|
Oglądasz wypowiedzi znalezione dla hasła: Gmina Kobierzyce
Temat: Zameldujcie się w gminie, to dostaniecie autobus
Po pierwsze - to większość gmin ościennych do Wrocławia ma problem z
mieszkańcami którzy nie chcą się tam przemeldować, a komunikacja jest. Wydaje mi
się że Kąty mają po prostu z Wrocławiem na pieńku ze względó ambicjonalnych
(vide sprawa lotniska (swoją drogą wtedy burmistrz walczył o przyciągnięcie
nowych mieszkańców a teraz ich olewa?) Notabene o ile pamiętam Kąty są ostatnią
gminą z okolic Wrocławia która się do ARAW-u przyłączyła - też to o czymś świadczy.
Po drugie - dlaczego tak wielu obywateli nie chce się formalnie przenieść do
gmin? Infrastruktura leży, głównie edukacyjna. Co by o Dutkiewiczu nie mówić na
którym się wiesza psy nie tylko na forach, ta we Wrocławiu wygląda znacznie
lepiej. Chcecie mieć mieszkańców-podatników - zainwestujcie w przedszkola i
szkoły - dla moich licznych znajomych którzy się pod Wrocław wynieśli to główny
powód dla którego formalnie pozostali mieszkańcami Wrocławia. Jak w biznesie -
najpierw trzeba mieć produkt żeby go sprzedać.
Po trzecie - nie z samego PIT-u gminy żyją, jak słusznie zauważył któryś z
przedmówców jest tu sporo innych przychodów związanych z nowymi mieszkańcami -
opłaty skarbowe, adiacenckie, renty planistyczne, opłaty za pozwolenia
etc.(zreszta podatek od nieruchomosci tez jest wyraznie wiekszy od rolnego) czy
last but not least już po inwestycji opłaty za wodę czy śmieci (rozumiem że
gmina na tym zarabia). Zresztą tu Kątom trzeba przyznać że z tu akurat nie jest
najgorzej (chociaz nie wiem czy to nie bardziej zasługa deweloperów
przymuszanych przez gminę) - nowy Smolec ma wszystkie media, z drogami
osiedlowymi też jest chyba lepiej niż we Wrocławiu (ale tu też nie wiem na ile
to gmina a ile mieszkańcy).
I taka podpowiedź dla Burmistrza - jak sam nie chce dofinansowywać linii to może
jakieś połączenie - Nowy Dwór- Smolec-Pietrzykowice-LG - razem z gminą
Kobierzyce i Wrocławiem? Obłożenie byłoby na pewno....
I taka mała uwaga - z tego co gdzieś w jakichś planach gdzieś (nie pamiętam
źródła więc nie cytuję) wyczytałem że Smolec niedługo Kąty pod względem ilości
mieszkańców przegoni. Jak już się zarejestrują (bo ponoć meldunku ma nie być) to
oni będą o wyborze burmistrza mieć zdanie ostateczne, a może i o secesji....
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Brakuje miejsc we wrocławskich przedszkolach
Tylko, że Ty w swej wypowiedzi rozciągasz problem za daleko. Niewłaściwe
gospodarowanie zasobami i budżetem miasto to jedno a krzywdząca rekrutacja to
drugie.W jednej petycji nie rozwiążemy wszystkich bolączek miasta a Ty chciałbyś
żeby teraz wszyscy ruszyli pod magistrat i na taczkach wywieźli
nieudaczników.Trochę zdrowego rozsądku.Masz pretensje , że włodarze skupiają się
na kampaniach wizerunkowych.Ale właśnie ta petycja uderza w ten wizerunek.W
żadnych wypadku petycja nie wspiera argumentacji miasta jak twierdzisz.Wylicza
ich błędy i lekceważenie.Skandaliczna jest twoja wypowiedź, w której wręcz
sugerujesz, że niedługo będziemy żądać miejsc różnicując dzieci na tle
rasowym.Popadasz w jakiś absurd.I obrażasz nas.Petycja przecież podważa
różnicowanie dzieci w dostępie do przedszkola.Owszem, jeśli petycja odniosłaby
skutek dzieci przemeldowane mogłyby nie dostać w tym mieście przedszkoli.I kogo
w tym momencie wyróżnisz?Wrocławian czy osoby z innych gmin?Kto w Twoim odczuciu
powinien mieć pierwszeństwo?Napiszesz wszyscy równo.Tak ale w tym roku to
niemożliwe.Więc proszę.Rozwiąż problem 900 dzieci z Wrocławia.Tak rodzice z
innych gmin też przynoszą korzyści miastu-to niech od swoich gmin domagają się
współpracy z Wrocławiem.A takiej współpracy gminy ościenne odmówiły. To dlaczego
ja mam walczyć z urzędnikami innych gmin. Idąc tokiem Twojego rozumowania gmina
Kobierzyce powinna zapewnić miejsca wszystkim chętnym wrocławskim dzieciom. W
końcu Wrocławianie przynoszą tej gminie bardzo duży pożytek.
Piszesz tu, piszesz tam i co? I nic! Pisma lądują w szufladach a urzędnicy
świetnie się czują nadal. Może ta właśnie ta petycja i już ponad setka głosów
coś zmieni, coś ruszy.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: c.h. auchan bielany wrocławskie
Auchon jest we Wrocławiu przy ul.Karkonowskiej 85 , 53-015.
Gmina kobierzyce zaczyna się za autostradą.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Pośrednik wziął aż 25-proc. prowizję za sprzeda...
Po pierwsze: na południe od Wrocławia to nie tylko Wysoka, czy Smolec lub
Mokronos (istonie ceny 100 zł za metr) ale też gmina Kobierzyce, gmina św.
Katarzyna i bardziej odległe. Tam właśnie szukaliśmy działki.
Nie jesetm oderwana od rzeczywistości i nie żądam od pośredników niemożliwego.
Wiem, że za tą kasę blisko miasta działki nie kupię
Po drugie :
1. Nie podpisywałam umowy na wyłaczność.
2. Rozumiem, że uważassz, że powinnam pozostać klientką 3-4 biur i poprzestać
na ich ofercie. Wyobraź sobie jednak, że szukam miejsca, w którym ma stanąć mój
dom rodzinny i mam taką fantazję, żeby to miejsce dobrze wybrać.
Jak to sobie wyobrażasz: mam zawrzeć umowę z jednym biurem - ono przedstawi mi
jedną ofertę, która mnie nie zainteresuje i obieca coś poszukać, po czym NIC
nie robi, a ja mam cierpliwie czekać w nieskończoność lub wziąż za grube (dla
mnie) pieniądze coś co mi się do końca nie podoba?
A co Ty być zrobił/zrobiła w mojej sytuacji?
To trochę tak, jakby mi zarzucono, że szukając ładnej sukienki wchodzę do wielu
sklepów.
Przecież nie obiecuję pośrednikowi, że zawrę umowę za jego pośrednictwem.
uczynię to tylko wtedy, gdy przedstawiona przez niego propozycja będzie mi
odpowiadać. Kupno nieruchomości do poważna transakcja.
3. te umowy z pośrednikami dzieliły pewne odstępy czasu.
Pytam się powtórnie: Czy przy takiej bierności pośredników Ty Gallu Anonimie
nie zawarłabyć/zawarłbyś kolejnej umowy?
I dlaczego mam się kierować tak silną lojalnością w stosunku do kontrahenta,
który nie jest lojalny wobec mnie?
Może mieliśmy pecha, ale przyznasz, że można się zniechęcić?
a.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: STREFA WROCŁAW-KOBIERZYCE
Przepraszam, ale od kiedy to gmina Kobierzyce jest częścią gminy Wrocław ?
Nie za bardzo rozumiem konstrukcję "Wrocław-Kobierzyce", która ma sens jedynie w
przypadku niezależnych kiedyś miejscowości, które z biegiem czasu zostały
wchłonięte przez pęczniejące miasto. Np. "Wrocław-Leśnica", "Wrocław-Popowice",
"Wrocław-Zakrzów", "Warszawa-Centralna" :-), itd.
Wygląda to troszkę tak jakby kolega Erni koniecznie próbował podpiąć się pod
sukces niezależnej przecież od Wrocławia gminy Kobierzyce.
Następne pytanie: co wspólnego z Tarnobrzeską SSE mają Kobierzyce ?
To znaczy - Tarnobrzeg leży dość daleko od Kobierzyc chyba ... Czy nie powinna
przypadkiem powstać nowa "Specjalna Strefa Ekonomiczna Kobierzyce" ?
Jak do rozwoju SSE w Polsce odnosi się Unia Europejska oraz WTO ?
Jak do obchodzenia zakazu tworzenia nowych SSE poprzez pączkowanie stref już
istniejących odnosi się Bruksela ? Czy naprawdę wydaje Wam się, że tym tanim,
typowo polskim numerem można wykiwać niegłupich przecież urzędników UE ?
Sam pomysł SSE wydaje mi się być nowoczesną formą obozów pracy wymyśloną przez
Chińczyków. Oto ogrodzony kawał pola, na które nie sięga władza ani urzędu
skarbowego, ani związków zawodowych. Państwo w państwie, napędzane wyzyskiem
rzesz poniżanych do niedawna bezrobotnych, których pilnują wynajęci przez
nienasycony zysków zarząd miejscowi kapo a o odpowiedni wokół inwestycji
"klimat" troszczą się lokalni przekupieni lub zastraszeni politykierzy.
Celem zmniejszenia stopnia zakłamania całej tej chorej sytuacji proponuję
wywiesić nad wejściem do SSE szyld "Arbeit macht frei".
