|
Oglądasz wypowiedzi znalezione dla hasła: gminy Katowice
Temat: Budowa lotniska w Obicach rozpocznie się w 2009 r.
Muchowiec dla Katowic ! Nowe lotnisko !!
W Katowicach powstanie miejski port lotniczy
(PAP, md/22.07.2008, godz. 14:01)
Położone blisko śródmieścia Katowic sportowe lotnisko na Muchowcu za
kilka lat ma stać się miejskim portem lotniczym, przeznaczonym do
obsługi małych samolotów. Na modernizację lotniska samorząd
przeznaczy 10 mln zł.
"Te środki są już zapisane w wieloletnim planie inwestycyjnym. Po
wakacjach określimy formułę ich przekazania. Jedną z koncepcji jest
powołanie spółki operatorskiej, która zajmie się realizacją
projektu" - powiedział rzecznik katowickiego magistratu, Waldemar
Bojarun.
W pierwszej fazie 500 tys. zł będzie przeznaczone na przygotowanie
kompleksowej koncepcji i projektu przebudowy oraz biznesplanu.
Przedstawicielom samorządu zależy bowiem, żeby projekt objął nie
tylko modernizację infrastruktury lotniczej, ale także
towarzyszącej, m.in. stworzenie niewielkiego terminalu.
Prace na lotnisku już się rozpoczęły. Na jego teren zwożone są zwały
ziemi, pochodzące z przebudowywanego węzła autostrady A-4,
znajdującego się w bezpośrednim sąsiedztwie portu. Dzięki temu
możliwe będzie wyrównanie różnicy poziomów na lotnisku, spowodowanej
eksploatacją górniczą. Sięgała ona nawet kilkunastu metrów. Nowy pas
ma być tak zbudowany, aby wytrzymał osiadanie terenu.
Budowa nowego pasa startowego będzie najważniejszym zadaniem w
ramach modernizacji. Powinien on być położony równolegle do
autostrady A-4, a nie - jak istniejący, zdegradowany pas - pod
skosem. Trzeba też odpowiednio zabezpieczyć teren lotniska i
stworzyć nową infrastrukturę; zabudowania lotniska pochodzą z okresu
międzywojennego.
Szacuje się, że budowa nowego pasa o długości 1200 m i szerokości 30
m będzie kosztować, wraz z infrastrukturą, oświetleniem itp., ok. 30-
35 mln zł. Oprócz środków samorządu Katowic pieniądze mają pochodzić
też od samorządu wojewódzkiego (ok. 5 mln zł) oraz m.in. z funduszy
unijnych i kredytu. W przyszłym roku mają być wyłonieni wykonawcy
prac, a rozpoczęcie robót planuje się na 2010 rok.
Teren lotniska, użytkowanego przez Aeroklub Śląski, należy do Skarbu
Państwa i gminy Katowice. To właśnie samorząd i aeroklub miałyby
zostać głównymi udziałowcami spółki, która zmodernizuje i będzie
eksploatować lotnisko. Samorząd nie mógłby bowiem w inny sposób
dofinansować inwestycji, nie będącej jego własnością.
Przed decyzją o zaangażowaniu samorządu w modernizację lotniska
konieczne było sporządzenie tzw. studium aeronautycznego,
określającego warunki urbanistyczne, umożliwiające rozwój portu.
Wcześniej istnienie lotniska blokowało budowę wysokich biurowców w
centrum Katowic; teraz zakaz ten dotyczy jedynie części miasta.
Według Bojaruna, katowicki City-port będzie dodatkowym atutem
aglomeracji katowickiej przed piłkarskimi mistrzostwami Europy Euro
2012. Rzecznik zastrzegł, że jako stolica aglomeracji Katowice
wspierają przede wszystkim rozwój międzynarodowego lotniska w
oddalonych o ponad 30 km Pyrzowicach, jednak małe lotnisko blisko
śródmieścia nie będzie dla niego konkurencją.
"Paradoksalnie obsługa lotniskowa małego samolotu trwa tyle samo co
obsługa odrzutowca. Wobec dynamicznego rozwoju, zarówno ruchu
regularnego, jak i realizowanego małymi, prywatnymi samolotami, jest
wskazane, aby City-port wziął na siebie obsługę samolotów lekkich i
ultralekkich" - ocenił Bojarun.
