Oglądasz wypowiedzi znalezione dla hasła: Gmina Bytom
Temat: Kolejarze protestowali na torach na Dworcu Centralnym
Aron1 napisał(a):
Qrczę, po rozmowie z Tobą chyba każdy zaczyna głosować na Korwina.
:-)
możnaby na próbę sprywatyzować jakiś deficytowy odcinek linii kolejowej
(powiedzmy Lublin - Stalowa Wola Rozwadów, nie wszystkie deficytowe naraz, bo
mielibyśmy koleje prywatne w 100%)
No i dlaczego PKP nie chce ani kawałka sprywatyzować? Pieniądze idą, a właściwie
ich strumien leje się w studnię bez dna pod tytułem ZUS - dlaczego Rząd, jak juz
jest taki hojny, nie da jakiejś firmie np, kredytu na kilka szynobusów, a PKP
nie odda im np. w bezpłatną 5-letnią dzierżawę torowiska jakiejś "deficytowej"
linii
i po kilku latach okazałoby się co jest lepsze.
Właśnie dlatego się tego nie robi. Bo po kilku latach by się okazało to, co się
juz okazało w transporcie kołowym. Że prywatny wozi TANIEJ niz państwowy. Mój
były sąsiad z Bytomia ma firmę przewozową. Zaczynał od zużytych w 80% 10 sztuk
Ikarusów ściągniętych z MPK Szczecin, dzisiaj ma 32 DAFy, kilka nowych IKARUSów
i parę Jelczów. 70% taboru - nowego, prosto z fabryki. Obsługuje TANIEJ te same
linie, któe wcześniej obsługiwał PKM. I ma ZYSK (w odróżnieniu od państwowego
PKM, do którego gmina Bytom musi co rok dokładać)
Piotr
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Kolejarze protestowali na torach na Dworcu Centralnym
Piotr J. Ochwal <pe@ampr.gliwice.plwrote:
Właśnie dlatego się tego nie robi. Bo po kilku latach by się okazało to, co się
juz okazało w transporcie kołowym. Że prywatny wozi TANIEJ niz państwowy. Mój
były sąsiad z Bytomia ma firmę przewozową. Zaczynał od zużytych w 80% 10 sztuk
Ikarusów ściągniętych z MPK Szczecin, dzisiaj ma 32 DAFy, kilka nowych IKARUSów
i parę Jelczów. 70% taboru - nowego, prosto z fabryki. Obsługuje TANIEJ te same
linie, któe wcześniej obsługiwał PKM. I ma ZYSK (w odróżnieniu od państwowego
PKM, do którego gmina Bytom musi co rok dokładać)
Fajnie, gdzie jezdza te DAFy? Te linie naleza do KZK czy
tzw. prywaciarz?
Tomasz
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: [pr] Autobusy są nasze!
| Po wypowiedzeniu umowy linie będzie obsługiwać inny przewoźnik.
|
| Znaczy w dalszym ciągu zamierzacie tam jeździć? Znaczy konfliktu z
miastem
| Bytomiem nie ma? Bo coś mi się zdawało, że chcą wystąpić z KZK.
Gmina Bytom będzie członkiem KZK GOP co najmniej do końca roku.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: [pr] Autobusy są nasze!
Hubert Kasprzyk stwierdził(a) co następuje::
| Gmina Bytom będzie członkiem KZK GOP co najmniej do końca roku.
No a potem?
Potem się śmierdzi ;-)
Z dniem 1 stycznia 2007 KZK wprowadzi w życie nowe rozkłady i tyle.
Generalnie Bytom będzie zdany na własny budżet. KZK zapewne utrzyma
linie dowozowe do Bytomia, ale w ograniczonym zakresie.
Pamiętaj, że zapewne wycięciu ulegną wszystkie linie wewnątrzbytomskie
na koszt KZK GOP, zatem oszczędności również będą.
pozdr
eMeM
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: [pr] Autobusy są nasze!
Po wypowiedzeniu umowy linie będzie obsługiwać inny przewoźnik.
W Bytomoiu? Kiedy to będzie, jeśli wogóle. Nie wybiegałbym aż tak daleko w
przyszłość.
Ale z płatności Bytomia nie jest finansowany tylko PKM Bytom, podobnie jak
umowy z PKM Bytom nie są finansowane tylko z dotacji gminy Bytom.
Masz rację, ale to są drobiazgi.
Jak to? O kradzież, poszkowany jest KZK GOP.
Poszkodowany? W jaki sposób? Gmina Bytom jako członek związku też jest
poszkodowana? I jak wyliczysz straty?
Takich co jeżdżą na zlecenie zarządu transportu i jednocześnie kasują do
czapki?
Kasowanie do, jak to nazwałeś czapki, już było od czasu rozpoczęcia
eksperymentu z konduktorami.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: [pr] Autobusy są nasze!
MC stwierdził(a) co następuje::
| Po wypowiedzeniu umowy linie będzie obsługiwać inny przewoźnik.
W Bytomoiu? Kiedy to będzie, jeśli wogóle. Nie wybiegałbym aż tak daleko
w przyszłość.
Może być teoretycznie w każdym momencie. Pewnego dnia po prostu
przyjedzie autobus zielony a nie czerwony.
Poszkodowany? W jaki sposób? Gmina Bytom jako członek związku też jest
poszkodowana? I jak wyliczysz straty?
Stratą będzie to, co PKM wprowadzi na kasy, a nie przekaże KZK,
pomniejszone o właściwe prowizje i podatki.
A gmina Bytom póki co nie ma nic do gadania, bo Związek jest samodzielną
osobą prawną.
Kasowanie do, jak to nazwałeś czapki, już było od czasu rozpoczęcia
eksperymentu z konduktorami.
Nie - bo wtedy to były bilety KZK GOP, rozprowadzane za jego zgodą.
eMeM
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: [Pr] Ruda Sl.: Kupic bilet u kanara
<jaksiemasz
- Teraz w każdym autobusie będzie konduktor z kasą fiskalną, który każdemu
kupującemu bilet będzie drukował paragon.
To jest wspaniały sposób na spadek bezrobocia. Możnaby też w każdym busie
( po Waszemu nysce) zatrudnić konduktora. A gmina Bytom niech płaci :-)
pozdrawiam aron
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: [Pr] Ruda Sl.: Kupic bilet u kanara
<jaksiemasz
| - Teraz w każdym autobusie będzie konduktor z kasą fiskalną, który
każdemu
| kupującemu bilet będzie drukował paragon.
