OglÄ
dasz wypowiedzi znalezione dla hasĹa: Gmina Mielno
Temat: Powiat bierze siÄ za turystykÄ.
pawel.zary napisaĹ:
> Ale chyba spaĹeĹ spokojnie? :-)
Opowiadasz tu ciekawe historie, a nie lepiej po prostu zmieniÄ zapis w statucie?
PrzecieĹź wogĂłle mi na tym nie zaleĹźy. MoĹźecie rĂłwnie dobrze napisaÄ tam gmina
Mielno. Nadal nie bÄdzie mnie to specjalnie obchodziÄ.
ZwrĂłciĹem tylko grzecznie uwagÄ na to co przeczytaĹem.
A co z tym faktem zrobicie, to tylko Wasza sprawa.
Koniec tematu.
Przejrzyj resztÄ wiadomoĹci
Temat: Mielno to "odpustowa" wioseczka.
andre3b napisaĹ:
> Jacy turyĹci, takie Mielno! Mewy raczej syfu na plaĹźy nie robiÄ
:-)
Przyznasz jednak, ze trudno ustaliÄ co gmina Mielno-UnieĹcie robi z zarobionÄ
kasÄ
, bo goĹym okiem widaÄ, Ĺźe nie inwestuje w infrastrukturÄ i tak naprawdÄ to
maĹo co ich interesuje.
Przejrzyj resztÄ wiadomoĹci
Temat: WADY I ZALETY KOSZALINA I SĹUPSKA
Mimo, Ĺźe nie mieszkam w Koszalinie, a w lubuskim wĹaĹnie, lubiÄ bardzo oba
miasta wspomniane w poĹcie. Znacznie lepiej znam Koszalin, a co do jego zalet
to wymieniÄ przede wszystkim nadmorskie poĹoĹźenie i niezĹe szkolnictwo wyĹźsze.
Koszalin ma spory potencjaĹ i osobiĹcie uwaĹźam Ĺźe powinien rozwijaÄ siÄ w
kierunku BaĹtyku, tworzÄ
c z gminÄ
Mielno jeden organizm. Brakuje mi w
Koszalinie wydzielonego centrum, poniewaĹź Al. ZwyciÄstwa sztucznie rozdziela
miasto na dwie czÄĹci. Plac Staromiejski teĹź wymaga sporych inwestycji. No
i ... obwodnica. pzdr
Przejrzyj resztÄ wiadomoĹci
Temat: OT Woj + oplaty PLK
UĹźytkownik MichaĹ M. <Mic@poczta.fmw wiadomoĹci do grup dyskusyjnych
napisaĹ:anjqar$gb@sunflower.man.poznan.pl...
Witam, witam ! Kolegi to juĹź chyba caĹe lata na grupie nie byĹo widac
:-)
Widac to nie, ale czytywal jak zwykle. :-)
Np. PLK zadeklarowaĹo zobowiÄ
zanie siÄ do remontu linii PoznaĹ -
WÄ
growiec pod warunkiem, Ĺźe wĹadze wojewĂłdztwa "zapewniÄ
" o
dĹugoterminowym ruchu szynobusĂłw na tej trasie.
No tak, tylko tam jest mowa o remoncie, a tu o przywroceniu trasy do ruchu, wiec
nieco inna bajka.
| , czy przewoznik
| musialby sobie najpierw linie doprowadzic do stanu uzywalnosci, a
potem jezdzic
| i placic PLK? Sprawa dotyczy linii Mscice-Mielno.
Jak mĂłwiĹem: JeĹli przewozy na dĹuĹźej niĹź kilka razy to PLK raczej
samo oczyĹci torowisko, ale ogĂłlnie to chyba lepiej aby dogadaÄ siÄ z
wĹadzami samorzÄ
dowymi niech przejmÄ
liniÄ (PLK juĹź na pewno takÄ
ofertÄ zĹoĹźyĹo, a jak nie to siÄ do tego szykuje),
Wladze na razie dostaja koncepcje przywrocenia ruchu do Mielna. Nawet nie
koncepcje tylko podsuwane sa takie pomysly. Gmina Mielno jest jak najbardziej za
i nawet chce dac troche grosza (ale za malo :-( ), Koszalin rozwaza lub ma w
planie rozwazanie. Problem z $ (jak zwykle). :-(
Zreszta Koszalin nie chcial nawet przejac waskich torow...
a potem nawet jej
dzierĹźawa od powiatu powinna wyjĹc taniej niĹź zabawa z PKP PLK, a zysk
taki Ĺźe nawet te 4 zĹ/km przynajmniej w poĹowie pĂłjdzie rzeczywiĹcie
na utrzymanie / remonty tej trasy a nie "sieci w Polsce" i bynajmniej
nie kolejowej, a sieci stoĹkĂłw pracownikĂłw PLK.