Przecież to najprawdziwsza prawda.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Poczta - proszę o informację
wędka zamiast ryby 1) wpisuję w google "poczta czynna całą dobę we wrocławiu"
strona na pierwszej pozycji zawiera szukaną informację
2) wpisuję w google "poczta polska", pierwszy link to www.poczta-polska.pl/
wchodzę tam, od razu na pierwszej stronie "znajdź urząd pocztowy", klik, wpisuję
"wrocław" dostaję listę urzędów, przy każdym urzędzie informacja o godzinach
otwarcia w dni robocze, soboty oraz niedziele i święta
ulica: Rynek 28 gmina: M. Wrocław
telefon: 71 3435459 kod pocztowy: 50-065
godziny pracy w dni robocze: 00:00-24:00
godziny pracy w soboty: 00:00-24:00
godziny pracy w niedziele i święta: 00:00-24:00
ulica: Bolesława Krzywoustego 126 gmina: M. Wrocław
telefon: ?? kod pocztowy: 50-065
godziny pracy w dni robocze: 09:00-19:00
godziny pracy w soboty: 09:00-19:00
godziny pracy w niedziele i święta: 09:00-18:00
ulica: Czekoladowa 9 gmina: Kobierzyce
telefon: 71 347-17-31 kod pocztowy: 55-076
godziny pracy w dni robocze: 09:00-21:00
godziny pracy w soboty: 09:00-21:00
godziny pracy w niedziele i święta: 10:00-20:00
ulica: Francuska 6 gmina: Kobierzyce
telefon: 71 364-65-11 kod pocztowy: 55-077
godziny pracy w dni robocze: 09:00-21:00
godziny pracy w soboty: 09:00-21:00
godziny pracy w niedziele i święta: 10:00-20:00
ulica: ZOO, Wróblewskiego 1-5 gmina: M. Wrocław
telefon: 71 347-19-07 kod pocztowy: 51-415
godziny pracy w dni robocze: 10:00-17:00
godziny pracy w soboty: 10:00-17:00
godziny pracy w niedziele i święta: 10:00-17:00
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Tajwańska firma komputerowa da prace prawie 300...
Bzdura. Inwestycja powstaje w Bielanach Wrocławskich a nie na żadnej zabitej
dechami wiosce Kobiezyce. Gmina Kobierzyce to powiat Wrocławski, Bielany
Wrocławskie zaś graniczą z Wrocławiem i tylko dlatego ta inwestycja doszła do
skutku.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Sprawy nie załatwione we Wrocku
>
> > Na koniec pragnąłbym zauważyć, że LG ulokowało się w gminie Kobierzyce a
> nie
> > gminie Wrocław, więc brzydko zawłaszczać sobie coś co nie jest nasze.
>
> Wszystko jest ok ale z tym to lekko przesadziłeś. To Wrocław jest największym
> beneficjentem tej inwestycji i to dzięki staraniom "Dudi team" ta inwestycja
> powstała. Jedną z najwazniejszych przesłanek inwestycyjnych dla koncernu LG jes
> t
> bliskośc Wrocławia i wszystkie zwiazane z tym konsekwencje.
> Wiem o paru szczegółach których nie zdradzę publicznie ( przyzwoitość) ale
> zapewnim Cię że we Wrocławiu odwalono kawał dobrej roboty.
>
> Gdyby gmina Kobierzyce była ulokowana po pod Jelenią Górą bądź analogicznie
> Wrocław nigdy nic takiego by tu nie powstało.
>
> Więc nie pisz takich głupot
>
Szanowny kiełczow2003 apelowałeś w pierwszym poście o poważne potraktowanie
tematu i nie prowadzenie dyskusji na poziomie rynsztoku. Swoją ostatnią
wypowiedzią ten rynsztok osiągnąłeś. Fakt, że posiadasz wiedzę większą w tym
temacie od przeciętnego mieszkańca Wrocławia nie upoważnia Cię do obrażania
innych. Jeżeli jesteś pracownikiem UM to jestem zmuszony wycofać jeden z
wymienionych przeze mnie sukcesów i umiejscowić kulturę urzędników UM na równi z
NFZetem.
Wspomniałeś że Wrocław jest największym beneficjentem tej inwestycji, więc
proszę napisz jakie korzyści z tej inwestycji będzie mieć MIESZKANIEC WROCŁAWIA
, ale ten, który się tu urodził, wykształcił, żyjący już tu od wielu lat lat a
nie ten który dopiero nim się stanie omamiony szumnymi akcjami promocyjnymi.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Hej co jest z tą stacją metra Klecińska-Bielany???
Stację Bielany się zamyka, bo najbogatsza w Polsce gmina Kobierzyce nie chce
dać ani centa na utrzymanie tej linii.Trudno żeby Wrocek biedny finansował
najbogatszych obywateli naszego regionu- mieszkańców gminy Kobierzyce.Kupcie se
maybahy czy inne fury. Stać was.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Czy we Wrocławiu będzie zakaz handlu w święta?
jaja będą jak gmina Kobierzyce to oleje
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Czy we Wrocławiu będzie zakaz handlu w święta?
OSZOLOMY! GMINA KOBIERZYCE SIE UCIESZY- i wszyscy bedziemy jezdzic na takupy tylko na Bielany!
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Brawo PO. Nareszcie powrót do Dolnego Śląska!
Gość portalu: Brzeg napisał(a):
> i przykład z życia, gmina Kobierzyce walczy o największą inwestycję w III RP
wa
> rtość 2 mld Euro,
z tego co mi wiadomo to chodzi o 1 mld euro inwestowany w perspektywie etapami.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Prezydent Opola nie chce hipermarketu w Turawie
Gość portalu: Kazmirz napisał(a):
> A ja chcialbym zeby gm. Komprachcice tez pozwolila wybudowac na swoim terenie
> kolo granic miasta Opola i Gm. Lubniany i gm. Dabrowa N. niech zarobia kase.
Patrz gmina Kobierzyce koło Wrocławia.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Manna nie spadnie z nieba
Inwestycje, inwestycje, inwestycje...
No może ktoś u licha wykrztusi w końcu co na tych latyfundiach ma być
wzniesione?
Czy ktokolwiek ma jakąś wizję? Czy są jakiekolwiek zamierzenia, jakieś plany?
Może jak zwykle jest tych planów tyle co decydentów i jeszcze jeden, czyli
żadnego.
Czy może prastarym obyczajem pójdziemy jedynie słuszną drogą bobożnych zyczeń i
zasadą „jakoś to będzie”.
Czy podjęto już decyzję, że miasto ma być ośrodkiem kultury, nauki, usług i
sypialnią, a może jakimś bliżej nieokreślonym kompleksem fabrycznym, czy też ma
być wszystkim?
Natenczas to słyszę jedynie o budynkach mieszkalnych lotnisku i autostradzie
ach! no i jeszcze park i ścieżka rowerowa.
Ale, po co u licha do tej autostrady potrzebne są obszary miejskie to nijak
pojąć nie jestem w stanie.
Czy doprawdy sądzicie, że jeśli jakiś obszar otoczy się wirtualna kreską
oznaczającą granice miasta to zadziała to na inwestorów jak lep na muchy?
No i jakiegoż to inwestora macie na myśli? Czy mają to być nadal sklepy
wielkoobszarowe i usługi?
Czy doprawdy sądzicie, że inwestor poza obszarem miejskim nie jest w stanie nic
wznieść?
Jakoś nie słyszę by np. Wrocław prowadził wojnę z gminą Kobierzyce. Widać, że
można niby oddzielnie a jednak razem.
Przecież na tym chyba polega współpraca i pojecie regionu?
Tylko trzeba mieć jakiś cel. A nie tylko „mieć”.
Szanowni przedmówcy... Jestem na tyle rozgarnięty (tak mniemam nieskromnie), że
choć z trudem to jednak „łapię” skomplikowaną zawiłość, iż przy budowie domu
zarobi murarz. Tylko, że ponoć jeszcze muszą być na ten dom środki, czyli ktoś
musi je gdzieś zarobić. No i jeszcze ostatnio jakoś dziwnie ludziska (jeśli
mają grosz) chętniej „budują się” w obszarach wiejskich. Ale to chyba jakieś
wsteczne elementy jedynie...
Najniższe ukłony!
Twierdzący, że postawienie czterech tablic z napisem „Rzeszów” to zdecydowanie
za mało M.J.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Multikino
Ziemia pod centrum handlowe w Koszalinie to kilkakrotnie wiekszy kawałek więc i więcej kosztuje -to samo z okolicami Emki-to jedno.
Kalkulując cenę sprzedazy gruntu trzeba tez brać pod uwagę ograniczenia jaki ma dany grunt wzgledem zabudowy ,a więc i koszta jakie musi ponieść ewentualny inwestor !
Oczywiście można za ten placyk zawołać cenę 15 milionów zł -tylko pytanie czy znajdzie się chętny na zapłacenie takiej kwoty!?-ja osobiście wątpię.
Zadajmy sobie więc pytanie czy lepiej sprzedać teren za rozsądną cenę i ściągnąć do miasta inwestora który da pracę całkiem sporej ilości ludzi oraz przyczyni sie do poprawy wizerunku Słupska (może nasze forumowe oszołomstwo przestanie wtedy pisać ze tu nuda ,nic się nie dzieje i że jesteśmy zapyziała dziura)czy może faktycznie postawić cene zaporową i czekać na szejka Burnei który z nudów postawi swój letni pałac przy ul Tuwima!?
Pamiętajcie że inwestora można tylko wtedy ściągnąć kiedy przedsięwzięcie będzie rentowne !
Ja wiem że jest róznica ,ale poczytajcie na róznych forach jaki płacz był kiedy gmina Kobierzyce sprzedawała (tanio) ziemię pod inwestycję firmie LG !?
Ziemię sprzedali tanio-byli konkurencyjni więc połozyli wszystkie lokalizacje na łopatklach-gdyby przegięli to pewnie LG stawiałoby juz fabrykę na Słowacji.
