|
Oglądasz wypowiedzi znalezione dla hasła: Gmina Goleniów
Temat: Goleniów-Maszewo koniec definitywny
| Wczoraj zauważyłem , że jakieś 100 m od wyjścia toru z Goleniowa do Maszewa | ( w Parku Paderewskiego, vis-a-vis pomnika z 1913 roku ) i 30 m przed | przejazdem w ciągu ul. Parkowej na torze pojawił się kozioł oporowy ...
Widać doszli do wniosku, że całkowicie nieopłacalnym będzie łatanie ubytków nierzadko sięgających po 100 m w torowisku... Cóż, znika nam fizycznie kolejny żelazny szlak zachodniego Pomorza...
Przypuszczam, że takiego popędu dostali bo gmina Goleniów finalizuje w Warszawie przejęcie części linii i jeszcze w tym roku ma być zbudowana ściezka rowerowa, do Helenowa czyli praktycznie od ul. Bankowej do d. przecięcia torów z ul. Stargardzką k. nieistniejącego przystanku "Ciechno". Pozdrawiam SmAs
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: [Sz] Uwielbiamy podróżować koleją
stoker@o2.pl napisał(a):
On 10 Paź, 13:20, " Jagular" <zgl3204.WYT@gazeta.plwrote: | A gdzie pracuje i czym się zajmuje pan MaTe ? W Zachodniopomorskim ZPR w Szczecinie. Zajmuje się niemal wszystkim co wiąże się z szeroko rozumianym marketingiem (rozkłady jazdy, taryfy promocyjne, mapy sieci kolejowej, no i współpraca z UM). Nie umniejszajmy też roli dyrektora Chańki, bo gdyby nie on, nie byłoby i Mateusza (w ZZPR), a ZZPR miałby dziś zapewne taką samą prasę jak np. opolski, czy pomorski.
A to faktycznie ciekawa praca. P.dyr.Chańkę pamiętam z kilku nasiadówek na które wysyłał mnie szef ( najlepsze oczywiście były rozmowy w kuluarach bo zawsze czegoś ciekawego acz jeszcze nieoficjalnego można się było dowiedzieć ). Teraz, kiedy goźba zawieszenia ruchu pasażerskiego na linii Goleniów-Kołobrzeg spadła do zera to i kontakty Powiatu Goleniowskiego z ZPR też bardzo mocno zostały ograniczone. Z kolei gmina Goleniów coś kiedyś przebąkiwała o chęci przejęcia dworca ale to chyba były tylko takie bardzo luźne dywagacje. Pozdro :-) Jagular
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Złoty interes
Złoty interes Świetny interes zrobiła gmina Goleniów na nieudanej sprzedaży dwóch
działek pod inwestycje. Działki nadal są własnością gminy, ale do
kasy wpłynęło 270 tys. zł.
www.kurier.szczecin.pl/Art.aspx?a=11800
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Dwie szkoły bez pieniędzy
Dwie szkoły bez pieniędzy Gmina Goleniów nie przekazuje pieniędzy na działalność Szkoły
Podstawowej nr 7 oraz Gimnazjum nr 3. Szkoły są publiczne, lecz
stanowią własność prywatną. Ich właściciele nie wskazali gminie
konta, na które ma być przelewana subwencja.
www.kurier.szczecin.pl/Art.aspx?a=14211
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: EKSMISJA, PILNE PYTANIE!
mojefinanse.interia.pl/news?inf=866798
Eksmisja do kontenera
05.02.2007 07:11
Dokąd przeprowadzić osoby, które nie płacą czynszu i mają sądowy nakaz eksmisji, jeśli brakuje mieszkań socjalnych? Pomysł na rozwiązanie tego problemu ma gmina Goleniów, informuje "Kurier Szczeciński". W tegorocznym budżecie zarezerwowała 500 tys. zł na budowę kontenerowych mieszkań socjalnych.
Obowiązujące prawo nie zezwala na eksmisję "na bruk", lecz jedynie do zastępczych lokali socjalnych. Gmina takich lokali nie ma, ma za to grupę osób posiadających prawomocne wyroki eksmisyjne. Z konieczności pozostają one w dotychczasowych lokalach, a czynsz płaci administracjom gmina.
Gminni urzędnicy zainteresowali się koncepcją budowy tanich mieszkań z wykorzystaniem kontenerów mieszkalnych, podobnych do tych, jakie od lat są używane na budowach, czy jako domki kempingowe. Rada Miejska zaakceptowała ten pomysł i w ubiegłym tygodniu przeznaczyła pół miliona złotych na budowę pierwszych mieszkań tego typu.
Spełnią one podstawowe wymagania stawiane mieszkaniom socjalnym. Będzie tam zapewnione co najmniej 5 mkw. powierzchni na osobę, ogrzewanie, woda i prąd. Nie ma oczywiście mowy o żadnych luksusach. Gmina za pół miliona złotych wybuduje prawdopodobnie 13 lokali różnej wielkości. Docelowo zakłada się budowę dwudziestu mieszkań w kontenerach.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Eksmisja do kontenera.
Eksmisja do kontenera.
Dokąd przeprowadzić osoby, które nie płacą czynszu i mają sądowy nakaz
eksmisji, jeśli brakuje mieszkań socjalnych? Pomysł na rozwiązanie tego
problemu ma gmina Goleniów, informuje "Kurier Szczeciński". W tegorocznym
budżecie zarezerwowała 500 tys. zł na budowę kontenerowych mieszkań socjalnych.
wiadomosci.o2.pl/?s=512&t=8281
Kontenerowe osiedla?
