moze uzywaja GPS - Global Positioning System?
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Buty z systemem satelitarnym GPS
GPS: Navigation Satellite Timing and Ranging Global Positioning System... GPS.
Abonament trzeba wykupic zebys mogl sam snalesc dziadka co ci zginal.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: amerykanscy zolnierze - sprzet wlasny (czesciowo)
amerykanscy zolnierze - sprzet wlasny (czesciowo)
Troops pay to get better gear
WASHINGTON — The U.S. soldiers who invaded Iraq went into battle with the
most modern and lethal equipment ever carried by an armed force. In some
cases, they paid for it themselves.
Combat soldiers interviewed by an Army investigative team after the capture
of Baghdad reported that they dipped into their own pockets to buy such
accessories as pistol holsters, rucksacks, boot soles, underwear, rifle
sights, global-positioning-system handsets and field radios, rather than use
Army-issue versions.
"Soldiers still spend too much of their own money to purchase the quality
packs, pouches, belts, underwear, socks and gloves they believe they need for
mission success and comfort," says a report drafted by Program Executive
Office Soldier, the unit in charge of developing equipment for Army combat
soldiers. A copy of the draft was obtained by USA TODAY.
While the Pentagon equips the military using regulation-bound procedures,
soldiers for years have bought equipment based on word-of-mouth advice about
what works best in combat. By interviewing troops just after the war, the
Army is tapping into that wisdom.
"You do better going to L.L. Bean," says retired Army colonel Kenneth Allard,
who headed a team that urged more off-the-shelf purchases back in 1994. "It
has been a scandal for so long because it takes so long to get Gore-Tex; it
takes so long to get everything the typical mountain-climbing expedition has
as a matter of course."
The draft report found that some of the government-issued gear performed
well. Body armor saved lives; sniper rifles were lethal at nearly a mile; the
M-4 rifle outperformed the Iraqis' AK-47s; and tools such as battle axes and
bolt cutters proved highly useful in urban combat.
But the report, written by Army Lt. Col. Jim Smith, cites example after
example of soldiers using their own money to buy gear they felt performed
better in combat than items provided at taxpayer expense.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: GPS w EU w 2008r.
Czy Fizykowi trzeba wiecej jak 2 dni by spytac kolegow Amerykanow co to jest
Global Positioning System.
Jak to satelity z gory nas namierzaja i mowia nam na jakiej ulicy jestesmy i w
jakiej wiosce.
Pozdr.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: ekspansja Ziemi
Przypuszczam, że wpływ przyrostu masy Ziemi na obieg Księżyca wokół Ziemi
trudno zaobserwować w tak krótkim przedziale czasu, jak kilka tysięcy lat. W
każdym razie, sto lat temu Wegener posługując się pomiarami astronomicznymi
(pomiar zmian czasowych długości geograficznej miejscowości po obu stronach
Atlantyku) wykazał już ruch przesuwczy kontynentów. Ruchy przesuwcze nie tylko
całych kontynentów ale także poszczególnych punktów reperowych na całej kuli
ziemskiej są przedmiotem obserwacji Międzynarodowej Służby Geodynamicznej
(IGS), posługującej się systemem GPS (Global Positioning System). Wyniki tych
pomiarów można znaleźć na stronie internetowej Jet Propulsion Laboratory
igseb.jpl.nasa.gov
a także we wspomnianej wcześniej publikacji "Ewolucja Ziemi w świetle pomiarów
GPS". Co ciekawe, pomiary przesuwcze (w układzie x,y,z) wykazują korelację z
trzęsieniami Ziemi. To zjawisko współzależności zostało określone w literaturze
angielskojęzycznej terminem "the coseismic displacement". Okazuje się, że
trzęsieniom Ziemi towarzyszy także zmiana pewnych własności fizycznych, jak na
przykład spadek prędkości fali sejsmicznej i oporu elektrycznego skał a także
wzrost stężenia radioaktywnego gazu - radonu Ra-226 (S.J. Gibowicz "Czy można
przewidywać trzęsienia ziemi?" Wiedza i Życie, nr 9, 1994).
Przyjęcie teorii ekspansji Ziemi ma wymiar bardzo praktyczny, pozwala bowiem na
wyjaśnienie wielu zjawisk geologicznych. Uwzględnienie zjawiska parcia magmy i
gazów magmowych na całej powierzchni płaszcza Ziemi, pozwala na przykład na
wyjaśnienie zanieczyszczenia fosforytów (surowiec do produkcji nawozów
fosforowych) i węgli kamiennych - związkami siarki i metalami ciężkimi (w tym
także uranem i radem!), wyjaśnienie pojawiania się metanu i radonu w
kopalniach, a także na zmianę poglądów na pochodzenie złóż ropy naftowej i gazu
ziemnego. Teoria ekspansji może być także pomocna w wyjaśnieniu genezy
nowoodkrywanych złóż węglowodorów - hydratów metanu! Dlatego wybór między
teorią tektoniki płyt a teorią ekspansji Ziemi jest tak ważny. Zachęcam więc
studentów geologii do podejmowania prac seminaryjnych związanych w dyskusją nad
teorią ekspansji Ziemi.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Humor z GPS
slawek_wieczorek napisał:
> GPS czy nawigacja satelitarna?
GPS-NAVSTAR (ang. Global Positioning System – NAVigation Signal
Timing And Ranging) – system nawigacji satelitarnej obejmujący całą
kulę ziemską.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: gdzie kupic gps
zdecydowanie o Global Positioning System
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: może ktoś mi powie, co to jest GPS
global positioning system
a z tym zaklucaniem to brednie sa
5040
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: ODP: GPS po nowemu
?????
W dniach 27-28.04.2000 w Poznaniu odbyla sie IV Krajowa Konferencja nt.
Satelitarnych
Systemów Lokalizacji - GPS, GLONASS, GALILEO, ktorej bylem uczestnikiem.
Jedna z prelekcji wyglosil pan Skalski - przedstawiciel Departamentu
Transportu Rzadu USA.
Podczas prelekcji podkreslal, ze rzad US ma gleboka wole zniesc zaklócenia
S/A.
Poniewaz nie raz juz o takich deklaracjach slyszalem (które nie zakonczyly
sie realizacja),
wiec po prelekcji spytalem go o osobiste przeswiadczenie:
"Do you really believe that US government will remove S/A disturbances?",
na co on po raz kolejny zapewnial mnie, ze w "Washington DC" trwaja
zaawansowane
rozmowy co zniesienia zaklócen S/A i jest co do tego zgodna wola wielu
ludzi.
Swoja droga nie sadze, zeby nie wiedzial o tak bliskiej decyzji, wiec pewnie
niezle ze mnie
"polewal" w duchu :-)
A moze glupio mu sie zrobilo za swój rzad i pogonil Billa po moim
powatpiewaniu ;-)
Regards / Pozdrowienia
Piotr Slowiński
############################################
CAD/GIS Bentley's MicroStation Products Family Specialist
& MDL (MicroStation Development Language) Software Developer
job e-mail: Piotr.Slowin@domdata.depfa-it.com
private e-mail: p_s@friko2.onet.pl
job postal address: DomData sp. z o.o. (Ltd)
Strzeszyńska 73 str.
60-479 Poznań
POLAND
############################################
-----Oryginalna wiadomooeć-----
Od: Piotr Wezyk [mailto:news2m@giswitch.sggw.waw.pl]
Wysłano: 4 maja 2000 16:32
Do: undisclosed-recipients
Temat: Re: GPS po nowemu
Okazuje sie ze dawno juz to ukartowano.