To jest wspaniały sposób na spadek bezrobocia. Możnaby też w każdym busie
( po Waszemu nysce) zatrudnić konduktora. A gmina Bytom niech płaci :-)
Konduktora, asystenta, sekretarza... nie boj nie boj, do Brukseli jeszcze
nam daleko :-P
p, zul
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Bytom - dworzec autobusowy + 607 - kilka pytan
Jd. pisze:
Kto zarządza tą "ch*$nią z grzybnią i patatajnią" p.t. dworzec autobusowy w
Bytomiu?
Gmina Bytom.
Z obserwacji:
- punkt informacyjny dla pasażerów nieczynny przed 10-tą
- brak numeracji stanowisk i dużych tablic z informacją co i skąd odjeżdża
(poza stanowiskiem dla linii w kier. Katowic i stanowiskiem PKS)
Choć za te dwie rzeczy to akurat KZK GOP. W tej drugiej kwestii to nie
wiem czy nie lepszy brak informacji od tych bzdur które były wcześniej.
Ale chyba planują tam powiesić nowe tablice.
Inny problem to linia 607 - dlaczego linia zastępująca tramwaj rozpoczyna
bieg z dworca, a nie z pl. Sikorskiego?
Bo to nie jest zatramwaj tylko zwykły autobus :P A tak na serio to chyba
się miasto nie zgodziło, żeby autobusy jeździły po "pięknym" placu
Sikorskiego.
Czy firma Irex obsługująca tą linię ma cały tabor w takim stanie jaki miałem
okazję zobaczyć z zeszłym tygodniu?
A który konkretnie autobus masz na myśli?
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: [pr] Żegnaj KZK GOP
http://bytom.naszemiasto.pl/wydarzenia/619188.html
Żegnaj KZK GOP
dziś
Gmina Bytom od 1 stycznia 2007 roku wystąpi z Komunikacyjnego Związku
Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego w Katowicach. Taką
decyzję podjęli podczas wczorajszej sesji Rady Miejskiej bytomscy radni.
Powodów takiej decyzji było kilka. Między innymi to, że KZK GOP jeździ
bardzo zużytymi środkami transportu, że autobusy coraz rzadziej jeżdżą,
a KZK GOP nie ma planu zwiększenia swoich dochodów.
Jednym z powodów był problem konduktorów, którym od 1 lipca grozi
zwolnienie grupowe (283 osoby).
Teraz Bytom będzie musiał zorganizować komunikację we własnym zakresie.
Na razie jednak nie wiadomo, jak ta komunikacja będzie wyglądała. - Mamy
wystarczająco dużo czasu, by wszystko przygotować i opracować.
Zapewniam, że wszystko będzie w porządku - mówi Jacek Wicherski,
rzecznik UM w Bytomiu. Z decyzji zadowoleni są także konduktorzy, bo
Krzysztof Wójcik, prezydent Bytomia zapewnił ich, że chciałby, by
konduktorzy nadal pracowali w bytomskich autobusach.
(ka) - Dziennik Zachodni
***
Ciekawe kto rzucił ten argument o "zużytych środkach transportu". Bo
chyba nie chodzi o dominującego w Bytomiu przewoźnika z ulicy Witczaka? ;-)
Poza tym patrzcie na prezydenta "zapewnił ich, że _chciałby_". A więc do
wyborów.
pozdr
eMeM
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: [pr] Żegnaj KZK GOP
Maciej Makula <mac@TUMOJENAZWISKO.plnapisał(a):
http://bytom.naszemiasto.pl/wydarzenia/619188.html
Żegnaj KZK GOP
dziś
Gmina Bytom od 1 stycznia 2007 roku wystąpi z Komunikacyjnego Związku
Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego w Katowicach. Taką
decyzję podjęli podczas wczorajszej sesji Rady Miejskiej bytomscy radni.
Powodów takiej decyzji było kilka. Między innymi to, że KZK GOP jeździ
bardzo zużytymi środkami transportu, że autobusy coraz rzadziej jeżdżą,
a KZK GOP nie ma planu zwiększenia swoich dochodów.
Jednym z powodów był problem konduktorów, którym od 1 lipca grozi
zwolnienie grupowe (283 osoby).
Teraz Bytom będzie musiał zorganizować komunikację we własnym zakresie.
Na razie jednak nie wiadomo, jak ta komunikacja będzie wyglądała. - Mamy
wystarczająco dużo czasu, by wszystko przygotować i opracować.
Zapewniam, że wszystko będzie w porządku - mówi Jacek Wicherski,
rzecznik UM w Bytomiu. Z decyzji zadowoleni są także konduktorzy, bo
Krzysztof Wójcik, prezydent Bytomia zapewnił ich, że chciałby, by
konduktorzy nadal pracowali w bytomskich autobusach.
(ka) - Dziennik Zachodni
***
Ciekawe kto rzucił ten argument o "zużytych środkach transportu". Bo
chyba nie chodzi o dominującego w Bytomiu przewoźnika z ulicy Witczaka? ;-)
Poza tym patrzcie na prezydenta "zapewnił ich, że _chciałby_". A więc do
wyborów.
pozdr
eMeM
GLUPOTA
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Duży problem we wspolnocie....
rafalcio1989 napisał:
> Otóż mamy w kamienicy 5 lokatorów którzy nie chcą płacić
> czynszu. Lokatorzy ci mieszkają w oficynach.
> Nie muszę jednocześnie mówić iż zadłużają coraz bardziej kamienice.
Jak znam Gminne życie to oficyna nie jest częścią wspólnoty.
Sprawdź czy na pewno tak jest?
Gminy najczęściej wyodrębniają nieruchomości po tzw. "obrysie budynku" ( ostatnio dla Gmin "obrys" oznacza rzut widziany z góry )
> Kradną prąd na lewo dewastują klatke itd...pewnie to znacie.
Pewnie chodzi ci o bramę przejazdową w waszym budynku ?. Należy sprawdzić czy do tej oficyny jest jakiś inny dostęp do drogi publicznej...
> No mamy w kamienicy oprocz tego 3 wolnostany
To co, że są pustostany, za nie powinna płacić Gmina Bytom jako właściciel tych lokali.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Wykup lokalu?
Jestem najemcą. W naszej kamienicy większość udziałow ma niestety
gmina Bytom. A w przyszlosci nawet gdybym wykupil lokal ja i
sąsiadka to i tak wiekszosc nadal bedzie miala gmina. Oprocz nas
jest jeszcze dwoch lokatorow ktorzy maja wykupione mieszkania. Ja
narazie zastanawiam sie nad tym pomyslem...dodam iz w naszym budynku
wykonano juz remont dachu i instalacji elektrycznej. Ale i tak jest
sporo jeszcze do wykonania. A jak jest z funduszem remontowym. Czy
zawsze jest tak ze przy jakis duzych pracach musze w jakiejs czesci
te prace finansowo partycypować.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Prace remontowe...