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Będzie ten pociąg do Berlina
Fugazi ma kolejny problem? Fugazi, jak nie masz co robić, to zajmij się poszukiwaniem waszego byłego
wiceprezydenta Czesnego, który przepadł bez wieści a któremu ZUS co miesiąc
wypłaca ponad 6 tys za "zwolnienie lekarskie". A jak już znajdziesz
wiceprezydenta, to dowiedz się dlaczego w Szczecinie obchodzone są Dni Morza,
skoro Szczecin nad rzeką Odrą leży!? I przy okazji, od kiedy gmina Goleniów
należy wraz z portem lotniczym do Szczecina!? I to by było na tyle - Pozdrawiam!
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: O czyje interesy miasto dba?
O czyje interesy miasto dba?
www.kurier.szczecin.pl/?d=wiadomosci&id=90754
Pewnie punkty po kioskach ruchu sa niepotrzebne. Mamy wolny rynek, mamy 40
pracowników Wydziału Promocji Miasta, niektórzy z nich pracowali na rzecz
Goleniowa (Wydział Strategii Rozwoju i Promocji Miasta serdecznie zaprasza na
I Festiwal Hanzeatycki. Chociaż głównym organizatorem jest Gmina Goleniów, to
jednak i Miasto Szczecin włączyło się w przygotowania tego ważnego
przedsięwzięcia, ujętego w harmonogramie imprez Polskich Miast Hanzeatyckich)
i mamy nowe koncepcje Wydziale Działalności Gospodarczej i
Przedsiębiorczości. Niedługo w swych raportach o osiągnięciach urzędnicy bedą
pisali - dzięki nam zgodnie z polityką miasta otworzyliśmy nowe miejsca pracy
w Koszalinie, aby wesprzec regionalny rozwój.
A promować Sczecin, najlepiej będzie wspierając różne imprezy w regionie, bo
oni mają świetne pomysły i należy to dostrzec współpracując z nimi. Goleniów
blisko lezy Szczecina i przedsiębiorcy mogą tam niezłą kasę zarobić
reklamując swoje produkty, jak i w innych miejscowościach na prawach Miast
Hanzeatyckich.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: golenió i inwestycje
golenió i inwestycje za kurierem szczecińskim:
"MEKKA inwestorów w naszym regionie gmina Goleniów przyciągnęła kolejne
firmy. Wczoraj grunty pod budowę nowych fabryk kupiła niemiecka firma
specjalizująca się w produkcji tapet oraz szwajcarska spółka produkująca
materiały ścierne.
W Goleniowskim Parku Przemysłowym przybędzie w sumie prawie 250 nowych miejsc
pracy. Pod koniec ubiegłego roku stopa bezrobocia w gminie spadła do 9,9
proc.
Firma z przewagą kapitału szwajcarskiego Car System-Voss proces inwestycyjny
chce realizować w błyskawicznym tempie, tak by już na początku września br.
uruchomić produkcję. Zatrudnienie w nowym zakładzie znajdzie w sumie około 30
osób. Znacznie więcej, bo około 200 pracowników potrzebować będzie natomiast
firma, która na terenie Goleniowskiego Parku Przemysłowego zamierza uruchomić
produkcję tapet. Firmy nie podają na razie wartości inwestycji.
Spełniło się nasze marzenie z początku kadencji, by bezrobocie w gminie
spadło i by było jednocyfrowe powiedział Krzysztof Zajko, zastępca burmistrza
Goleniowa. Cieszymy się, że w marcu na plac budowy w Goleniowskim Parku
Przemysłowym wejdą kolejne przedsiębiorstwa. Można powiedzieć żartobliwie, że
trzeba będzie tam kierować ruchem ciężarówek, by uniknąć korków.
W tym roku w goleniowskim parku zainwestują między innymi takie firmy, jak:
Norpol, Eurogranit oraz Disc Service. "
a jednak można ?
pozdrawiam
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: adresy lokali wyborczych, załom gmina Goleniow
adresy lokali wyborczych, załom gmina Goleniow niestety nie znalazlem zadnego obwieszczenia na
www.21pazdzierniak.pl rowniez nie ma zadnych info a problem polega
na tym ze dopiero sie tu przeprowadzilem czyt. jakis czas temu
zameldowalem.czy znacie jakis serwis ?
pozdrawiam
maciek
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Podział milionów dzieli marszałka i wojewodę
Konsultacja odbywają się z lokalnymi samorządami a nie z sejmikiem! Na litość,
czy te tłuki z PO nie wiedzą o tym? Jeśli chodzi o tunel to stroną jest
Świnoujście, a Lotnisko Goleniów - to stroną jest gmina Goleniów, a nie Łuczak z
Nitrasem! Czy ci idioci mają w ogóle pojęcie o samorządności?
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Inwestycja Lufthansy w Zachodniopomorskim?
Gmina Goleniów przystąpi wkrótce do opracowania planu zagospodarowania
przestrzennego dla 21-hektarowej działki leżącej tuż przy lotnisku. Jest
szansa, że firma Lufthansa Technic zbuduje tutaj swój zakład remontujący
samoloty.
O tym, że Goleniów jest przez Niemców rozważany jako jedna z potencjalnych
lokalizacji mówi się na razie po cichu. Faktem jest jednak, że wczoraj
przedstawiciele firmy byli na rozmowie u goleniowskiego burmistrza. Co z tego
wyniknie – okaże się niebawem.
Gmina, która jest właścicielem działki, chce być przygotowana na ewentualną
pozytywną decyzję niemieckiej firmy, więc rozpoczyna procedurę zmiany
przeznaczenia gruntu. Na razie jest to obszar leśny. W projekcie uchwały
zmieniającej sposób użytkowania gruntu pisze się o wyznaczeniu funkcji usługowo-
przemysłowej związanej z pobliskim lotniskiem.