Podobnego zdania jest rzecznik międzynarodowego lotniska w
Pyrzowicach, Cezary Orzech. Jego zdaniem, rosnąca popularność
niewielkich, prywatnych samolotów, wręcz wymusza rozbudowę lotniska
na Muchowcu, bez szkody dla dużego lotniska w Pyrzowicach. Obecnie,
po objęciu ruchu lotniczego strefą Schengen, nie ma już przeszkód,
aby na Muchowcu lądowały także małe samoloty z innych państw, np.
Czech czy Austrii, gdzie prywatnych samolotów jest kilkakrotnie
więcej niż w Polsce.
Prognozy na najbliższe lata mówią o wzrośnie ruchu lotniczego
realizowanego lekkimi (do 1,5 tony) i ultralekkimi (do 450 kg)
samolotami nawet o 100-200 proc. Z "taksówek powietrznych"
korzystają m.in. biznesmeni, ale także coraz większa grupa
pasjonatów latania - posiadaczy małych maszyn. W Polsce
zarejestrowanych jest blisko 1,2 tys. samolotów (ok. połowa z nich
to szybowce), a zamówienia opiewają na kolejne kilkaset sztuk.
=============
No i co giermki dworu Lubawskiego i przeróżne Mnietki, prezesi
spólki w Obicach, wąsate przwodniczące,radni, szefowie Targów,
marszałki i ich dwór urzędasów, sejmikowcy, redaktory -
przytakiwacze magistraccy, pociotki z PSL i PO, cały zestaw rzędasów
w spółce Masłow, w Katowicach mogą rozsądnie myśleć, tylko w
Kielcach mają głowy betonowe ?
Przekonacie się,jeszcze was ktos rozliczy za nieróbstwo w sprawie
modernizacji lotniska w Maslowie.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: lotnisko miejskie
lotnisko miejskie Na kanwie tego co przeczytałem dzisiaj (tekst poniej) w
wirtualnemedia.pl znowu przywołuję temat lotniska w Elblągu.
Ostatnio czytając tekst w Rzeczpospolitej dowiedziałem się, że
warmińsko-mazurskie lotniska, poza Szymanami, nie otrzymają
dofinansowania unijnego. Innymi słowy ani Elbląg, ani Olsztyn, ani
Kętrzyn na pieniądze z unii póki co nie maja co liczyć (podobno
inwestycja z punktu widzenia speców unijnych jest nierentowna).
www.rp.pl/artykul/164076.html
Ciekawi mnie to szczególnie w odniesieniu do wzrostu znaczenia
połączeń lotniczych i szczególnie w tereny atrakcyjne turystycznie.
"W Katowicach powstanie miejski port lotniczy
2008-07-22
Położone blisko śródmieścia Katowic sportowe lotnisko na Muchowcu za
kilka lat ma stać się miejskim portem lotniczym, przeznaczonym do
obsługi małych samolotów. Na modernizację lotniska samorząd
przeznaczy 10 mln zł.
"Te środki są już zapisane w wieloletnim planie inwestycyjnym. Po
wakacjach określimy formułę ich przekazania. Jedną z koncepcji jest
powołanie spółki operatorskiej, która zajmie się realizacją
projektu" - powiedział rzecznik katowickiego magistratu, Waldemar
Bojarun.
W pierwszej fazie 500 tys. zł będzie przeznaczone na przygotowanie
kompleksowej koncepcji i projektu przebudowy oraz biznesplanu.
Przedstawicielom samorządu zależy bowiem, żeby projekt objął nie
tylko modernizację infrastruktury lotniczej, ale także
towarzyszącej, m.in. stworzenie niewielkiego terminalu.
Prace na lotnisku już się rozpoczęły. Na jego teren zwożone są zwały
ziemi, pochodzące z przebudowywanego węzła autostrady A-4,
znajdującego się w bezpośrednim sąsiedztwie portu. Dzięki temu
możliwe będzie wyrównanie różnicy poziomów na lotnisku, spowodowanej
eksploatacją górniczą. Sięgała ona nawet kilkunastu metrów. Nowy pas
ma być tak zbudowany, aby wytrzymał osiadanie terenu.
Budowa nowego pasa startowego będzie najważniejszym zadaniem w
ramach modernizacji. Powinien on być położony równolegle do
autostrady A-4, a nie - jak istniejący, zdegradowany pas - pod
skosem. Trzeba też odpowiednio zabezpieczyć teren lotniska i
stworzyć nową infrastrukturę; zabudowania lotniska pochodzą z okresu
międzywojennego.
