|
Oglądasz wypowiedzi znalezione dla hasła: Gmina Suchy Las
Temat: MPK likwiduje część połączeń do Barczewa
W miejscowości gminnej Suchy Las koło Poznania,która praktycznie jest częścią
tego miasta,wstrzymano kursowanie autobusów MPK Poznań,miast żądało od tej gminy
dopłaty.Gmina Suchy Las uruchomiła własną komunikację publiczną,łączącą tą
miejscowość z Poznaniem.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: TOnZ w Kaliszu
Nie wazne ,ze to gmina Suchy las, czy Poznan . Niech stronka ta
bedzie przestroga dla wladz Kalisza i nas , chcacych ratowac zbytki
naszego Miasta , naszej Wielkoplski Wschodniej. Tytul ten i tresc w
nim zawarta sa aktualne zawsze i wszedzie :
neo.blogownik.pl/?m=200707
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Budowa superwieżowca ruszy latem
Włodku z Grunwaldu... a z niemiecka żartując z Grunenwaldu... prawdę rzeczesz i
serce się raduje czytając Twojego posta... pamiętaj tylko, że administratorzy z
placu kolegiackiego też już nie panują nad planami rozwoju naszej sieci
drogowej, dzięki czemu z 25000+ aglomeracji zwanej gminą czerwonak, muszę
przebijać się autobusem jedną drogą wciśniętą między drzewa, które stoją tam od
kiedy pamiętam... czyli dłużej niż 30 lat... co lepi kozacy biorą się za camel
trophy przez biedrusko jadąc mostem w bolechowie, tak też się da! żyć nie
umierać! a co na to gmina suchy las?
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Spółdzielcy z Wielkopolanki się buntują
Spółdzielcy z Wielkopolanki się buntują I nie dziwię się im. Wielkopolanka to jakiś dziwny twór. Ja też cierpię wraz z
moja rodziną, ale nie tak jak spółdzielcy. Wielkopolanka podpisała umowę z
gminą Suchy Las i nie dotrzymała jej. Efekt jest taki, że mam w swojej ulicy
końcówkę kanału burzowego do którego spływa woda z całego terenu osiedla
wielkopolanki w Złotnikach.
Ale to pryszcz w porównaniu z tym co Zarzad Wielkopolanki wyprawia. Gdy
pieniądze spływały do nich z rozliczeń wykonanych przez osobę "nieuprawnione"
były OK. A teraz jest osoba "Afe". Jeśli jes to prawda co mówią, powinien
zacząć Zarzad od złożenia wniosku do prokuratury o ściganie księgowej za
wykorzystywanie stanowiska służbowego.
Ale założę się, że to było kłamstwo. Doskonale wiedzieli co dzieje.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Coraz mniej mieszkańców Poznania!!!
Gość portalu: kukmajst napisał(a):
> Tylko problem w tym, że granice aglomeracji w bardziej ścisłym tego słowa
> znaczeniu (czyli miasto + okoliczne miejscowości wykazujące charakter nierolnic
> zy
> i ściśle powiązane z miastem głównym)przechodzą w poprzek większości gmin. Np.
> w
> gminie Dopiewo Skórzewo jest jak najbardziej częścią aglomeracji, a np. Konarze
> wo
> już nie za bardzo. Albo np. Suchy Las i Chludowo.
>
Racja, problem z tym, że należałoby dzielić gminy, np. w 22.000 podpoznańskiej
gminie Czerwonak, aż 77 % ludności mieszka w Czerwonaku (ok.6.000) i Koziegłowach
(ok. 11.000 - największa wieś w Polsce!!), w całej gminie masz kilka małych wsi
(na 17), w których ludnośc trudni się rolnictwem, no i co wtedy, dla tych kilku
wsi tworzyć nową odrębną jednostkę.To nie ma sensu.Lepiej wchłonąć całą gminę,
niż na raty (tak jak to było z gminą Suchy Las).Jednak bardzo ważną sprawą jest
to, czy podpoznańskie gminy chcą połączenia? Bo większość nie. Taki sobie
Czerwonak pod koniec lat osiemdziesiątych miał być nową dzielnicą Poznania, miały
powstać blokowiska na 130.000 mieszkańców, ale udało się tego uniknąć, zmienił
się nowy ustrój i władza i na szczeście dla tej oklicy odstąpiono od tego
planu.Chociaż efekty rozpoczęcia tego planu już widać, wybudowano przcież
elektorociepłownię Karolin i centralną oczyszczalnię ścieków.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Coraz mniej mieszkańców Poznania!!!
Gość portalu: P.B napisał(a):
> Racja, problem z tym, że należałoby dzielić gminy, np. w 22.000 podpoznańskiej
> gminie Czerwonak, aż 77 % ludności mieszka w Czerwonaku (ok.6.000) i Koziegłowa
> ch
> (ok. 11.000 - największa wieś w Polsce!!), w całej gminie masz kilka małych wsi
>
> (na 17), w których ludnośc trudni się rolnictwem, no i co wtedy, dla tych kilku
>
> wsi tworzyć nową odrębną jednostkę.To nie ma sensu.Lepiej wchłonąć całą gminę,
> niż na raty (tak jak to było z gminą Suchy Las).Jednak bardzo ważną sprawą jest
>
> to, czy podpoznańskie gminy chcą połączenia? Bo większość nie.
Mnie chodziło tylko o wyodrębnienie aglomeracji dla celów czysto statystycznych.