Za Kurierem.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Linia Goleniów- Maszewo, czy jeszcze istnieje?
Sławek Wieczorek <sakoriusWYTNI@poczta.onet.plnapisał(a): | Można powiedzieć, że linia Goleniów - Maszewo już nie istnieje. Na | wyjeździe z Goleniowa stoi kozioł oporowy. Na odcinku do Ciechna jest już | ścieżka rowerowa. | Dalej tor istnieje, ale pomiędzy Podańskiem a Danowem brakuje okolo 4-5 km | szyn (oczywiście na terenach leśnych). W okolicach Budzieszowic szyny | jeszcze leżą, ale brakuje śrubek. Stacja w Maszewie jest kompletna, tylko
| trochę zarośnięta.
Bardzo mnie ta sprawa interesuje, a te informacje różnią się od tego co znalazłem. Cytuję: "Tor do Maszewa w wakacje 2005 r. został rozebrany, a na terenie miasta Goleniów nasyp jest przerobiony na ścieżkę rowerową."
Uzupełnię trochę info Sakoriusa. W wakacje 2004 roku przeszliśmy tą linię i z tego okresu pochodzą te dane. W ciągu półtora roku mogło się wiele zmienić. Ubytki koło Budzieszowic występowały w okolicach mostu na Stepnicy, kilka odcinków szyn było całkowicie rozkręconych tak że aż się porozjeżdżały na podkładach. Na odcinku leśnym praktycznie nic metalowego się nie ostało od odbicia drogi Danowo-Goleniów od linii kolejowej aż po sam przystanek w Podańsku. Wtedy też na terenie Goleniowa tory leżały, ale w parku za stacją były już co nieco przysypane, a kawałek dalej stał kozioł oporowy uniemożliwiający wjazd na linię. Tamte ubytki były więc dziełem złomiarzy, a rozebranie linii było oficjalne, bodajrze gmina Goleniów wyszła z takim pomysłem.
Przypomnij się na lutowym spotkaniu STMKŻ, może uda się zdjęcia z wyprawy załatwić. Pzdr Kriz8
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Komunikacja miejska w Szczecinie
Kupiłam działkę w Pucicach autobus nie dojeżdza, zakręca do załomia parę metrów
przed. Nie może pojechać dalej bo to inna gmina - Goleniów. Jak szczecin
zawołał od nich miliony zrezygnowali. Pewnie tak samo jest w Mierzynia - inna
gmina Dobra szczecińska
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: 150 nowych miejsc pracy w Goleniowie
150 nowych miejsc pracy w Goleniowie Za Glosem Szczecinskim. Szkoda ze nie jest to informacja o Szczecinie :(
Belgijska firma Spin-group zamierza jeszcze w tym roku wybudować fabrykę
przędzy na terenach Goleniowskiego Parku Przemysłowego. Budowa zakładu ma
ruszyć w kwietniu.
Kilka dni temu inwestorzy z firmy Elbro podpisali akt notarialny z gminą
Goleniów i złożyli wniosek o pozwolenie na budowę fabryki mrożonek. W ślad za
tą firmą poszła belgijska firma Spin-group, która podobnie jak Elbro
podpisała akt notarialny i teraz czeka na pozwolenie na budowę. Jeśli uzyska
ten dokument stosunkowo szybko, w kwietniu powinna rozpocząć się pierwsza
faza budowy zakładu.
Zagraniczny inwestor planuje rozbudować zakład do takich rozmiarów, żeby
docelowo zatrudnić 130 osób. Na razie jednak pracę w fabryce znajdzie
najwyżej 45 bezrobotnych.
- Na zatrudnienie mogą liczyć głównie kobiety, które wyślemy na odpowiednie
szkolenie do Belgii - mówi Jochem Bruinsman, przedstawiciel firmy.
Spin-group planuje wybudować zakład o wielkości 12 tys. m kw. Inwestorzy
wykupili sześć hektarów w GPP dlatego, że zamierzają w ciągu najbliższych
trzech lat rozbudować fabrykę.
- My nie planujemy przenoszenia zakładu z Belgii do Polski, ale chcemy się
rozwijać w innych państwach, a decydując się na zagraniczne inwestycje
braliśmy pod uwagę trzy kraje: Maroko, Estonię i Polskę. Padło na tę
ostatnią - przyznają przedstawiciele.
W Polsce Goleniów wygrał z Jelenią Górą, bo Spin-group brał pod uwagę także
tamte tereny. GPP okazał się atrakcyjniejszy przede wszystkim dlatego, że
znajduje się przy trasie międzynarodowej, a zdaniem inwestorów ważny jest też
dobry klimat negocjacji i pomoc ze strony goleniowskiego urzędu gminy.
Obie strony potwierdzają, że rozmowy były udane, mimo że negocjacje zrywano
trzy razy.
- To nasze pierwsze zagraniczne doświadczenie. System prawny, negocjacje w
obcym języku sprawiły, że trochę opóźniały się te rozmowy i rzeczywiście
zdarzyło się tak, że zrywaliśmy negocjacje. Jednak zawsze odnawialiśmy je i
udało się wszystko doprowadzić do końca - dodają inwestorzy ze Spin-group.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: koszalinska....
hejka!
trzeba uswiadomic te p... samorzady, ze na nieodplatnym przejeciu nic nie traca!!! a to jest ostatni moment. potem jak przejma - mozna sie zastanawiac co dalej. jak znajda prywatnego operatora, to bedzie jakby jego problem, a jak nie to zawsze maja zlom i tluczen na drogi z rozbiorki...
