Oglądasz wypowiedzi znalezione dla hasła: Gmina Jędrzejów
Temat: [SwKD] Mostek w Hajdaszku gotowy !
Franciszek Grzegorek wrote:
Czy przejazd w sobotę będzie "tylko" do Stawian, czy dalej do pierwszego
ubytku?
Do Stawian.
I jakie są możliwości sensownego noclegu w Jędrzejowie, albo na
południe od Jędrzejowa przy linii na Kraków?
znalazłem coś takiego:
Miasto i gmina Jędrzejów
Hotel "Zacisze"
Al. Piłsudskiego 4, 28-300 Jędrzejów
tel. (0-41) 386-18-26
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Ciuchcia Ponidzie trafi w prywatne ręce?
http://ww6.tvp.pl/1498,20070713524048.strona
Ciuchcia Ponidzie trafi w prywatne ręce?
Ciuchcia Express Ponidzie zamiast zysków przynosi straty. Udziałowcy nie
chcą już dłużej do niej dokładać. Postanowili kolejkę wydzierżawić
prywatnemu inwestorowi.
Podróż ciuchcią z Jędrzejowa do Pińczowa trwa około dwóch godzin. Trasa
ma 40 km, mimo to w Hajdaszku zarząd Świętokrzyskiej Kolejki Dojazdowej
pracuje nad przedłużeniem przejazdu, aż do Stawian Pińczowskich. Według
udziałowców kolejki to nie jest dobry pomysł.
Wicemarszałek województwa uważa nawet, że należałoby skrócić przejazd.
Innego zdania jest Stowarzyszenie Świętokrzyskiej Kolejki Dojazdowej.
Turystów jest za mało, żeby kolejka była rentowna. Dlatego siedmiu
udziałowców dokłada rocznie ponad 200 tys zł. Najwięcej gmina Jędrzejów
– 60 tys zł.
Udziałowcy postanowili kolejkę wydzierżawić prywatnemu inwestorowi.
Natomiast w Jędrzejowie miałoby powstać Muzeum Kolejnictwa. Szukaniem
inwestora zajmie się Urząd Marszałkowski. Inwestycją chce zainteresować
m.in. właścicieli podobnych kolejek w Bieszczadach czy Ełku.
materiał video:
http://ww6.tvp.pl/6745,20070713523989.strona
--------------------------------------------------
Zapomnieli tylko dodać, że odbudowę przejazdu finansuje inwestor remontu
drogi...
pzdr
a.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: [pr] [wąsk] Ciuchcia Ponidzie pojedzie do muzeum?
Od czterech lat prowadzi ją Spółka Świętokrzyska Kolejka Dojazdowa "Ciuchcia
Ekspres Ponidzie", którą stworzyły: gmina Jędrzejów (144,5 tys. zł udziałów),
gmina Pińczów (109 tys. zł), samorząd województwa (100 tys. zł), powiaty
jędrzejowski i pińczowski (po 50 tys. zł), gminy Imielno i Kije (po 23
tys.zł).
Widzisz czy nie, było to w poście otwierającym wątek, jest to Sp. z o.o., o
geniuszu ekonomii spp, opiewaj go o bogini!Dla Ciebie było trudne przeczytanie
tekstu ze zrozumieniem.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: [pr] [wąsk] Ciuchcia Ponidzie pojedzie do muzeum?
K.P. pisze:
Od czterech lat prowadzi ją Spółka Świętokrzyska Kolejka Dojazdowa "Ciuchcia
Ekspres Ponidzie", którą stworzyły: gmina Jędrzejów (144,5 tys. zł udziałów),
gmina Pińczów (109 tys. zł), samorząd województwa (100 tys. zł), powiaty
jędrzejowski i pińczowski (po 50 tys. zł), gminy Imielno i Kije (po 23
tys.zł).
Widzisz czy nie, było to w poście otwierającym wątek, jest to Sp. z o.o., o
geniuszu ekonomii spp, opiewaj go o bogini!Dla Ciebie było trudne przeczytanie
tekstu ze zrozumieniem.
