|
Oglądasz wypowiedzi znalezione dla hasła: Gmina Kłobuck
Temat: Kłobuck 7. w rankingu gmin woj. śląskiego
Kłobuck 7. w rankingu gmin woj. śląskiego W okresie październik – grudzień 2007 r. Katowicka Grupa Obywatelska
działająca przy Stowarzyszeniu Bona Fides przeprowadziła monitoring Biuletynów
Informacji Publicznej wszystkich 167 gmin woj. śląskiego.
Podczas monitoringu dokonano przeglądu i analizy stron BIP, prowadzonych przez
urzędy gmin w woj. śląskim, pod względem zawartości, funkcjonalności i formy
prezentacji. Na tej podstawie stworzony został zestaw dobrych i złych praktyk
udzielania informacji publicznych w BIP oraz ranking gmin, dzięki któremu
każdy mieszkaniec będzie mógł dowiedzieć się, jak prezentuje się jego urząd
gminy na tle pozostałych urzędów województwa.
Gmina Kłobuck zajęła w całym zestawieniu 7. miejsce na 167 badanych urzędów.
Osobna klasyfikacja dotyczy urzędów, które miały w BIP najwięcej dobrych
praktyk udzielania mieszkańcom wiadomości.
Pełny raport dostępny jest na stronie www.bonafides.pl
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: powiatowe miasto czestochowa kolo jasnej gory
Cała gmina Kłobuck ma około 20tyś. meszkancow także nie porownuj.Taka tendencja
jest w calym kraju np. w podobnej wielkosci Radomiu(235tyś. mieszkancow)
zagloswalo około 45tyś wyborcow. Śmieszy mnie ta nowomowa i brak wiedzy na
temat własnej małej ojczyzny ale coż Giertych tylko "postawił kropke nad i" .
Za to co sie stało w 1999r. podziękujcie panu Buzkowi ktory teraz smieje się
nam w twarz siedząc w Bruseli dzięki naszym głosom , a nie Wronie ktory robił
co mogł !
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Znowu podwyżka! Tym razem cen wody
No coz gmina Klobuck planuje za kilka lat budowe kanalizacji, ale juz dzis
chetnym odmawia uwzglednienia w realizowanej inwestycji! Czyli zacheca do
budowania nieszczelnych szamb, bo koszt takiego szamba bedzie wiele nizszy niz
na wlasny koszt przylaczenie sie do kanalizacji (projekt, wykonawstwo). Zamiast
przylaczyc jak najwiecej osob na etapie budowy (czyli kazdego chetnego) lepiej
obciazyc kosztami mieszkancow, a uwzglednic tylko tych chetnych sprzed 10 lat.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Wręczyca: Zarzuty zarzutami, a podwyżki muszą być
gmina Klobuck jako druga w Polsce dostała dofinansowanie z Unii na bodajze kanalizacje swoich sołectw w wielkości okolo dwóch swoich budżetów czyli koło 85 mln zł. ile możnaby zrobić za te pieniądze w gminie Wręczyca...
pozatym jak widać na przykładzie Kłobucka burmistrz tylko w roku 2008 wybudował 2 ronda a jedno wyrementował oraz główną drogę bieegnącą przez Kłobuck - widać, że on tam pracuje.
a u nas? coż w tym roku się działo ciekawego? hmmm no nie moge sobie przypomnieć... ahh czyżby krzyżówka koło OSP która jest rozwalana przez tiry bo nie mogą przejechać? no tak i jeszcze progi zwalniające :)
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Ile kosztuje urzędnik
masz racje , cała gmina kłobuck to kilka osób powyżej 20 tys.mieszkańców !!!W
tej kategorii jakoś Kłobucka nie ma.Co do raportu to stare dzieje rok 2004,
wtedy władza dopiero obrastała w piórka ,a zarobki dygnitarzy raczkowały.Może
ktoś obliczy ,w której gminie najdrożej kosztują urzędasy z najwyższej
półki!Stawiam na Kłobuck i jeszcze większe zdz iwienie Krystka.Kolejna
bajeczka to wydatki na inwestycje.Przecież Kłobuck inwestuje za pożyczone, a nie
zaoszczędzone pieniądze.Redakcjo gw sprawdżcie w bip-ie .
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Gmina Klobuck inwestuje ... tylko w m.Klobucku ...