----------------------------------------------- Te p... samorządy utrzymują sie z podatków więc trudno, żeby za pieniądze społeczeństwa fundowały sobie zabawki w skali 1:1. TT czy HO sa jednak tańsze. Pewnie, że sa dziesiątki przykładów marnotrawstwa spolecznych pieniędzy ale to temat na NTG. Własnie tak się narwał powiat goleniowski na linię Goleniów - Maszewo ( w SRJP do 1992 r. tabela 372 ). Po pierwsze żeby dziś 17 km torów doprowadzić do stanu zdatnosci to trzeba by w same torowisko wtopić 8,5 mln złotych. A tyle pieniędzy to powiat goleniowski dostaje w ramach subwencji drogowej na 2 ( słownie dwa ) lata na utrzymanie 700 km dróg powiatowych. No to rachunek prosty 17 km toru czy 700 km szos ... Po drugie kto niby by miał do przewozów na tej linii dopłacać ? Kto miałby dopłacać do utrzymania całej infrastruktury i zatrudnionych kolejarzy ? No jasne można przestać remontować szosy ( furmanki now ! ), zamknąć szpital powiatowy ( u sołtysa w telewizorze niejaki Zbyszek Nowak leczy przez dotykanie ekranu łapami, zreszta mozna se mięty narwać w rowie ... ) i liceum ( po kiego powiatowej prowincji jakieś liceum ? Na wsi to aby 4 klasy ukończyć ... do pasania krow tyle wystarczy ). Gdyby w Maszewie był jakiś poważny nadawca cargo, albo było to drugie Lourdes czy choć Licheń to prywatny operator pewnie by się znalazł a że nie ma to żaden z prywatnych operatorów nawet się na propozycje powiatu nie odezwał. Dowóz dzieciaków do szkół ? Taniej szkołom jest część wozić swoimi gimbusami a na część podpisac umowy z busiarzami. Autobus jest zreszta elastyczniejszy bo i dzieciaki na wycieczke gdzieś dalej zawiezie, miescowa parafia wynajmuje go na pielgrzymki a latem smiga nad morze wożąc chętnych w ramach zielonej linii i zarabiając dodatkowe pieniążki dla budżetu gminy. A dlaczego PKP tak ochoczo oddała linię powiatowi goleniowskiemu ? A bo wbrew pozorom koszty robiórki są wyższe niż zysk ze starego tłucznia ( dobrze jak jest tłuczeń, część linii jest na żwirku ), szyn i podkładów. Żadnej legalnie działającej firmie taki biznes się nie opłaca i od dwóch lat nikt się nie zgłosił do powiatu, że jemu sie opłaci. Na szczęście dla powiatu teraz część linii weźmie gmina Goleniów żeby na nasypie zbudować nową szosę a część gmina Maszewo bo na tereny po dawnych przystankach położonych w środku wiosek są chętni. Jak się chodziło do przedszkola kolejowego ( były takie za komuny ) a w podstawówce ulubioną zabawą bylo ganianie sie po stacji z dzieciakami kolejarzy ( stacja 200 m od szkoły ) to MK ma się w genach. Ale niestety - choćby człowiek żyły sobie wypruł to i tak część linii jest nie do uratowania. Pytanie retoryczne: po co Bobolicom - gminie tak biednej, że bieda tam już nie ma nawet siły piszczeć - ta kolejka ? Pozdro (smutno) SmAs [Kabaret "Elita" Jan Kaczmarek: Niech gospodynie rzeźbią coś w glinie a gospodarze tną. Na fujarze.]
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Nowa inwestycja
Nowa inwestycja Wyjątkowo dobry interes zrobiła wczoraj gmina Goleniów. Sprzedała 20-hektarową
działkę w Goleniowskim Parku Przemysłowym za 21 mln zł netto! Kupiła ją
warszawska firma ProLogis Poland z przeznaczeniem na budowę centrum
logistyczno-produkcyjnego.
Działka została wystawiona z ceną wywoławczą 5 075 000 zł. Burmistrz Andrzej
Wojciechowski, który prowadził przetarg na sprzedaż gruntu, marzył o tym, żeby
cena osiągnęła 6-7 mln zł. Do przetargu stanęły dwie firmy: ProLogis oraz
Macquarie Goodman. Już w pierwszym przebiciu zaproponowano cenę 6 588 000 zł,
następne wyniosło 12 mln zł. Każde następne podnosiło cenę działki o 1 mln zł,
aż do poziomu 21 mln zł, zaproponowanego przez ProLogis.
Jak mówi Maciej Madejak, wiceprezes spółki, firma na wylicytowanej działce
chce zbudować centrum logistyczno-produkcyjne, które będzie miało 10 ha hal
magazynowych i produkcyjnych. Budowa rozpocznie się jeszcze w tym roku.
Burmistrz Wojciechowski wychodził z sali przetargowej ocierając pot z czoła.
- Tego się nie spodziewałem - powiedział. – Liczyłem, że będzie 20-40 procent
przebicia, tymczasem zarobimy o prawie 16 mln więcej niż wyniosła cena
wywoławcza. Mamy w ten sposób o 18 mln zł więcej niż przewidywał tegoroczny
plan sprzedaży gruntów, a przecież to nawet nie jest połowa roku! W lipcu
wystawiamy na przetarg podobną działkę. Już teraz jest nią duże
zainteresowanie. To będzie wyjątkowo dobry rok dla gminy.
Władze Goleniowa mają teraz spory problem: na co przeznaczyć pieniądze, które
lada dzień wpłyną do budżetu? Miesiąc temu zatwierdzono listę najważniejszych
gminnych inwestycji. O ile w czasie, kiedy ją uchwalano, była to raczej lista
pobożnych życzeń, to teraz jest to spis nader realny.