Wiecej szczegolow i pierwsze fekty zniesienia szumu kodu S/A
na stronach
http://www.igeb.gov/
http://www.navcen.uscg.mil/gps/policynotes/saannounce.htm
Piotr W.
rbh wrote:
| Jak powiedzial Clinton :
| "Today, I am pleased to announce that the United States
will stop the
| intentional degradation of the Global Positioning System
(GPS) signals
| available to the public beginning at midnight tonight".
| ciekawe co i jak, sie teraz zmieni, co o tym sadzicie?
| robert hildebrand
=============================================================
Group pl.comp.gis message forwarded from news.icm.edu.pl
by PERL program written by Zbigniew Malinowski (1998)
=============================================================
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: ODP: GPS po nowemu
to sie nazywa porzadny urzednik - ani pary z geby nie puscil!
Moja firma wystawiala sie na tej konferencji, i mnostwo ludzi bylo
zainteresowanych sieciami radionawigacyjnymi. A miedzy nimi spacerowal
sobie ten amerykanski urzednik i wiedzial, ze za 4 dni nikt juz nie
bedzie chcial takich sieci budowac...
Zastanawiam sie, jak by to bylo w Polsce?
Eryk J. Lipinski
On Fri, 5 May 2000 12:49:56 +0200, "Slowinski, Piotr"
<Piotr.Slowin@domdata.depfa-it.comwrote:
?????
W dniach 27-28.04.2000 w Poznaniu odbyla sie IV Krajowa Konferencja nt.
Satelitarnych
Systemów Lokalizacji - GPS, GLONASS, GALILEO, ktorej bylem uczestnikiem.
Jedna z prelekcji wyglosil pan Skalski - przedstawiciel Departamentu
Transportu Rzadu USA.
Podczas prelekcji podkreslal, ze rzad US ma gleboka wole zniesc zaklócenia
S/A.
Poniewaz nie raz juz o takich deklaracjach slyszalem (które nie zakonczyly
sie realizacja),
wiec po prelekcji spytalem go o osobiste przeswiadczenie:
"Do you really believe that US government will remove S/A disturbances?",
na co on po raz kolejny zapewnial mnie, ze w "Washington DC" trwaja
zaawansowane
rozmowy co zniesienia zaklócen S/A i jest co do tego zgodna wola wielu
ludzi.
Swoja droga nie sadze, zeby nie wiedzial o tak bliskiej decyzji, wiec pewnie
niezle ze mnie
"polewal" w duchu :-)
A moze glupio mu sie zrobilo za swój rzad i pogonil Billa po moim
powatpiewaniu ;-)
Regards / Pozdrowienia
Piotr Slowiński
############################################
CAD/GIS Bentley's MicroStation Products Family Specialist
& MDL (MicroStation Development Language) Software Developer
job e-mail: Piotr.Slowin@domdata.depfa-it.com
private e-mail: p_s@friko2.onet.pl
job postal address: DomData sp. z o.o. (Ltd)
Strzeszyńska 73 str.
60-479 Poznań
POLAND
############################################
| -----Oryginalna wiadomooeć-----
| Od: Piotr Wezyk [mailto:news2m@giswitch.sggw.waw.pl]
| Wysłano: 4 maja 2000 16:32
| Do: undisclosed-recipients
| Temat: Re: GPS po nowemu
| Okazuje sie ze dawno juz to ukartowano.
| Wiecej szczegolow i pierwsze fekty zniesienia szumu kodu S/A
| na stronach
| http://www.igeb.gov/
| http://www.navcen.uscg.mil/gps/policynotes/saannounce.htm
| Piotr W.
| rbh wrote:
| Jak powiedzial Clinton :
| "Today, I am pleased to announce that the United States
| will stop the
| intentional degradation of the Global Positioning System
| (GPS) signals
| available to the public beginning at midnight tonight".
| ciekawe co i jak, sie teraz zmieni, co o tym sadzicie?
| robert hildebrand
| =============================================================
| Group pl.comp.gis message forwarded from news.icm.edu.pl
| by PERL program written by Zbigniew Malinowski (1998)
| =============================================================
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: ang-pl z dziedziny GPS: skroty, rozwiniecia nazw angielskich czy tlumaczenia?
Witam,
Mam dluzszy tekst dotyczacy GPS (podejscie lopatologiczne), najezony
skrotami i ich rozwinieciami w oryginale. W zwiazku z tym pojawilo sie kilka
potencjalnych problemow zwiazanych z tlumaczeniem, typowy przyklad ponizej:
LORAN (Long Range Aid to Navigation), a position-finding system that
measured the time difference of arriving radio signals, was developed during
World War II.
LORAN (ang. Long Range Aid to Navigation), czyli System Radionawigacji
Dalekiego Zasięgu został opracowany w czasie II wojny wiatowej.
Problemy:
1. Czy jest jakis ustalony sposob tlumaczenia (_np_ skrot oryginalny +
rozwiniecie oryginalne + tlumaczenie polskie? Chcialbym to _przynajmniej_
tlumaczyc konsekwentnie i nie wiem, czy pewne metody sa dopuszczalne, a inne
nie.
2. Czy zostawiac oryginalne angielskie tasiemce i angielskie skroty, czy
usunac rozwiniecia oryginalne?
Skroty rozpowszechnily sie na tyle, ze czytelnik predzej czy pozniej o nie
sie potknie, nawet w tekscie po polsku, z drugiej strony jesli zostawie
tylko angielski skrot i rozwine do pelnej wersji POLSKIEJ - beda niezgodne
ze soba.
Rozwiniecie skrotu do pelnej wersji angielskiej zadowoli dociekliwych,
ktorzy moze chcieliby zobaczyc nie tylko oryginalny skrot, np LORAN, ale tez
od czego pochodzi (long range etc). Jednak dodajac do tego
jeszcze_tlumaczenie_ pelnej nazwy na polski, tekst robi sie nieprzejrzysty i
przestaje sie to dobrze czytac.
3. Czy polskie rozrzerzenia (pelne nazwy) pisana sa z duzych liter? (nie sa
to nazwy uzywane po polsku czesto, choc tlumaczenia sa juz przyjete)
4. Czy nalezy stosowac cudzyslow przy podawaniu skrotow, oryginalnych
pelnych nazw, tlumaczen pelnych nazw?
5. czy uzycie skrotu "tzw." wymaga wziecia w cudzyslow tego, co nastepuje,
np:
Transmisje C/A okre la się jako tzw. standardowy serwis pozycyjny (ang.
"Standard Positioning Service", w skrócie "SPS ).
6. Czy cudzyslow w polskim tekscie, ktory zamyka skrot angielski powinien
byc gorny (angielski), czy dolno-gorny (polski)?
Bylbym bardzo wdzieczny za wszelkie sugestie na ten temat. Ponizej kilka
przykladowych problemow i wstepnych tlumaczen.
marek
This evolved into the NAVSTAR (Navigation Satellite Timing and Ranging)
Global Positioning System,
Na tej podstawie powstał Globalny System Pozycyjny NAVSTAR (ang. Navigation
Satellite Timing and Ranging) czyli nawigacja satelitarna z wykorzystaniem
pomiaru czasu i odległo ci
NUDET is an acronym for NUclear DETonation
NUDET to akronim od NUclear DETonation, czyli Eksplozja Nuklearna - z duzych
liter?
Coarse Acquisition (C/A-code)
Kod ogólnie dostępny, w skrocie kod C/A, (ang. coarse aquisition)
C/A broadcasts are known as the Standard Positioning Service (SPS)
Transmisje C/A okre la się jako tzw. standardowy serwis pozycyjny (ang.
"Standard Positioning Service", w skrócie "SPS ).
P-code broadcasts are known as the Precise Positioning Service (PPS)
Emisje kodu P nazwane zostały Precyzyjnym Serwisem Pozycyjnym (ang.
"Precise Positioning Service", w skrócie "PPS").
Information from the stations is sent to a master control station the
Consolidated Space Operations Center (CSOC)
Informacje ze stacji przesyłane sa do głównej stacji nadzoru Połączonego
Centrum Działań Kosmicznych, (ang. Consolidated Space Operations Center, w
skrocie "CSOS")
These portable units are Precision Lightweight GPS Receivers (PLGPRs)
Urządzenia przeno ne tego typu noszą nazwę Precyzyjny Lekki Odbiornik GPS
(ang. skrot PLGPR)
These receivers may be part of an Automated Position Reporting System (APRS)
that sends the vehicle's location to a monitoring facility.