Do dyskusji włączyłem się nieco później, stronę też obejrzałem nieco
później, bo wierzyć mi się nie chciało, żeby prowadząc takie
przedsięwzięcie jak jak Sp. z o.o. można było wypisywać takie bzdury,
godne parkowej kolejki dziecięcej - zarządzanej i prowadzonej przez
pionierów w Arteku. Także z głównej strony z informacji o Spółce działa
tylko link do konta, brak statutu, wykazu wspólników czy linków do np.
dokumentów finansowych (to wszystko [z wyjątkiem bilansów - wiem, że nie
ma tego obowiązku] ukryte bardzo głęboko).
Cóż, amatorszczyzna, choć cel chwalebny. :)
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Jedrzejowska Kolejka Dojazdowa
Otóż gdyby JKD była w posiadaniu kapitału
500.000 zł to nikt by się nie zajmował pozyskiwaniem sponsorów bo i po co.
Cytuję za stronami IRiPK
http://www.zgrowery.most.org.pl/private/prod02.htm
"Spółkę Świętokrzyska Kolejka Dojazdowa "Ciuchcia Ekspres Ponidzie" sp. z
o.o. powołały samorządy:
- województwa świętokrzyskiego - kapitał 100 tys. zł
- powiaty jędrzejowski i pińczowski - po 50 tys. zł
- gmina Jędrzejów - 144,5 tys. zł
- gmina Pińczów - 109 tys. zł
- gminy Kije i Imielno - po 23 tys. zł
Spółka ma rozpocząć działalność w 2003 roku. W spółce ma znaleźć stałą pracę
sześć, siedem osób. Prezesem spółki został Edward Choroszyński"
Czy to nie wyszło?
Kapitał zakładowy to jedno a środki na bieżącą działalność to drugie...
Wygląda tak jak wygląda czy się to komuś podoba czy nie ale jest
OMALOWANA. Kolory nigdy nie będą takie jak na PKP, gdyż ludzie którzy
tyle wycierpieli przez PKP nie chcą by ich w jakikolwiek sposób łączono z
tą
instytucją bo nie mogą się na nią patrzeć.
I dlatego ma powstawać KICZ? Co ma piernik do wiatraka? To estetyczne
malowanie było domeną PKP???
I dlaczego logo kolejki wiernie naśladuje logo PKP tyle że ze zmienionymi (i
kolorowymi) literami??
Zaś argumenty jak nie będzie tak jak myśle niech wogóle nie będzie
pozostawię bez komentarza....
Nikt tak nie myśli, a na pewno nie ja. Cieszę się że kolejka istnieje i
jeździ. Macie tam wiele ciekawego i już historycznego taboru. I dlatego
wolałbym żeby nie tworzono lunaparku.
pozdrawiam
a
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Jędrzejów może scalać grunty...
Jędrzejów może scalać grunty...
Gmina Jędrzejów i PARP zainwestują 23 mln zł w strefę biznesu
PAP - 01-06-2009 12:34
Gmina Jędrzejów (Świętokrzyskie) i Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
zainwestują 23 mln zł w lokalną strefę dla inwestorów. Scalono już ponad 20 ha
terenów. Pod koniec roku ruszy w strefie pierwszy zakład - zapowiada burmistrz
miasta.
Zgodnie z porozumieniem zawartym przez jędrzejowski samorząd i PARP, gmina ma
wykupić łącznie 35 ha gruntów, na których zbudowana zostanie infrastruktura
przemysłowa - drogi, wodociągi, kolektor sanitarny, linia energetyczna i gazociąg.
PARP wyłoży 12 mln zł na te przedsięwzięcia - poinformował PAP w poniedziałek
burmistrz Jędrzejowa Marek Wolski.
Tereny przeznaczone na strefę inwestycyjną to niskiej wartości grunty rolne 5.
i 6. klasy, głównie odłogi, położone w południowej części miasta. Do tej pory
należały do ponad stu właścicieli. Z około 90 z nich zawarto już umowy
sprzedaży; trwają rozmowy dotyczące przejęcia największych działek,
obejmujących łącznie blisko 10 ha - dodał Wolski.
Gmina deklaruje umorzenia, odroczenia i rozłożenia na raty podatku od
nieruchomości, by pozyskać firmy gotowe zainwestować w produkcję na tym obszarze.
Według Wolskiego, do strefy wszedł już pierwszy inwestor, który buduje
przedsiębiorstwo produkcji kotłów do spalania biomasy. Ma ono kosztować ponad
6 mln zł. Zgodnie z harmonogramem, ruszy na przełomie roku. Powinno zatrudnić
około 100 osób.