No to jasne, ale PKP nie odda Koszalin-Mscice (no bo co z Mscice-Kolobrzeg, choc
i tak pewnie zawiesza calosc w przeciagu roku, bo do Kolobrzegu jest nawet ze
zmiana czola tak samo szybko przez Bialogard, jak nie szybciej), wiec i tak
placic by trzeba, tylko najbardziej mnie dziwia te rozbieznosci w cenach - tu
licze, ze moze ktos ma wiedze "z pierwszej reki".
Pozdrowka
Przejrzyj resztÄ wiadomoĹci
Temat: Mielno - juĹź za 9 miesiÄ
cy.
W dniu 3 wrzeĹnia br. w siedzibie UrzÄdu MarszaĹkowskiego w Szczecinie
podpisano list intencyjny w sprawie wspĂłĹpracy na rzecz reaktywacji
kolejowych przewozĂłw pasaĹźerskich na trasie Koszalin - Mielno.
Sygnatariuszami listu sÄ
Gminy Mielno i Koszalin, spĂłĹka PKP Polskie
Linie Kolejowe S.A. oraz Zachodniopomorski UrzÄ
d MarszaĹkowski.
Dokument nakreĹla zasady wspĂłĹpracy i rozdziela odpowiedzialnoĹÄ za
poszczegĂłlne etapy zadania. NaleĹźy jednak pamiÄtaÄ, Ĺźe to nie umowa,
tylko list intencyjny, gdzie strony wyraĹźajÄ
"wolÄ" dziaĹania, a nie
zobowiÄ
zujÄ
siÄ do jego wykonania.
SzczegĂłĹy wyglÄ
dajÄ
nastÄpujÄ
co:
- Strony wspĂłlnie wystÄ
piÄ
do Ministra Transportu z wnioskiem w
sprawie uchylenia decyzji o likwidacji linii nr 427 MĹcice - Mielno
(juĹź wystÄ
piĹy).
- PKP PLK S.A. przejmÄ
(z powrotem) liniÄ kolejowÄ
nr 427 MĹcice -
Mielno po przywrĂłceniu jej przejezdnoĹci przez GminÄ Koszalin (jej
nakĹadami) i udostÄpni jÄ
przewoĹşnikom w celu prowadzenia przewozu
osĂłb. Po uruchomieniu przewozĂłw spĂłĹka zapewni bieĹźÄ
ce utrzymanie
linii, umoĹźliwiajÄ
ce bezpieczne kursowanie pociÄ
gĂłw.
- Gmina Koszalin pokryje koszty rewitalizacji (przywrĂłcenia
przejezdnoĹci) linii nr 427, zajmie siÄ korelacjÄ
poĹÄ
czenia
kolejowego z autobusowymi z Mielna do Sarbinowa, Mielenka, UnieĹcia i
Ĺaz oraz przeprowadzi akcje promujÄ
ce nowe poĹÄ
czenie.
- Gmina Mielno nieodpĹatnie uĹźyczy budynek stacyjny na potrzeby
reaktywowanego poĹÄ
czenia kolejowego w celu zorganizowania odprawy
podróşnych na wĹaĹciwym poziomie.
- Gminy Koszalin i Mielno wspĂłlnie dofinansujÄ
reaktywowane przewozy
(pokryjÄ
deficyt) w kwocie niezbÄdnej dla ich funkcjonowania.
- WojewĂłdztwo (UrzÄ
d MarszaĹkowski) do obsĹugi poĹÄ
czenia skieruje
jeden ze swoich pojazdĂłw szynowych oraz wyĹoni przewoĹşnika dla
zapewnienia przewozĂłw (urzÄ
d ma zawartÄ
3 letniÄ
umowÄ ze spĂłĹkÄ
PKP
Przewozy Regionalne, wiÄc na 99,9% ona bÄdzie tu ĹwiadczyÄ przewozy).
Przejrzyj resztÄ wiadomoĹci
Temat: dwumiasto :)
BÄdzie trudno.
Miasto Koszalin i gmina Mielno nie graniczÄ
ze sobÄ
.
Chyba Ĺźe "zaanektujemy" kawaĹek z gm. BÄdzino (Jamno, Ĺabusz ???) :)
Przejrzyj resztÄ wiadomoĹci
Temat: wakacje w Mielnie UnieĹcie
forum.gmina.mielno.pl/viewtopic.php?t=20
Przejrzyj resztÄ wiadomoĹci
Temat: OT Woj + oplaty PLK
| Np. PLK zadeklarowaĹo zobowiÄ
zanie siÄ do remontu linii PoznaĹ -
| WÄ
growiec pod warunkiem, Ĺźe wĹadze wojewĂłdztwa "zapewniÄ
" o
| dĹugoterminowym ruchu szynobusĂłw na tej trasie.