Odbiorniki takie mogą stanowić czę ć Automatycznego Systemu Przekazywania
Pozycji (ang. APRS), który przesyła do stacji monitorującej informacje o
pozycji pojazdu.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: AC-130
mchmiel@poland.com (Chmiel) wrote in message <news:006b01c1565a$325d3860$330c63d9@hans...
A wlasnie wpadlo mi pytanie dot. AC-130 "Spectre".
Jakie systemy celowania wspolpracuja z dzialem? Strzelalem
parenascie razy z lecacego smiglowca z PK i tak jak pokazuja to
statystyki z Wietnamu - trafiac jest ciezko. Nie wyobrazam sobie
jak w zwiazku z tym wyglada skutecznosc ostrzalu z takiego
kalibru (a, i jeszcze jaka jest szybkostrzelnosc tego dziala?)
-----------------------------------------------
Michal "Chmiel" Chmielarz
10.bdsz 6.BDSz
http://airborne.topnet.pl
Biorac pod uwage, ze radar kierowania ogniem sledzi tor pociskow 40mm
i 105mm i pozwala wprowadzic subtelne poprawki celowania, celnosc jest
raczej niezla. W Somalii, starsza wersja (AC-130H "Spectre") podobno
potrafila trafic w pojedynczego somalijskiego strzelca z RPG-7
pojedynczym pociskiem 40mm z odleglosci okolo 1000m. W nocy.
Wiecej pod http://www.theaviationzone.com/facts/ac130.htm.
SW
AC-130U 'Spooky II'
======================
The AC-130U, commonly referred to as "U-Boat", is the most complex
aircraft weapons system in the world today. It has more than 609,000
lines of software code in its mission computers and avionics systems.
The newest addition to the command fleet, it is the latest in a long
line of heavily-armed, side-firing gunships and is named "Spooky II"
in honor of the first gunship model, the AC-47D. All other AC-130s are
referred to as "Spectre". The prototype AC-130U (#87-0128) made its
first flight on 20 December 1990. The initial flight test period
lasted through 21 December 1991 and consisted of 48 test flights, a
total of 165 hours.
The "Spooky II" gunship program consists of 13 new Lockheed C-130H
airframes modified by Boeing with improved armament, advanced sensors,
a Hughes APG-180 fire control radar system, GPS, the ALQ-172
Electronic Countermeasure System, an ALR-56M radar warning receiver,
an APR-46A panoramic receiver, and an AAR-44 infrared warning receiver
integrated with a series of ALE-40 chaff & flare dispensers. The
modifications allow the aircraft to perform the full range of special
operations and conventional gunship missions, at night and in adverse
weather. These aircraft also have the capability to loiter for long
periods over targets, while providing precision fire support.
A multi-mode strike radar provides extreme long-range target detection
and identification. It is able to track 40mm and 105mm projectiles and
return pinpoint impact locations to the crew for subsequent adjustment
to the target. The fire control system offers a Dual Target Attack
capability, whereby two targets up to one kilometer apart can be
simultaneously engaged by two different sensors, using two different
guns. No other air-ground attack platform in the world offers this
capability.
Targeting equipment installed in the gunship includes an advanced
All-Light Level Television (ALLTV) system with a laser illuminator,
laser target designator, laser range finder, infrared detection set,
and night vision goggles for the pilots. Navigational devices include
the inertial navigation system (INS) and global positioning system
(GPS).
The side-firing weapons array consists of one 25mm GAU-12 Gatling gun
(firing 1,800 rounds per minute), one 40mm L60 Bofors cannon (with a
selectable firing rate of single shot or 120 rounds per minute) and
one 105mm M-102 Howitzer cannon (firing 6 to 10 rounds per minute).
Defensive systems include a countermeasures dispensing system that
releases chaff and flares to counter radar infrared-guided
antiaircraft missiles. Also, infrared heat shields mounted underneath
the engines disperse and hide engine heat sources from infrared-guided
antiaircraft missiles.
The AC-130U is pressurized, enabling it to fly at higher altitudes,
saving fuel and time, and allowing for greater range than the AC-130H.
An inflight refueling capability is also provided.
All AC-130Us are currently assigned to the Air Force Special
Operations Command (AFSOC) and serve with the 4th SOS, part of the
16th SOW, at Hurlburt Field, Florida
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Tablice informacyjne "napedzane" dzieki GPS
Niektorzy zapewne juz to znaja, ale moze kogos innego zainteresuje.
Otoz dzialaja sobie one w Lubinie (nie zadnym Lublinie) od roku 1997 (jako
pierwsze w Polsce) i wykazuja odchylenia w kursowaniu autobusow KM, dzieki
temu, ze caly system nadzorowany jest przez Global Positioning System,
dzieki ktorego wskazaniom komputery potrafia obliczyc roznice miedzy czasem
planowym, a rzeczywistym. Czasem swoiste niedokladnosci mozna zobaczyc, ze
autobus juz odjechal chwile wczesniej, a urzadzenie jeszcze go wskazuje,
albo jest niedaleko, a pokazywany jest juz nastepny.
Poza tym dodatkowe male okienko pokazuje aktualny czas naprzemiennie z
biezaca temperatura. Niekiedy miedzy autobusami pokazywane sa zyczenia
swiateczne i inne okazjonalne texty.
Na samym poczatku powstaly 3 takie tablice. Nastepnie ustawiono jeszcze 7,
zatem aktualnie na terenie miasta istnieje 10 takowych urzadzen. Czasami
ulegaja defektom - jedna z nich nie funkcjonowala przez prawie rok
(2000/2001), gdyz nie bylo pieniedzy na jej naprawe - dopiero nowy rok
budzetowy przyniosl szybkie jej zabranie do firmy konserwujacej (ZTCW to z
Krakowa) i po miesiacu powrocila. Ostatnio inna podobnie do tamtej po zimie
juz nie zechciala odzyc, wiec zabrano ja od razu i odswiezono wymieniajac
piksele, jak i oswietlenie.
W autobusach wraz z tym pojawila sie radiolacznosc (ktorej PKS na liniach
miedzymiastowych nie stosuje). Radiotelefony zintegrowane sa w specjalnych
urzadzonkach, posiadajacych nieduzy wyswietlacz lcd wyswietlajacy tez jakas
pozycje i aktualna predkosc (odswiezanie co ~2 sec).
Niestety prace nad dalszym rozwojem tegoz interesujacego systemu zostaly
zarzucone juz przez poprzednie wladze miasta mowiace, iz to "zbedny bajer".
W istocie nie ma sie co dziwic, skoro prawie zaden radny z KM nie korzysta,
to i nie widzi sensu w pozytkowaniu pieniedzy na takie nowinki.
Ponizsze zdjecia prezentuja dzialanie. Posrod zdjec nie mam zadnego, na
ktorym wskazywane by bylo opoznienie, ale w razie opoznienia/przyspieszenia
jest to np.:
"Linia 3 17:51 opozn. 3 min."
"Linia 6 8:42 przysp. 2 min."