Niestety w budynku są tylko sprzedane dwa lokale mieszkalne.
Większosc udzialow w budynku ma gmina bytom. Gmina ma udzialy w
oficynach i czesci frontowej częsciowo. Nie licząc dwoch sprzedanych
lokali bo są wyodrębnione reszta placi czynsz gminie. Tak wiec
zarządce mamy gminnego i go zmienic nie mozemy. Dodam iż zostal
zaciągnięty kredyt na remont dachu budynku oraz instalacji
elektrycznej w wysokosci 120.000tys.zl Ale remonty w budynku trzeba
wykonywac i co dalej?
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Wąskotorówka może w tym roku nie pojechać
Gość portalu: fufufu napisał(a):
> Pozwijcie tych budowlańców o odszkodowanie i po problemie.
Rację to masz, tylko po co w to mieszasz budowlańców?
Oni tylko są ślepymi wykonawcami (realizatorami) kontraktu (umowy, itp.) -
jeśli w owym dokumencie są określone terminy, a budowlańcy się z nich wywiązują
to są czyści. Więc pozywanie ich to tylko ośmieszanie się i strata gotówki.
Natomiast właściwą stroną jest ta, która owym budowlańcom zleca konkretne
roboty. Ją jak najbardziej można ścigac o utracone korzyści. Obym tylko się
mylił, że tą właśnie (procesową w tym przypadku) stroną jest miasto (gmina
Bytom), bo wtedy wielki wielokropek.....
ATSD to ta kolejka się kiedyś chyba z Rozdzienia zaczynała. Tylko nikt nie chce
się przyznać do zarznięcia tego odcinka. Może sami jej obecni właściciele
wypowiedzą się choćby na temat, jaką stawkę zaspiewał im PeKaP za pewien
wspólny odcinek. Dużo by opowiadać - pozostawiam to kompetentnym. Zarazem
szacunek dla nich i podziw zupełny.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Skarb pod Zabrzem - czytaliście ? słyszeliście ?
Tak zgoda ale gmina bytom nie ma absolutnie zadnych szans by tam dotrzeć, a to
dlatego poniewaz Siltech jest firma z zabrza a tylko oni moga tam sie dostać.
Tak wogóle to decyduja tutaj rejony wydobywcze przyznane poszczegolnym
kopalniom, a nie granice administracyjne wyznaczone na powierzchni ziemi.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Lepsze czasy dla bytomskiego futbolu?
Lepsze czasy dla bytomskiego futbolu?
skoro jest tak dobrze to dlaczego jest tak zle ? a dlaczego gazeta nie opisala jak zareagowali dzialacze Polonii jak dowiedzieli sie ze pieniadze ktore na sport kwalifikowany przeznaczy gmina Bytom nie pojda bezposrednio do klubu tylko na kont pilkarzy ? troche wiecej faktow panowie a mniej szumnych zapowiedzi.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: [pr] Autobusy są nasze!
Gmina Bytom będzie członkiem KZK GOP co najmniej do końca roku.
No a potem?
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: [pr] Autobusy są nasze!
| Gmina Bytom będzie członkiem KZK GOP co najmniej do końca roku.
|
| No a potem?
Póki co jest teraz, a nie potem ;-)
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: zmówiłam okna i płaczę
"Axa" FHU J. Bielecki
41-902 Bytom
Wrocławska 16
woj. śląskie powiat: Bytom gmina: Bytom TEL (32) 2814020
branża:
Chemia gospodarcza - hurt
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: pytanie do Rady Miasta Katowic
A nie jest to wyszczególnione w budżecie? Wiem, że gmina Bytom raz na rok tak
budżet publikuje, więc czemu by nie miały tak robić Katowice?
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: FanClub Linii 820
To nie konduktorzy czy kierowcy sie "potykaja", ci ludzie tylko wykonuja swoja
prace jedni rzetelniej, drudzy mniej.
Przyczyna takiego a nie innego stanu rzeczy tkwi na lini kzk gop - pkm bytom -
gmina bytom. Mysle ze dawno na zlecenie kzk gop w wyniku przetargu moglby
jezdzic inny przewoznik (np. meteor ktory ma baze w zabrzu) ale spotyka sie z
oporem pkm bytom, gmina bytom sie podporzadkowuje bo w jej interesie utrzymywac
lokalna firme ze zlomem autobusowym. Pewnie wzrastaja tez dla miasta szanse na
otrzymanie dotacji z UE. To dobry konik. Ale konika da sie zbic.
Przede wszystkim linia 820 biegnie przez kilka gmin. Gdyby do glosu sprzeciwu
dolaczyly sie gminy chorzow, tarnowskie gory a przede wszystkim katowice -
docelowy przystanek koszmarnej podrozy pasazerow, szanse na pozytywne
rozwiazanie sprawy wzrastaja. Nie jest to proste, mysle ze kzk gop ma podpisany
cyrograf z pkm bytom bo jakos dziwnie "nie czepiaja" sie tej linii. Ciekawe ze
850 do gliwic (przypominam ze meteor obsluguje ta linie od okolo 2ch lat)
bytom "oddal" bez walki.
Innym ratunkiem,badz proba ratunku byloby stworzenie alternatywnej linii,
biegnacej ta sama lub podobna trasa z mniejsza iloscia przystankow. Za dobry
przyklad moze posluzyc seria lini "E" katowice - tychy.
W tym momencie kwestia sekund bylby "wybuch" pkmu z awantura, ale moze sama
proba utworzenia czegos takiego stworzylaby powazna rozmowe na temat
tragicznych uslug komunikacyjnych tej linii za ktora wielu z nas wydaje prawie
100zl miesiecznie.
To chyba najsensowniejsze rozwiazanie.
Pasazerowie sie nie beda liczyc dopoty dopoki nie beda surowo egzekwowane ich
prawa poprzez sady. A moze zasypac sad wnioskami o odszkodowanie z tytulu
spoznien do pracy, zanieczyszczen powietrza w autobusie nie bez wplywu na
zdrowie i niedopuszczalnego stanu technicznego taboru (a wiec zagrozenia
zycia)? Zbierajcie dowody, moga sie kiedys przydac.
Zdania, mysli, krzyki "wypelnienia autobusowego" nikogo w pkmie nie obchodza,
natomiast gdy dostana po kieszeni to beda w zimie i gorace napoje na przystanku
na stawowej rozdawac przy wsiadaniu do (przynajmiej tego "nowego") neoplana. I
moze wreszcie vatenfall ogrzewanie tam zalozy...
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Warszawa nie chce oddać bytomskiego lwa
sami sobie zróbcie kopię
A nam oddajcie oryginał.