No tak, tylko tam jest mowa o remoncie, a tu o przywroceniu trasy do
ruchu, wiec
nieco inna bajka.
Ale widaÄ niejako podejĹcie do remontĂłw (bo o to teĹź pytaĹeĹ) w PLK.
Co do uruchomienia to w przypadku planowego ruchu problemĂłw byÄ nie
powinno, ale to teĹź zaleĹźne od kosztĂłw - jak po drodze rozwala siÄ
most to raczej na pewno PLK nie sfinansuje jego remontu...
Wladze na razie dostaja koncepcje przywrocenia ruchu do Mielna.
Nawet nie
koncepcje tylko podsuwane sa takie pomysly. Gmina Mielno jest jak
najbardziej za
i nawet chce dac troche grosza (ale za malo :-( ), Koszalin rozwaza
lub ma w
planie rozwazanie. Problem z $ (jak zwykle). :-(
Moim zdaniem taka koncepcja powinna zawieraÄ teĹź jakiĹ pomysĹ
(chociaĹźby wyszkicowaÄ na mapce) na przedĹuĹźenie linii gĹÄbiej do
Mielna, a moĹźe nawet do UnieĹcia chociaĹźby na zasadzie tramwaju - bo
tylko tak moĹźna jeszcze bardziej zwiÄkszyÄ jego atrakcyjnoĹÄ.
Najlepszym pomysĹem wydaje mi siÄ (jak juĹź kiedyĹ pisaĹem)
wprowadzenie toru pod same wydmy, gdzie i tak jest strefa ochronna i
nie ma zabudowaĹ, a to wĹaĹnie tam ludziska najchÄtniej by jeĹşdzili
(np. mieszkajÄ
cy w Koszlinie nad moĹźe). OczywiĹcie wszystko pod
warunkiem, Ĺźe takie "uchylenie kawaĹka strefy ochronnej" pod tor
tramwajowy jest moĹźliwe.
Zreszta Koszalin nie chcial nawet przejac waskich torow...
#^%&^$^%!! I co z nimi ?
No to jasne, ale PKP nie odda Koszalin-Mscice (no bo co z
Mscice-Kolobrzeg, choc
i tak pewnie zawiesza calosc w przeciagu roku, bo do Kolobrzegu jest
nawet ze
zmiana czola tak samo szybko przez Bialogard, jak nie szybciej)
Oj chyba nie odda... Jakkolwiek moĹźe spĂłĹka samorzÄ
du z PLK i remont
toru do MĹcic lub nawet dalej (zaleĹźy czy Koszalin chce mieÄ
poĹÄ
czenie z KoĹobrzegiem) moĹźe obniĹźyÄ koszty dostÄpu do tego kawaĹka
linii, ale oczywiĹcie tutaj trzeba $$$. WymagajÄ
cym takĹźe $$$ byĹoby
ewentualne dobudowanie II toru na odcinku MĹcice - Koszalin, ale to
takĹźe $$$.
Wszystko zaleĹźy od woli samorzÄ
du. W koĹcu bÄdÄ
/ sÄ
dostÄpne Ĺrodki
czy to z UE czy Ochrony Ĺrodowiska i zapwene jakÄ
Ĺ czÄĹÄ musi wyĹoĹźyÄ
samorzÄ
d, ale do tego rzeczywiĹcie trzeba go przekonaÄ, np. kilka razy
wysĹaÄ urzÄdasĂłw autem tam i z powrotem w godzinach szczytu w wakacje
do UnieĹcia :-0
Pozdrawiam !
Mick M.
Przejrzyj resztÄ wiadomoĹci
Temat: [cyt][Zachpom] Koszalin > Szynobusem nad morze
MaRkeR napisaĹ(a):
http://www.gk24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070312/KOSZALIN/70311...
Szynobus zamiast amfibii? Czemu nie. PomysĹ z uruchomieniem poĹÄ
czenia
kolejowego miÄdzy Koszalinem a Mielnem budzi sporo emocji.
Pierwsze opinie mieszkaĹcĂłw sÄ
sprzyjajÄ
ce.