Gmina Jędrzejów i PARP chcą zagospodarować strefę do 2012 roku. Miasto
inwestuje własne środki nie tylko w wykup ziemi, ale także w infrastrukturę;
do budowanej fabryki kotłów doprowadzi wszystkie media i 600-metrowej długości
odcinek drogi. PARP zacznie inwestować, gdy gmina przejmie cały areał
przeznaczony na strefę.
W opinii Wolskiego, budowa strefy inwestycyjnej w Jędrzejowie dobrze rokuje
miastu na przyszłość. 12 proc. zdolnych do pracy mieszkańców nie ma stałego
zatrudnienia. Ułatwienia inwestycyjne w podejmowaniu działalności gospodarczej
są dla osób bezrobotnych nadzieją na znalezienie etatu - tłumaczy burmistrz.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Jedrzejowska Kolejka Dojazdowa
Osobiście jestem za utworzeniem dwóch opcji do wyboru dla turysty. Niech maja
to co już mają to co zrobili w pocie czoła i niech będzie też możliwość wyjazdu
składem z epoki w zgodzie z oryginałem. Wtedy kiedy sami zobaczą na co jest
większe zapotrzebowanie, że ludziom wcale nie chodzi o pstrokacizne i krzykliwe
barwy tylko o jednolite zgranie to sami dojdą do tego w jaki sposób należy to
wszystko malować by przyjechali turyści. Dajmy też tylko troche czasu turystom
z zagranicy na okazanie swych wymagań co do JKD i wszystko wróci do normy.
Teraz w końcu wolność rządzi jak na razie :) Tylko mówie trzeba się postarać
też ich zrozumieć bo może jednak właśnie ta kolejka będzie jakimś przykładem
dla innych samorządów, że się da... A nie stwierdzać od razu że JKD to nie
istnieje bo dostała szanse. Czyżby jakaś zazdrość. A gminy Kije i Imielno jak
wiem to końcówka rankingu polskich gmin, a jednak się dało. Choć już dochodzą
pytania - ile to żeśmy już zarobili? Trzeba im uświadomić, że nigdy nie bedą na
tym zarabiać tylko na turystach których to przedsięwzięcie może ściągnąć i to
bedzie najtrudniejsze. A z lunaparkiem to święta racja ale spoko, na razie się
dzieje. Może uda się jakoś na stowarzyszenie przejąć Hajdaszek to bedzie w
zamyśle wtedy wzorcowy odcinek, na razie szyją szyny :(
Pozdrawiam
m
| Â Otóż gdyby JKD była w posiadaniu kapitału
| 500.000 zł to nikt by się nie zajmował pozyskiwaniem sponsorów bo i po co.
Cytuję za stronami IRiPK
http://www.zgrowery.most.org.pl/private/prod02.htm
"Spółkę Świętokrzyska Kolejka Dojazdowa "Ciuchcia Ekspres Ponidzie" sp. z
o.o. powołały samorządy:
- województwa świętokrzyskiego - kapitał 100 tys. zł
- powiaty jędrzejowski i pińczowski - po 50 tys. zł
- gmina Jędrzejów - 144,5 tys. zł
- gmina Pińczów - 109 tys. zł
- gminy Kije i Imielno - po 23 tys. zł
Spółka ma rozpocząć działalność w 2003 roku. W spółce ma znaleźć stałą pracę
sześć, siedem osób. Prezesem spółki został Edward Choroszyński"
Czy to nie wyszło?
Kapitał zakładowy to jedno a środki na bieżącą działalność to drugie...
| Wygląda tak jak wygląda czy się to komuś podoba czy nie ale jest
| OMALOWANA. Kolory nigdy nie będą takie jak na PKP, gdyż ludzie którzy
| tyle wycierpieli przez PKP nie chcą by ich w jakikolwiek sposób łączono z
tą
| instytucją bo nie mogą się na nią patrzeć.
I dlatego ma powstawać KICZ? Co ma piernik do wiatraka? To estetyczne
malowanie było domeną PKP???
I dlaczego logo kolejki wiernie naśladuje logo PKP tyle że ze zmienionymi (i
kolorowymi) literami??
| Zaś argumenty jak nie będzie tak jak myśle niech wogóle nie będzie
pozostawię bez komentarza....