Swoją drogą, lew znajduje się w posiadaniu gminy Warszawa, zaś gmina Bytom
twierdzi, że jest właścicielem. Więc od czego są Sądy?
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Ciemny lud to kupi
Następna opowiastka z pisowskich kanonów Carycy. Może być pod hasłem - "niech
nikt nam nie mówi, że białe jest białe a czarne jest czarne.
Kolejny cytacik z Sprawozdania Prezydenta Miasta z prac /fajne określenie/ w
okresie międzysesyjnym od 17 czerwca do 7 lipca 2008 roku.
"Zabrze otrzymało również certyfikat „Dobre Praktyki w Partnerstwie Publiczno –
Prywatnym” nadany przez Ministerstwo Gospodarki za koncepcję projektu: „Budowa
Centrum Przesiadkowego w Gminie Zabrze”.
Jest tu mały problem. Czy ktoś widział ten certyfikat? Usiłowałem dowidzieć się
w Ministerstwie Gospodarki na ten temat. Nikt nic nie wiedział. Albo trafiłem na
niekompetentnych urzędników albo.......
A może to podobna historia jak z nagroda dla Królowej Mazowsza i Podlasia
/obśmianej na tym forum i opisywanej przez prasę/.
Mila pani w MG oświadczyła,że pod tym akurat tytułem odbył się konkurs i wśród
laureatów brak jest Zabrza.Odnalazłem komunikat, który wklejam poniżej.
LAUREACI KONKURSU
Dobre Praktyki PPP 2008
KATEGORIA INFRASTRUKTURA KOMUNALNA
Urząd Miasta Łodzi „Program rewitalizacji domów familijnych”
KATEGORIA INFRASTRUKTURA SIECIOWA
Gmina Bytom „Zintegrowane połączenie aglomeracji górnośląskiej
z międzynarodowym portem lotniczym Katowice - Pyrzowice”
KATEGORIA INFRASTRUKTURA SPORTOWO-REKREACYJNA
Powiat Lidzbarski „Termy warmińskie”
KATEGORIA MAŁE PPP
Gmina Ruda Śląska „Rozwiązanie problemów parkowania
w strefie centralnej miasta Ruda Śląska poprzez budowę parkingu
wielopoziomowego”
Mamo chwalą nas. A kto? No wy mnie a ja wos.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: [pr] Koniec głodówki w KZK GOP
http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,2874728.html
Koniec głodówki w KZK GOP
Piotr Purzyński 18-08-2005 , ostatnia aktualizacja 18-08-2005 20:24
Głodujący od ponad tygodnia w siedzibie KZK GOP konduktorzy z bytomskich
autobusów zakończyli w czwartek swój protest. Mogą spokojnie pracować do
końca maja 2006 roku, bo do ich utrzymania dołoży się budżet Bytomia.
Po południu o obecności konduktorów na 21. piętrze biurowca przy ul.
Wita Stwosza świadczyły wczoraj już tylko wymalowane na hasłach ściany,
np. "Jak was stać na ludzi okradanie, to was stać na ścian pomalowanie".
Troje najbardziej osłabionych z dziewięciu głodujących osób karetki
zabrały na obserwację do szpitala.
- Konduktorzy wywalczyli to, o co im chodziło, są więc powody do
zadowolenia - mówił nam Janusz Sikora, rzecznik głodujących. Prezydenci
z zarządu KZK GOP zgodzili się wcześniej na zmiany w umowie, dzięki
której blisko 300 bezrobotnych osób od połowy zeszłego roku pracowało w
autobusach PKM-u Bytom jako konduktorzy.
Dopóki przez dziewięć miesięcy do ich pensji dokładał się urząd pracy,
nie było problemu. Potem ponad 400 tys. zł miesięcznie na utrzymanie
konduktorów tylko ze sprzedanych biletów trudno było uzbierać.
Protestujący domagali się więc zmian w umowie, czyli zgody KZK GOP na
większe prowizje od sprzedanych biletów dla PKM-u Bytom.
Wczoraj ostatecznie stanęło na tym, że dodatkowe koszty związane z
utrzymaniem konduktorów - ok. 30 tys. zł miesięcznie - weźmie na siebie
budżet Bytomia. W komunikacie podpisanym przez prezesa KZK Romana
Urbańczyka znalazło się także zdanie o możliwości zatrudniania
konduktorów także po 31 maja 2006 roku, a więc po zakończeniu programu
pilotażowego. Pod warunkiem jednak, że dodatkowe koszty pokryje miasto,
w którym program będzie kontynuowany.
***
No i koniec tematu na jakiś czas. Znowu nie będzie o czym pisać ;p
Generalnie dobrze się stało, że dokłada ma gmina Bytom - to w końcu jej
mieszkańcy i tam oni płacą podatki. Bezsensem byłoby finansowanie
programu przez KZK czyli pozostałe 22 gminy.
A co do malowania po ścianach - proponuję remont i posłanie faktur do
organizatorów protestu z wnioskiem o zwrot kosztów.
A konduktorzy niech wracają do uczciwej pracy. Bo np. dziś pani
konduktor 3/4 mojej trasy przesiedziała, dźwignęła się na przystanek
przed moim wysiadaniem, skontrolowała osoby za mną i przede mną. Mnie o
bilet nie poprosiła, a prośby rzucone w tłum ostentacyjnie zignorowałem.
I to ma być ta szczelna ochrona przed gapowiczami?
pozdr
eMeM
P.S. Ja bilet mam, ale na moim miejscu mógł siedzieć ktoś bez biletu. I
dla tych, któzy wyzwią mnie tu od świń itp. - obowiązkiem konduktora
jest dokładnie sprawdzać każdego, chociażby miał go imiennie poprosić.
Tego typu eksperymenty pokazują, że nie każdemu konduktorowi chce się
uczciwie pracować.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: [pr] Koniec głodówki w KZK GOP
http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,2874728.html
Koniec głodówki w KZK GOP
   Â
 Piotr Purzyński  18-08-2005 , ostatnia aktualizacja 18-08-2005 20:24
Głodujący od ponad tygodnia w siedzibie KZK GOP konduktorzy z bytomskich
autobusów zakończyli w czwartek swój protest. Mogą spokojnie pracować do
końca maja 2006 roku, bo do ich utrzymania dołoży się budżet Bytomia.
Po południu o obecności konduktorów na 21. piętrze biurowca przy ul.
Wita Stwosza świadczyły wczoraj już tylko wymalowane na hasłach ściany,
np. "Jak was stać na ludzi okradanie, to was stać na ścian pomalowanie".
Troje najbardziej osłabionych z dziewięciu głodujących osób karetki
zabrały na obserwację do szpitala.