Wygląda na to, że znajdą się teraz pieniądze na remonty dróg na osiedlach
domów jednorodzinnych, których część jest w katastrofalnym stanie. Rozbudowane
zostanie ujęcie wody w Kliniskach, cierpiących na brak dostatecznej ilości
wody pitnej. Skanalizowane zostaną wsie Kąty, Łaniewo, Modrzewie, doprowadzona
woda do osiedla Żółwia pod Goleniowem. Niewykluczone, że znajdą się środki na
modernizację stadionu miejskiego, budowę bieżni tartanowej, przebudowę
przystani wodnej w Lubczynie. Z pewnością część pieniędzy zostanie
przeznaczona na wykup gruntów pod obwodnicę wschodnią Goleniowa oraz wykup
gruntów w Goleniowskim Parku Przemysłowym, które dotąd są własnością prywatną.
- Sądzę, że na koniec roku osiągniemy udział inwestycji w budżecie gminy grubo
powyżej 40 procent – dodał burmistrz. - Postaram się, żeby jak największa
część z pieniędzy uzyskanych ze sprzedaży gruntu została przeznaczona na
inwestycje, a nie na konsumpcję – mówi burmistrz Wojciechowski.
Sprawą podziału pieniędzy uzyskanych ze sprzedaży gruntów zajmie się Rada
Miejska na najbliższej sesji. To ona podejmie ostateczną decyzję o
rozdysponowaniu 21 mln złotych.
/kurier.szcz/
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Nowa inwestycja pod Goleniowem
Nowa inwestycja pod Goleniowem Wyjątkowo dobry interes zrobiła wczoraj gmina Goleniów. Sprzedała 20-hektarową
działkę w Goleniowskim Parku Przemysłowym za 21 mln zł netto! Kupiła ją
warszawska firma ProLogis Poland z przeznaczeniem na budowę centrum
logistyczno-produkcyjnego.
Działka została wystawiona z ceną wywoławczą 5 075 000 zł. Burmistrz Andrzej
Wojciechowski, który prowadził przetarg na sprzedaż gruntu, marzył o tym, żeby
cena osiągnęła 6-7 mln zł. Do przetargu stanęły dwie firmy: ProLogis oraz
Macquarie Goodman. Już w pierwszym przebiciu zaproponowano cenę 6 588 000 zł,
następne wyniosło 12 mln zł. Każde następne podnosiło cenę działki o 1 mln zł,
aż do poziomu 21 mln zł, zaproponowanego przez ProLogis.
Jak mówi Maciej Madejak, wiceprezes spółki, firma na wylicytowanej działce
chce zbudować centrum logistyczno-produkcyjne, które będzie miało 10 ha hal
magazynowych i produkcyjnych. Budowa rozpocznie się jeszcze w tym roku.
Burmistrz Wojciechowski wychodził z sali przetargowej ocierając pot z czoła.
- Tego się nie spodziewałem - powiedział. – Liczyłem, że będzie 20-40 procent
przebicia, tymczasem zarobimy o prawie 16 mln więcej niż wyniosła cena
wywoławcza. Mamy w ten sposób o 18 mln zł więcej niż przewidywał tegoroczny
plan sprzedaży gruntów, a przecież to nawet nie jest połowa roku! W lipcu
wystawiamy na przetarg podobną działkę. Już teraz jest nią duże
zainteresowanie. To będzie wyjątkowo dobry rok dla gminy.
Władze Goleniowa mają teraz spory problem: na co przeznaczyć pieniądze, które
lada dzień wpłyną do budżetu? Miesiąc temu zatwierdzono listę najważniejszych
gminnych inwestycji. O ile w czasie, kiedy ją uchwalano, była to raczej lista
pobożnych życzeń, to teraz jest to spis nader realny.
Wygląda na to, że znajdą się teraz pieniądze na remonty dróg na osiedlach
domów jednorodzinnych, których część jest w katastrofalnym stanie. Rozbudowane
zostanie ujęcie wody w Kliniskach, cierpiących na brak dostatecznej ilości
wody pitnej. Skanalizowane zostaną wsie Kąty, Łaniewo, Modrzewie, doprowadzona
woda do osiedla Żółwia pod Goleniowem. Niewykluczone, że znajdą się środki na
modernizację stadionu miejskiego, budowę bieżni tartanowej, przebudowę
przystani wodnej w Lubczynie. Z pewnością część pieniędzy zostanie
przeznaczona na wykup gruntów pod obwodnicę wschodnią Goleniowa oraz wykup
gruntów w Goleniowskim Parku Przemysłowym, które dotąd są własnością prywatną.
- Sądzę, że na koniec roku osiągniemy udział inwestycji w budżecie gminy grubo
powyżej 40 procent – dodał burmistrz. - Postaram się, żeby jak największa
część z pieniędzy uzyskanych ze sprzedaży gruntu została przeznaczona na
inwestycje, a nie na konsumpcję – mówi burmistrz Wojciechowski.
Sprawą podziału pieniędzy uzyskanych ze sprzedaży gruntów zajmie się Rada
Miejska na najbliższej sesji. To ona podejmie ostateczną decyzję o
rozdysponowaniu 21 mln złotych.
/kurier.szcz/
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Będzie San Francisko !
Będzie San Francisko ! Po Belgach do GPP wchodzą następni inwestorzy. Już niebawem ruszy budowa
fabryk: mrożonek i elementów z granitu.
Kilka dni temu w GPP rozpoczęła się budowa pierwszej fabryki. Zakład
produkujący przędzę do dywanów powstanie w ciągu kilku miesięcy.