Może centrum rozrywki to nie to samo co fabryka telewizorów ,ale od czegoś trzeba zacząć bo tak się wyrabia markę miasta przyjaznego dla inwestorów.
No i jeszcze jedno -cenę za plac ustalono na podstawie niezależnej wyceny-to nie jest tak że rausz może sprzedać tak atrakcyjny kawałek gruntu za tyle ile chce !
Musi być przetarg a 3.5 melona to cena wywoławcza.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Rozbudowa lotniska: zacząć przed Platinim
Kryzio jest właśnie najlepszym momentem do utworzenia regionalnego
airportu - nie tylko dla Wrocka. Mamy obecnie 3 centra miejskie w
Dolnośląskiem: Wrocek, Legnica, Wałbrzych z przydatkami (np.
Świdnica). Jelenia leży za dalego, że już nie wspomnę o Zgorzelcu.
Lotnisko powinno zatem być budowane jako zupełnie nowe. Jego
lokalizacja powinna być pochodną ważoną znaczeniem wspomnianych
centrów. Dlatego optuję za jego nową lokalizacją na zachód od Kątów
Wrocławskich, blisko A4.
A teraz dlaczego tak jest najlepiej. Wcześniej czy później Legnica
oraz Wałbrzych będą musiały mieć połączenia lotnicze. To nie są
centra ekonomiczne zdolne do utrzymania lotniczych połączeń
międzynarodowych. Muszą być zatem widziane jako zespół wraz z
Wrockiem. W dalszym horyzoncie jest Jelenia Góra, gdzie z Wałbrzycha
można dojechać dość szybko. Tylko Zgorzelec stanowi problem, ale tam
można chyba szybciej dojechać z Drezna.
Teraz z innej kalapyty. Obecna lokalizacja airportu Wrocek stanowi
zawalidrogę dla dalszego rozwoju przestrzennego Wrocka. Nie dość, że
dziesiątki samolotów wyje silnikami nad osiedlami mieszkaniowymi, to
do tego mamy airport o znakomicie rosnących potencjalnie cenach
gruntu pod inne funkcje niż lotnicze. Wrocek nie możerozwijać się na
wschód (bo tam grożą powodzie), nie może na południe (bo tam dobre
gleby i zbójecka gmina Kobierzyce), nie może na północ (z powodów
komunikacyjnych). Może TYLKO ROZWIJAĆ SIĘ NA ZACHÓD! Ale tam jest
ten p.lony airport! W który znowu się ładuje kasę, choć powinien on
ulec likwidacji!
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: [pr] Tramwaj plus metro i pociąg
Z cyklu bajeczki na dobranoc. http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,3237294.html Marek Szempliński 26-03-2006 , ostatnia aktualizacja 26-03-2006 17:28 Rewolucyjne zmiany w podróżowaniu po mieście proponują wrocławscy urzędnicy. Sposobem na nasze korki ma być szybki tramwaj, który mógłby ominąć centrum tunelami, a za miasto wyjechać po torach kolejowych. Mieszkasz na Psim Polu, a chcesz zrobić szybkie zakupy w którymś z bielańskich marketów? Proszę bardzo - łapiesz na stacji kolejowej tramwaj kursujący co kwadrans i już po kilkunastu minutach mkniesz ul. Kołłątaja przez centrum. Tu dosiada się koleżanka z Kozanowa - minutę temu wysiadła z podobnego tramwaju. Chwilę marudzi, bo od Dworca Świebodzkiego jechała w strasznym ścisku. Okazuje się, że tylko przez jeden przystanek. Na podziemnej stacji "Plac Wolności" różnojęzyczny tłum melomanów przybyłych ze stacji "Lotnisko" wysiadł i rzucił się na schody ruchome prowadzące do sali koncertowej. Na przystanku pod Dworcem Głównym też wsiada wielu pasażerów. Na szczęście luźniej się robi jeszcze zanim tramwaj wyjedzie z Bardzkiej na tory kolejowe prowadzące do Bielan Wrocławskich. To już ostatni etap podróży - za stacją Wrocław Klecina szybki pojazd skręca w prawo i po niespełna 40 minutach jazdy od startu można z niego wysiąść. To nie jest opis wirtualnego wątku na forum "Gazety". Takiego połączenia możemy się doczekać w ciągu kilku lat. Robocza nazwa pomysłu: "tramwaj plus". W urzędzie miejskim pracuje nad nim powstała niedawno sekcja ds. rozwoju transportu szynowego. Zbigniew Komar, jej szef: - Dążymy do stworzenia kolei aglomeracyjnej, ale trasy kolejowe omijają niektóre duże osiedla. Do nich trzeba doprowadzić szybki tramwaj. Wyróżniałby go lepszy, bardziej pojemny tabor. Jeździłby wyłącznie po wydzielonych torowiskach. Na wszystkich liniach światła dawałyby mu pierwszeństwo przejazdu. Dodatkowym bonusem dla pasażerów byłaby elektroniczna informacja. Trasy dla "tramwaju plus" są jeszcze opracowywane, ale już wiadomo, że mogą to być planowane nowe połączenie na Kozanów, na Nowy Dwór i lotnisko. Na razie specjaliści rozważają wiele wariantów połączeń. Zbigniew Komar: - Planowana od dawna trasa na Gaj może być podstawą nowej linii północ-południe. Z ulicy Bardzkiej, w rejonie Borowskiej, musiałaby przejść tunelem pod Stawową, w pobliżu Dworca Głównego. Tramwaj na powierzchnię wróciłby na ul. Kołłątaja. Dalej na Kowale. W innej wersji rozpatrywany jest przejazd przez ulicę Mickiewicza. Tunele (drugim tramwaj miałby jeździć pod fosą od Dworca Świebodzkiego do pl. Wolności, w kierunku Teatralnej) mają przyspieszyć przejazd przez centrum. Maciej Kruszyna z Politechniki Wrocławskiej, jeden z autorów pomysłu: - Żeby tramwaj plus dorównał kolei aglomeracyjnej, musi być szybki. A niektóre z proponowanych tras powinny być wydłużone poza granice miasta. Można do tego wykorzystać tory kolejowe. Obecne propozycje: wykorzystanie linii kolejowej od stacji Wrocław Sołtysowice i linii do Bielan Wrocławskich. - Ta ostatnia będzie atrakcyjna, jeśli gmina Kobierzyce pozwoli przeciągnąć połączenie kolejowe w pobliże centrów handlowych. Inaczej ludzie nie będą chcieli jeździć - zastrzega Zbigniew Komar. Przejścia na tory kolejowe i budowa tuneli to jednak kolejne etapy rozbudowy "tramwaju plus". Inwestycje są kosztowne. - Musimy mieć sensowne projekty rozbudowy naszej komunikacji. Tylko wtedy zdobędziemy na jej rozwój pieniądze z Unii Europejskiej - mówi Zbigniew Komar.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Zniknie Agencja Nieruchomości Rolnych
spółka-córka Towarzystwo Obrotu Nieruchomościami Czytając informację NIK możemy bez ryzyka popełnienia błędu powiedzieć, że
absolutnym mistrzem w tej niechlubnej profesji jest Agencja Rolna Własności
Skarbu Państwa gdzie obrotem ziemią w jej imieniu zajmuje się spółka-córka
Towarzystwo Obrotu Nieruchomościami ,,AGRO''. Zacytujmy, co o transakcjach
zbywania gruntów na obszarze gminy Kobierzyce i miasta Łodzi mają do
powiedzenia inspektorzy NIK:
W dniu 1 września 1998 roku Agencja Własności Rolnej Skarbu Państwa Oddział
Terenowy w Warszawie zawarła z Towarzystwem Obrotu Nieruchomościami ,,AGRO
Wrocław'' umowę zlecenia sprzedaży gruntów rolnych położonych we Wrocławiu i
przylegających doń gruntów o powierzchni 20,6 ha położonych w Bielanach
Wrocławskich - gmina Kobierzyce. Z postanowień umowy wynikało, że przed
sprzedażą gruntów do obowiązków TON ,,AGRO'' należało m.in.: (1) podjęcie
czynności zmierzających do zmiany przeznaczenia tych gruntów w miejscowym
planie zagospodarowania przestrzennego na cele nierolne (w tym opracowaniu
koncepcji zmiany planu), (2) przygotowanie geodezyjne i prawne transakcji.
TON ,,AGRO'', do którego zadań należy zagwarantowanie Państwu jak najlepszej
ceny za zbywaną ziemię nie realizuje umowy. 30 grudnia 1999 roku ,,AGRO''
pozbywa się gruntów w Bielanach Wrocławskich za 21 mln. zł - nie podejmując
nawet próby zmiany przeznaczenia ziemi z rolnego na komercyjne. Nabywcy, grupa
warszawskich biznesmenów, z prezesem firmy Erabud Zbigniewem Pawłowskim,
jeszcze tego samego dnia doprowadzili do tego, że: ,,Rada Gminy w Kobierzycach
podjęła uchwałę o przystąpieniu do opracowania miejscowego planu
zagospodarowania przestrzennego w celu zmiany przeznaczenia wspomnianego
kompleksu gruntów rolnych na " tereny aktywizacji gospodarczej'', co według
szacunków rzecoznawcy ,,spowodowało wzrost wartości gruntów w Bielanach
Wrocławskich do 48.689.821 zł, to jest o 27.797.000 zł więcej niż uzyskała za
sprzedaż AWRSP''.