Gmina Klobuck inwestuje ... tylko w m.Klobucku ... www.bip.klobuck.akcessnet.net/index.php?idg=4&id=1033&x=4&y=98
Ogloszenia o przetargach w Klobucku, warto rzucic okiem tez na budzet. Okazuje
sie, ze poza inwestycjami w Klobucku gmina praktycznie w ogole kasy nie
wyklada na sasiednie wsie. O kanalizacji w gminie mowi sie od lat, a jest
budowana tylko w ... Klobucku. Za obecnego burmistrza jest jeszcze gorzej niz
za jego poprzednika, zapomnial o tym, ze gmina ma rowniez obszar wiejski (a w
zasadzie przedewszystkim lub jedynie).
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Gdzie najlepiej kupic dzilke pod budowe domu?
ja trzy lata temu kupiłem działkę na wjeździe do kamyka. Kupiłem ją na
przetargu od gminy co od razu zmniejszyło mi połowę kosztów administracyjnych.
Jest cisza, blisko las, obok zalew borowieckiego, stawy hodowlane w kopcu. A
jeśli muszę to w 8 minut jestem przy realu, jadąc prawie pustą drogą a nie
przeciskając się z lisińca czy grabówki. Poza tym ziemia jest na tyle tania że
po zbudowaniu domu mam masę miejsca na zieleń, droga dojazdowa jest tak szeroka
że mozna postawić samochód a i tak dwa inne samochody się miną. Nie zaglądam
sąsiadowi do garnka jak tylko podniosę żaluzję, tak jak to jest na wielu
prominentnych osiedelkach dla noworyszy, gdzie domeczki upchane są jeden obok
drugiego aby wykorzystać każde ziarenko piasku, a wylizane ogródecki są parodią
ogrodu.
Polecam te okolice, zwłaszcza że gmina kłobuck wystawia w najblizszym czasie na
sprzedaż działki w okolicy tzw. Kłobuck - Smugi, to tuż obok Kamyka.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: "Kraj - Częstochowa chce być miastem wojewódzkim"
Panie ahmed nie jestes z regionu czestochowskego to nie ypowiadaj sie na temat
naszych pragnien i dązen bo widac ze wychowales sie w cieniu familokow gdzie
miałes blisko do kopalni czy huty i taka mentalnosc jest ci bliska. Gmina
Kłobuck liczaca niespelna 20ty.s ludzi miala konkurowac z ponad
cwiercmilionowym miastem odleglym o kilkanascie kilometrow? Zteszta zaklady
pracy powstawaly takze w Klobucku tylko zmiana systemu doprowadzila do ich
upadku, a dojazd do Czestochowy nam nie przeszkadza bo wystarczy troche
wiedziec jak to wyglada w zachodzniej Europie czy USA gdzie za praca trzeba
jechac po kilkadziesiat kilometrow.Nie chcemy byc utorzsamiani ze ślaskiem i to
całowicie wystarczy jako powod do secesji z tego woj. inne sprawy to mily i
potrzebny dodatek!!!
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Wyrok dla pani burmistrz Blachowni
To akurat nic dziwnego. Wiele gmin tak postąpiło (w naszym regionie na przykład
gmina Kłobuck). Problem w tym, że MPK nie ma refinansowanych ulg za przejazdy,
poza tzw. ustawowymi. Dlatego gminy, do których docierają miejskie autobusy
muszą dopłacać. PKS nie żąda takich dopłat i chętnie przejmuje trasy, w
przypadku Kłobucka jego autobusy jeżdżą tymi samymi trasami, tak samo często, a
nawet o identycznych godzinach jak dawnje miejskie. Natomiast budżet gminny
oszczędza. Nie ma się więc co dziwić, że i w Blachowni był kiedyś taki pomysł.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Światowa wystawa psów w Lublińcu!
No zgadzam sie z przedmowcami... Zajączki, gmina Kłobuck rulezzz
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: śląskie absurdy 2008
śląskie absurdy 2008 Najdłuższy szalet nowoczesnej Europy – Euro 2012 w Kłobucku
Gmina Kłobuck w ramach przygotowań do Euro zdecydowała się pokryć
brukiem najdłuższy szalet nowoczesnej Europy.
Pozostałością po rolniczej przeszłości niewielkiego powiatowego
miasteczka Kłobucka pozostała miedza, którą miejscowi włościanie
skracali sobie drogę ze swoich domostw na pola.