Szacuje się, że budowa nowego pasa o długości 1200 m i szerokości 30
m będzie kosztować, wraz z infrastrukturą, oświetleniem itp., ok. 30-
35 mln zł. Oprócz środków samorządu Katowic pieniądze mają pochodzić
też od samorządu wojewódzkiego (ok. 5 mln zł) oraz m.in. z funduszy
unijnych i kredytu. W przyszłym roku mają być wyłonieni wykonawcy
prac, a rozpoczęcie robót planuje się na 2010 rok.
Teren lotniska, użytkowanego przez Aeroklub Śląski, należy do Skarbu
Państwa i gminy Katowice. To właśnie samorząd i aeroklub miałyby
zostać głównymi udziałowcami spółki, która zmodernizuje i będzie
eksploatować lotnisko. Samorząd nie mógłby bowiem w inny sposób
dofinansować inwestycji, nie będącej jego własnością.
Przed decyzją o zaangażowaniu samorządu w modernizację lotniska
konieczne było sporządzenie tzw. studium aeronautycznego,
określającego warunki urbanistyczne, umożliwiające rozwój portu.
Wcześniej istnienie lotniska blokowało budowę wysokich biurowców w
centrum Katowic; teraz zakaz ten dotyczy jedynie części miasta.
Według Bojaruna, katowicki City-port będzie dodatkowym atutem
aglomeracji katowickiej przed piłkarskimi mistrzostwami Europy Euro
2012. Rzecznik zastrzegł, że jako stolica aglomeracji Katowice
wspierają przede wszystkim rozwój międzynarodowego lotniska w
oddalonych o ponad 30 km Pyrzowicach, jednak małe lotnisko blisko
śródmieścia nie będzie dla niego konkurencją.
"Paradoksalnie obsługa lotniskowa małego samolotu trwa tyle samo co
obsługa odrzutowca. Wobec dynamicznego rozwoju, zarówno ruchu
regularnego, jak i realizowanego małymi, prywatnymi samolotami, jest
wskazane, aby City-port wziął na siebie obsługę samolotów lekkich i
ultralekkich" - ocenił Bojarun.
Podobnego zdania jest rzecznik międzynarodowego lotniska w
Pyrzowicach, Cezary Orzech. Jego zdaniem, rosnąca popularność
niewielkich, prywatnych samolotów, wręcz wymusza rozbudowę lotniska
na Muchowcu, bez szkody dla dużego lotniska w Pyrzowicach. Obecnie,
po objęciu ruchu lotniczego strefą Schengen, nie ma już przeszkód,
aby na Muchowcu lądowały także małe samoloty z innych państw, np.
Czech czy Austrii, gdzie prywatnych samolotów jest kilkakrotnie
więcej niż w Polsce.
Prognozy na najbliższe lata mówią o wzrośnie ruchu lotniczego
realizowanego lekkimi (do 1,5 tony) i ultralekkimi (do 450 kg)
samolotami nawet o 100-200 proc. Z "taksówek powietrznych"
korzystają m.in. biznesmeni, ale także coraz większa grupa
pasjonatów latania - posiadaczy małych maszyn. W Polsce
zarejestrowanych jest blisko 1,2 tys. samolotów (ok. połowa z nich
to szybowce), a zamówienia opiewają na kolejne kilkaset sztuk."
Przejrzyj resztę wiadomości
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plorientmania.htw.pl
Strona 2 z 2 • Wyszukano 47 wyników • 1, 2
|
|
Cytat |
Diabeł: wielki, czarny znak zapytania. Napierski Stefan Debiutuje się do samej śmierci, a i śmierć jest też debiutem. Aleksander Kumor Dla konserwatysty refleksja nad podstawami własnego światopoglądu jest rodzajem profanacji tak samo jak konieczność udowadniania egzystencji Boga jest estetycznym zgorszeniem dla każdego prawdziwie wierzącego; jest wyprowadzaniem irracjonalnej wartości na poziom racjonalny, desakralizacją boskości, której odebrany zostaje urok tajemniczości, bez której nie można pewnie stawić czoła lewicowym czcicielom diabła na ich polach bitewnych rozumu. Georg Quabbe Dlaczego tak często ludzie, dla których bardzo dużo zrobiłeś, ciężko się na ciebie obrażają? Może dlatego, że przypominasz im o ich słabościach. Kirk Douglas, Syn śmieciarza, Autobiografia Aby uwierzyć w drugiego człowieka, należy najpierw uwierzyć w siebie. Żyć w harmonii ze światem widzialnym i niewidzialnym. Odnaleźć prawdziwe oblicze Boga. . . Ale czy miłość jest w stanie uchronić przed samotnością? Nie zapominajmy, że "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju". Paulo Coelho
|
|