Nikt tak nie myśli, a na pewno nie ja. Cieszę się że kolejka istnieje i
jeździ. Macie tam wiele ciekawego i już historycznego taboru. I dlatego
wolałbym żeby nie tworzono lunaparku.
pozdrawiam
a
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Ciuchcia Ekspres Ponidzie uratowana
Ciuchcia Ekspres Ponidzie uratowana
http://www1.gazeta.pl/kielce/1,35255,972764.html
Ziemowit Nowak 13-08-2002
Ciuchcia Ponidzie, jedna z największych atrakcji turystycznych regionu, ma
już gospodarza i pieniądze na rozruch. Spółkę zarządzającą ciuchcią trzeba
tylko zarejestrować w sądzie i otworzyć rachunek w banku
Wczoraj w Jędrzejowie przedstawiciele samorządów podpisali akt notarialny
powołujący spółkę Świętokrzyska Kolejka Dojazdowa Ciuchcia Ekspres Ponidzie
sp. z o.o. Na kapitał założycielski złożyły się samorząd województwa oraz
sześć gmin i powiatów, przez które przebiega trasa kolejki. Powołano również
komisję rewizyjną, w skład której weszło po jednym przedstawicielu każdego
samorządu.
Prezesem spółki został Edward Choroszyński, prezes Stowarzyszenia Miłośników
Zabytkowej Jędrzejowskiej Kolejki Dojazdowej. Teraz musi on opracować
biznesplan i rozkład jazdy. W spółce ma znaleźć stałą pracę sześć, siedem
osób.
- Bardzo się cieszę. O uratowanie kolejki walczyłem przez trzy lata - mówi
Tadeusz Świerczyński, starosta jędrzejowski. Na wczorajszą uroczystość
przyszedł w gorsecie ortopedycznym, który nosi po wypadku samochodowym, w
jakim uczestniczył w ubiegłym tygodniu. - Bolało, ale nie mogłem przegapić
takiej okazji. To wielkie święto, historyczne wydarzenie dla całego powiatu.
Radości nie ukrywa wicemarszałek województwa Franciszek Wołodźko, który w
imieniu swojego urzędu dołożył do spółki okrągłe 100 tysięcy. - Kawałek
sezonu niestety uciekło, ale już w niedzielę ciuchcia pojedzie i jestem
pewien, że odbędzie jeszcze w tym roku kilkanaście, a może kilkadziesiąt
kursów. Na pewno będzie jeździć regularnie w każdą niedzielę - zapewnia.
Zgromadzone przez spółkę środki to minimum na jej utrzymanie. - Mam
świadomość, że kapitał, który zgromadziliśmy, jest kapitałem wyjściowym.
Trzeba będzie szukać fundacji, instytucji, które mogłyby wesprzeć jej
działalność. Znam stan mostów, torów, tu trzeba będzie bardzo mocno
inwestować - mówi starosta Świerczyński.
O kursującej do ubiegłego roku z Jędrzejowa do Pińczowa kolejce wąskotorowej
pisaliśmy wielokrotnie. PKP nie była zainteresowana jej utrzymaniem, a
samorządy długo ograniczały się tylko do deklaracji pomocy. Czas mijał,
niemal wszyscy już zwątpili w możliwość uratowania ciuchci. Wtedy "Gazeta"
przystąpiła do akcji, mobilizując urzędników do działania (zaczęliśmy od
ministerstwa infrastruktury, w biurkach którego utknęły papiery dotyczące
ciuchci). Czwartego sierpnia, dzięki pomocy sponsorów (m.in. Lafarge Nida
Gips), zorganizowaliśmy kurs z Jędrzejowa do Pińczowa. Chętnych było tylu,
że w wagonikach zabrakło miejsc. Do redakcji zaczęli dzwonić czytelnicy z
pytaniem, kiedy organizujemy następną jazdę. To ostatecznie przekonało
samorządowców, że warto reaktywować kolejkę.
ramka
Kto się dołożył
Spółkę Świętokrzyska Kolejka Dojazdowa Ciuchcia Ekspres Ponidzie powołały
samorządy:
- województwa świętokrzyskiego - kapitał 100 tys. zł
- powiaty jędrzejowski i pińczowski - po 50 tys. zł
- gmina Jędrzejów - 144,5 tys. zł
- gmina Pińczów - 109 tys. zł
- gminy Kije i Imielno - po 23 tys. zł
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: [pr] [wąsk] Ciuchcia Ponidzie pojedzie do muzeum?
http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255,4316112.html
Ciuchcia Ponidzie pojedzie do muzeum?