- Konduktorzy wywalczyli to, o co im chodziło, są więc powody do
zadowolenia - mówił nam Janusz Sikora, rzecznik głodujących. Prezydenci
z zarządu KZK GOP zgodzili się wcześniej na zmiany w umowie, dzięki
której blisko 300 bezrobotnych osób od połowy zeszłego roku pracowało w
autobusach PKM-u Bytom jako konduktorzy.
Dopóki przez dziewięć miesięcy do ich pensji dokładał się urząd pracy,
nie było problemu. Potem ponad 400 tys. zł miesięcznie na utrzymanie
konduktorów tylko ze sprzedanych biletów trudno było uzbierać.
Protestujący domagali się więc zmian w umowie, czyli zgody KZK GOP na
większe prowizje od sprzedanych biletów dla PKM-u Bytom.
Wczoraj ostatecznie stanęło na tym, że dodatkowe koszty związane z
utrzymaniem konduktorów - ok. 30 tys. zł miesięcznie - weźmie na siebie
budżet Bytomia. W komunikacie podpisanym przez prezesa KZK Romana
Urbańczyka znalazło się także zdanie o możliwości zatrudniania
konduktorów także po 31 maja 2006 roku, a więc po zakończeniu programu
pilotażowego. Pod warunkiem jednak, że dodatkowe koszty pokryje miasto,
w którym program będzie kontynuowany.
***
No i koniec tematu na jakiś czas. Znowu nie będzie o czym pisać ;p
Generalnie dobrze się stało, że dokłada ma gmina Bytom - to w końcu jej
mieszkańcy i tam oni płacą podatki. Bezsensem byłoby finansowanie
programu przez KZK czyli pozostałe 22 gminy.
A co do malowania po ścianach - proponuję remont i posłanie faktur do
organizatorów protestu z wnioskiem o zwrot kosztów.
A konduktorzy niech wracają do uczciwej pracy. Bo np. dziś pani
konduktor 3/4 mojej trasy przesiedziała, dźwignęła się na przystanek
przed moim wysiadaniem, skontrolowała osoby za mną i przede mną. Mnie o
bilet nie poprosiła, a prośby rzucone w tłum ostentacyjnie zignorowałem.
I to ma być ta szczelna ochrona przed gapowiczami?
Może wyglądasz jak pracownik KZK i dlatego nie doszła do Ciebie poprosu bała się
Ciebie a jeżeli chodzi o kontrolerów to kiedyś jeżdziłem często trupami nie tylko z Pkm
Bytom i kanary tylko podchodzili do starszych ludzi bo bali się trszkę bardziej
zbudowanych od nich a tak na marginesie wpuście kanarów jak Wisła Kraków na Śląsk
przyjedzie bo oni napewno biletów nie mają.
pozdr
eMeM
P.S. Ja bilet mam, ale na moim miejscu mógł siedzieć ktoś bez biletu. I
dla tych, któzy wyzwią mnie tu od świń itp. - obowiązkiem konduktora
jest dokładnie sprawdzać każdego, chociażby miał go imiennie poprosić.
Tego typu eksperymenty pokazują, że nie każdemu konduktorowi chce się
uczciwie pracować.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: przekształcenie mieszkania w orębną własność
przekształcenie mieszkania w orębną własność
Witam
Proszę, aby doradził mi ktoś w sprawie problemu pomiędzy mną a
Spółdzielnią Mieszkaniową.
Jestem posiadaczem mieszkania spółdzielczego własnościowego.
Złożyłem wniosek w Spółdzielni Mieszkaniowej o przekształcenie
mieszkania w odrębną własność wraz z gruntem. Dostałem odpowiedz
ustną od Spółdzielni, że nie będę nigdy posiadaczem gruntu, bo
właścicielem jest gmina a Spółdzielnia ma tylko prawo do wieczystego
użytkowania gruntu. Ja jedynie mogę być tylko użytkownikiem
cząstkowo wieczystego, ale właścicielem gruntu będzie Spółdzielnia
Mieszkaniowa.
Zarząd Spółdzielni wydał uchwałę w sprawie odrębnej własności lokali
będzie ona obowiązywać od 21.10.2007 roku, jeżeli nikt ze
spółdzielców nie wniesie poprawek.
Poniżej projekt uchwały.
Nie wiem czy jest ona zgodna z obowiązującymi przepisami dającymi
wyłączność praw do gruntu Spółdzielni Mieszkaniowej.
Proszę o odpowiedź,
sjan@onet.pl
Projekt
Projekt ustawy na posiedzeniu Zarządu
Górniczej Spółdzielni Mieszkaniowej
W dniu
11 września 2007r
UCHWAŁA / 2007
Zarząd Górniczej Spółdzielni Mieszkaniowej
w Bytomiu z dnia ………………..2007 roku
W sprawie określenia przedmiotu odrębnej własności lokali w
nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków, numerem
działki 274/109 KW nr KA1Y 3938/8
o powierzchni 2380m2 obejmującej budynek położony w Bytomiu przy
ulicy Antoniego Józefczaka nr 41,43,45,47,49,51
Na podstawie art. 42 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 roku o
Spółdzielniach Mieszkaniowych
{Dz.U.z 2003 roku nr 119, poz. 1116) z późniejszymi zmianami oraz
Statutu Spółdzielni Zarządu Górniczej Spółdzielni Mieszkaniowej
Bytom.
Uchwała co następuje
§ 1
Określa się przedmiot odrębnej własności lokali położonych w budynku
usytuowanym na gruncie oznaczonym w ewidencji gruntów i budynków
usytuowanym na gruncie oznaczonym w ewidencji gruntów i budynków nr
działki 274/109 wpisanej w KW nr KA1Y 3938/8
O powierzchni 2380m2
§ 2
Grunt, wymieniony w § 1, którego właścicielem jest gmina Bytom
pozostaje w użytkowaniu wieczystym Górniczej Spółdzielni
Mieszkaniowej w Bytomiu, a budynki usytuowane na tym gruncie
stanowią własność spółdzielni. Prawa powyższe ujawnione są w księdze
wieczystej KW nr KA173938/8 prowadzonej w Sądzie Rejonowym w Bytomiu.
§ 3
Nieruchomość składa się z czterech budynków pięciokondygnacyjnych, w
których znajduje się 50 lokali mieszkalnych o łącznej powierzchni
2785,95m2, 5 lokali użytkowych o łącznej powierzchni 166,25m2 oraz
pomieszczenia i urządzenia wspólne o powierzchni 1459,62m2, na które
składają się: klatki schodowe, korytarze piwniczne, komórki
piwniczne, pomieszczenia prali, suszarni, kotłowni, przyłącza wody.