Tutaj jakies zimowe sprzed paru lat:
http://web.pertus.com.pl/~ktomasz2/kosciuszki.jpg
A tu dzisiejsze z innego (ciekawostka: zegarek wskazuje +4h) (ogladac po
kolei, to wowczas widac bedzie jak to dziala):
http://web.pertus.com.pl/~ktomasz2/PICF0044.JPG
http://web.pertus.com.pl/~ktomasz2/PICF0045.JPG
http://web.pertus.com.pl/~ktomasz2/PICF0047.JPG
http://web.pertus.com.pl/~ktomasz2/PICF0048.JPG
A gdy nie ma juz autobusow, to zegar wskazuje nastepujace informacje (tez z
dzis - jeszcze z innego miejsca, gdzie ostatni dzienny w dobie jedzie o
20:24):
http://web.pertus.com.pl/~ktomasz2/PICF0066.JPG
http://web.pertus.com.pl/~ktomasz2/PICF0067.JPG
http://web.pertus.com.pl/~ktomasz2/PICF0069.JPG
A na koniec najpospolitszy Jelcz 120M:
http://web.pertus.com.pl/~ktomasz2/PICF0071.JPG
(pierwej chcialem to wszystko wyslac to na ztm.binaries, ale tam to chyba
nie ma wiekszego sensu, bo zdjecia generalnie to kiepskie)
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: NAGRODA za informacje o ukradzionym samochodzie terenowym ( 1993 Jeep Grand Cherokee Limited )
NAGRODA w sumie do 10,000 USD, za informacje o samochodzie
terenowym 1993 Jeep Grand Cherokee Limited(VIN: 1J4GZ78Y8PC689943,
Nr.ID.sinika: 3TMSTK5.2T060393689943,Rej.: Ontario[Kanada]123 SYP)
ukradzionym z Al. Szucha, w Warszawie, w dniu 24 sierpnia, 1995 r.,
ok. godz. 1130.
Samochod znikl do 10 minut po zaparkowaniu jego naprzeciwko
Ambasady Watykanskiej i Budynku Rady Ministrow. Wtedy, trojka
zolnierzy patrolowala ulice.
Karoseria byla niebieska(Deep Blue Metallic), a skorzana
tapicerka miala bezowo-piaseczny(Champagne)kolor. Pojazd mial
szyberdach i byl obszernie dostosowany dla wyczynowej jazdy
terenowej.
Modyfikowany osmiocylindrowy(V-8)silnik o pojemnosci 5.2 l.
wytwarzal moc ok. 350 koni mech. Charakterystyczne, widoczne
modyfikacje wkluczaly: zewnetrzny filtr olejowy (marki Racor),
akcesoryjna pompe olejowa (marki PreLuber, model Marine-5000),
zasilacz i synchronizator zaplonu (marki Jacobs', model OmniPak),
wyczynowy system wydechowy z nierdzewnej stali (rury zbiorcze i
wydechowe marki Borla), wyczynowe podwozie(podwyzszone na 10 cm
i niezaleznie regulowane na przodzie i w tyle, marki Rancho,
model RS9000), terenowe opony radialne 75cm x 32cm (marki Dick
Cepek, model CK653R) na szlifowanych wylewanych aluminiowych
kolach 38cm x 23cm (marki Progressive, model 57), czarne rurkowe
stalowe zderzaki na przodzie i podobne ochraniacze tylnych lamp
(marki Go Rhino), czarny stalowy "lukowy" bagaznik typu Safari
(99cm x 135cm x 10cm, marki Con-Ferr, model G-9823), zlocisty
stalowy ochraniacz(axle truss bar)pod dyferencjalem tylnej osi
(marka Con-Ferr), rama holownicza szacowana na 3000 kg, wtyczki
dla elektrycznego kolowrota na przednim zderzaku i na ramie
holowniczej, biala kopulasta antena satelitarna systemu
lokalizacyjnego(Global Positioning System, marki Eagle AccuTrail)
umieszczona na trwalo na dachu pomiedzy przednia szyba a szyber-
dachem z komputerem w kabinie, lotniczy aparat nadawczo-odbiorczy
(Air Band Navcom ICOM, model A-21)w kabinie, oswiecone zegary
lokalizacyjne(kompas, pochylomierz, wysokosciomierz)w pokrytej
tapicerka konsoli umocowanej na pulpicie(desce rozdzielczej),
prostokatne lampy terenowe(Dick Cepek C-808, i wodoodporne
Hella 115 Road Star)przyczepione do zderzaka na gorze i na dole,
okragle 15cm lampy terenowe(Hella 500)umocowane do tylnej klapy
po bokach tarczy rejestracyjnej, plastikowe deflektory powietrzne
ciemnego koloru(GTS OmniGard i AeroWing)na przodzie i w tyle.
Szczegolowy opis samochodu(po angielsku)i zdjecia samochodu
sa dostepne na Stolen Web Page pod adresem
http://www.rtt.ab.ca/rtt/personal/polishjp.htm
Osoby majace wiadomosci o kradziezy tego pojazdu, lub jego
obecnym polozeniu, sa proszone o skontaktowanie sie z Wild Fire
International (Canada), P.O. Box 181, Blackfalds,
Alberta T0M 0J0, Canada. Kontact moze byc pisemny,
telefoniczny (tel./fax 403-885-5273), lub elektroniczny
(E-mail: wfire@ccinet.ab.ca)
Anonimowosc bedzie scisle przestrzegana.
--****ATTENTION****--****ATTENTION****--****ATTENTION****--***ATTENTION***
Your e-mail reply to this message WILL be *automatically* ANONYMIZED.
Please, report inappropriate use to ab@anon.penet.fi
For information (incl. non-anon reply) write to h@anon.penet.fi
If you have any problems, address them to ad@anon.penet.fi
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Uczeń w domu obala teorię względno ci Einsteina
| Podaj przykład POWTARZALNEGO doświadczenia (takiego, gdzie kilka
| niezależnych zaspołów fizyków w różnych doświadczeniach przeprowadzonych
w
| kontrolowanych warunkach otrzymało te same wyniki).
| Wyników doświadczenia, którego niezależnie nie powtórzono albo takiego,
| którego warunków nie można kontrolować nie można uznawać za pewnik, a
tym
| bardziej nie można na jego podstawie przebudowywać fizyki.
| Doświadczenia wymienione na podawanych przez Ciebie stronach albo nie
| zostały powtórzone albo nie były przeprowadzone w warunkach
kontrolowanych,
| przez co można je uznać co najwyżej za spekulacje.
Wiesz co to jest GPS (Global Positioning System)?
To doświadczenie trwa bez przerwy od trzydziestu lat.
A więc, po pierwsze:
Jak sam piszesz doświadczenie jest jedno - nie wykonano drugiego
identycznego eksperymentu z wykorzystaniem innej (wyprodukowanej w innym
procesie technologicznym) aparatury doświadczalnej, co w świecie fizyki
oznacza, że wynik jest niewiarygodny.
Po drugie:
Warunki eksperymentu nie są kontrolowane - nie można na potrzeby
doświadczenia zmieniać parametrów środowiska w którym się ono odbywa, co
również w świecie fizyki oznacza, że wynik jest niewiarygodny.
| Doświadczenia dowodzące równej prędkości rozchodzenia się fotonów
względem
| poruszającego się samolotu odrzutowego powtórzono tysiące razy w
wykonaniu
| wielu różnych zespołów fizyków i w pełni kontrolowanych warunkach (przy
| różnych ciśnieniach powietrza do próżni włącznie, przy poruszającym się
i
| nieruchomym powietrzu itd.) - dopiero takie wyniki można uznawać za
pewnik.
Poczytaj dokładnie.
Ukady pomiarowe wskazywały różne wartości, ale zmiany tłumaczono zgodnie
z OTW zakrzywieniem przestrzeni (lub jeszcze inaczej).
W teorii względności zakrzywienie może mieć wpływ na inne parametry, ale nie
na prędkość światła. Prędkość światła jest w teorii względności
niezmiennikiem. W ostatnio przeprowadzonych eksprymentach tego typu
maksymalny możliwy błąd pomiaru prędkości światła wynosił około 1 m/s.
W przypadku istnienia eteru w odrzrutowcu poruszającym się 1000 m/s
przędkość światła w kirunku lotu powinna różnić się od prędkości światła w
kierunku prostopadłym do lotu o te 1000 m/s, a różnica nie przekracza błędu
pomiaru (1 m/s). Co stanowczo świadczy o nieistnieniu eteru.
W innej teorii to samo zjawisko można opisać jako zmianę prędkości.