Kiedy to nastąpiło, grunt z rąk prywatnych biznesmenów w dniu 25 lipca 2000 r.
zakupiła spółka Erabud (właściciele to Zbigniew Pawłowski i Sobiesław Zasada)
za 41,5 mln zł, a kolejnego dnia został sprzedany koncernowi Auchan za 53 mln.
zł. Zdaniem NIK na tej ,,korzystnej i w interesie'' Skarbu Państwa prowadzonej
transakcji, AWRSP straciła 32 mln. zł.
Dodatkowo trzeba było zapłacić za ,,profesjonalne'' przeprowadzenie w/w
transakcji spółce-córce TON ,,AGRO'' kwotę 5.5 mln. zł.
Ciekawe, że w dniu 18.12 2001 roku Minister Skarbu Państwa zakwestionował
zastrzeżenia NIK dotyczące w/w transakcji. Czyżby przykład powiązań poziomych?
Władze Łodzi z ramienia SLD nie krytykują oskarżonych o korupcje byłych
prezydentów Miasta Łodzi, a byli oni z ,,nadania'' UW. Powody takiego
stanowiska są wytłumaczalne. Przecież nie kto inny tylko SLD wprowadziło
dyscyplinę partyjna, gdy doszło do głosowania w sprawie ,,zmiany przeznaczenia
gruntów przy ul. Strykowskiej z rolnego na budowlany''. Wówczas włączył się do
gry łódzki baron SLD, poseł Andrzej Pęczak, który przekonywał o korzyściach,
jakie przyniesie niewielki obiekt handlowy z częścią rekreacyjno-sportową.
Wkrótce okazało się, że na tym terenie stanął hipermarket Auchan (sportowo-
rekreacyjna część inwestycji ogranicza się do pchania wózków), a pośrednikiem
przy sprzedaży gruntów była firma Erabud, której współwłaścicielem jest
Sobiesław Zasada. Powiązania Sobiesława Zasady z politykami SLD są powszechnie
znane. Wielu z nich ,,pracuje'' dla Zasady, jak choćby wspomniany już Andrzej
Pęczak. Gdy był w 1997 roku wiceministrem Skarbu Państwa, wkrótce po objęciu
funkcji zakomunikował, że chce ,,sprzedać firmie Zasady akcje Skarbu Państwa w
spółkach Star, Autosan i Fabryce Przekładni w Tczewie''. Protestującą przeciwko
sprzedaży załogę Stara wprowadził w osłupienie argumentem, ,,że chce jak
najlepiej dla firmy, bo przecież jego rodzina posiada akcje Sobiesław Zasada
Centrum''. Rzeczywiście trudno jaśniej wyrazić, gdzie ma się społeczeństwo i
interes Skarbu Państwa.
Nie bez kozery jest tu przypomnienie, że Sobiesław Zasada i jego Erabud
wspomógł kampanię prezydencką Aleksandra Kwaśniewskiego kwotą 70 tys. zł. Teraz
zrozumiałe, że oczekuje poparcia jego starań i to otrzymuje.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Obwodnica Autostradowa
Środa, 16 lipca 2003r.
WROCŁAW Znów zaiskrzyło pomiędzy Wrocławiem a Kątami Wrocławskimi i
Kobierzycami. Mniejsze gminy zarzucają stolicy regionu, że zachowuje się jak
dyktator i nie pozwala się rozwijać. Dziś i jutro prezydent Wrocławia Rafał
Dutkiewicz spotka się z sąsiadami. Omawiane będą sprawy lotniska i obwodnicy
wschodniej.
Losy tzw. obwodnicy wschodniej (zwanej też drogą Bielany-Łany-Długołęka, lub
via Romana - od nazwiska pomysłodawcy Grzegorza Romana) wisiały przez moment na
włosku. Doszło do konfliktu interesów dwóch gmin: Wrocławia i Kobierzyc.
Stanowisko Wrocławia: południe miasta już jest zablokowane. Z Wrocławia
wyjechać można tylko ul. Karkonoską. W ciągu godziny przejeżdża nią 35 tys.
samochodów. Ulica ta prowadzi do wyjazdów m.in. na Zgorzelec, Berlin, Katowice,
Wałbrzych, Jelenią Górę, Opole i Pragę. - Z 10 pasów drogowych na ul.
Karkonoskiej zjeżdża się na cztery - przekonuje Grzegorz Roman, dyr.
departamentu architektury. - Siłą rzeczy ulica się blokuje. Dojeżdża się też do
węzła bielańskiego, gdzie stoi kilka hipermarketów. Gmina Kobierzyce planuje
zaś rozwój tych terenów.
- Co będzie oznaczało zwiększenie ruchu na Karkonoskiej - dodaje dyr. Roman.
Dlatego też gmina Wrocław chciała, by Kobierzyce partycypowały w kosztach
budowy nowych dróg.
- To przecież normalne, że inwestor, który zwiększa obciążenie komunikacyjne,
musi pokryć część kosztów rozładowania ruchu - mówi Grzegorz Roman. Koniec
końców, Wrocław negatywnie zaopiniował plany rozwoju Kobierzyc.
Haracz od inwestora
Inaczej sprawę postrzegają włodarze Kobierzyc. - Jeśli Wrocław chce nam
zablokować rozwój węzła bielańskiego, to dla nas traci sens budowa obwodnicy
wschodniej - mówi sekretarz gminy, Jerzy Siek. - Bo musimy sobie odpowiedzieć
na pytanie: czy tą drogą mają jeździć kombajny, czy osoby chcące dojechać do
węzła bielańskiego.
- Najśmieszniejsze jest to, że Wrocław osiem lat temu zgodził się na nasz plan
rozwoju - wtóruje wójt gminy, Ryszard Pacholik. - Teraz trzeba było go tylko
aktualizować. I nie zgodził się. Samorządowcy są rozżaleni. Jak mówią, plany
rozwoju ich gminy były znane od dawna. Nic w nich nie zmieniono, a Wrocław
potraktował ich... - Jak dyktator - mówią.
- Przecież nie możemy żądać nowych haraczy od inwestorów, z którymi już
podpisaliśmy umowy - opowiada wójt. - Nikogo nie można tak traktować. Od
wczoraj wydaje się, że uda się dojść do porozumienia. Zarządcy Wrocławia
spotkali się z przedstawicielami okolicznych gmin i szukają kompromisu. -
Wydaje się, że uda się go znaleźć - mówią zgodnie dyr. Roman i wójt Ryszard
Pacholik.
Marcin Gąsiorowski - Gazeta Wrocławska
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Wrocławskie hiperprzemiany
Wrocławskie hiperprzemiany Wrocławskie hiperprzemiany
Czwartek, 13 listopada 2003r.
Duże sklepy zmieniają nie tylko oblicze handlu, ale także komunikację i
obyczaje
Pod koniec listopada zostanie otwarty nowy hipermarket Auchan na Bielanach.
Kolejne dwa powstają w okolicach ulicy Legnickiej. - To oznacza dla nas
śmierć głodową - alarmują drobni kupcy i sklepikarze. Część z nich nie
poddaje i buduje własne hale. Tymczasem ekonomiści uważają, że hipermarkety
nie konkurują z kupcami, tylko między sobą.
Dorota Patejko, dyrektor ds. komunikacji Auchan Polska zapewnia, że w nowym
sklepie prace znajdzie nawet 2 tysiące osób. Będą w pracować w hipermarkecie
i przyległej do niego galerii handlowej z 80 sklepami. W nowym centrum
handlowym znajdzie się też hipermarket budowlany Leroy Merlin i sklep sieci
Media Markt. Auchan będzie miał 14 tys. metrów kw. powierzchni. Leroy Merlin
niewiele mniej - 13 tys. Dla porównania - hala kupiecka przy ulicy Bajana ma
mieć 3,5 tysiąca metrów.
Siłą milionów euro
Konkurentów przebije jednak - największa na Dolnym Śląsku - Galeria Legnicka,
w której handel ma się odbywać na 55 tysiącach metrów kw. Budowa galerii
rozpoczęła się dwa tygodnie temu, a jej otwarcie zaplanowano na marzec 2005
roku. Znajdzie się w niej kolejny we Wrocławiu hipermarket - Tesco i ponad
140 sklepów. Pracować ma tam ponad 2 tysiące osób. - Sklepy będą adresowane
do klientów z tej samej półki co w Galerii Dominikańskiej - stwierdza Marek
Oldak z firmy Redis Polska, która wspólnie z NFI Octava wyłożyła 80 milionów
euro na budowę Galerii. Budynek ma nawiązywać architekturą do rzeźni z
początków XX wieku, która wcześniej stała w tym miejscu. Wyburzono ją w
pośpiechu mimo protestów historyków sztuki, którzy podkreślali, że rzeźnia to
perła architektury przemysłowej. Nikt nie zareagował. Miliony euro zrobiły na
urzędnikach większe wrażenie niż dawna architektura. - Ściany będą wyłożone
czerwoną cegłą, w środku będą brukowane ulice, latarnie, ściany kamienic, a
nawet rynek - zachwala Oldak. Podkreśla jednak, że najważniejsza jest
bliskość osiedli mieszkaniowych - Gądowa Małego, Szczepina i Popowic. I
położenie nowego sklepu przy wylotówce.
Dodatkowy pas ratunkowy
Hipermarket Carefour też stoi przy głównej trasie - alei Hallera. Jego
otwarcie w tym miejscu spowodowało korki na obwodnicy śródmiejskiej. Marek
Żabiński, pełnomocnik prezydenta Wrocławia ds. zarządzania ruchem uważa, że
na Legnickiej historia się nie powtórzy. - Pamiętajmy, że na Hallera są tylko
dwa pasy ruchu, a na Legnickiej trzy - stwierdza. Podkreśla jednak, że
zupełnie inna historia to ruch na alei Karkonoskiej prowadzącej na Bielany,
gdzie powstaje Auchan. - Przeprowadziliśmy badania, z których wynika, że mogą
się tam pojawić utrudnienia, zwłaszcza na skrzyżowaniu z Jeździecką - mówi
Żabiński. Dodaje, że jeśli gmina Kobierzyce będzie wydawała pozwolenia na
budowę kolejnych hipermarketów, to Karkonoska może się zablokować.