Z czasem włościanie zmienili się w mieszczan, a pola w działki
budowlane. Jednak między płotami i garażami miedza pozostała. Dalej
łączy dwie ulice, skracając, co prawda drogę, ale tylko wyjątkowo
leniwym, gdyż 80 m dalej obie ulice się zbiegają w wyasfaltowany
ryneczek.
Gdyby miedza była uczęszczana jedynie przez leniwych – nie byłoby
problemu, jednak jej najczęstrzymi bywalcami są różnego rodzaju
chuligani i ludzie z tzw. marginesu, którzy z upodobaniem zaludniają
ją po zapadnięciu zmroku.
Kluczowym jednak zastosowaniem dróżki, jest do tej pory jej
przeznaczenie jako szaletu. Nigdzie w okolicy nie znajdzie się
lepszego miejsca na zaspokojenie potrzeb fizjologicznych po dniu
spędzonym na targowisku bądź poświęconym na majsterkowanie w garażu.
Co zadziwiające, miedza ma swoich żarliwych obrońców. Być może
przyciąga ich „przytulność” traktu liczącego od pół do półtora
metra, może jest to poczucie bezpieczeństwa, które dają betonowe
ogrodzenia ciągnące się po obu jego stronach przez kilkadziesiąt
metrów i ciemność. Może wreszcie jest to zamiłowanie do przyrody,
jako że większość ścieżki sąsiaduje z malowniczymi nieużytkami.
Łatwiej można zrozumieć zaistniałą sytuacje wiedząc, że z terenu tej
miedzy intensywnie korzysta jej najbliższy sąsiad, który
wykorzystuje ją m.in. jako prywatny parking dla osób wynajmujących
od niego garaże.
Sąsiad ów, jest członkiem Zarządu Osiedla mającego decydujący głos w
sprawach lokalnych. Nie dziwi więc, że potrafi zadbać, by decyzje
podejmowane przez władze Gminy były dla niego korzystne.
Niedawno Gmina wpadła na pomysł, aby całą miedzę – w tym ten
odcinek, który pełni funkcję szaletu – pokryć brukiem. Po co
likwidować przedept, czy zajmować się innymi problemami, jaki
wywołuje takie zbiorowisko, jeśli można wydać pieniądze z miejskiej
kiesy na położenie kilku tysięcy metrów kwadratowych kostki brukowej
i stwierdzić, że utworzono nową, potrzebną drogę pieszą.
Dlatego też, zamiast zamknąć problematyczną miedzę, Kłobuck szczycić
się będzie wybrukowanym traktem wiodącym między blaszanymi garażami,
wśród leżących odlogiem gruntów i kończącym się wąskim przesmykiem
między ogrodzeniami. Przynajmniej dopóki nie zostanie on przywrócony
do poprzedniego stanu przez stałych bywalców.
Champs Elysees z pewnością z tego nie będą (prędzej Wały .... ale
czyje nazwisko tu wstawić? Może burmistrza?)
Z pewnością nowa nawierzchnia ścieżki spodoba się jej stałym
bywalcom – wandalom i pijaczkom, co nie znaczy że w cudowny sposób
odmienią oni swoje zachowanie.
A może to wkład Gminy w Euro 2012, w takim razie chwała burmistrzowi
za próbę poprawienia komunikacji w mieście. Można jednak
przypuszczać, że nie najbogatrza Gmina mogłaby przeznaczyć swoje
środki na przedsięwzięcia mniej demonstracyjne, a bardziej użyteczne.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Ostatnie zmiany tras MPK
Zmiany odbieram w 90% pozytywnie. Skoro gmina Kłobuck nie chce
dopłacać do 50 nic dziwnego, że MPK likwiduje to połączenie.
Oczywiście na ulicy Sejmowej
coś kursować powinno i dobrym pomysłem jest 36, ale dlaczego
nikt nie pomyślał wcześniej o planach budowy pętli? A może
wydłużyć tę linię do Białej na wzór 30,
przyjmując taryfę 3,40. Tam chyba jest pętle po kursującej
niegdyś 19. Trasa tej linii jest moim zdaniem dobra, gdyż 16
jadąc do Dworca Głównego, wracając w
końcu na Sobieskiego, gdzie była bardzo potrzebna, znika z
Dworca Stradom. Oczywiście mogłaby prowadzić gdzieś w okolicy
DH "Centrum", ale wtedy byłaby 50
kursującą trochę bez sensu w obie strony inaczej, albo byłaby
pozbawiona przystanku w stronę Kiedrzyna kursując przez
Kościuszki. Na ulicy Szajnowicza, myślę,
że znajdzie pasażerów, gdyż obecnie 25 nie jeździ puste, a w
autobusach słychać głosy nowych pasażerów z 1000-lecia Zachód i
osiedla na Jowiszowej, że kursuje
zbyt rzadko. Oczywiście istotną sprawą jest, aby rozkład nie
zlał się z rozkładem 21 lub 25, tak jak 13 z 18, czy 15 z 16.