Uruchomienie przejazdu byĹoby moĹźliwe w 2008 - 2009 roku. Koszt to
milion zĹotych. Potem miesiÄczne utrzymanie miaĹoby kosztowaÄ okoĹo 60
tys. zĹotych. Kursy nie przynosiĹyby strat, gdyby z przejazdĂłw
korzystaĹo 600 osĂłb dziennie. Tak przynajmniej wyliczyĹ pomysĹodawca,
miejski radny PO Tomasz Bernacki (jest pracownikiem PKP). T. Bernacki
uwaĹźa, Ĺźe na przejazdy chÄtnych bÄdzie nawet tysiÄ
c dziennie.
PociÄ
g jeĹşdziĹby od czerwca do poĹowy wrzeĹnia, osiem razy dziennie w tÄ
i z powrotem. Bilet kosztowaĹby Ĺrednio 3 zĹote, byĹyby teĹź ulgi.
PasaĹźerowie, ktĂłrzy wysiadaliby w Mielnie i chcieliby jechaÄ dalej (do
GÄ
sek, Ĺaz) busem MZK, mogliby korzystaÄ z tzw. ĹÄ
czonych biletĂłw. No i
najwaĹźniejsze - pociÄ
g jadÄ
cy z prÄdkoĹciÄ
60 - 80 km na godzinÄ, byĹby
w Mielnie po 20 minutach. Natomiast samochody w korkach na drodze nr 11
tkwiÄ
czasami latem nawet ponad godzinÄ.
Po tym, gdy napisaliĹmy w piÄ
tek o planach uruchmienia przejazdu
kolejowego z Koszalina do Mielna, na naszym forum internetowym pojawiĹy
siÄ komentarze. - Wreszcie poszli po rozum do gĹowy i za to im brawo -
napisaĹ Bono. - Niech szynobus jeĹşdzi od czerwca do koĹca sierpnia, a
nawet do koĹca wrzeĹnia. Nareszcie Koszalin bÄdzie miaĹ szybkie
poĹÄ
czenie z morzem. Oby tak dalej.
- W koĹcu coĹ sensownego - komentuje Pit10. - JuĹź dawno moĹźna byĹo
zaproponowaÄ takie rozwiÄ
zanie. PragnÄ przypomnieÄ, Ĺźe byĹ juĹź
biznesplan na przewozy z Koszalina do Mielna. Szkoda byĹo czasu na
mrzonki z amfibiami, ktĂłre istniaĹy jedynie w bujnej wyobraĹşni ich
niedoszĹych budowniczych.
O pomyĹle Tomasza Bernackiego pozytywnie wypowiadajÄ
siÄ takĹźe inni
radni, bez wzglÄdu na to, z jakiego sÄ
klubu. Opinie te nie sÄ
bez
znaczenia, bo to do rady bÄdzie naleĹźaĹo ostatnie sĹowo w tej sprawie. -
Temat jest interesujÄ
cy - uwaĹźa Jerzy Zaroda (SLD). WedĹug Bogdana
Krawczyka (PO) szynobus czÄĹciowo rozwiÄ
zaĹby problemy z komunikacjÄ
.
Sceptycznie natomiast do sprawy odnosi siÄ wiceprezydent Piotr Kroll
(pomysĹodawca tego, by po jeziorze Jamno pĹywaĹy dwa autobusy wodne po
dwa miliony kaĹźdy): - Nie moĹźemy sobie fundowaÄ tak drogiej taksĂłwki.
Ale na pewno warto staraÄ siÄ o pieniÄ
dze z Unii. Gdyby udaĹo siÄ zdobyÄ
pieniÄ
dze, to co innego - stwierdziĹ.
UrzÄ
d MarszaĹkowski zgodziĹ siÄ juĹź, by uĹźyczyÄ za darmo szynobnus.
Potrzebne jest teĹź porozumienie miÄdzy Koszalinem a gminÄ
Mielno -
JesteĹmy zainteresowani. Nie po to przejmowaliĹmy torowisko - mĂłwi Piotr
Garnicki, przewodniczÄ
cy rady w Mielnie.
Pracownicy UrzÄdu Miejskiego w Koszalinie majÄ
przygotowaÄ wniosek o
dofinansowanie, by 75 procent z miliona, ktĂłry jest potrzebny, doĹoĹźyĹa
Unia. PozostaĹÄ
kwotÄ, po poĹowie, miaĹyby doĹoĹźyÄ obie gminy.
pzdr
Przejrzyj resztÄ wiadomoĹci
Temat: Torami nad morze
Torami nad morze
Szynobus zamiast amfibii? Czemu nie. PomysĹ z uruchomieniem poĹÄ
czenia
kolejowego miÄdzy Koszalinem a Mielnem budzi sporo emocji.
Pierwsze opinie mieszkaĹcĂłw sÄ
sprzyjajÄ
ce.