Kupcy kontratakują
W zachodniej części Wrocławia jest już kilka dużych sklepów. Hipermarkety
Tesco i Kaufland, Astra oraz Lidl na Nowym Dworze. W ciągu dwóch lat dołączy
do nich Galeria Legnicka oraz Geant. Budowa tego ostatniego ma się rozpocząć
na początku przyszłego roku na terenie targowiska przy ulicy Horbaczewskiego,
obok Astry. Kupcy mogą tam zostać tylko do stycznia. Część z nich ma
przenieść się do nowej hali przy Bajana. Mirosław Brzeziński, prezes
Stowarzyszenia Kupców "Ostatni Grosz" mówi jednak, że hala będzie gotowa
najwcześniej w kwietniu. Znajdzie się w niej około 170 stoisk i sklep sieci
Lider Price. Atutem ma być bliskość rozbudowującego się osiedla Kosmonautów i
Pilczyc. Jednak nie wszystkich z ponad 100 kupców będzie stać na stoisko w
nowej hali. - Nie będę miała pieniędzy by opłacić tam czynsz, nie wiem, co
zrobię jak nas stąd wyrzucą - żali się Marianna Kłuś ze stoiska z butami. -
Hipermarkety nas zarżnęły. Kolejna hala kupiecka powstaje w Leśnicy. Od
Wielkanocy będzie w niej handlować 120 kupców.
Wciąż bardziej obcy
Według Małgorzaty Gamian, psychologa społecznego z Uniwersytetu
Wrocławskiego, budowanie wielkich centrów handlowych na osiedlach zmniejsza
integrację lokalnej społeczności. Ludzie czują się w hipermarketach bardziej
anonimowo, nie nawiązują kontaktów ze sprzedawcą i z sąsiadami. - Zamykają
się w otoczeniu najbliższych - stwierdza psycholog. Małgorzata Szczepińska z
Balonowej mówi, że kupuje na placu za Astrą z przyzwyczajenia. - Budowie
Geanta jestem przeciwna, hipermarkety powinny być na obrzeżach miasta - uważa
mieszkanka Gądowa.
Dawid Kocik - Słowo Polskie
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Hyundai & Kobierzyce....................
Hyundai & Kobierzyce.................... Władze Kobierzyc nie wykluczają powrotu do rozmów z Hyundaiem
26.7.Wrocław (PAP) - Władze podwrocławskiej gminy Kobierzyce nie wykluczają,
że możliwy będzie powrót do negocjacji z koreańskim koncernem motoryzacyjnym
Hyundai na temat lokalizacji w Polsce europejskiej fabryki samochodów tego
producenta - powiedział w poniedziałek PAP wójt Kobierzyc Ryszard Pacholik.
Koreański producent samochodów Kia Motors, wchodzący w skład grupy Hyundaia,
wysłał listy z protestami do rządu na Słowacji. Koreańczycy grożą, że mogą
przenieść się gdzie indziej z inwestycją wartą 700 mln euro. Według
poniedziałkowego "Financial Timesa", producentowi aut nie podobają się
polityczne kontrowersje w słowackim rządzie na temat inwestycji Hyundaia i
powolne tempo w wykupywaniu terenu w Żylinie, na którym od września ma ruszyć
budowa fabryki. Cytowany przez "FT" Stanisław Vinc, menedżer projektu ze
strony słowackiego rządu, twierdzi, że Koreańczycy myśleli o tym, żeby
całkowicie wycofać się ze Słowacji. O zlokalizowanie inwestycji Hyundaia
starała się gmina Kobierzyce, jednak w ostatecznej rozgrywce przegrała ze
słowacką Żyliną. Pacholik uważa, że jeśli taka będzie wola, można ponownie
usiąść do rozmów z Koreańczykami. "W tym biznesie nigdy nie mówi się +nie+.
Jesteśmy nastawieni na dużych inwestorów, obserwujemy z ich strony duże
zainteresowanie. Ale nie mieliśmy żadnych nieoficjalnych sygnałów, że Hyundai
chce wrócić do rozmów. Gdyby się taka informacja pojawiła, to będziemy dalej
rozmawiać" - powiedział Pacholik. Według niego, rząd słowacki zaoferował
koreańskiej firmie więcej niż był w stanie dać. "I to teraz widać. Mydlenie
oczu zawsze się ujawni. My oferowaliśmy tylko tyle, na ile pozwala polskie
prawo" - dodał wójt. Rzecznik prasowy wojewody dolnośląskiego Paweł Czuma
uważa, że gdyby była taka potrzeba, w ciągu godziny może się zebrać zespół
negocjacyjny i rozpocząć rozmowy. Jednak ostrożnie ocenia dochodzące ze
Słowacji informacje. "Prawda jest taka, że trzeba poczekać. Od deklaracji o
chęci wycofania do rzeczywistego wycofania droga jest daleka. Gdyby Hyundai
wyszedł ze Słowacji, byłoby to przyznaniem się Koreańczyków do błędu, a tego
żaden duży koncern nie lubi. Przecież tam już zainwestowano duże pieniądze.
Na razie nie mieliśmy żadnego sygnału, że Hyndai chce opuścić Żylinę" -
powiedział Czuma. 2 marca Hyundai poinformował, że kosztem 700 mln euro
wybuduje fabrykę samochodów na przedmieściach Żyliny na Słowacji. Koreańczycy
planują produkcję w nowym zakładzie na poziomie 300 tys. samochodów rocznie i
zamierzają zatrudnić 3,5-4 tys. pracowników. (PAP)
PAP
2004-07-26 16:04:02
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Newsletter 23
ProLogis Tak bedzie wygladal:
paiz.gov.pl/_img/_pictures/2603.jpg
Prologis buduje największe centrum logistyczne na Dolnym Śląsku
Do końca października zostaną oddane do użytku dwa pierwsze budynki ProLogis
Park Wrocław w Bielanach Wrocławskich. Wartość tego projektu szacowana jest na
100 milionów dolarów.
ProLogis Park Wrocław będzie nowoczesnym centrum dystrybucyjnym, składającym
się z ośmiu budynków o całkowitej powierzchni magazynowo-biurowej 165 tysięcy
m2. Park leży 2 km na południe od granicy Wrocławia przy drodze krajowej numer
35 (Wrocław - Praga), w węźle autostradowym Bielany Wrocławskie w ciągu
autostrady A4 (Berlin - Wrocław - Kraków - Ukraina). Centrum powstaje w
odległości 9 km od międzynarodowego portu lotniczego Wrocław – Strachowice,
obsługującego bezpośrednie połączenia do Warszawy, Frankfurtu, Londynu,
Kopenhagi, i Monachium. Cały projekt zostanie zrealizowany w ciągu 5 lat.
Władze Kobierzyc spodziewają się, że firmy współpracujące z ProLogis stworzą w
Bielanach Wrocławskich ok. 1000 nowych miejsc pracy.
W chwili obecnej na placu budowy w Bielanach Wrocławskich trwają prace ziemne,
ma miejsce stabilizacja terenu, prace związane z przygotowaniem infrastruktury
oraz budowa pierwszej hali. Pierwszym najemcą ProLogis Park Wrocław (2 850 m2
powierzchni dystrybucyjnej) będzie czołowy polski operator logistyczny JAS-FBG
SA. Firma zdecydowała się jednocześnie na wynajem powierzchni dystrybucyjnej w
Sosnowcu i Poznaniu. Ponieważ pierwszy park ProLogis w stolicy Wielkopolski
został już w 100 procentach wynajęty, amerykański inwestor zdecydował się
wybudować tam kolejne centrum dystrybucyjne o łącznej powierzchni 45 500 m2.
Jego pierwsze dwa budynki (31 200 m2) zostaną oddane do użytku w październiku
2005 roku. Obrazu szybkiego rozwoju ProLogis w Polsce dopełniają dwa nowoczesne
budynki magazynowe w Sosnowcu (48 750 m2), które także zostaną ukończone w 2005
roku.
ProLogis jest amerykańską spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w
Nowym Jorku, właścicielem i deweloperem największej na świecie sieci wysokiej
klasy obiektów dystrybucji hurtowej i powierzchni produkcyjnej dla przemysłu
lekkiego. ProLogis jest właścicielem ponad 29 milionów m2 powierzchni,
wynajętej lub w trakcie rozbudowy, na 75 rynkach w Europie, Japonii, Chinach,
Meksyku, Kanadzie i Stanach Zjednoczonych. W Polsce amerykański inwestor
posiada ponad 380 tysięcy m2 powierzchni dystrybucyjnej w Warszawie, Błoniach,
Teresinie, Poznaniu, Piotrkowie Trybunalskim, Będzinie, a już niedługo także w
Sosnowcu i Bielanach Wrocławskich.
Inwestycja ProLogis została zlokalizowana w podwrocławskiej gminie Kobierzyce.
Za działkę o powierzchni 31,36 ha amerykański inwestor zapłacił w kwietniu 2004
roku 50 mln 560 tysięcy złotych. Gmina Kobierzyce posiada w swojej ofercie
ponad 500 hektarów świetnie przygotowanych gruntów pod inwestycje przemysłowe,
i jest jedną z najpopularniejszych lokalizacji w aglomeracji wrocławskiej. Od
1990 roku zainwestowano tutaj prawie 500 milionów USD, a nowi inwestorzy
stworzyli ponad 4 000 nowych miejsc pracy. Kilka dużych firm zagranicznych
zdecydowało się ulokować w Kobierzycach swoje zakłady produkcyjne. Do
największych inwestorów należą: Leoni Kabel GmbH & Co. KG (Niemcy), Cargill
Inc. (Stany Zjednoczone) oraz Cadbury Schweppes plc (Wielka Brytania).