Powinno się zwrócić też uwagę na rozkład
PKP, aby autobusy dopasowane były również do kursujących przez
Dw. Stradom pociągów. Do dworca tego mogłyby dojeżdżać również
wybrane kursy 11, jak
również do pętli na Zaciszańskiej, bowiem nowa 18 i stara 11
spełnią swoją rolę, ale na odcinku do Barbary i Kordeckiego (tu
szczególnie ludzie potrzebowali
autobusu). Ale na Jadwigi autobus tak często nie musi kursować,
szczególnie w szczycie. Ale jeśli po 18:00 czeka się godzinę na
11, to jest to przesada i miejsce dla
kursu 18. Mam również nadzieję, że na Kordeckiego przystanki
będą logicznie poustawiane i nie zabraknie np. przy Teresy i
Oleńki, gdzie jest kilka bloków
mieszkalnych. Jeśli chodzi o 19, to trasa znów pokręcona, ale
nie bez sensu. Mieszkańcy Rakowa i Błeszna chcieli mieć zawsze
lepsze połączenie ze Stradomiem.
Dla mnie optymalne jest wydłużenie 35 do ZGH Sabinów, ale 19
jadąc przez Sabinowską umożliwi przesiadkę na wszystkie linie
jadące na Sabinów oraz na 17 na
Piastowskiej. Teraz ludzie muszą wybierać, czy wysiąść przy
Jagiellońskiej i liczyć na 25 i 30 kursujące rzadko, albo
biegać między przystankami koło wiaduktu. A
czas przejazdu z Błeszna do Centrum i tak będzie krótszy niż 26
i 27 i wydłużony może o 5 minut. Jeżeli coś skutecznie może ten
czas jeszcze wydłużyć, to zbyt
wczesne zamykanie przejazdu na Jagiellońskiej. Nowe 29 bliskie
ideału, byle było dobrze oznakowane. Wreszcie będzie miał sens
autobus szczytowy. Nowa pętla
35 jest kosmetyką i moim zdaniem nie wymaga komentarza.
Zobaczymy jak będzie po zmianie. Ale 11 powinna zostać jak
jest. W kwestii przystanku na
Sobieskiego, miała być już w marcu najpóźniej, więc nie wiem
kto tu zawinił, drogowcy? Dziwne.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Wójt i windykatorzy
Wniosek M. Prubanta
20/ Kolejna sprawa – ponieważ w miesiącu maju tego roku Pan Minister wydał Rozporządzenie Rady Ministrów
w sprawie wynagrodzeń pracowników samorządowych zatrudnionych w Gminach, Starostwach i Urzędach Marszałkowskich. W miesiącu maju nastąpiła podwyżka pracowników administracyjnych z Urzędu gminy. Ta podwyżka średnio dla poszczególnego pracownika wynosiła 508, 76 zł brutto, zostało wypłacone od stycznia tego roku. Pan Wójt uwzględnił podwyżkę pracowników całej administracji łącznie z pracownikami Mu podległymi, czyli Panią Skarbnik, Panią Sekretarz.
Jako Przewodniczący Rady wnioskuje, aby w jakiś sposób zmotywować Wójta do dalszej pracy, a najlepszą motywacją w moim przekonaniu jest sprawa finansowa.