Wykaz lokali z wyszczególnieniem:
-Rodzaju, położenia i powierzchni lokali
-Wielkości udziałów w nieruchomości wspólnej
-Oznaczenie osób, którym przysługuje prawo żądania przeniesienia na
nich własności poszczególnych lokali w tym osób, którym przysługuje
spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego.
-Przypadający na każdy lokal stan zadłużenia.
zawiera załącznik stanowiący integralną cześć Uchwały
§ 4
Uchwałą po wejściu w życie stanowi podstawę do oznaczenia lokali i
przypadający na każdy lokal udziałów w nieruchomości wspólnej przy
zawieraniu umów o ustanowieniu o odrębnej własności lokalu na rzecz
członków Spółdzielni oraz o przeniesieniu własności tych lokali
przez Spółdzielnię na rzecz członków Spółdzielni lub innych osób.
§ 5
Osoby, których Uchwała dotyczy i którym zgodnie z przepisami Ustawy
o Spółdzielniach mieszkaniowych przysługuje prawo żądania
przeniesienia na nich własności poszczególnych lokali mogą w
terminie do 14 dni po upływie wyłożenia Uchwały do wglądu,
przedstawić zarządowi Spółdzielni wnioski dotyczące zmian w tej
Uchwały.
§ 6
Uchwała wchodzi w życie z dniem przyjęcia
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Wykup czy wynajem co bardziej sie oplaca?
Wykup czy wynajem co bardziej sie oplaca?
Prezydent Bytomia
ogłasza
przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż lokalu mieszkalnego
z ułamkową niewydzieloną częścią działki gruntu, położonego w
Bytomiu
przy ul. Powstańców Warszawskich 30/13.
Zgodnie z zapisem w miejscowym planie zagospodarowania
przestrzennego śródmieścia Bytomia (ReRoŚ) przedmiotowa nieruchomość
znajduje się w kwartale nr 37 UM. Tereny w tym kwartale przeznacza
się na funkcje usługowo-mieszkaniowe. Nieruchomość znajduje się w
strefie rewitalizacji R1, w strefie kształtowania wysokości zabudowy
O5, w strefie dostępności komunikacyjnej K0, w strefie ochrony
konserwatorskiej OL2 oraz w strefie nadzoru archeologicznego ”W2”.
Zgodnie z planem ReRoŚ, między innymi w budynku ochronie podlegają
zabytkowe elementy wystroju wnętrz i elewacji
(stolarka drzwiowa i okienna, bramy, ślusarka, sztukateria, piece,
balustrady, ogrodzenia).
Oznaczenie nieruchomości według ewidencji gruntów i budynków oraz
księgi wieczystej: działka nr 184/18 o powierzchni
1374 m2, zabudowana budynkiem mieszkalno-użytkowym, zapisana
w księdze wieczystej KA1Y/00004533/6, prowadzonej w Sądzie Rejonowym
w Bytomiu. Właściciel - Gmina Bytom we współwłasności. Nieruchomość
jest obciążona prawem użytkowania na rzecz Zakładu Budynków
Miejskich Sp. z o.o. w Bytomiu oraz służebnością przejazdu i
przechodu dla każdoczesnych użytkowników nieruchomości sąsiednich.
Opis nieruchomości: lokal mieszkalny położony jest na drugim
piętrze oficyny budynku wzniesionego w 1896 roku. Budynek wyposażony
w instalacje wod.- kan., elektryczną i gazową. Lokal składa się
z dwóch pokoi, kuchni łazienki i przedpokoju. Powierzchnia użytkowa
lokalu wynosi 82,60 m2. Lokal sprzedaje się wraz z pomieszczeniem
przynależnym o pow. 17,56 m2, położonym na parterze budynku.
Ułamkowa niewydzielona część działki gruntu, przynależna do lokalu,
wynosi 50/1000, co stanowi 68,70 m2. Stan techniczny
lokalu zły (konieczność wykonania remontu stropu).
W budynku została zawiązana wspólnota mieszkaniowa. Część
nieruchomości i urządzeń, które nie stanowią wyłącznej własności
właściciela lokalu, staje się przedmiotem współwłasności.
Przedmiotowy lokal nie posiada świadectwa charakterystyki
energetycznej, o którym mowa w przepisach prawa
budowlanego.
Osoby zainteresowane lokalem powinny skontaktować się z Oddziałem nr
III – Punkt Obsługi Mieszkańca nr 2 w Bytomiu przy ul. Olejniczaka
9, tel. (032) 395 54 66, w celu zapoznania się z jego stanem
technicznym.
Cena wywoławcza nieruchomości wynosi 22 990 zł, w tym cena gruntu 6
327 zł
Minimalne postąpienie wynosi 230 zł.
W zwiazku z tym mam pytanie czy oplacałoby mi się wykupienie takiego
lokalu mieszkalnego? Jaka cenę moglbym zaproponowac abym mogl wygrac
przetarg no i czy w przyszlosci oplaty za taki lokal nie bedą zbyt
wysokie. A tak woogule to jak to jest z tymi oplatami wlasciciel sam
je ustala czy ustala je gminny zarządca?
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Częstochowa - znowu skrzywdzona czy po prostu n...
„Częstochowa oburzona, częstochowianie dotknięci, rzecznik prezydenta macha
szabelką, pokrzykując gromko” – tak zaczęłam swój prywatny komentarz w swoim
prywatnym blogu, komentarz do sprawy funduszy unijnych z dodatkowego rozdania.
A komentarz Platformy Obywatelskiej? Na początek fakty, a one są takie:
cztery województwa: łódzkie, małopolskie, śląskie i wielkopolskie, otrzymają
po 142,5 mln euro. Ministerstwo Rozwoju Regionalnego dofinansuje realizację 13
projektów z woj. małopolskiego, 12 z wielkopolskiego, 11 z łódzkiego oraz 5 z
woj. śląskiego. Na Śląsku akceptację uzyskały następujące projekty:
1. Miasto Katowice - Międzynarodowe Centrum Kongresowe w Katowicach
2. Województwo Śląskie - Dostawa Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych do
wykonywania pasażerskich przewozów regionalnych
3. Miasto Bielsko – Biała - Przebudowa odcinka drogi krajowej nr 52
(ul.Wyzwolenia / Niepodległości) w Bielsku – Białej
4. Gmina Bytom - Budowa bytomskiego odcinka Obwodnicy Północnej Aglomeracji
Górnośląskiej – etap III
5. Miasto Jastrzębie Zdrój - Budowa drogi głównej południowej na odcinku od
DW933 – ul. Pszczyńskiej w Jastrzębiu Zdroju do węzła autostrady A1 w Mszanie
Projekt częstochowski, choć - jak na sesji zapewniał pan Prezydent – trafił do
Ministerstwa, nie uzyskał akceptacji ani w Katowicach, ani w Warszawie?