Elbro
Za kilka tygodni wkopanie pierwszej łopaty pod budowę fabryki pierogów, pyz,
knedli i kopytek rozpocznie budowę zakładu, który docelowo zatrudni ponad 100
osób. Firma Elbro miała się wybudować jeszcze tej wiosny, ale inwestor czekał
na środki pomocowe. Kilka dni temu właściciele przedsiębiorstwa otrzymali
potwierdzenie przyznania im 6,5 mln zł z Sapardu.
Budowa zakładu za 13 mln zł rozpocznie się prawdopodobnie na początku
października. Po wybudowaniu hali produkcyjnej zatrudnienie w nim znajdzie 80
osób. Możliwe jest później dobudowanie kolejnej hali, wtedy zatrudnienie
pracowników zwiększy się o kolejne 50 osób. Pracownicy zatrudnieni do firmy
Elbro będą pochodzić z naszego regionu. Załogę nowego zakładu w większości
stworzą bezrobotni, których inwestor znajdzie w powiatowym urzędzie pracy.
Eurogranit
Już niebawem polska firma Eurogranit z Nysy rozpocznie budowę fabryki
elementów granitowych. Inwestor czeka jedynie na uzyskanie pozwolenia na
budowę i jeśli je uzyska, rozpocznie budowę jeszcze w tym roku.
Azjaci zbudują centrum handlowe?
Na konferencji prasowej w gminie, burmistrz Andrzej Wojciechowski
poinformował, że nieoczekiwanie z urzędem gminy skontaktowali się Chińczycy,
którzy myślą o wybudowaniu na GPP centrum handlowego. Firma A.T.C. Asian
Trade Centre zainteresowana jest 30 hektarami w parku w Łozienicy. Azjatycki
inwestor pół roku temu po raz pierwszy skontaktował się z gminą Goleniów,
teraz odezwał się po raz drugi.
- Można to nazwać już chyba ofensywą Azjatów, bo na 95 procent na terenie
naszego parku wybudują fabrykę także Koreańczycy - mówił na konferencji w
gminie burmistrz.
Koreańska firma planuje wybudować fabrykę owoców morza. Inwestor miał do
wyboru siedem różnych lokalizacji. W efekcie zdecydował się na goleniowski
park. Teraz powstaje biznesplan i już niebawem będzie wiadomo czy na 4
hektarach zarezerwowanego pola na GPP powstanie fabryka frutti di mare. Jeśli
interes z Koreańczykami uda się gminie, zatrudnienie w przetwórni owoców
morza znalazłoby nawet 400 osób.
- Teraz już z pełnym przekonaniem za Golcami mogę powiedzieć, że to na razie
jest ściernisko, ale będzie San Francisco - zapewnia burmistrz Wojciechowski.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Urzędnicy przeciwko prywatnym busom... cd
Użytkownik "smas" | Obrońcy busiarzy niestety nie chcą zauwazyć jednego - że busiarzy interesują | tylko kursy po główniejszych trasach. Bzdura. Z Lublina prywaciarze jeżdżą do takich metropolii jak Brzeźnica Książęca Kolonia, Targowisko, Osówka, Chmiel czy Jeziorzany. Natomiast w powiecie Kraśnik praktycznie nie ma wsi do której nie docierają busy.
Bzdura może u was. Na tzw. Ziemach Odzyskanych sieć kolejowa była od zawsze jakby troche gęściejsza niż w zaborze rosyjskim co się przekładało odwrotnie proporcjonalnie na sieć autobusową. Wystarczy porównać objętość starych rozkładow jazdy autobusów PKS woj. szczecinskiego i lubelskiego. Wasze były ponad dwa razy grubsze. Poza tym jest rożnica w gęstości zaludnienia i sieci osadniczej - u nas są rzadsze, duzo wsi położonych jest przy szosach konczących się ślepo i nieprzelotowych. Do tego wsie popegieerowskie - a tych u nas dużo - są mało mobilne i potrzeby transportowe często są tam bardzo nierównomiernie rozłożone. Na dzis stan jest taki, że kupa wsi leżących na uboczach woj zachodniopomorskiego nie istnieje dla busiarzy. Mam przed sobą rozkład jazdy autobusów Gryfice-Szczecin. Poza PKS-ami figuruje w nim 30 par kursów busów w tym 28 pospiesznych i ekspresowych i tylko 2 przyspieszone a ani jednego zwyklego mimo próśb poszczegolnych gmin. Na pismo jednego z busiarzy, że chce uruchomić kolejnych 11 par kursów gmina Goleniów wyraziła zgodę ale z zaznaczeniem, że pomiędzy Goleniowem a Szczecinem nie przez dwujezdniową DK nr 3 ale równoległą drogą powiatową ( szeroka, po remoncie ) przez Rurzycę-Kliniska-Pucice-Załom ( wsie duże i ludne, kupa ludzi pracuje w Szczecinie i w Goleniowie ). I co ? Busiarz podziękował i się wycofał. No więc może busiarze lubelscy sa jakby inaczej uszyci niz busiarze szczecińscy ? ;-) Owszem , większość jeździ po głównych trasach ale to też dlatego , że niektóre gminy nie chcą zezwolić na wjazd busów na swój teren a na główne trasy wpuszcza Urząd Marszałkowski który jest jakiś normalniejszy. Poza tym PKP czy PKS też nie rozpieszczają bocznych dróg. Na PKP już dawno temu zlikwidowano połączenie np. Stargard - Wałcz - Piła która dla busiarzy byłoby trasą główną. PKS do zapadłych dziur często wysyła 2 kursy dziennie o 7.00 i 15.30 tylko w dni nauki szkolnej.