Ponieważ to wynagrodzenie, które Pan Wójt do tej pory otrzymywał wynosiło 4.850 zł brutto, jest to wynagrodzenie podstawowe, gdzie na dzień dzisiejszy niektórzy z pracowników z tej wyższej kadry zbliżyli się do tej kwoty. Ja jestem w podobnej sytuacji, jeżeli chodzi o własną firmę, gdzie zależy to tylko i wyłącznie od Rady Nadzorczej i wiem, że tej osobie, której w zasadzie pracuje i wykonuje te obowiązki jest ciężko w jakiś sposób przekonać do podwyższenia tego wynagrodzenia, nie mniej jednak uważam, że…mówię o osobie Pana Wójta wydaje mi się, że On niechętnie do tego podchodził już kiedyś. Ja Państwu przedstawię jak to wygląda w gminach ościennych i w Starostwie. Zawsze odkąd pamiętam, a jestem tutaj 10 lat, że gminy ościenne porównawcze – Gmina Kłobuck była na tym samym poziomie finansowym co nasza Gmina, bo były to dwie największe gminy z całego powiatu. 12 września 2008 roku wynagrodzenie Burmistrza Kłobucka wzrosło i na dzień dzisiejszy wynagrodzenie Pana Burmistrza 11.380 zł brutto, również wynagrodzenie Starosty Kłobuckiego wynosi na dzień dzisiejszy 9.996 zł brutto, czyli Ich wynagrodzenie jest wyższe o praktycznie 2.300 zł biorąc pod uwagę wszystkie składniki wynagrodzenia. Proponowałbym zgodnie z tabelą zaszeregowania, którą przedstawił Pan Minister w Rozporządzeniu, aby wynagrodzenie Pana Wójta wynosiło 6.000 zł brutto wynagrodzenie zasadnicze plus pochodne od wynagrodzeń relatywnie do tego wynagrodzenia, czyli wysługa lat w tym wypadku wynosiłaby 1.200 zł, dodatek funkcyjny 2.100 zł, dodatek specjalny 1.600 zł i ogólne wynagrodzenie brutto wynosiłoby 10.900 zł, czyli byłoby wówczas podobne do wynagrodzenia Burmistrza Kłobuckiego. Chciałbym dodać, że 10.900 zł odejmując koszty podatku, koszty narzutów jest to ok. 33%, czyli de facto ta osoba dostaje ok. 7.000 zł. Chciałbym, żebyście Państwo zrozumieli jedna rzecz, bo nie chciałbym być w tym momencie posądzony o stronniczość co do Pana Wójta, ale jestem w takiej samej sytuacji w swojej firmie.
Praktycznie ta praca, którą się wykonuje jest 24 h na dobę i 7 dni w tygodniu.
Ponieważ My w tygodniu pracujemy 5 dni, a ta osoba, czy w sobotę, czy w niedzielę kiedy sa jakieś imprezy, są jakiegoś rodzaju spotkania musi uczestniczyć i reprezentować tą Gminą.
Wydaje mi się, że jest to troszeczkę kwotą śmieszną, gdzie załóżmy Prezes Polskiej Piłki Nożnej bierze ok. 28.000 zł. takie jest moje zdanie. Państwo oceńcie sami, bo ja wiem, że to w jakiś sposób będzie tworzyło komentarze, będzie tworzyło różnego rodzaju zawiść wśród ludzi, bo ludzie niektórych rzeczy nie rozumieją. Nie rozumieją tego, bo nigdy nie byli na tym miejscu i nie wiedzą rzeczy ciekawych ta dana osoba otrzymuje, a mianowicie, wszelkiego rodzaju obelg, zgrzytów, które trzeba przyjąć. Wierzcie mi Państwo, że siedzi się za biurkiem, a z drugiej strony trzeba wysłuchać każdego i każdemu przyznać racje
Pan Henryk Krawczyk – Wójt Gminy proszę Państwa tyle jest szumu wokół mojej osoby i to takiego i medialnego, w prasie, gdzie tylko i każda taka sprawa wywołała ogromnego szumu. Nie wiem, czy na sesji nie będzie telewizji w związku z tym, żeby sprawę podnieść niewiadomo do jakiej rangi i sprawę diet dla Radnych. Suchej nitki na nas nikt nie zostawi, dlatego zastanawiam się, czy jest w ogóle sens temat mojego wynagrodzenia w ogóle ruszać. Przewodniczący już kiedyś proponował, też prosiłem, że to nie ma sensu, nie wiem…? Wiadomo, że każdy chciałby zarabiać w miarę dużo, ale to wywoła tyle szumu, tyle zgrzytów, że nam się wszystkim odechce
Pan Ryszard Francik – Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Panie Wójcie, jeszcze się taki nie narodził, żeby wszystkim dogodził, także tym akurat niech się Pan nie zraża. Uważam, że wniosek Pana Przewodniczącego należy poprzeć
Radny Pan Robert Mańczyk kiedy Pan Wójt miał ostatnio podwyżkę?