Janusz Kędracki
2007-07-16, ostatnia aktualizacja 2007-07-15 19:30
Udziałowcy Ciuchci Ekspres Ponidzie chcą oddać obsługę ruchu turystycznego
prywatnemu inwestorowi. Zabytkowy tabor kolejki miałby posłużyć do
urządzenia ekspozycji muzealnej.
O tym, że samorządy będące udziałowcami spółki prowadzącej jędrzejowską
wąskotorówkę nie chcą już dopłacać do jej utrzymania, pisaliśmy pod koniec
maja. W połowie czerwca ich przedstawiciele zgodzili się jeszcze pokryć 201
tys. zł ubiegłorocznych strat, ale równocześnie umówili się na spotkanie na
temat przyszłości kolejki. Odbyło się ono w środę i - jak zapewnia
wicemarszałek Zdzisław Wrzałka - wszyscy byli zgodni, że nie należy
wąskotorówki likwidować, ale radykalnie zmienić zasady jej funkcjonowania.
- Uzgodniliśmy, aby wydzielić część muzealną na stacji w Jędrzejowie,
udostępnić tam do zwiedzania zabytkowe parowozy i wagony, a na obsługę
turystów chcielibyśmy znaleźć prywatnego inwestora - informuje Wrzałka.
Przez najbliższe miesiące pracownicy departamentu infrastruktury mają zrobić
rozpoznanie, jak podobne kolejki funkcjonują w innych miejscach, gdzie
zarządzane są przez prywatne podmioty. Poprzez ogłoszenia ma być natomiast
poszukiwany chętny do przejęcia obsługi przewozu turystów. Jeśli się
znajdzie, od przyszłego roku dostanie w dzierżawę część taboru, tory i
stacje wąskotorówki. - Obecny zarząd spółki nie w pełni daje sobie radę z
obsługą ruchu turystycznego. Być może należałoby skrócić trasę przejazdu i
użyć bardziej ekonomicznego pojazdu do ciągnięcia wagonów niż stare
lokomotywy. Potrzebne też są jakieś atrakcje po drodze - przekonuje
wicemarszałek.
Te plany oznaczają zatem faktyczną likwidację spółki prowadzącej kolejkę.
Jak podkreśla Wrzałka, samorządy gotowe są wspólnie utrzymywać część
muzealną kolejki, a nie chcą już dopłacać do przewozu turystów.
Co ciekawe, na środowe spotkanie nie został zaproszony prezes spółki Edward
Choroszyński. - Celowo, było to wyłącznie spotkanie udziałowców.
Dokonywaliśmy na nim także oceny prezesa, czułby się niezręcznie - uważa
Wrzałka. Pytany, jak ocenili Choroszyńskiego, odpowiada: - Bardzo dobrze
jako kolejarza, specjalistę do spraw technicznych. Były zastrzeżenia co do
zarządzania spółką, pracy marketingowej.
Choroszyński dziwi się takiemu stawianiu sprawy. - Przez cztery lata nikt
nie kiwnął palcem, żeby coś poprawić czy zmienić. Jak miałem zrobić lepszą
reklamę kolejki, skoro nie miałem na to pieniędzy? - pyta. Według niego
Ciuchcia Ponidzie, jako obiekt zabytkowy, powinna być traktowana jak muzea,
do których samorządy dopłacają. - Gdyby przynosiła dochody, to założylibyśmy
spółkę pracowniczą i nie prosilibyśmy o pomoc samorządów. Ale żeby wyjść na
swoje, trzeba 300-400 kursów rocznie. To jest niemożliwe, późną jesienią czy
zimą ludzie nie będą jeździć - twierdzi Choroszyński. Nie wierzy, że
wydzierżawienie kolejki rozwiąże jej problemy. - Chętny się może znajdzie,
ale weźmie i po roku odda - argumentuje.
Zdaniem Choroszyńskiego samorządy nie powinny teraz pozbywać się tej
atrakcji turystycznej, tylko spróbować pozyskać środki unijne na jej rozwój.