Uruchomienie przejazdu byĹoby moĹźliwe w 2008 - 2009 roku. Koszt to milion
zĹotych. Potem miesiÄczne utrzymanie miaĹoby kosztowaÄ okoĹo 60 tys. zĹotych.
Kursy nie przynosiĹyby strat, gdyby z przejazdĂłw korzystaĹo 600 osĂłb dziennie.
Tak przynajmniej wyliczyĹ pomysĹodawca, miejski radny PO Tomasz Bernacki (jest
pracownikiem PKP). T. Bernacki uwaĹźa, Ĺźe na przejazdy chÄtnych bÄdzie nawet
tysiÄ
c dziennie.
PociÄ
g jeĹşdziĹby od czerwca do poĹowy wrzeĹnia, osiem razy dziennie w tÄ i z
powrotem. Bilet kosztowaĹby Ĺrednio 3 zĹote, byĹyby teĹź ulgi. PasaĹźerowie,
ktĂłrzy wysiadaliby w Mielnie i chcieliby jechaÄ dalej (do GÄ
sek, Ĺaz) busem
MZK, mogliby korzystaÄ z tzw. ĹÄ
czonych biletĂłw. No i najwaĹźniejsze - pociÄ
g
jadÄ
cy z prÄdkoĹciÄ
60 - 80 km na godzinÄ, byĹby w Mielnie po 20 minutach.
Natomiast samochody w korkach na drodze nr 11 tkwiÄ
czasami latem nawet ponad
godzinÄ.
Po tym, gdy napisaliĹmy w piÄ
tek o planach uruchmienia przejazdu kolejowego z
Koszalina do Mielna, na naszym forum internetowym pojawiĹy siÄ komentarze. -
Wreszcie poszli po rozum do gĹowy i za to im brawo - napisaĹ Bono. - Niech
szynobus jeĹşdzi od czerwca do koĹca sierpnia, a nawet do koĹca wrzeĹnia.
Nareszcie Koszalin bÄdzie miaĹ szybkie poĹÄ
czenie z morzem. Oby tak dalej.
- W koĹcu coĹ sensownego - komentuje Pit10. - JuĹź dawno moĹźna byĹo
zaproponowaÄ takie rozwiÄ
zanie. PragnÄ przypomnieÄ, Ĺźe byĹ juĹź biznesplan na
przewozy z Koszalina do Mielna. Szkoda byĹo czasu na mrzonki z amfibiami,
ktĂłre istniaĹy jedynie w bujnej wyobraĹşni ich niedoszĹych budowniczych.
O pomyĹle Tomasza Bernackiego pozytywnie wypowiadajÄ
siÄ takĹźe inni radni, bez
wzglÄdu na to, z jakiego sÄ
klubu. Opinie te nie sÄ
bez znaczenia, bo to do
rady bÄdzie naleĹźaĹo ostatnie sĹowo w tej sprawie. - Temat jest interesujÄ
cy -
uwaĹźa Jerzy Zaroda (SLD). WedĹug Bogdana Krawczyka (PO) szynobus czÄĹciowo
rozwiÄ
zaĹby problemy z komunikacjÄ
. Sceptycznie natomiast do sprawy odnosi siÄ
wiceprezydent Piotr Kroll (pomysĹodawca tego, by po jeziorze Jamno pĹywaĹy dwa
autobusy wodne po dwa miliony kaĹźdy): - Nie moĹźemy sobie fundowaÄ tak drogiej
taksĂłwki. Ale na pewno warto staraÄ siÄ o pieniÄ
dze z Unii. Gdyby udaĹo siÄ
zdobyÄ pieniÄ
dze, to co innego - stwierdziĹ.
UrzÄ
d MarszaĹkowski zgodziĹ siÄ juĹź, by uĹźyczyÄ za darmo szynobnus. Potrzebne
jest teĹź porozumienie miÄdzy Koszalinem a gminÄ
Mielno - JesteĹmy
zainteresowani. Nie po to przejmowaliĹmy torowisko - mĂłwi Piotr Garnicki,
przewodniczÄ
cy rady w Mielnie.
Pracownicy UrzÄdu Miejskiego w Koszalinie majÄ
przygotowaÄ wniosek o
dofinansowanie, by 75 procent z miliona, ktĂłry jest potrzebny, doĹoĹźyĹa Unia.
PozostaĹÄ
kwotÄ, po poĹowie, miaĹyby doĹoĹźyÄ obie gminy.
www.gk24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070312/KOSZALIN/70311028
Przejrzyj resztÄ wiadomoĹci
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plorientmania.htw.pl