Kobierzyce przodują we wszystkich rankingach na najbardziej proinwestycyjną
gminę Dolnego Śląska i Polski. Jest to także jedna z pięciu lokalizacji w
naszym kraju najczęściej odwiedzanych przez delegacje PAIiIZ. Władze Gminy
stosują jeden z najlepszych w Polsce, najszerszy i najbardziej profesjonalny
wachlarz działań z zakresu marketingu inwestycyjnego, a także najlepsze
procedury obsługi inwestora, od wyznaczenia dedykowanego zespołu zaangażowanych
pracowników merytorycznych Urzędu Gminy do obsługi każdego nowego projektu
inwestycyjnego aż po opiekę poinwestycyjną (aftercare). Spośród wielu zachęt
inwestycyjnych i udogodnień dla inwestorów należy zwrócić uwagę na sympatyczny
gest, jakim jest zwyczajowe prawo wyboru nazwy nowej ulicy przez inwestora w
wybranej przez niego lokalizacji. W przypadku inwestycji ProLogis amerykański
inwestor zdecydował się na ul. Magazynową, jego zdaniem najlepiej oddającą
charakter branży i samego projektu.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: LG zwyciestwo Polski!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Czechy i Słowacja pokonane INWESTYCJE ZAGRANICZNE Koreański koncern LG wyda w Kobierzycach prawie 850
milionów euro
Czechy i Słowacja pokonane
Fabrykę za 430 mln euro wybuduje w Kobierzycach koncern LG Philips LCD. Jego
poddostawcy planują w okolicach sześć swoich zakładów. Powstanie tam również
kolejny produkujący lodówki LG. Firmy te będą zatrudniać 12 tysięcy osób
"Mam wielką przyjemność poinformować pana, że wybraliśmy Kobierzyce koło
Wrocławia na miejsce, w którym powstanie nasza fabryka ekranów
ciekłokrystalicznych" - napisał 24 sierpnia do premiera Marka Belki wiceprezes
LG Philips LCD Bon Joon Koo. Kopię tego listu zdobyła "Rzeczpospolita".
Podpisanie umowy z LG Philips zaplanowano na piątek.
- Inwestycja jest jak otwarcie okna w przyszłość, produkcja
ciekłokrystalicznych ekranów telewizyjnych to nowoczesna technologia i jeden z
najszybciej rozwijających się biznesów na świecie - mówił wczoraj na
konferencji prasowej prezydent Wrocławia Rafał Dutkiewicz. Gmina Kobierzyce
graniczy z Wrocławiem.
Duże grono poddostawców
Razem z LG Philips LCD w Kobierzycach powstanie sześć fabryk poddostawców
koreańskiego producenta płaskich ekranów. Będą to spółki z grupy LG. Obecnie
nasze władze negocjują z nimi pakiet pomocy publicznej. Wiemy, że w ciągu
trzech lat zainwestują oni w Polsce ok. 320 mln euro. Dodatkowo w tej
miejscowości powstanie fabryka lodówek LG Electronics (dawny Lucky Goldstar), a
jej koszt to 96 mln euro. W rejonie Kobierzyc powstanie klaster przemysłowy,
czyli region, w którym będą działać nowoczesne firmy produkujące wysokiej
jakości sprzęt elektroniczny i elektromechaniczny.
Nic za darmo
Dużych inwestycji nie da się przyciągnąć bez pomocy państwa. LG Philips LCD
dostanie od nas 99 mln zł w gotówce. Poza tym nasz kraj przyznał Koreańczykom
zwolnienia podatkowe i inne zachęty. Łącznie wartość pomocy publicznej
przekroczy 336 mln zł. - Koreańczycy rozpoczęli negocjacje od pułapu 400 mln zł
zachęt w gotówce, ale udało nam się porozumieć - mówi nam urzędnik, który
uczestniczył w spotkaniach z LG Philips LCD.
Bez zachęt nie da się skłonić do inwestowania w Polsce także producenta lodówek
LG Electronics. Zaoferowaliśmy pakiet o wartości ok. 143 mln zł, z czego ok. 49
mln zł gotówką. W fabryce płaskich ekranów będzie pracować 3,2 tys. osób, w
zakładzie wytwarzającym lodówki 3,2 tys. stałych pracowników i ok. 1000
zatrudnionych czasowo.
"Mimo sporych nakładów udzielenie pomocy ma sens ekonomiczny. W ciągu 12 lat
wpływy do budżetu i jednostek samorządowych od LG Philips LCD wyniosą 1 mld 256
mln zł. Poza tym olbrzymie znaczenie ma liczba miejsc pracy, które utworzą
Koreańczycy" - czytamy w dokumentach, które otrzymali ministrowie na wczorajsze
posiedzenie rządu.
Hankookowi dziękujemy
W poniedziałek upłynął termin, w którym Polska była skłonna przyznać pomoc
publiczną innemu inwestorowi z Korei Południowej. Chodzi o koncern Hankook,
który chciał zbudować w Europie Środkowej fabrykę opon za 500 mln euro.
Firma początkowo wybrała Słowację, bo nasi południowi sąsiedzi skusili ją
wysoką pomocą publiczną. Nieoczekiwanie jednak słowacki rząd uznał, że
inwestycja nie jest warta tak wysokiej pomocy.
Polska złożyła Hankookowi kolejną ofertę, z nieco wyższą kwotą wsparcia w
gotówce. Do ostatniego poniedziałku wynosiła ona 2 miliony euro. Zaoferowaliśmy
firmie działki w GorzowieWielkopolskim, Goleniowie i Radomsku.
- Chcemy 50 mln euro grantu finansowego - odpowiedzieli Koreańczycy. Nasze
władze odpowiedziały, że nie są skłonne podnieść wartości naszej oferty.
Dlatego od poniedziałku możemy zaoferować Hankookowi jedynie działki, które
koncern może otrzymać za 1 euro.
Ten rok jest przełomowy dla inwestycji zagranicznych w Polsce. Coraz więcej
wskazuje na to, że uda nam się przyciągnąć projekty o wartości bliskiej 10
miliardów USD.
MARIUSZ PRZYBYLSKI, wsp. r.bu.
"RZECZPOSPOLITA"
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Był sobie most
> Gdyby jadąc drogą krajową nr 5 w kierunku Świdnicy za Cargilem, a przed lasem
> skręcić w lewo, po kilkusetmetrach polną, błotnistą drogą dojedziemy do
> wiaduktu nad autostradą. Bez żadnych problemów mogłyby się na nim minąć dwa
> samochody osobowe.
Zdaje się, że kiedyś na rowerze przejeżdżałem przez ten wiadukt i nie odniosłem
wrażenia żeby tam się mogło mijać coś większego od dwóch rowerów. Albo nie o
tym samym wiadukcie mówimy. Zresztą takich kładek nad autostradą jest więcej
np. na wysokości Sadkowa (tego na drodze 347 w stronę Kątów Wr). Służyły do
lokalnej komunikacji, żeby chłop z jednej wsi do drugiej odległej o 2 km nie
musiał jechać dookoła 20 km.
> Śląska - węzeł bielański. Ulicą Karnonowską, która jest praktycznie jedynym
> wjazdem do Wrocławia od południa, już teraz codziennie wjeżdża ok. 25 tys
> samochodów. Gdy ruszą kolejne hipermarkety na węźle będzie jeszcze ciaśniej.
>
Żeby tylko to ;-) Wg koncepcji naszych kochanych i mądrych urzędników
Karkonoska będzie jednym z 2 dojazdów do szumnie zapowiadanego jako ósmy, a
może i od razu dziewiąty cud świata Obszaru Aktywacji Gospodarczej, który
zapewni nam świetlaną przyszłość mlekiem i miodem płynącą ;-) Pewnie taką samą
jak przynoszące ciągłe straty Dolnośląskie Centrum Hurtu Rolno - Spożywczego na
Karmelkowej, o którego lokalizację miasto biło się zażarcie z gminą Kobierzyce.
Wygraliśmy i mamy dzięki temu przyjemność dopłacania do tej balansującej na
krawędzi bankructwa nadętej pseudoinwestycji. A Kobierzyce postawiły sobie
centrum Bielany i odpis z podatku dochodowego firm zlokalizowanych na jego
terenie wpływa do kasy gminy. To tam na marginesie.
> - Zgadzam się, że taka droga byłaby potrzebna, ale powiatu nie stać na
> samodzielne sfinansowanie jej budowy - mówi Andrzej Wąsik, starosta powiatu
> wrocławskiego ziemskiego.
I tak właśnie wygląda reforma administracyjna made by Krzaklewski i kolesie.
Dali pod opiekę drogi, nie dali środków na nie. Kto inny odpowiada za drogę,
komu innemu zależy na niej. Ot chociażby tak samo jak z drogą łączącą Małuszów
z Pietrzykowicami, z której korzysta mnóstwo osób jadących do Wrocławia od
strony Świdnicy. Odcinek od Małuszowa do autostrady wygląda jak po
bombardowaniu. Droga podlega pod władze gminne w Kobierzycach, ale oni ją
olewają i mają ku temu uzasadnione powody - przy tej drodze jest tylko jedna
mała wioska (Biskupice) należąca do gminy Kobierzyce, a 99% samochodów jadących
tą drogą to tranzyt w kierunku Wrocławia. Dlaczego wójt Kobierzyc ma dokładać
do drogi z której korzystają głównie mieszkańcy innych gmin? I kółko się
zamyka. W takiej sytuacji logika nakazywałaby drogę przemianować z gminnej na
powiatową i przekazać pod opiekę i finansowanie powiatu. Oczywiście przy
kolejnym założeniu, że powiat ma pieniądze na utrzymanie dróg powiatowych.