Kolejka dla turystów
Jędrzejowska kolejka wozi turystów od 1993 roku. Od czterech lat prowadzi ją
Spółka Świętokrzyska Kolejka Dojazdowa "Ciuchcia Ekspres Ponidzie", którą
stworzyły: gmina Jędrzejów (144,5 tys. zł udziałów), gmina Pińczów (109 tys.
zł), samorząd województwa (100 tys. zł), powiaty jędrzejowski i pińczowski
(po 50 tys. zł), gminy Imielno i Kije (po 23 tys. zł). W ciągu czterech lat
działalności przyniosła ok. 700 tys. zł strat. W 2006 roku przewiozła na
trasie Jędrzejów - Pińczów 15 tys. osób, o 3 tys. więcej niż w 2005 roku.
Źródło: Gazeta Wyborcza Kielce
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Okrutna prawda - większy zawsze wygrywa
www1.gazeta.pl/kielce/1,35255,1595649.html
Dwa tragiczne wypadki na świętokrzyskich drogach
Fot. Jarosław Kubalski / AG
ZOBACZ TAKŻE
• Rozmowa z szefem świętokrzyskiej policji drogowej (27-07-03, 18:26)
• Śmierć w liczbach (27-07-03, 19:14)
Juliusz Ćwieluch 27-07-2003, ostatnia aktualizacja 27-07-2003 19:14
Siedem osób zginęło, pięć jest poważnie rannych w wyniku dwóch wypadków, do
których doszło w ostatnich dniach. Oba wydarzyły się na dobrej drodze, podczas
małego ruchu, przy doskonałej pogodzie. To najtragiczniejszy weekend w
Świętokrzyskiem w tym roku
32-letni Marek wracał z Austrii do rodzinnego Radomia. W sobotę około piątej
rano jechał obwodnicą E77 koło Chęcin. Przeciwległym pasem skodą fabią
podróżował 20-letni Hubert ze swoją rodziną - rodzicami i 16-letnią siostrą.
Kiedy rozpędzone BMW nagle zjechało na jego pas, nie miał żadnych szans. -
Trudno ocenić, z jaką szybkością jechało BMW, ale szacujemy, że co najmniej 150
kilometrów na godzinę - mówi młodszy kapitan Janusz Stanek, dowódca akcji
ratunkowej. Po czołowym zderzeniu fabia została tak zniszczona, że z trudem
można było rozpoznać markę auta. - BMW z serii siedem to ciężkie auto. Skoda
nie mogła przetrzymać uderzenia. Markę odczytaliśmy dzięki znaczkowi na tylnej
klapie - wyjaśnia Stanek.
Kierowca BMW zginął na miejscu. Z czterech osób jadących skodą tylko 16-letnia
Magda w stanie bardzo ciężkim trafiła do szpitala. - Kiedy ją wyciągaliśmy z
auta była przytomna - komentuje dowódca akcji. Jak się dowiedzieliśmy jej stan
jest bardzo ciężki. Ma złamany kręgosłup, nogi i poważne obrażenia wewnętrzne.
Jej 45-letni ojciec, 38-letnia matka i brat, który kierował autem, zginęli na
miejscu. Rodzina pochodziła z Klukówka koło Pułtuska.
- Najprawdopodobniej kierowca BMW był zmęczony i zasnął za kierownicą - mówi
Elżbieta Różańska-Komorowicz, rzecznik świętokrzyskiej policji. Tę tezę
potwierdzają również strażacy. - Nie było żadnych śladów hamowania - informuje
Stanek.
Kilkadziesiąt godzin później doszło do kolejnego tragicznego wypadku. W
niedzielę o godz. 12.05 w okolicy Ludwinowa (gmina Jędrzejów) 54-letni
mężczyzna prowadzący fiata uno, wyjeżdżając z drogi podporządkowanej, wymusił
pierwszeństwo na kierowcy mercedesa. Na miejscu zginęła trzyosobowa rodzina
jadąca w uno. Trójka pasażerów mercedesa trafiła do szpitala w Jędrzejowie. -
Ich stan jest poważny, ale stabilny - poinformowano nas w szpitalu. Tragicznie
zmarła rodzina z uno mieszkała w Knurowie w województwie śląskim.