Bo pozostale kursy musieli zlikwidować bo im busiarze 5 minut wczesniej podbierali klientów. A teraz ludziska z kilku wsi podgoleniowskich mających tylko własnie po dwa kursy w dni nauki szkolnej ( np. Święta - na mapie po wschodniej stronie ujściowego odcinka Odry zwanego też Domiążą, vis-a-vis Polic ) płaczą, że już nikt nie jeździ w dni świąteczne bo busiarz się wycofał na linie bardziej dochodowe a PKS Kamień Pomorski po sprywatyzowaniu to już też myśli jak busiarze ( czyli liczy się zysk ) i odpisał sołtysowi, że niech pretensje maja do siebie i niech się zgłoszą do tego busiarza co ich wygryzł.
| No i jakoś | dziwnie obrońcy busów zapominają o wskaźnikach bezpieczeństwa i zatłoczenia | dróg, że o ekologii nie wspomnę.
No wiesz - to zależy jakie jest to bezpieczeństwo. Owszem w busie jest większe prawdopodobieństwo wypadku ale na PKP z kolei ( nomen omen) jest większe prawdopodobieństwo dostania po mordzie od współpasażera.
Tu chodzi o wypadki komunikacyjne. A poza tym mało to razy przed pocztą w Szczecinie albo na Korzeniowskiego było tak, że ktoś usiadł do pierwszego busa ale jak zobaczył, że sąsiedni bus będzie odjeżdzał wcześniej to chcąc się przesiąść był wyzywany przez psychopatę-kierowcę tracącego klienta ? A opon to sobie w Szczecinie nie cięli i reflektorow nie tłukli ? Dwa tygodnie temu w Nowogardzie doszło do "zamieszek" pomiędzy busiarzami nowogardzkimi a gryfickimi. U was Wersal niby panuje ? | Jak padnie linia kolejowa | Goleniow-Kołobrzeg to na DK nr 6 pojawi sie dodatkowo kupa ciężkich tirów z | np. weglem do kotłowni miejskich.
No to trzeba kotłownie przestawić na gaz albo wierzbę krzewiastą.
Jasne - aby Polska rosła w siłę a ludziom żyło sie dostatniej. Jako zwolennik zbojeckiego kapitalizmu w wesji przedstawionej na filmie "Ziemia obiecana" zapewne potrafisz to zrobić bo ja jako zwolennik modelu skandynawskiego nie. Hihi powiedz to Ślązakom a w szczególności Panom Górnikom to masz jak w banku, że ci szyby w oknach śrubami potłuką albo chałupę koktajlmi Mołotowa podpalą. | Dlatego linię tą trzeba chronić poprzez | wprowadzenie białych stref dla tych paru jeszcze istniejacych pociągów.
Poczekaj, spadnie śnieg, to wszędzie będzie biała strefa.
Tak sie robi w całej cywilizowanej Europie z Francją i Niemcami na czele. Nie ma powodów, żeby w Polsce wprowadzać model skrajnie libertariański - tak jak XIX-wieczne wyścigi po działki górnicze w Klondike tak ładnie opisane przez Londona albo wyścigi powozów po działki rolne na Dzikim Zachodzie. A 13 listopada to S-mani i tak sami zrobią z kolejowej mapy Polski nie tylko białą strefę ale białą plamę ;-P Pozdrawiam SmAs
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Urzędnicy przeciwko prywatnym busom... cd
Użytkownik "smas" Bzdura może u was. Na tzw. Ziemach Odzyskanych sieć kolejowa była od zawsze jakby troche gęściejsza niż w zaborze rosyjskim co się przekładało odwrotnie proporcjonalnie na sieć autobusową.
Czyli to była polityka promowania kolei kosztem autobusów, wprowadzania białych plam itp. Czyli nadmierna koncentracja przewozów w ręku PKP. Widać wyraźnie że jest to nonsens.
Poza tym jest rożnica w gęstości zaludnienia i sieci osadniczej - u nas są rzadsze, duzo wsi położonych jest przy szosach konczących się ślepo i nieprzelotowych. Do tego wsie popegieerowskie - a tych u nas dużo - są mało mobilne i potrzeby transportowe często są tam bardzo nierównomiernie rozłożone1.
Niekoniecznie. U nas jest inne zaludnienie np. na zachód od Lublina i na południowy wschód od Zamościa.
Na dzis stan jest taki, że kupa wsi leżących na uboczach woj zachodniopomorskiego nie istnieje dla busiarzy.
Ale jeszcze większa kupa wsi i miast (np. Wałcz) nie istnieje dla PKP. TO ja się domagam likwidacji PKP :-)
Mam przed sobą rozkład jazdy autobusów Gryfice-Szczecin. Poza PKS-ami figuruje w nim 30 par kursów busów w tym 28 pospiesznych i ekspresowych i tylko 2 przyspieszone a ani jednego zwyklego mimo próśb poszczegolnych gmin. Na pismo jednego z busiarzy, że chce uruchomić kolejnych 11 par kursów gmina Goleniów wyraziła zgodę ale z zaznaczeniem, że pomiędzy Goleniowem a Szczecinem nie przez dwujezdniową DK nr 3 ale równoległą drogą powiatową ( szeroka, po remoncie ) przez Rurzycę-Kliniska-Pucice-Załom ( wsie duże i ludne, kupa ludzi pracuje w Szczecinie i w Goleniowie ). I co ? Busiarz podziękował i się wycofał. No więc może busiarze lubelscy sa jakby inaczej uszyci niz busiarze szczecińscy ? ;-)
Może i tak. Zapraszam na korepetycje do Lublina. U nas jakoś przekonano busiarzy do innych tras niż główne. Poza tym może jeszcze ktoś się zgłosi na tą boczną trasę. Nie od razu Szczecin zbudowano.
Bo pozostale kursy musieli zlikwidować bo im busiarze 5 minut wczesniej podbierali klientów.
Nieprawda. Na takich trasach często nie było busiarzy w ogóle.