W twoich ulubionych samolotach nie da się stwierdzić która teoria (TWE czy
MLET)
daje lepszy opis, ponieważ różnice mogą się pojawić dopiero dla kilku
niezależnie poruszających obiektów w których chcemy uzgodnić czas.
To, że na jakiechś stronach w Internecie znajdują się nieprawdziwe
informacje o teorii względności (chociażby strona Pinopy z błędnie
wyznaczonymi kierunkami rozchodzenia się fotonów lub podane przez Ciebie
strony z błędną informacją jakoby prędkość światła zależała w tej teorii od
zakrzywień przestrzeni) i wnioski wyciągnięte z doświadczeń,
przeprowadzonych w niekontrolowanych warunkach i niezależnie nie
powtórzonych (odchylenie wiązki lasera na stronie Pinopy, czy wyniki z GPS'u
na stronach podanych przez ciebie) świadczy tylko o marnej jakości
informacji znajdujących się na tych stronach i o niczym więcej.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Czy "Panu GPS'u" popsuł się zegarek czy faktycznie czas płynie Mu wolniej?
Dnia Tue, 5 Feb 2008 01:22:12 -0800 (PST)
mlwozn@wp.pl napisał(a):
| I chodząc tak, jak powinny,
| potwierdzają, że t'=t.
| A to, że te zegary pokazuja t=t' potwierdza przyokazji słuszność TW.
Wszak t'=t jest znanym twierdzeniem TW.
Widzisz, Regis, tu masz fizyka:
przyznał, że t'=t - 3 razy, wyjaśniał, dlaczego - 2 razy. Tu twierdzi,
że to potwierdza TW, a końcowy wniosek brzmi: kto twierdzi, że
zegary pokazują, że t'=t, ten kretyn.
A ja bym wniosek ubrał tak: Kto nie rozumie dlaczego zegary z różnym
wzorcem sekundy pokazują t=t' gdy jeden jest na orbicie - ten kretyn.
Dalej: przyznał, że w GPS zegary nie są identyczne.
Bo gdyby były to ujawniły by się efekty TW czyli t' <t
Przyznał, że Einstein przewidywał, że będą.
Łoł. Einstein projektował Global Positioning System? Co znaczy
"przewidywał"? Nie względniał we wzorach tego, że mogą liczyć dla
różnych wzorców sekundy? Bo to nie należy do TW.
Skoro Einstein przewidywał, że będą, to takie muszą być, a fakt, że
są inne, to nie dowód, że mogą być inne.
Huh?
Fakt, że są inne tym bardziej oczywiście nie dowodzi, że z
funkcjonanością zegarów identycznych konceptu Einsteina coś jest nie
tak.
Głowa -Ściana
Zegary konceptu Einsteina optymalnie spełniają jedyną funkcję
zegarów - mierzenie czasu, i fakt, że w praktyce w jedynym jak
dotychczas miejscu, w którym mogłyby one się wykazać, akurat ich nie
użyto, nic nie znaczy.
Głowa -Ściana.
(1)
To klasyczne podejście "w zaparte przeciw faktom przeczącym mojej
wierze". Takim, jak T bla F nie mogę nic udowodnić - nie dlatego, że
nie mam dowodów, tylko, że są dowodoodporni, przynajmniej w
kwestiach, których te dowody dotyczą.
Wstaw analogiczne stwierdzenie o Tobie w miejsce (1).
Fakt:
Mamy dwa zegarki. Kładziesz je koło siebie i patrzysz: Jeden
liczy dwa razy szybciej od drugiego, tj. ich kolejne pary
wskazań: (0, 0); (1, 2); (2, 4); (3, 6); (4, 8); ...
Więc nie są identyczne.
Tak wyglądają, nie w skali, zegary ziemskie w porównaniu do tych
zaszytych w satelitach GPS.
Teraz wysyłasz jeden na orbitę i zaczynają liczyć równo.
Pytanie:
Jak to wytłumaczysz? Od razu podrzucę Ci przewidywane
odpowiedzi, ale nie musisz się ich trzymać:
a) Projektanci GPS kłamią. Utrzymując cały świat w błędnym
przekonaniu, że takie zjawisko w ogóle ma miejsce.
b) Zachodzi jakaś względna dylatacja czasu, którą tłumaczy
teoria X
c) Zachodzi dylatacja czasu tłumaczona poprawnie przez TW.
Co wybierasz?
Jeśli a) to od razu ustosunkuj się do doświadczeń z mionami. Znowu
wszyscy kłamią?
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Europa na Marsie za 50 lat?
Stanislaw Sidor <sts_nos@uranos.org.plwrote:
Z gory przepraszam za UTF-8, ale mam klopoty z przekodowaniem.
-
Polecam przeczytac tekst autorstwa Andrzeja Wróbla "Kosmiczny wyscig",
ktory jest rozmowa z dr. Andrew Coatesem, szefem Wydziału Plazmy i
Fizyki Planetarnej University College w Londynie oraz wspolpracownikiem
Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA).
http://kiosk.onet.pl/art.html?NA=1&ITEM=1218279&KAT=242
Bardzo rozsadnie Pan Coates twierdzi:
"Może ze względów naukowych Księżyc nie jest tak ekscytujący jak Mars,
bo przecież dysponujemy już 380 kg materiału, który jest badany w
naszych laboratoriach. Wiele zdążyliśmy się dowiedzieć. Mars jest o tyle
interesujący, że jest najbliższym miejscem, gdzie mogło się rozwinąć
życie, dlatego będziemy go nadal badać. Mamy nadzieję, że następcą
Beagle-2 będzie Landing Demonstrator w ramach programu Aurora."
Z lekka nie wspomina o wspolpracy z rosja, a ta wyglada ze moze
zaowocowac czyms ciekawym:)
http://www.esa.int/SPECIALS/ESA_Permanent_Mission_in_Russia/
Co do kosmosu, anglicy nie maja co narzekac, maja firme SSTL,
ktora robi calkiem ciekawe rozwiazania. Rosetta tez mu umknela chyba.
Zas nie moge sie zgodzic, ze:
"W związku z tym, że amerykański system nawigacji ? US Global
Positioning System (GPS) ? jest niedokładny, w 2008 r. zacznie
funkcjonować europejski system nawigacji o nazwie Galileo."
To nie tylko o dokladnosc chodzi, ale o koncepcje operacji wojskowych na
swiecie, gdzie Francja nie ma ochoty uzalezniac sie od amerykanskiego
GPS no i inwestycje w przedsiewziecia cywilne (np. lokalizacja pojazdow)
nie moga byc uzalezniane od obcego systemy, na ktory Europa nie ma
fizycznego wplywu.
No i ktory jest troche gorszy jakosciowo;-) W eropie zapowiada się prawdziwy
przelom GPS-owy, pierwsi odczuja to nasi tirowcy, zeglarze i kolejarze ;-)
Na koniec takze bardzo zdroworozsadkowe podejscie:
"Jedyne miejsca, które w ogóle wchodzą w grę, to Księżyc i Mars. Tylko
tak daleko możemy polecieć. Być może, jeszcze jakieś asteroidy, ale tu
wkraczamy na tereny science fiction. W pozostałe miejsca ? na Saturna,
Tytana czy na Wenus ? możemy wysłać tylko roboty"
Nie jest tak zle, skok na marsa powinien dac nam te technologie,
ktore pozwola na lot w dowolne miejsce (do jowisza w kazdytm razie).
Ciekawe, ze w ogole nie mowil o ISS ...
Z powazaniem
Adam Przybyla
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Placowka TNT Express w Częstochowie
Placowka TNT Express w Częstochowie
za www.3aleje.info
6 września 2006
TNT Express, jedna z największych na świecie firm kurierskich, uruchomiła
przedstawicielstwo w Częstochowie. Oddział oferuje pełną paletę usług TNT
Express obejmującą ekspresowy przewóz dokumentów, paczek i frachtów - o
zasięgu krajowym i międzynarodowym - oraz cieszące się rosnącą popularnością
usługi specjalne. Usługi częstochowskiego oddziału TNT Express charakteryzuje
identyczna jakość i terminy realizacji jak w przypadku pozostałych regionów
Polski. Oferta firmy adresowana jest do klientów instytucjonalnych - zarówno
dużych podmiotów, jak średnich i małych firm.