- To był czarny weekend. A winę, niestety, ponoszą ludzie. Brawura, a przede
wszystkim lekceważenie upałów, podczas których nasza percepcja jest znacznie
osłabiona, to najbardziej prawdopodobne przyczyny obu nieszczęść - dodaje
Różańska-Komorowicz.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Szkoda Ciuchci.....:((
Ciuchcia żyje ?? - GW
www1.gazeta.pl/kielce/1,35255,972764.html
Ciuchcia Ponidzie, jedna z największych atrakcji turystycznych regionu, ma już
gospodarza i pieniądze na rozruch. Spółkę zarządzającą ciuchcią trzeba tylko
zarejestrować w sądzie i otworzyć rachunek w banku
Wczoraj w Jędrzejowie przedstawiciele samorządów podpisali akt notarialny
powołujący spółkę Świętokrzyska Kolejka Dojazdowa Ciuchcia Ekspres Ponidzie sp.
z o.o. Na kapitał założycielski złożyły się samorząd województwa oraz sześć
gmin i powiatów, przez które przebiega trasa kolejki. Powołano również komisję
rewizyjną, w skład której weszło po jednym przedstawicielu każdego samorządu.
Prezesem spółki został Edward Choroszyński, prezes Stowarzyszenia Miłośników
Zabytkowej Jędrzejowskiej Kolejki Dojazdowej. Teraz musi on opracować
biznesplan i rozkład jazdy. W spółce ma znaleźć stałą pracę sześć, siedem osób.
- Bardzo się cieszę. O uratowanie kolejki walczyłem przez trzy lata - mówi
Tadeusz Świerczyński, starosta jędrzejowski. Na wczorajszą uroczystość
przyszedł w gorsecie ortopedycznym, który nosi po wypadku samochodowym, w jakim
uczestniczył w ubiegłym tygodniu. - Bolało, ale nie mogłem przegapić takiej
okazji. To wielkie święto, historyczne wydarzenie dla całego powiatu.
Radości nie ukrywa wicemarszałek województwa Franciszek Wołodźko, który w
imieniu swojego urzędu dołożył do spółki okrągłe 100 tysięcy. - Kawałek sezonu
niestety uciekło, ale już w niedzielę ciuchcia pojedzie i jestem pewien, że
odbędzie jeszcze w tym roku kilkanaście, a może kilkadziesiąt kursów. Na pewno
będzie jeździć regularnie w każdą niedzielę - zapewnia.
Zgromadzone przez spółkę środki to minimum na jej utrzymanie. - Mam świadomość,
że kapitał, który zgromadziliśmy, jest kapitałem wyjściowym. Trzeba będzie
szukać fundacji, instytucji, które mogłyby wesprzeć jej działalność. Znam stan
mostów, torów, tu trzeba będzie bardzo mocno inwestować - mówi starosta
Świerczyński.
O kursującej do ubiegłego roku z Jędrzejowa do Pińczowa kolejce wąskotorowej
pisaliśmy wielokrotnie. PKP nie była zainteresowana jej utrzymaniem, a
samorządy długo ograniczały się tylko do deklaracji pomocy. Czas mijał, niemal
wszyscy już zwątpili w możliwość uratowania ciuchci. Wtedy "Gazeta" przystąpiła
do akcji, mobilizując urzędników do działania (zaczęliśmy od ministerstwa
infrastruktury, w biurkach którego utknęły papiery dotyczące ciuchci).
Czwartego sierpnia, dzięki pomocy sponsorów (m.in. Lafarge Nida Gips),
zorganizowaliśmy kurs z Jędrzejowa do Pińczowa. Chętnych było tylu, że w
wagonikach zabrakło miejsc. Do redakcji zaczęli dzwonić czytelnicy z pytaniem,
kiedy organizujemy następną jazdę. To ostatecznie przekonało samorządowców, że
warto reaktywować kolejkę.
ramka
Kto się dołożył
Spółkę Świętokrzyska Kolejka Dojazdowa Ciuchcia Ekspres Ponidzie powołały
samorządy:
- województwa świętokrzyskiego - kapitał 100 tys. zł
- powiaty jędrzejowski i pińczowski - po 50 tys. zł
- gmina Jędrzejów - 144,5 tys. zł
- gmina Pińczów - 109 tys. zł
- gminy Kije i Imielno - po 23 tys. zł
Przejrzyj resztę wiadomości
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plorientmania.htw.pl