A teraz ludziska z kilku wsi podgoleniowskich mających tylko własnie po dwa kursy w dni nauki szkolnej ( np. Święta - na mapie po wschodniej stronie ujściowego odcinka Odry zwanego też Domiążą, vis-a-vis Polic ) płaczą, że już nikt nie jeździ w dni świąteczne bo busiarz się wycofał na linie bardziej dochodowe a PKS Kamień Pomorski po sprywatyzowaniu to już też myśli jak busiarze ( czyli liczy się zysk ) i odpisał sołtysowi, że niech pretensje maja do siebie i niech się zgłoszą do tego busiarza co ich wygryzł.
To niech sołtys sam kupi busa i jeździ do Goleniowa a nie liczy na mannę z nieba. Ostatnio coś takiego powstało bodajże w Dąbrowie Górniczej że prezes jakiejś spółdzielni mieszkaniowej uruchomił busy wożące ludzi do miasta.
Tu chodzi o wypadki komunikacyjne. A poza tym mało to razy przed pocztą w Szczecinie albo na Korzeniowskiego było tak, że ktoś usiadł do pierwszego busa ale jak zobaczył, że sąsiedni bus będzie odjeżdzał wcześniej to chcąc się przesiąść był wyzywany przez psychopatę-kierowcę tracącego klienta ? A opon to sobie w Szczecinie nie cięli i reflektorow nie tłukli ? Dwa tygodnie temu w Nowogardzie doszło do "zamieszek" pomiędzy busiarzami nowogardzkimi a gryfickimi. U was Wersal niby panuje ?
Ja się u nas z czymś takim nie spotkałem. Mało tego - kiedyś jechałem w zimie busem do Krasnegostawu o 6.45. Przyszedłem o 6.40 na Nadstawną a tam nie ma tego busa do K-tawu stał tylko Zamość. Siadam do gościa i kupuję bilet do K-tawu. On mówi że koledze nie chciał bus zapalić ( była zima). Powiedział że jak nie przyjedzie K-taw to on mnie weźmie. Ale Krasnystaw przyjechał i gość z busa zamojskiego poprosił nas o przesiadkę do krasnostawskiego co uczyniliśmy. Szok, prawda?
Jasne - aby Polska rosła w siłę a ludziom żyło sie dostatniej. Jako zwolennik zbojeckiego kapitalizmu w wesji przedstawionej na filmie "Ziemia obiecana" zapewne potrafisz to zrobić bo ja jako zwolennik modelu skandynawskiego nie.
Podejrzewam że w Skandynawii do opalania kotłowni raczej nie używa się węgla. Poza tym wytłumacz mi dlaczego ogrzewanie gazowe/wierzbowe to zbójecki kapitalizm w wersji z Ziemi Obiecanej a kotłownia na węgiel to model skandynawski?
Hihi powiedz to Ślązakom a w szczególności Panom Górnikom to masz jak w banku, że ci szyby w oknach śrubami potłuką albo chałupę koktajlmi Mołotowa podpalą.
To wtedy przestaną być górnikami a staną się zwykłymi przestępcami. Ja tam od dawna mam ogrzewanie na gaz i mam pp. Górników w głębokim poważaniu.
Tak sie robi w całej cywilizowanej Europie z Francją i Niemcami na czele.
A w Izraelu inaczej. Chyba nie powiesz, że Francja i Niemcy są bardziej cywilizowane od Izraela?
Nie ma powodów, żeby w Polsce wprowadzać model skrajnie libertariański - tak jak XIX-wieczne wyścigi po działki górnicze w Klondike tak ładnie opisane przez Londona albo wyścigi powozów po działki rolne na Dzikim Zachodzie.
Ja to bym przede wszystkim nie pozwolił na wprowadzenie modelu skrajnie libertariańskiego w internecie. Co sądzisz o koncesjach na strony internetowe?
A 13 listopada to S-mani i tak sami zrobią z kolejowej mapy Polski nie tylko białą strefę ale białą plamę ;-P
Ja uważam , że jeżeli PKP faktycznie 13 listopada zatrzyma pociągi to wszyscy koordynatorzy POWINNI natychmiast wepchnąć w miejsce zawieszonych pociągów po 10 busów. Przecież PKP strajkując DOBROWOLNIE rezygnuje z koncesji, prawda? A przewóz osób powinien być zapewniony/
pozdrawiam aron
Przejrzyj resztę wiadomości
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plorientmania.htw.pl
|
|
Cytat |
Diabeł: wielki, czarny znak zapytania. Napierski Stefan Debiutuje się do samej śmierci, a i śmierć jest też debiutem. Aleksander Kumor Dla konserwatysty refleksja nad podstawami własnego światopoglądu jest rodzajem profanacji tak samo jak konieczność udowadniania egzystencji Boga jest estetycznym zgorszeniem dla każdego prawdziwie wierzącego; jest wyprowadzaniem irracjonalnej wartości na poziom racjonalny, desakralizacją boskości, której odebrany zostaje urok tajemniczości, bez której nie można pewnie stawić czoła lewicowym czcicielom diabła na ich polach bitewnych rozumu. Georg Quabbe Dlaczego tak często ludzie, dla których bardzo dużo zrobiłeś, ciężko się na ciebie obrażają? Może dlatego, że przypominasz im o ich słabościach. Kirk Douglas, Syn śmieciarza, Autobiografia Aby uwierzyć w drugiego człowieka, należy najpierw uwierzyć w siebie. Żyć w harmonii ze światem widzialnym i niewidzialnym. Odnaleźć prawdziwe oblicze Boga. . . Ale czy miłość jest w stanie uchronić przed samotnością? Nie zapominajmy, że "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju". Paulo Coelho
|
|