- To trzeci oddział TNT Express - obok Bielska-Białej i Katowic - w
województwie śląskim. Decyzja o jego uruchomieniu podyktowana była obiecującą
dynamiką gospodarczą regionu i stanowi kolejny etap strategii rozszerzania
sieci przedstawicielstw TNT Express w Polsce - mówi Karina Paździor,
kierownik częstochowskiego oddziału TNT Express.
Obsługą klientów zajmuje się zespół pracowników operacyjnych, działu
handlowego oraz kurierów - w pierwszym etapie funkcjonowania oddziału
kilkanaście osób. Utworzenie oddziału w Częstochowie jest korzystne dla
klientów TNT m.in. ze względu na możliwość bezpośredniego kontaktu z
regionalnymi przedstawicielami firmy.
Siedziba nowego oddziału: ul. Główna 10/12, 42-280 Częstochowa, tel. 034 374
07 77. Pozostałe przedstawicielstwa TNT Express w Polsce: Warszawa, Marki -
biuro główne, Białystok, Bielsko-Biała, Bydgoszcz, Gdańsk, Gorzów
Wielkopolski, Katowice, Kielce, Kraków, Lublin, Łódź, Olsztyn, Opole, Piła,
Poznań, Rzeszów, Szczecin, Wałbrzych, Wrocław.
Oto wybrane usługi TNT Express, z których mogą korzystać klienci
częstochowskiego oddziału:
Technology Express - usługa stworzona z myślą o towarach wysoko
przetworzonych (urządzenia, elektronika, mechanika precyzyjna), a także
przedmiotach o wartości emocjonalnej (np. prezenty, pamiątki). Przesyłka,
doręczana do godz. 15.00 kolejnego dnia roboczego, podlega specjalnym
procedurom bezpieczeństwa. TNT Express bezpłatnie ubezpiecza przesyłkę do 5
000 PLN;
Special Express - przewóz towarów wymagających specjalnych warunków
transportu, aranżowanych na indywidualne zlecenie klienta, w tym transport
przesyłek niestandardowych, np. towarów niebezpiecznych. Realizacją usługi
zajmuje się specjalnie oddelegowany kurier. Zawsze po doręczeniu klient
otrzymuje potwierdzenie realizacji zlecenia;
Global Express - usługa transportu przesyłek dokumentowych, paczek i frachtów
lotniczych doręczanych ekspresowo do większości miejsc na świecie;
Economy Express - dostarczenie w ciągu 2-4 dni dużych paczek i frachtów
drogowych na terenie Europy. Usługa zapewnia klientom możliwość wyboru
pomiędzy tańszym transportem drogowym lub droższym lotniczym, przy zachowaniu
w obu przypadkach jednakowej, najwyższej jakości.
Każda przesyłka, transportowana przez TNT Express, podlega specjalnym
procedurom bezpieczeństwa - TNT wykorzystuje m.in. system nawigacji
satelitarnej GPS (Global Positioning System), który zaimplementowano we
wszystkich operujących w Polsce ciężarówkach firmy. Klient może na bieżąco
śledzić drogę przesyłki - przez internet, pocztę elektroniczną, SMS oraz WAP.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: CFV1: pl.rec.gps (glosowanie)
Poniższy tekst to zachęta do wzięcia udziału w głosowaniu nad
powstaniem nowej grupy usenet news. Więcej informacji na temat sposobu
powstawania grup w hierarchii pl.* można znaleźć pod adresem
http://www.usenet.pl/
---------------------------------------------------------------------
pl.rec.gps FIRST CALL FOR VOTES (1 of 2)
---------------------------------------------------------------------
Newsgroups line:
pl.rec.gps Satelitarny drogowskaz w sieci.
Głosy powinny nadejść do godziny 23:59:59, Fri 12 Jul 2002, MET DST
W przypadku pytań technicznych dotyczących głosowania napisz na adres
tsurmacz <at adm usenet pl lub spytaj w pl.news.admin. Pytania na
temat proponowanej grupy natomiast należy kierować na adres:
Paweł Leśniak (plesn@vwgolf.pl).
Informacja o rozpoczęciu głosowania zostaje rozesłana do następujących
grup news:
pl.announce.newgroups
pl.news.nowe-grupy
pl.rec.paralotnie
pl.rec.rowery
pl.rec.gory
pl.rec.zeglarstwo
TEMATYKA GRUPY / GROUP CHARTER
Miejsce, w którym dowiesz się wszystkiego o systemie GPS (Global
Positioning System) i jemu podobnych, a w szczególności znajdziesz tu
dyskusje o:
- używaniu odbiorników GPS w rekreacji, eksploracjach, podróżach,
żeglarstwie, nurkowaniu, lataniu, przecięciach, monitoringu pojazdów,
ratownictwie, geodezji i nawigacji,
- wyszukiwaniu zbiorów współrzędnych geograficznych (waypoints),
- mapach (w wersjach papierowych i elektronicznych) w odniesieniu do
systemu GPS,
- tworzeniu własnych map do odbiorników,
- oprogramowaniu współpracującym z odbiornikami GPS,
- śladach (tracks) z całego świata.
Zabronione jest wysyłanie listów zawierających jakiekolwiek binaria -
programów/zdjęć itp., jakikolwiek spam oraz dyskusje nie związane z tematem
grupy. Nie jest to także miejsce na ogłoszenia reklamowe, nawet jeśli są
związane z tematem grupy.
Crosspostowanie z grupami w hierarchii pl.* jest dozwolone (ale nie
polecane) pod warunkiem, że dyskusja dotyczyć będzie tematów z pogranicza
dziedzin dyskutowanych na obu grupach oraz pod warunkiem ustawienia pola
Followup-To (FUT) na odpowiednia grupę, na której będzie odbywała się
dyskusja.
JAK GLOSOWAC? / HOW TO VOTE
Jeżeli tylko nie otrzymałeś tego listu z listy dyskusyjnej, lecz czytasz go
za pomocą news, to wywołaj funkcję 'Reply'. Wytnij wszystko powyżej linii
'początek głosowania', która znajduje się w dalszej części tekstu oraz
wszystko poniżej linii końcowej. Pomiędzy nimi *MUSI* znaleźć się tekst
'<CFV-.....' wymieniony poniżej oraz dokładnie jedna z linii zawierająca
słowo TAK/ZA/YES lub NIE/PRZECIW/NO i nazwę grupy, np:
'glosuje za utworzeniem grupy xxxxx.yyyyy'
lub
'glosuje przeciw utworzeniu grupy xxxxx.yyyyy'
gdzie zamiast xxxxx.yyyyy jest oczywiście właściwa nazwa grupy.
Znaki '', '|' i inne, dodawane na początku linii przy generowaniu
odpowiedzi przez 'Reply' nie mają wpływu na poprawność rozpoznawania
głosu (znaki te są pomijane, a linia interpretowana normalnie).
Głos nie zawierający tekstu '<CFV-GPS' lub stwierdzenia 'glosuje ...'
zostanie uznany za nieważny. Głos ZA oznacza akceptację nazwy, opisu i
wszystkich innych danych dotyczących grupy, które zostały podane powyżej.
Głos powinien zostać wysłany na adres: voting at< usenet.pl
----------początek głosowania------------------------------------------
<CFV-GPS
Głos wysłany emailem powinien zawierać powyższy identyfikator oraz jedno
(i tylko jedno) z poniższych stwierdzeń:
Glosuje ZA utworzeniem grupy pl.rec.gps
Glosuje PRZECIW utworzeniu grupy pl.rec.gps
albo alternatywnie:
I vote YES on pl.rec.gps
I vote NO on pl.rec.gps
----------koniec głosowania-----po-przeczytaniu-wytnij-reszte----------
Wysłanie odpowiedzi przez 'Reply' powinno zadziałać poprawnie, jeśli
tylko nie otrzymałeś tego tekstu z jakiejś listy dyskusyjnej (wtedy
lepiej PRZED wysłaniem sprawdź, czy nie wysyłasz głosu na listę).