Dlaczego? Czy działa jakiś układ, czy wszyscy sprzysięgli się przeciwko
Częstochowie?
Częstochowo, bądź poważnym miastem, a przede wszystkim, jak napisał
42-200Częstochowa inteligentnym i zaradnym. Niech Urząd Miasta napisze dobry
wniosek, a będę pierwszą osobą, która pojedzie do Marszałka lobbować za nim i
walczyć o niego, choćby przeciwko całej śląskiej PO, bo dla Częstochowy jesteśmy
gotowi to robić!!!
Przecież nawet biuro prasowe Urzędu przyznało w GW, że wnioski Bielska i
Jastrzębia były bardziej zaawansowane!
I jeszcze nieszczęsny wywiad Marszałka. Nie podobał mi się, jak większości z
nas, częstochowian i nie chcę go bronić. Ale pomyślmy przez chwilę, czy nie
jesteśmy bez winy? Zrobiliśmy sporo, żeby go do siebie zniechęcić. Rada Miasta
Częstochowy zaczęła współpracę z Zarządem Sejmiku Śląskiego od ataku (uchwała o
niezadowoleniu ze składu zarządu, przegłosowana także przez Klub PO, bo
czuliśmy, że tak chcą nasi wyborcy), później wizyta Marszałka, której program
ułożył Prezydent (takie jest prawo gospodarza), wizyta ułożona dobrze dla
Prezydenta, fatalnie dla Marszałka, na wszystko było za mało czasu (byłam na
spotkaniu z przedsiębiorcami, to nie był monolog, ale zamiast pytań z sali,
przedstawiciel Przemysłówki wylewał żale do Śląska przez ok. 10 min). Po wizycie
na Forum wylaliśmy na Marszałka kubły pomyj (myślę, że facet czyta, co o nim
piszą). Za co On ma nas lubić? Powtarzam nie usprawiedliwiam go, szukam
przyczyn, prawdziwych, nie wyimaginowanych.
Miłość sensowna to miłość z wzajemnością, może spróbujmy polubić Śląsk z pobudek
nie emocjonalnych, ale racjonalnych? Nie możemy jednocześnie krzyczeć, że chcemy
odrębności i województwa częstochowskiego i, że chcemy od Katowic przyjaznego
traktowania i pieniędzy na wnioski nawet źle przygotowane. Zdecydujmy się na
coś, bądźmy poważnym partnerem w tej grze.
Przewodnicząca Klubu Radnych Platformy Obywatelskiej
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Internetowe kamery śledzą Kraków
o jakim Doolinie piszesz? tym gdozinę jazdy od Shannon niedaleko Moheru? bo
jesli o tym to w najbliższej okolicy pracuje mnóstwo Polek, m.in. w miejscowych
B&B (służę adresami i telefonami - moja siostra pracuje tam od 11 maja), wiele
pracuje w okolicy przy opiece nad dizećmi a mówj znajomy przez 3 miesiące
pomagał w osadzie pod Doolin jakiemus staruszkowi prowadzić gospodarstwo i
murować kamienny murek,
no i fajnie że jestes z Łagiewnik, tylko z których? w Polsce mamy ich 28:
Łagiewniki
wieś
2600 osób
woj. dolnośląskie
pow. dzierżoniowski
gmina Łagiewniki
kod 58-210
Łagiewniki Małe
wieś
830 osób
woj. śląskie
pow. lubliniecki
gmina Pawonków
Łagiewniki Wielkie
wieś
700 osób
woj. śląskie
pow. lubliniecki
gmina Pawonków
tel. 0-34
kod 42-772
Łagiewniki
wieś
590 osób
woj. świętokrzyskie
pow. kielecki
gmina Chmielnik
Łagiewniki
wieś
570 osób
woj. łódzkie
pow. wieluński
gmina Czarnożyły
Łagiewniki
wieś
510 osób
woj. wielkopolskie
pow. krotoszyński
gmina Kobylin
kod 63-740
Nowe Łagiewniki
wieś
340 osób
woj. łódzkie
pow. zgierski
gmina Zgierz
kod 99-333
Łagiewniki Kościelne
wieś
320 osób
woj. wielkopolskie
pow. gnieźnieński
gmina Kiszkowo
kod 62-272
Łagiewniki
wieś
300 osób
woj. wielkopolskie
pow. koniński
gmina Grodziec
kod 62-580
Łagiewniki
wieś
270 osób
woj. świętokrzyskie
pow. buski
gmina Busko-Zdrój
Łagiewniki
wieś
250 osób
woj. kujawsko-pomorskie
pow. inowrocławski
gmina Kruszwica
Łagiewniki
wieś
230 osób
woj. lubelskie
pow. lubelski
gmina Niemce
Łagiewniki
wieś
220 osób
woj. wielkopolskie
pow. kościański
gmina Kościan
Stare Łagiewniki
wieś
210 osób
woj. łódzkie
pow. zgierski
gmina Zgierz
Łagiewniki
wieś
190 osób
woj. wielkopolskie
pow. poznański
gmina Pobiedziska
kod 62-010
Łagiewniki
wieś
190 osób
woj. kujawsko-pomorskie
pow. włocławski
gmina Włocławek
Łagiewniki
wieś
160 osób
woj. zachodniopomorskie
pow. łobeski
gmina Resko
Łagiewniki
wieś
130 osób
woj. mazowieckie
pow. płocki
gmina Bodzanów
Łagiewniki Górne
wieś
130 osób
woj. wielkopolskie
pow. koniński
gmina Sompolno
Łagiewniki
wieś
100 osób
woj. łódzkie
pow. tomaszowski
gmina Tomaszów Mazowiecki
Łagiewniki
wieś
90 osób
woj. łódzkie
pow. radomszczański
gmina Kodrąb
Łagiewniki Średzkie
wieś
80 osób
woj. dolnośląskie
pow. średzki
gmina Udanin
Łagiewniki
wieś
70 osób
woj. łódzkie
pow. sieradzki
gmina Złoczew
Łagiewniki (Łódź)
osiedle/dzielnica
woj. łódzkie
pow. Łódź
gmina Łódź
Łagiewniki Małe (Łódź)
osiedle/dzielnica
woj. łódzkie
pow. Łódź
gmina Łódź
Łagiewniki (IX) (Kraków)
osiedle/dzielnica
woj. małopolskie
pow. Kraków
gmina Kraków
Łagiewniki (Kraków)
osiedle/dzielnica
woj. małopolskie
pow. Kraków
gmina Kraków
Łagiewniki (Bytom)
osiedle/dzielnica
woj. śląskie
pow. Bytom
gmina Bytom
a ile w Irlandii jest Doolin?