Pan Henryk Krawczyk – Wójt Gminy cztery lata temu, z tym że to jest ta sama tabela co była, tylko w tabeli wzrosła rozpiętość, wzrosła ta kwota główna, ale to mimo wszystko, ja już swoje zdanie powiedziałem
Przewodniczący Komisji Budżetowej Pan Wiesław Żerdziński poddał pod głosowanie przedstawiony wniosek w sprawie podwyższenia diet Radnych Rady Gminy Wręczyca Wielka
Wniosek został pozytywnie zaopiniowany (przy 8 głosach „za”, 1 głosie „przeciwnym” i 2 głosach „wstrzymujących”).
Popieram, NOWA WRĘCZYCA NOWI LUDZIE
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Wręczyca: Zarzuty zarzutami, a podwyżki muszą być
Wniosek M. Prubanta
20/ Kolejna sprawa – ponieważ w miesiącu maju tego roku Pan Minister wydał Rozporządzenie Rady Ministrów
w sprawie wynagrodzeń pracowników samorządowych zatrudnionych w Gminach, Starostwach i Urzędach Marszałkowskich. W miesiącu maju nastąpiła podwyżka pracowników administracyjnych z Urzędu gminy. Ta podwyżka średnio dla poszczególnego pracownika wynosiła 508, 76 zł brutto, zostało wypłacone od stycznia tego roku. Pan Wójt uwzględnił podwyżkę pracowników całej administracji łącznie z pracownikami Mu podległymi, czyli Panią Skarbnik, Panią Sekretarz.
Jako Przewodniczący Rady wnioskuje, aby w jakiś sposób zmotywować Wójta do dalszej pracy, a najlepszą motywacją w moim przekonaniu jest sprawa finansowa.
Ponieważ to wynagrodzenie, które Pan Wójt do tej pory otrzymywał wynosiło 4.850 zł brutto, jest to wynagrodzenie podstawowe, gdzie na dzień dzisiejszy niektórzy z pracowników z tej wyższej kadry zbliżyli się do tej kwoty. Ja jestem w podobnej sytuacji, jeżeli chodzi o własną firmę, gdzie zależy to tylko i wyłącznie od Rady Nadzorczej i wiem, że tej osobie, której w zasadzie pracuje i wykonuje te obowiązki jest ciężko w jakiś sposób przekonać do podwyższenia tego wynagrodzenia, nie mniej jednak uważam, że…mówię o osobie Pana Wójta wydaje mi się, że On niechętnie do tego podchodził już kiedyś. Ja Państwu przedstawię jak to wygląda w gminach ościennych i w Starostwie. Zawsze odkąd pamiętam, a jestem tutaj 10 lat, że gminy ościenne porównawcze – Gmina Kłobuck była na tym samym poziomie finansowym co nasza Gmina, bo były to dwie największe gminy z całego powiatu. 12 września 2008 roku wynagrodzenie Burmistrza Kłobucka wzrosło i na dzień dzisiejszy wynagrodzenie Pana Burmistrza 11.380 zł brutto, również wynagrodzenie Starosty Kłobuckiego wynosi na dzień dzisiejszy 9.996 zł brutto, czyli Ich wynagrodzenie jest wyższe o praktycznie 2.300 zł biorąc pod uwagę wszystkie składniki wynagrodzenia. Proponowałbym zgodnie z tabelą zaszeregowania, którą przedstawił Pan Minister w Rozporządzeniu, aby wynagrodzenie Pana Wójta wynosiło 6.000 zł brutto wynagrodzenie zasadnicze plus pochodne od wynagrodzeń relatywnie do tego wynagrodzenia, czyli wysługa lat w tym wypadku wynosiłaby 1.200 zł, dodatek funkcyjny 2.100 zł, dodatek specjalny 1.600 zł i ogólne wynagrodzenie brutto wynosiłoby 10.900 zł, czyli byłoby wówczas podobne do wynagrodzenia Burmistrza Kłobuckiego. Chciałbym dodać, że 10.900 zł odejmując koszty podatku, koszty narzutów jest to ok. 33%, czyli de facto ta osoba dostaje ok. 7.000 zł. Chciałbym, żebyście Państwo zrozumieli jedna rzecz, bo nie chciałbym być w tym momencie posądzony o stronniczość co do Pana Wójta, ale jestem w takiej samej sytuacji w swojej firmie.