Głosy wysłane inaczej niż na adres voting at< usenet.pl lub nie spełniające
przedstawionych powyżej warunków nie będą uznawane.
Zamiast głosu ZA/PRZECIW możesz także wstrzymać się od głosowania,
wpisując 'WSTRZYMUJE SIE' (lub 'ABSTAIN') zamiast ZA/PRZECIW (w tej samej
linii, co nazwa grupy). Głos taki jest głosem ważnym, lecz "nie przeważa
szali" na żadną stronę. Wszystkie inne listy mogą zostać automatycznie
odrzucone przez program liczący głosy. Po wysłaniu głosu, w ciągu ok. 24h
powinieneś otrzymać potwierdzenie, że głos został odebrany i policzony.
Jeżeli nie otrzymasz takiej odpowiedzi w ciągu 2-3 dni, zagłosuj jeszcze
raz. W ostatecznym podsumowaniu brany jest pod uwagę ostatni oddany głos.
Jeśli problem się powtarza, skontaktuj się z osobą odpowiedzialną
za głosowanie. To *Twoim* obowiązkiem jest zadbanie o to, by głos został
poprawnie zarejestrowany.
Jakakolwiek agitacja za lub przeciw powstaniu grupy prowadzona w trakcie
głosowania może polegać wyłącznie na wskazaniu tego artykułu CFV, który
jest jedynym i definitywnym źródłem informacji na temat tego jak głosować.
Wszelkie inne formy (formularze WWW do głosowania, zachęty przez email z
wstępnie określonym głosem, itp.) są podstawą unieważnienia głosowania.
Tylko jeden głos na osobę, nie więcej niż jeden głos z jednego adresu
e-mail. Listy anonimowe i z kont 'systemowych' (postmaster, root,
itp.) lub firmowych (bez imienia i nazwiska) z definicji uznawane są za
nieważne, o czym osoba głosująca z takiego konta zostanie poinformowana
w liście potwierdzającym otrzymanie głosu. Jeżeli Twój program pocztowy
podaje błędne dane w polu From: i nie możesz tego zmienić, pomiędzy linią
'<CFV-...' powyżej, a końcem głosu umieść tekst:
Imie i nazwisko: Xxxxxxxxx Yyyyyyyyy
wypełniając oczywiście właściwie powyższe dane (Dokładnie tak jak wyżej -
tekst "Imie i nazwisko:" jest rozpoznawany automatycznie)
Wszystkie ważne głosy i adresy osób głosujących zostaną opublikowane w
liście przedstawiającym ostateczne wyniki głosowania. Do powstania grupy
konieczne jest co najmniej 2/3 głosów ZA spośród głosów ważnych (tzn. tych
ZA/PRZECIW) i jednocześnie o co najmniej 50 głosów więcej ZA niż PRZECIW.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Automatyczny System Dyspozytorski za pomoca GPS (Global Positioning System) UWAGA HTML
Wstęp:Firma Handlowo Marketingowa
Krzysztof Niewiarowski
Dystrybutor
EuroFis Optimus-IC
Os. Na Lotnisku 10
31-802 Kraków
681-39-14; 503 584 928
k@rp.zax.pl
SYSTEM ADS
Rozszerzająca działalność na polskim rynku FHM wraz z warszawska firma âźEuro-Fisâ z Radości dodała do swojej oferty Automatyczny System Dyspozytorski (ADS). Obecnie firma pracuje także nad wdrożeniem Systemu Identyfikacji Towarów i Automatyzacji Procesów Przepływu Towarów, taksometrów z drukarką oraz odtwarzaczy MP3.
ADS jest w pełni zintegrowanym systemem nawigacyjnym działającym na bazie GPS (Global Positioning System) przeznaczonym do integracji i zarządzania oraz automatycznej lokalizacji wszystkich obiektów ruchomych (z dokładnością do 10 metrów).
System ADS umożliwia efektywne zarządzanie - integrację i koordynację obiektów ruchomych, gromadzenie i przetwarzanie wszystkich danych o zdarzeniach, obiektach i systemie, szybką i skuteczną interwencję w sytuacjach awaryjnych, kontrolę działań i stanu danych pojazdów, itp.
Ten amerykańsko-bułgarski system nawigacyjny wdrażany był dotychczas w USA, Niemczech, Luksemburgu, Grecji, Bułgarii i Emiratach Arabskich. W Polsce oprócz prezentowanego przez âźEuro-Fisâ istnieją mniej zaawansowane i dużo droższe systemy.
ADS może być zastosowany nie tylko w przedsiębiorstwach taksówkowych, firmach kurierskich i ochroniarskich, przedsiębiorstwach typu MZK czy PKS, służbach miejskich i komunalnych. Może także koordynować działania służb ratowniczych, nadzorować konwojowanie VIP-ów, monitorować i sterować aparaturą pomiarową, pomagać w rozładowywaniu korków i odnajdywaniu skradzionych pojazdów oraz wiele innych. Co istotne, koszt jest relatywnie nieduży.
ADS składa się z mobilnego terminala danych, radia lub telefonu komórkowego, zasilacza, anteny, modemu radiowego (lub GSM) i serwera komunikacyjnego (PC-ta).
System dostępny jest w następujących opcjach: łączności radiowej-CB, łączności GSM oraz mieszanej.
W samochodach są zamontowane terminale z graficznym wyświetlaczem ciekłokrystalicznym, na których pojawiają się komunikaty przysłane z centrali. W podobny sposób odpowiadają na nie kierowcy. Urządzenia pozwalają bowiem na zdefiniowanie 256 informacji, które kierowca może wysłać do dyspozytora po naciśnięciu przycisku w terminalu. Istnieje dziewięć klawiszy z zaprogramowanymi fabrycznie funkcjami oraz cztery klawisze z dynamicznie zmienianymi funkcjami.
Umiejscowienie każdego nadzorowanego samochodu pokazywane jest na elektronicznej mapie, która umożliwia wizualizację ponad 10 tys. obiektów w jednym czasie . Kolor obiektu wskazuje przy tym na jego status, czyli w przypadku korporacji taksówkowej to np.: âźw drodze do klientaâ, âźz klientemâ, âźodpoczywaâ, âźna miejscuâ, itp. Mapa może być wyświetlana na monitorze komputera lub za pomocą rzutnika.
Do lokalizacji obiektu, system ADS wykorzystuje osiem satelitów. Zaleca się wykorzystanie jednego kanału radiowego do śledzenia nie więcej niż 200 pojazdów. Pozwala to w ciągu minuty odświeżyć pozycję każdego z nich. Jeżeli ktoś będzie chciał wykorzystać jeden kanał do nadzoru większej liczby pojazdów, to wydłuży się czas oczekiwania.
W momencie przyjęcia zgłoszenia system automatycznie wybiera najbliższy pojazd. Jeśli taksówka jest zajęta, jej kierowca w ciągu 15 sekund musi podjąć decyzję i w przypadku przyjęcia zlecenia kierowca od razu podaje orientacyjny czas dojazdu. W przypadku odmowy, system poszukuje następnego najbliższego kierowcy.
Jeden dyspozytor pracujący na PC jest w stanie obsłużyć 1,5-3 tys. zleceń.
W komputerze zapisywana jest âźhistoriaâ pracy każdego kierowcy â od momentu zgłoszenia gotowości do pracy do chwili jej zakończenia, uwzględniając przy tym każdą przerwę w ruchu. Możliwe jest więc rozpatrzenie każdej reklamacji klienta â analizuje się bowiem z dokładnością do sekundy i 5 metrów przebieg podróży.
