Oglądasz wypowiedzi znalezione dla hasła: Gmina Nowa Ruda
Temat: Na narty w Góry Sowie
Na narty w Góry Sowie
Z pewnościa w masywie Wielkie Sowy warto biegać a w tym roku trasy bedą ubijane ratrakiem, obecnie śnieg pozwala na swobodne bieganie po trasach i juz teraz zapraszamy na:
Bieg o Puchar Schroniska Sowa sobota 14.02 2009r Sokolec g.11.00
Organizatorzy LZS Sokół i schronisko Sowa zapraszają na ciekawą imprezę na stokach Wielkiej Sowy w Górach Sowich. Stratujemy zawsze w następna sobotę po Biegu Gwarków.
Bieg odbędzie się w sześciu kategoriach wiekowych:-
Dzieci do 10 lat na trasie 1000 m
Dzieci 11-15 lat na trasie 5km
Młodzież 16-20 lat na trasie 10km
Bieg Główny na trasie 15 km
Dorośli 46-60 lat i więcej, na trasie 10km
Miejsce startu: Schronisko SOWA, Sokolec, gmina Nowa Ruda.
Wpisowe młodzież: 5 PLN dorośli 10zł.
Organizator zapewnia okazały Puchar dla zwycięzcy i liczne nagrody fundowane przez schronisko turystyczne Orzeł (Sokolec) i Leśny Dwór (Wolibórz).
Biuro zawodów czynne w dniu imprezy od godziny 9.30
Impreza kończy się przy słynnej grochówce w schronisku, serwowanej dla uczestników i gości biegu.
Dojście do startu od Przełęczy Sokolej czerwonym szlakiem.
Organizatorzy zastrzegają prawo zmiany terminu imprezy lub jej odwołanie.
Dalsze informacje pod tel. 074 873 33 01 (Schronisko Sowa, Pan Kalarus)
Internet : www.sowirower.pl
Zapraszamy na wspaniałą zabawę dla całej rodziny!
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Koleje sowiogorskie - az trudno w to uwierzyc
http://www.naszesudety.pl/?p=artykulyShow&iArtykul=3846
Para buch..., Koła w ruch... - Dawnych kolei czar
Czy piękno Gór Sowich widziane przez okno kolejki sowiogórskiej
jest już tylko wspomnieniem? A jak się podróżowało tymi kolejkami, kto
jeszcze pamięta? A kto wie, gdzie te kolejki jeździły? Czy kolejki
sowiogórskie pozostaną już tylko historią?
Pytania te od dawna nurtowały wielu mieszkańców, a tu proszę! Na
stacji kolejowej w Jugowicach i na wiszącym moście nad stacją dawnej
Prywatnej Kolejki Sowiogórskiej Srebrna Góra - Fort, biegnącym na
granicy gmin Nowa Ruda i Stoszowice, 23 sierpnia br. trzy gminy
sowiogórskie podpisały list intencyjny, którego celem jest wspólna
odbudowa i modernizacja linii kolejowych na obszarze Gór Sowich, na
odcinku zębatej kolei Srebrna Góra - Wolibórz i kolei elektrycznej
Walim-Jugowice.
Na tych trasach miałyby jeździć pociągi z turystami. Ale kiedy?
Samorządowcy z Nowej Rudy, Stoszowic i Walimia zgodnie zapewniają, że
inwestycja mogłaby się zakończyć w ciągu trzech lat od otrzymania
środków. Przywrócenie do dawnej świetności Walimskich Kolei
Elektrycznych, to odbudowa linii trakcji, remont lokomotywy,
rekonstrukcja wagonów oraz zagospodarowanie stacji. Całość może
kosztować nawet 8 mln zł. Dzięki tej inwestycji turyści mieliby
łatwiejszy dostęp do walimskich ,,perełek": Kompleksu Riese, Zamku
Grodno czy chociażby Jeziora Bystrzyckiego.
Reaktywacja Sowiogórskiej Kolei Zębatej to z kolei koszt zbliżony
do 10mln zł. Za te pieniądze można odbudować odcinek zębatej kolejki,
zakupić skład kolejowy, wyremontować wiadukty oraz rozbudować trasy
turystyczne, a turyści mogliby z łatwością wtedy podziwiać twierdzę w
Srebrnej Górze, tamtejszą starówkę czy zalaną kopalnię w Nowej Wsi
Kłodzkiej - informuje Aleksandra Ignaszak. Nieprzeciętną atrakcją
byłby sam przejazd kolejką, a fakt, że ta linia otworzyłaby dolinę
noworudzką dla turystów z Wrocławia, Dzierżoniowa, a nawet całej
Polski, daje nadzieję na rozwój agroturystyki w Nowej Wsi Kłodzkiej,
Dzikowcu, Woliborzu, a może i na innych wsiach. Będą to przecież
dodatkowe miejsca pracy -dodaje wójt Sławomir Karwowski.
Sygnatariuszami listu intencyjnego są: Gmina Nowa Ruda -
reprezentowana przez Wójta Sławomira Karwowskiego, Gmina Stoszowice -
reprezentowana przez Wójta Marka Janikowskiego oraz Aleksandra
Ignaszak - Pełnomocnik Gminy Walim występujący w imieniu Wójta Adama
Hausmana. Całość projektu będzie koordynowana przez Gminę Walim. Kasa
w Brukseli czeka, a dobrymi pomysłami łatwo zarazić europejskich
urzędników - mówi z optymizmem wójt Sławomir Karwowski. Projekt będzie
mógł być zrealizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego jako
część składowa większego projektu odbudowy Dolnośląskich Zabytków
Kolejowych. I choć inwestycja jest kosztowna to istnieje ogromna
szansa na uzyskanie na to zadanie aż 85% dofinansowania z Unii
Europejskiej.
Samorządowcy są pewni sukcesu tej inwestycji, a kiedy uda się ją
zakończyć, będzie ona wielką atrakcją turystyczną całego regionu.
Musimy wspólnie napisać dobry wniosek, poprzeć go odpowiednimi
argumentami, a wtedy środki na pewno otrzymamy" - mówi Aleksandra
Ignaszak. Wicemarszałek województwa dolnośląskiego Patryk Wild popiera
działanie gmin. To z jego inicjatywy powstał projekt ,,Dolnośląskie
Zabytki Kolejowe". W ramach tego projektu planuje się odbudowę linii
zębatej Srebrna Góra - Wolibórz, Elektrycznej kolejki Walim -
Jugowice, Milickiej Kolei Wąskotorowej, Kolei Izerskiej oraz Kolei
Śnieżnickiej.
To jest początek, ale czeka nas jeszcze ciężka praca - mówi wójt
Marek Janikowski - na odbudowę kolejek w Walimiu i Srebrnej Górze
warto poświęcić czas i pieniądze. Trasę Walim - Jugowice otwarto w
czerwcu 1914 roku, a ciekawostką jest, że była ona (na dzisiejszych
ziemiach polskich) pierwszą od początku planowaną jako kolej
elektryczna. Na trasie Srebrna Góra - Wolibórz będzie jeździć kolej
zębata. To będzie unikat na skalę nie tylko polską, ale również chyba
europejski - dodaje pełnomocnik wójta Walimia. No to teraz wszyscy
trzymamy kciuki za kolejki sowiogórskie.
[Sylwia Maciejczyk - Gazeta Noworudzka]
Przejrzyj resztę wiadomości
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plorientmania.htw.pl