> - Remontujemy ulicę Czekoladową i ona będzie alternatywnym dojazdem na
> Bielany - mówi Sławomir Najnigier, wiceprezydent Wrocławia odpowiedzialny za
> inwestycje.
Pierwsze słyszę. Chyba że remontem Czekoladowej pan Najnigier nazywa przebudowę
wiaduktu autostradowego leżącego poza granicami administracyjnymi Wrocławia i
bynajmniej nie wykonywanego ani nie finansowanego przez gminę Wrocław.
> Zdaniem władz miasta powinno to w znaczny sposób odciążyć węzeł bielański, bo
> jadąc w kierunku Strzelina można dotrzeć do autostrady A4 w rejonie Krajkowa.
A co, teraz nie można? Jak komuś jest po drodze to już dawno z tego korzysta.
> Wyremontowanie Bardzkiej i Buforowej miałoby spowodować, że wszyscy
> wyjeżdżający na wschód - w kierunku Katowic i Krakowa - wyjeżdżaliby z miasta
> właśnie tą trasą. Kłopot w tym, że od granic Wrocławia do autostrady jest
> kilka kilometrów drogi, która jest w opłakanym stanie technicznym. A więc
> skutecznie zniechęca do podróżowania tą trasą.
>
G... prawda. Droga na Strzelin jest w zupełnie dobrym stanie. Jak na polskie
warunki ośmieliłbym się nawet rzec w idealnym. W złym stanie i przeciążona jest
ul.Bardzka, a nie nie droga "od granic Wrocławia do autostrady". Nie jest to
zresztą stan taki, żeby ludzie jeździli do aż do Karkonoskiej żeby ominąć
Bardzką, więc jej remont nie będzie miał absolutnie żadnego wpływu na natężenie
ruchu w węźle bielańskim.
Reasumując: mamy głupie prawo, głupią organizację administracji, głupich
urzędników z wiceprezydentem Najnigierem włącznie (co potwierdza zresztą
tegoroczna realizacja programu 14.5). Słowem - mamy przesrane. Jedyne czym się
można pocieszać, to że ekipa Leppera byłaby jeszcze gorsza.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: TRAMWAJE W RADOMIU
Tramwaj dwusystemowy tiny.pl/mv8v
Tramwaj plus metro i pociąg we Wrocławiu
Rewolucyjne zmiany w podróżowaniu po mieście proponują wrocławscy urzędnicy.
Sposobem na wrocławskie korki ma być szybki tramwaj, który mógłby ominąć centrum
tunelami, a za miasto wyjechać po torach kolejowych.
Tak obrazowo przedstawia nowy projekt komunikacyjny dziennikarz wrocławskiego
oddziału „Gazety Wyborczej”:
„Mieszkasz na Psim Polu, a chcesz zrobić szybkie zakupy w którymś z bielańskich
marketów? Proszę bardzo – łapiesz na stacji kolejowej tramwaj kursujący co
kwadrans i już po kilkunastu minutach mkniesz ul. Kołłątaja przez centrum. Tu
dosiada się koleżanka z Kozanowa – minutę temu wysiadła z podobnego tramwaju.
Chwilę marudzi, bo od Dworca Świebodzkiego jechała w strasznym ścisku. Okazuje
się, że tylko przez jeden przystanek. Na podziemnej stacji "Plac Wolności"
różnojęzyczny tłum melomanów przybyłych ze stacji "Lotnisko" wysiadł i rzucił
się na schody ruchome prowadzące do sali koncertowej.
Na przystanku pod Dworcem Głównym też wsiada wielu pasażerów. Na szczęście
luźniej się robi jeszcze zanim tramwaj wyjedzie z Bardzkiej na tory kolejowe
prowadzące do Bielan Wrocławskich. To już ostatni etap podróży – za stacją
Wrocław Klecina szybki pojazd skręca w prawo i po niespełna 40 minutach jazdy od
startu można z niego wysiąść.”
Takiego połączenia Wrocław może doczekać się w ciągu kilku lat. Robocza nazwa
pomysłu: "tramwaj plus". W urzędzie miejskim pracuje nad nim powstała niedawno
sekcja ds. rozwoju transportu szynowego.
Zbigniew Komar, jej szef: – Dążymy do stworzenia kolei aglomeracyjnej, ale trasy
kolejowe omijają niektóre duże osiedla. Do nich trzeba doprowadzić szybki tramwaj.
Wyróżniałby go lepszy, bardziej pojemny tabor. Jeździłby wyłącznie po
wydzielonych torowiskach. Na wszystkich liniach światła dawałyby mu
pierwszeństwo przejazdu. Dodatkowym bonusem dla pasażerów byłaby elektroniczna
informacja.
Trasy dla "tramwaju plus" są jeszcze opracowywane, ale już wiadomo, że mogą to
być planowane nowe połączenie na Kozanów, na Nowy Dwór i lotnisko. Na razie
specjaliści rozważają wiele wariantów połączeń. Zbigniew Komar: – Planowana od
dawna trasa na Gaj może być podstawą nowej linii północ-południe. Z ulicy
Bardzkiej, w rejonie Borowskiej, musiałaby przejść tunelem pod Stawową, w
pobliżu Dworca Głównego. Tramwaj na powierzchnię wróciłby na ul. Kołłątaja.
Dalej na Kowale. W innej wersji rozpatrywany jest przejazd przez ulicę Mickiewicza.
Tunele (drugim tramwaj miałby jeździć pod fosą od Dworca Świebodzkiego do pl.
Wolności, w kierunku Teatralnej) mają przyspieszyć przejazd przez centrum.
Maciej Kruszyna z Politechniki Wrocławskiej, jeden z autorów pomysłu: – Żeby
tramwaj plus dorównał kolei aglomeracyjnej, musi być szybki. A niektóre z
proponowanych tras powinny być wydłużone poza granice miasta. Można do tego
wykorzystać tory kolejowe.
Obecne propozycje: wykorzystanie linii kolejowej od stacji Wrocław Sołtysowice i
linii do Bielan Wrocławskich. – Ta ostatnia będzie atrakcyjna, jeśli gmina
Kobierzyce pozwoli przeciągnąć połączenie kolejowe w pobliże centrów handlowych.
Inaczej ludzie nie będą chcieli jeździć – zastrzega Zbigniew Komar.
Przejścia na tory kolejowe i budowa tuneli to jednak kolejne etapy rozbudowy
"tramwaju plus". Inwestycje są kosztowne. – Musimy mieć sensowne projekty
rozbudowy naszej komunikacji. Tylko wtedy zdobędziemy na jej rozwój pieniądze z
Unii Europejskiej – mówi Zbigniew Komar.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Fabryka LG pod Wrocławiem?
Drugie starcie ze Słowakami
Czwartek, 23 czerwca 2005r.
Koreański koncern elektroniczny LG Philips zastanawia się
nad zainwestowaniem w Kobierzycach pół miliarda euro
Podwrocławskie Kobierzyce wciąż walczą o wielką inwestycję. Działką, której
kiedyś przyglądał się Hyundai, znów interesują się Koreańczycy, tym razem z
koncernu LG Philips. Jeśli dojdzie do tej inwestycji, pracę znaleźć może nawet
3 tys. osób
Czy tym razem uda się zainteresować koreańskich inwestorów podwrocławskimi
terenami? Jak ujawnił wczoraj premier Marek Belka 275-hektarową działką
zainteresowani są przedstawiciele koncernu LG Philips, specjalizującego się w
branży elektronicznej. W Kobierzycach chcieliby wybudować jedną ze swoich
fabryk. – Za kilka dni spotykam się z prezesem LG Philips i po tej wizycie będę
mógł powiedzieć o bardziej szczegółowych sprawach dotyczących tej inwestycji –
oznajmił wczoraj szef rządu.
Mało konkretne obietnice
O koreańskich inwestycjach w naszym regionie mówi się od kilku lat. Najpierw
nad wybudowaniem fabryki w Kobierzycach zastanawiał się Hyundai, ale
ostatecznie jego przedstawiciele zdecydowali się na zainwestowanie swoich
pieniędzy na Słowacji. Ale równocześnie do rozmów z Hyundaiem, w 2003 roku
negocjowano również właśnie z LG Philips. W tej sprawie w Korei gościł ówczesny
wiceminister gospodarki, pracy i polityki społecznej Andrzej Szejna.
– Mam nadzieję, że tym razem się uda, ale oczywiście liczymy na wsparcie
rządowe – powiedział nam wójt gminy Kobierzyce Ryszard Pacholik. Wsparcie owo
polegać ma właśnie na osobistym wstawiennictwie premiera podczas spotkania z
Koreańczykami. W przyszłym tygodniu Marek Belka ma rekomendować im kobierzyckie
tereny. Jednak – jak udało nam się ustalić – poza słownymi i nieco ogólnymi
zapewnieniami o rządowej pomocy – premier nie potrafił szczegółowo odpowiedzieć
na wiele interesujących samorządowców pytań.
– Mam nadzieję, że władze państwowe dołożą wszelkich starań, by tym razem
Koreańczycy zainwestowali w Polsce, a nie u naszych sąsiadów na Słowacji –
powiedział nam prezydent Wrocławia Rafał Dutkiewicz. – Ta inwestycja ma wynosić
500 mln euro i z punktu widzenia naszego regionu jest dużo lepsza niż
wcześniejsze propozycje.
Rozstrzygnięcie już za miesiąc?