Istotną zaletą ADS jest funkcja alarmowa. W kabinie kierowcy znajduje się przycisk, który po uruchomieniu może automatycznie alarmować nie tylko dyspozytora, ale i np. policję, pogotowie ratunkowe, straż pożarną itp. Sygnał o napaści, np. na taksówkarza, może automatycznie włączać stałe, radiowe połączenie i podsłuch w kabinie kierowcy, a dodatkowo uruchomienie ukrytej wideokamery. Gdy funkcja ta zostaje włączona, obiekt jest automatycznie wizualizowany w oddzielnym oknie w najbardziej szczegółowej skali. Dokładna lokalizacja umożliwia natychmiastową reakcję kierowców znajdujących się najbliżej potrzebującego pomocy.
Inne zalety użytkowania systemu ADS to: obniżenie kosztów działania centrali dyspozytorskiej, skrócenie czasu dojazdu do klienta poprzez automatyczny wybór najbliższego pojazdu, zapewnienie kontroli kierowców (przechowywanie informacji na temat płatnych kursów i wolnych przejazdów w bazie danych), równomierny rozkład zleceń dla kierowców, automatyczne namierzanie pojazdów w czasie rzeczywistym (dodatkowa ochrona w przypadku kradzieży auta) oraz minimalizacja błędów zarówno kierowców, jak i dyspozytorów dzięki komunikatom tekstowym.
W samochodach korporacji taksówkowych można zamontować także taksometr nie tylko naliczający opłaty za przejazdy, ale też zliczający przejechane kilometry. Posiada on graficzny wyświetlacz, drukarkę termiczną (możliwość wydruku logo w nagłówku), a także czytnik kart chipowych: do identyfikacji kierowcy i/lub przenoszenia danych. Taksometr jest dostosowany do wszystkich rodzajów samochodów; może obsługiwać do 5 kierowców.
Ten krótki opis to tylko najważniejsze z możliwości systemu, który pozwoli Państwu zaoszczędzić wiele pieniędzy poprzez racjonalną gospodarkę zasobami transportu, oraz skrócić czas, na wykonanie zadania, lub dotarcia do klienta.
Szczegóły można uzyskać dzwoniąc na numer 012 681 39 13; 503 584 928 i umówić się na kontakt z handlowcem, serwisantem.
Z Poważaniem
Krzysztof Niewiarowski
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: GPS - pytanie !! PILNE
1. Objaśnij terminy: GPS, GLONASS, Navstar. Dlaczego są to systemy
pasywne?
GPS = Global Positioning System
GLONASS = GLObal NAvigation Satellite System
Navstar - Navigation System with Time and Ranging
program kosmiczny, cel - technologia, typ - nawigacja, poczatek 31 maja 1967
bodajze ;)
2. Konstelacja satelitów GPS.
teoretycznie : 6 satelitow na 4rech orobitach nachylonych do rownika pod
katem 55
praktycznie - wiecej bo dochodza zapasowe satelity: 29 satelitow na dzien 24
stycznia 2002 ;)
3. Almanach i efemeryda.
Za pomoca almanachu oblicza się pozycje satelity aby określić np. najlepsze
pory do pomiarów.
Zawiera:
-numer satelity
-stan satelity ("zdrowie") ;))
- tydzień GPS
- epoka (w sek) w danym tygodniu
- pierwiastek z długości wielkiej półosi orbity
-mimośród
-średnia anomalia mimosrodowa na daną epokę
-katowa odległość pericentrum od węzła wstępującego
-odchyłka od teoretycznej inklinacji (od 55st)
-długość węzła wstępującego
-prędkośc "porusznia się" węzła wstępującego
-błąd fazy sygnału
-bład częstotliwości
Almanach jest transmitowany przez depesze satelitarną
Efemerydy pokładowe są ustawiane prze stacje kontrolne i określają
precyzyjna ( bład 5 metrów)
pozycję satelity na orbicie
zawiera:
- data efemeryd
- do jakiej epoki odnosza sie efemerydy
- keplerowskie parametry orbity w sile 6 ;)
- poprawka ruchu sredniego
- nachylenie płaszczyzny orbity do równika
-prędkośc "porusznia się" węzła wstępującego
- współczynniki korekcji parametrów opisujących orbitę w sile 6
4. Dlaczego GPS używa sygnału o rozproszonym widmie, na czym to polega, co
to daje?
Rozproszone widmo jest ze wzgledów bezpieczeństwa- trudniej takie coś
zakłucać czy
podsłuchiwać
5. Rodzaje kodów i odpowiadające im teoretyczne poziomy dokładności (bez
ograniczania dostępu i naturalnych zakłóceń). Dokładność rzeczywista w
trybie autonomicznym:
- SPS z własnych pomiarów Państwa,
- PPS wg oferty producentów odbiorników.
www.navi.pl
6. Sposoby ograniczania dostępu do kodu C/A i P. Jakie to ograniczenie -
zmniejszenie dokładności czy całkowity brak dostępu?
C/A -1)celowe zmniejszenie dokładności zegara oscylatora satelity
2) obcięcie depeszy satelitarnej przez co nie można wyznaczyć dokładnej
pozycji satelity
P - szyfrowany (Y kod) - aby miec do niego dostep musisz miec w odbiorniku
AOC- Auxilary Output Chip ,
ktory otrzymuja uprzywilejowane jednostki (czytaj wojsko)
7. Pomiar statyczny, kinematyczny, autonomiczny.
duzo pisania ;))
www.navi.pl
albo ksiażka Czarneckiego "Geodezja współczesna"
8. Po co stosuje się dwie fale nośne (L1 i L2), obie modulowane depeszą
nawigacyjną, skoro oba kody rozpraszają nośną L1?
Kombinacje liniowe L1 i L2 eliminują (częściowo) wiele efektów związanych z
propagacją
sygnału.
Sztucznie wytworzone:
L3 - wpływ jonosfery (tzw. iono-free)
L4 - eliminuje czynnik geometryczny zawierajacy poprawki zegarow i
opoznienie troposferyczne (geo-free)
L5- bardzo przydatna przy rozwiązywaniu nieoznaczoności
- kombinajca MW (Melborna- Wubbena) wymaga kody P
9. Na czym polega zasadnicza różnica między pomiarem geodezyjnym i
kodowym -
co się mierzy i oblicza w obu przypadkach?
geodezyjny? - chyba chodzi o fazowy ;)))
Kodowy - pseudoodleglosc satelita odbiornik -(opoznienie jest obliczna na
podstawie przesuniecia
PRNu w wyniku uzyskania maksymalnej korelacji)
Fazowy - mierzona jest niejako ułamkowa cześć długości fali.Trzeba obliczyć
jeszcze tzw, nieoznaczoność , czyli
całkowitą liczbę długości fali. (tzw, ambiguity)
10. Podstawowe (4) składniki depeszy nawigacyjnej.
Moim zdaniem 5 ;))
-poprawka zegara satelity
-efemerydy I
-efemerydy II
- almanach (podobne dane jak w efemerydach ale z wyprzedzeniem np. na
miesiąc naprzód)
-inne (np. współcznynniki do modelu jonsfery Klobuchara)
11. Czas akwizycji i reakwizycji. Dlaczego nie może być krótszy niż
kilkanaście a praktycznie 30 sek. i co się stało jeśli wynosi kilka czy
nawet kilkanaście minut pomimo dobrej widoczności satelitów? Z jaką
częstotliwością odbiornik podaje pozycję?
Całkowita "objetość" depeszy sat. to 1500 bitów
czestotliwośc 50HZ -czyli czas transmisji = 1500/50= 30 sekund
To że satelita jest widoczny wcale nie oznacza iż są dobre warunki
propagacji fali.
Po drugie ważna jest nadmiarowość danych -dlatego np. przy pomiarach
statycznych "kwitnie się" do godziny na punkcie
Pozdrawiam
Przejrzyj resztę wiadomości
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plorientmania.htw.pl
Strona 2 z 3 • Wyszukano 139 wyników • 1, 2, 3