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: [wask] Barbarzyncy z PKP
W życiu Bytomskim napisano:
BARBARZYŃCY Z PKP
Unikalne na skalę europejską maszyny wywożone są na złom
Pochodzące z początku XX wieku unikatowe wyposażenie warsztatów naprawczych
kolei wąskotorowej przy ul. Brzezińskiej cięte jest na kawałki i wywożone na
złom. - W ciągu 150 lat to miejsce przeżyło wiele kataklizmów, łącznie z
dwoma wojnami światowymi- mówi Jakub Halor ze Stowarzyszenia Górnośląskich
Kolei Wąskotorowych. - Ale żadnego z nich nie można porównać ze
zniszczeniami, jakie czynią dwa współczesne plagi: lokalni złodzieje i plaga
pod nazwą PKP.
Właścicielem warsztatów są Polskie Koleje Państwowe. Gmina Bytom podpisała
umowę o wzięciu ich w użytkowanie. Dzięki temu członkowie Stowarzyszenia
Górnośląskich Kolei Wąskotorowych organizują tam muzeum wąskotorówki. Jednak
większość urządzeń nadal pozostaje własnością PKP - miastu przekazano
jedynie niewielką ich część. - Gmina jeszcze w marcu ubiegłego roku
wystąpiła do kolei z pismem, jakie urządzenia chciałaby przejąć z uwagi na
ich wartość historyczną. Do tej pory nie dostaliśmy odpowiedzi na żadne z
naszych pism - mówi Gerard Golomb, kierownik Referatu Transportu Lokalnego
Urzędu Miejskiego. Odmiennie sprawę widzi Adam Gerstmann, likwidator
Dyrekcji Kolei Dojazdowych PKP S.A. - Odpowiedzi były. Wysyłałem pisma do
prezydenta Bytomia, ponieważ on jest dla mnie stroną do rozmów - mówi
Gerstmann. - Zgodnie z obowiązującą nas ustawą maszyny i urządzenia, będące
własnością PKP możemy jedynie sprzedać, nie mamy możliwości ich
nieodpłatnego przekazania. Gmina Bytom bardzo mocno ściga kolej za podatki,
więc proponowałem kompensację: przekażemy maszyny w zamian za zmniejszenie
ich o wartość podatków, jakie jesteśmy winni miastu. Odzewu nie było.
Likwidator Kolei Dojazdowych urzęduje w Warszawie. W kwietniu tego roku
wyposażenie warsztatów zaczęto wywozić na złom. Jednak dwa tygodnie temu ta
"likwidacja" przybrała na sile. Działacze Stowarzyszenia Górnośląskich Kolei
Wąskotorowych określają taką działalność jednym słowem: - Barbarzyństwo!
Przyznają również, że są bezradni. - Te warsztaty jeszcze rok temu
wyglądały, jakby robotnicy wyszli z nich na przerwę śniadaniową - mówi Paweł
Niemczuk, wiceprezes Stowarzyszenia. - Teraz przypominają jedną wielką
ruinę. Sprawne, nadające się do użytku maszyny z początku XX wieku są
wyrywane z podłoża, cięte palnikami i wywożone na złom. Dla kolei wszystko
co się tutaj znajduje ma jedną cenę: kilogram razy 30 groszy, bo tyle można
uzyskać za metal na złomowcu. Adam Gerstmann ma inne zdanie: - Przez trzy
lata zabiegaliśmy, aby ktoś przejął ten majątek, ale ze strony władz
miejskich nie było żadnego zainteresowania. Przez ten czas kolej poniosła
duże koszty, trzeba było tego majątku pilnować. PKP są normalnym
przedsiębiorstwem, potrzebują pieniędzy i nie mogą czekać w nieskończoność.
Tym bardziej, że do końca listopada działalność likwidatora kolei
dojazdowych powinna być zakończona. Gerstmann ma także pretensje do członków
Stowarzyszenia. Twierdzi, iż nie chcieli go wpuścić na teren warsztatów
oraz, że to oni przyczyniają się do ich dewastacji. - To nieodpowiedzialni
młodzieńcy, którzy powinni sobie kupić kolejkę PIKO, postawić ją na stole i
tak się bawić- mówi likwidator.
Społecznicy ze Stowarzyszenia nie mają wątpliwości, że to miejsce jeszcze
kilka lat temu mogło się ubiegać o wpis na listę światowego dziedzictwa
kultury UNESCO. - Nigdzie na świecie nie było takiego systemu kolei
wąskotorowej jak na Górnym Śląsku - mówi Jakub Halor. - Nikt nie przyjedzie
do Bytomia oglądać muzeum folkloru, jakich wiele w innych miejscach.
Natomiast kolejka wąskotorowa mogła ściągać turystów z całej Europy.
Zniszczenie wyposażenia warsztatów to dla naszego miasta taka szkoda jakby,
zachowując wszelkie proporcje, krakowianie wpuścili ekipy likwidatorów na
Wawel. Paweł Niemczuk pokazuje unikatowy wagon do przewozu rudy cynku. Pod
warstwami farby z lat późniejszych, zachowały się na nim polski orzeł i
napisy z czasów Plebiscytu. Na zderzaku farbą wymalowane są litery "NZ" -
znak, że kolejowy Zakład Nieruchomości nr 1 w Katowicach chce go przeznaczyć
"na żyletki". - Jak przyjdą ciąć ten wagon, to nie pozwolę- emocjonuje się
Paweł Niemczuk. Przyspawam się do niego, przykuję, ale nie pozwolę
zniszczyć.
Tymczasem na złom trafiła już m.in. cenna maszyna do produkcji resorów,
szlifierki i tokarki. Taki sam los ma spotkać trzy lokomotywy spalinowe. O
ironio - są one po kapitalnym remoncie, ich silniki pachną świeżym smarem.
Tymczasem gminie przekazano taką samą lokomotywę do obsługi turystycznej
linii nad zalew w Chechle. Taką samą - tyle, że o wiele bardziej
wyeksploatowaną, w kiepskim stanie technicznym. - Na zachodzie Europy, gdzie
następuje teraz renesans kolei wąskotorowych, za taką lokomotywę można by
uzyskać 30 tysięcy euro - informuje Jakub Halor.
Nadzieją członków Stowarzyszenia Górnośląskich Kolei Wąskotorowych jest
możliwość, iż wojewódzki konserwator zabytków w Katowicach rozpocznie
procedurę wpisywania obiektu przy ul. Brzezińskiej do rejestru zabytków.
Wówczas nie będzie już można bezkarnie ogołacać go z wyposażenia.
MARCIN HAŁAŚ
Pozdr.
Mariusz
Przejrzyj resztę wiadomości
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plorientmania.htw.pl