Z naszych informacji wynika, że przedstawiciele LG Philips oglądali już
podwrocławską działkę. Jednak i tym razem mamy poważnego konkurenta do
inwestycji. I – choć nikt tego oficjalnie nie przyznaje – i tym razem chodzi o
sąsiednią Słowację. Ostateczną decyzję, gdzie rozpocząć budowę swojej nowej
fabryki, podjąć mają – według Pacholika – w ciągu najbliższego miesiąca.
Aktywni gospodarczo
Ewentualna inwestycja Koreańczyków byłaby dużą szansą na rozwój nie tylko
Kobierzyc, ale też dla pobliskich miejscowości m.in Domasławia, Wierzbic czy
Cieszyc.
Główne zalety oferowanej LG Philips 275-hektarowej działki to:
- atrakcyjne położenie w bliskiej odległości od Wrocławia i węzła bielańskiego.
- dobre usytuowanie całego regionu – bliskość granic z Czechami i Niemcami.
- polska tania siła robocza
- dostępność infrastruktury (działka znajduje się w pobliżu autostrady).
Już są bogaci
Gmina Kobierzyce to jedna z najbogatszych polskich gmin. W ciągu ostatnich lat
w rejonie Kobierzyc powstały inwestycje, których wartość szacuje się na 500 mln
dolarów, dzięki którym pracę znalazło 4 tys osób.
Jacek Harłukowicz - Słowo Polskie Gazeta Wrocławska
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: ____________objasnienie o co mi biega (dla...)____
______Cynizm i chamstwo rekompensacyjne emigranta Oglądałem wczoraj poznana na papierosie w pierwszych wyborach 1989 uszczęślioną
śweiżutkim wciągnięciem na członka - towarzyszkę PZPR Sierakowską
na pytanie jak mogła w takim czasie zapisać się do PZPR czerwiec 1989 paplała
o "pragmatyzmie" i "skuteczności"...
Mówiła dokładnie tak jak TY!!! Ze Solidarność nie ma nic do powiedzenia,
że geopolityka, sojusze, konieczności, stosy, inkwizycje,...
_________________________Myliła_____________________________
_______________________TAK JAK TY___________________________
_________Odpowiedzialnośc polityczną z______________________
_________Odpowiedzialnością karną___________________________
mówiąc o lustracji i dekomunizacji!
Oleksego poczciwca przypadki - bajkowym ilustratorem Twych racji
z jednej strony bajki o skuteczności a z drugiej bajek o przestrzeganiu prawa.
Tak bardzo tu się szarogęsisz że zagęgałeś sam siebie!
Co napiszesz to sam sobie przeczysz! jak Sierakowska - musiałbyś jej posłuchać
może byś się wreszcie zawstydził i docenił opinię krajowców.
Pisałes że jestem czy będę prorokiem!
Otóż z przyjemnościa i satysfakcją Ci donoszę, ze już byłem!
1#
Lustracja miała zdechnąc wraz z nienawidzacymi zwierzęco staruszkami
ja prproczo twierdziłem od 1989, że zamiatana nawet po 16 latach bedzie
smierdzieć spod dywanu coraz bardziej - i co ?
Dziś nawet Cimoszewicz chce odtajnienia agenta! A casus W. Mroziewicza - MROZI!
2#
Twierdziłem w 1982 r., ze stan wojenny bronił tylko rodzimów komuchów
przed rozliczniem, pogłębiajac kosmicznie zapaść gospodarczo i finansowo
a nie przed agresja wojsk "sojuszniczych".
I co dziś obrońcy jaruzelskiego w otwartych i spenetrowanych od dawna archiwach
nie mogą się doszukac jednego świstka na potwierdzenie tej jego obronnej tezy!
3#
To Rokita natychmiast zgłosił wniosek o odwołanie rządu próbującego
przeproadzic PIERWSZĄ lustrację, wbrew WSZYSTKIM innym politykom z "prawa i
lewa" wejśc do NATO i EWG, wbrew Mazowieckiemu, Tuskowi, Geremkowi, Rokicie
i.... WBREW WAŁĘSIE - wyprowadził wojska radzieckie!
A TUSK z Kongresu Liberalno-Demokratycznego z Januszem
Lewandowskim "prywatyzatorem w cenie murów" odpowiedzialny za najgorszy rząd
Bieleckiego, nagrodzonego przez zachodnie banki ciepłą posadką - tajnie
spiskował z SLD w czasie "nocnej zmiany Olszewskiego"
nie bierze ODPOWIEDZIALNOSC za swe czyny za III RP taką jaką tworzył
i na czelność krytykować ten stan rzeczy który jest jego dziełem.
4# Gdzie jest teraz H_Z95 z krytyką dzis tak superdochodowych, kopalń hut i
stoczni, które gdyby nie złodziejsko eksploatowane i zmarnotrawione przez
synalków prezesów tysięcy spółek i spółeczek weglowych pozwoliłyby łagodnie
przejść transformację bez odcinania psu ogona wg KLD i Lewandowskiego i
Balcerowicza? Gineły setku miliardów i setki pociągów a Ty pieprzysz o
oddaniu spraw pod sady w Polsce? Gdy Kaczyński rzopoczał sledztwa poleciał
po 10 - miesiącach.
Dopiero w zmienionych warunkach w obliczu WIELKIEGO STRACHU PRRZED
ODPOWIDZIALNOŚCIA PO KATASTROFIE KOMUSZO_RÓŻÓWEJ, który tak ładnie tu od roku
uzewnętrzniałeś w inwektywach rzucanych na mnie Wrocław mógł zdobyć wreszcie
dotad tracone stale inwestycje.
Ale strach to tylko okres wyborów i walki o rankingi.
Wrocławiowi i Haszowi a taże Polsce potrzeba Polski nie z nowymi numerkami
a Polski z rozliczomym politycznie bilansem "zasług i osiągnięć" komuszych
- Tusk tego nie gwarantuje wbrew powszechnej
tracącej pamięc opinii - młodzi słuchają IV władzy i bilboardów.
Nie potrzeba Wrocłąwiowi jeszcze jedengo super hiper maxi mega marketu-szopu
na wrocłąwskich Bielanach z których korzyśc odnosi jedna gmina Kobierzyce
i wielkie zachodnie sieci traktujace Polskę jako rynek zbytu a nie rynek pracy
wykwalifikowanej!!!
Obym nadal był PROROKIEM ale nie złym a tym razem DOBRYM!
"Wykąpanie oszustów" w niewinności Rycha7 nie przyneisie korzyści Polsce
ale Niemcom!!!! Tak jak wystawienie PGNiG na sprzedaż przez komuchów na parędni
przed odejsciem uszczesliwi rosyjski Gazprom monopolem szantazowania
energetycznego Polski. Zdrajcy to zdrajcy czy w PRL-u czy w IIRP!!!
____________dla porównania___tez Sierakowskiej z 1989 i Rycha z 2005_>>>
Rycho7:
"Faktycznie nie prezentujesz bo nie masz nic konstruktywnego do powiedzenia.
"A oszustwo to kiedy bylo? W 1980 (gruszki na wierzbie)? Czy od 1989 (wybor
"jedynie slusznej" "liberalnej" drogi)?
"Twoim problemem jest znajdowanie paradoksow i rozziewow tam gdzie ich nie ma.
"Procesy przebiegaja tak jak maja przebiegac a nie tak jak to sobie wymarzyles.
"Oszustwo i owszem jest ale w Twojej glowie. Bo to nie tak mialo byc. Mialo byc
"tak jak sobie wymyslono w zbiorowej halucynacji.
Snisz na jawie. Lunatykujesz, wiec moze jak Cie obudzic to Ci to zaszkodzi.
Hibernacja w 1980 jest zapewne bardzo przyjemna. Dlatego jestes tak zdegustowany
tym co jest skutkiem. Mialo byc solidarnie, sprawiedliwie, slusznie. A
beneficjentami jak zwykle zostaly elity. Niestety nie pomoge Ci w walce z
wiatrakami. One tak nieslusznie miela. Powinny wedlug ciebie napedzac wiatr. A
jest zupelnie odwrotnie. Wygrali Ci ktorzy wykorzystali swoje piec minut. Po 45
zamiast pastuszkami gesi zostali profesorami. I ci ktorzy po 89 stali sie
kapitalistami. Jedynym faktycznym kryterium jest skutecznosc. Wyzszymi racjami
napedzasz sie jedynie Ty oraz Twoje haszystowskie towarzycho. Wyzej ch..a nie
podskoczysz.
Przejrzyj resztę wiadomości
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plorientmania.htw.pl
Strona 2 z 2 • Wyszukano 130 wyników • 1, 2
|
|
Cytat |
Diabeł: wielki, czarny znak zapytania. Napierski Stefan Debiutuje się do samej śmierci, a i śmierć jest też debiutem. Aleksander Kumor Dla konserwatysty refleksja nad podstawami własnego światopoglądu jest rodzajem profanacji tak samo jak konieczność udowadniania egzystencji Boga jest estetycznym zgorszeniem dla każdego prawdziwie wierzącego; jest wyprowadzaniem irracjonalnej wartości na poziom racjonalny, desakralizacją boskości, której odebrany zostaje urok tajemniczości, bez której nie można pewnie stawić czoła lewicowym czcicielom diabła na ich polach bitewnych rozumu. Georg Quabbe Dlaczego tak często ludzie, dla których bardzo dużo zrobiłeś, ciężko się na ciebie obrażają? Może dlatego, że przypominasz im o ich słabościach. Kirk Douglas, Syn śmieciarza, Autobiografia Aby uwierzyć w drugiego człowieka, należy najpierw uwierzyć w siebie. Żyć w harmonii ze światem widzialnym i niewidzialnym. Odnaleźć prawdziwe oblicze Boga. . . Ale czy miłość jest w stanie uchronić przed samotnością? Nie zapominajmy, że "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju". Paulo Coelho
|
|