Praktycznie ta praca, którą się wykonuje jest 24 h na dobę i 7 dni w tygodniu.
Ponieważ My w tygodniu pracujemy 5 dni, a ta osoba, czy w sobotę, czy w niedzielę kiedy sa jakieś imprezy, są jakiegoś rodzaju spotkania musi uczestniczyć i reprezentować tą Gminą. Wydaje mi się, że jest to troszeczkę kwotą śmieszną, gdzie załóżmy Prezes Polskiej Piłki Nożnej bierze ok. 28.000 zł. takie jest moje zdanie. Państwo oceńcie sami, bo ja wiem, że to w jakiś sposób będzie tworzyło komentarze, będzie tworzyło różnego rodzaju zawiść wśród ludzi, bo ludzie niektórych rzeczy nie rozumieją. Nie rozumieją tego, bo nigdy nie byli na tym miejscu i nie wiedzą rzeczy ciekawych ta dana osoba otrzymuje, a mianowicie, wszelkiego rodzaju obelg, zgrzytów, które trzeba przyjąć. Wierzcie mi Państwo, że siedzi się za biurkiem, a z drugiej strony trzeba wysłuchać każdego i każdemu przyznać racje
Pan Henryk Krawczyk – Wójt Gminy proszę Państwa tyle jest szumu wokół mojej osoby i to takiego i medialnego, w prasie, gdzie tylko i każda taka sprawa wywołała ogromnego szumu. Nie wiem, czy na sesji nie będzie telewizji w związku z tym, żeby sprawę podnieść niewiadomo do jakiej rangi i sprawę diet dla Radnych. Suchej nitki na nas nikt nie zostawi, dlatego zastanawiam się, czy jest w ogóle sens temat mojego wynagrodzenia w ogóle ruszać. Przewodniczący już kiedyś proponował, też prosiłem, że to nie ma sensu, nie wiem…? Wiadomo, że każdy chciałby zarabiać w miarę dużo, ale to wywoła tyle szumu, tyle zgrzytów, że nam się wszystkim odechce
Pan Ryszard Francik – Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Panie Wójcie, jeszcze się taki nie narodził, żeby wszystkim dogodził, także tym akurat niech się Pan nie zraża. Uważam, że wniosek Pana Przewodniczącego należy poprzeć
Radny Pan Robert Mańczyk kiedy Pan Wójt miał ostatnio podwyżkę?
Pan Henryk Krawczyk – Wójt Gminy cztery lata temu, z tym że to jest ta sama tabela co była, tylko w tabeli wzrosła rozpiętość, wzrosła ta kwota główna, ale to mimo wszystko, ja już swoje zdanie powiedziałem
Przewodniczący Komisji Budżetowej Pan Wiesław Żerdziński poddał pod głosowanie przedstawiony wniosek w sprawie podwyższenia diet Radnych Rady Gminy Wręczyca Wielka
Wniosek został pozytywnie zaopiniowany (przy 8 głosach „za”, 1 głosie „przeciwnym” i 2 głosach „wstrzymujących”).
Tego się nie da nie skomentować... żenada
Przejrzyj resztę wiadomości
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plorientmania.htw.pl
|
|
Cytat |
Diabeł: wielki, czarny znak zapytania. Napierski Stefan Debiutuje się do samej śmierci, a i śmierć jest też debiutem. Aleksander Kumor Dla konserwatysty refleksja nad podstawami własnego światopoglądu jest rodzajem profanacji tak samo jak konieczność udowadniania egzystencji Boga jest estetycznym zgorszeniem dla każdego prawdziwie wierzącego; jest wyprowadzaniem irracjonalnej wartości na poziom racjonalny, desakralizacją boskości, której odebrany zostaje urok tajemniczości, bez której nie można pewnie stawić czoła lewicowym czcicielom diabła na ich polach bitewnych rozumu. Georg Quabbe Dlaczego tak często ludzie, dla których bardzo dużo zrobiłeś, ciężko się na ciebie obrażają? Może dlatego, że przypominasz im o ich słabościach. Kirk Douglas, Syn śmieciarza, Autobiografia Aby uwierzyć w drugiego człowieka, należy najpierw uwierzyć w siebie. Żyć w harmonii ze światem widzialnym i niewidzialnym. Odnaleźć prawdziwe oblicze Boga. . . Ale czy miłość jest w stanie uchronić przed samotnością? Nie zapominajmy, że "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju". Paulo Coelho
|
|