Natomiast jakiekolwiek zmiany granic gmin w powiecie poznańskim, jak i dalsze
powiększanie miasta Poznania są raczej bez sensu. W mniejszych gminach lepiej
funcjonuje demokracja lokalna, jest większa zdolność do działania i władza jest
jakoś bliżej obywatela. Powinien zachodzić raczej odwrotny proces czyli
przyznawanie większych uprawnień dzielnicom Poznania (nie tym dużym,
administracyjnym, tylko tym małym - obecnie o statusie osiedla), choć pod żadnym
pozorem nie można samego Poznania podzielić na gminy, bo czym to grozi widać na
przykładzie Warszawy.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Co stanie się z poligonem w Biedrusku?
1. Tylko część obszaru to lasy (przed wojną były tam też wsie i pola).
2. Teren jest atrakcyjny turystycznie i gdy mówię o korzyściach dla gminy to
nie mam na myśli zabudowania tego terenu (nie daj boże fabrykami) lecz rozwój
turystyki (por. Puszcza Zielonka czy WPN). Zresztą ten teren mógłby zostać
parkiem krajobrazowym (jedno tylko oddam Armii - to dzięki poligonowi teren ten
za komuny zachował walory krajobrazowe).
3. Właśnie o to chodzi, że z tych grubych milionów zostawianych przez hulające
armie gmina Suchy Las nic nie ma.
4. Wolałbym, żebyśmy to my jeździli gdzieś postrzelać płacąc za to miliony, a u
nas niech będzie cywilizacja.
5. Gmina to nie państwo a premier nic nie może wbrew woli mieszkańców gminy.
Jesteśmy w UE a tam obowiązuje zasada subsydialności. To tak samo, jak Polska
nie podlega UE, a komisarz nie może sobie jednym podpisem zlikwidowaś
Wielkopolski czy Polski.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Budować III ramę jako trasę płatną?
Rozumiem, że to taki temat-żart (?)
Co zrobisz z takimi co płacą podatki w Poznaniu, a mają samochód na innych
blachach? Ja mam akurat odwrotnie ;) No chyba, że podmiotem (płatnikiem)
uczynimy same pojazdy ;) Brak opłaty = kop w lusterko.
A tak poważniej: Świnoujście nie tak dawno "dostało" za ograniczenie dostępu do
jednego z promów dla nie-mieszkańców. Miasto pozwał Szwed, uzasadniając, ze jest
to przykład dyskryminacji ze względu na miejsce zamieszkania - czego KE nie
bardzo lubi.
Jednocześnie trzeba wyraźnie sobie to powiedzieć: tłok komunikacyjny to głównie
zasługa (a raczej bezmyślność) władz Poznania, które będąc ośrodkiem dyktującym
warunki innym miejscowościom poznańskiej aglomeracji zupełnie nie są
zainteresowane wspólnymi rozwiązaniami komunikacyjnymi. To już nie chodzi o t,że
nikt nie ma ochoty wprowadzić jednolitych biletów aglomeracji lub stworzyć linie
podmiejskie. Poznan prowadzi zwykły sabotaż. Kiedyś już o tym wspominałem: gmina
Suchy Las, zmuszona przez swoich mieszkańców zwróciła się z propozycją
całkowitego sfinansowania przedłużenia o 1 przystanek kursu 68 budowy oraz
pokrycia kosztów budowy pętli z prawdziwego zdarzenia. Mogłoby się zdawać złoty
interes: kilka tysięcy potencjalnych pasażerów dla MPK, w końcu pętla (teraz
autobusy zawracają na środku ruchliwego skrzyżowania, gdzie brak przejścia dla
pieszych MAKABRA) mniejsze natężenie ruchu, wszystko za czyjeś pieniądze. I co?
Nie bo nie. Poznań ma to w d... Lepiej płakać, że zablokowane ulice, ze MPK
ubywa pasażerów, że trzeba prowadzić jakieś akcje promocyjne transportu masowego
itp. itd
Zatem drodzy mieszkańcy jak się ma takich urzędników - to po prostu trzeba
cierpieć w korkach.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Budować III ramę jako trasę płatną?
jaki żart? > Rozumiem, że to taki temat-żart (?)
Jaki żart. Czy ten problem nie istnieje?
> Co zrobisz z takimi co płacą podatki w Poznaniu, a mają samochód
> na innych blachach? Ja mam akurat odwrotnie ;)
To propozycja. Złóż inną. Ale nie mów, ze nie ma problemu.
> A tak poważniej: Świnoujście nie tak dawno "dostało" za
> ograniczenie dostępu do jednego z promów dla nie-mieszkańców.
M.in. Sztokholm wprowadził myto za wjazd do miasta. Nie dotyczy mieszkańców.
Wiele miast w Europie już to wprowadziło, a przodują kapitalistyczni Anglicy.
> Jednocześnie trzeba wyraźnie sobie to powiedzieć: tłok
> komunikacyjny to głównie zasługa (a raczej bezmyślność) władz
> Poznania, które będąc ośrodkiem dyktującym warunki innym
> miejscowościom poznańskiej aglomeracji zupełnie nie są
> zainteresowane wspólnymi rozwiązaniami komunikacyjnymi. To już nie > chodzi o
t,że nikt nie ma ochoty wprowadzić jednolitych biletów
> aglomeracji lub stworzyć linie podmiejskie. Poznan prowadzi zwykły > sabotaż.
Kiedyś już o tym wspominałem: gmina
> Suchy Las, zmuszona przez swoich mieszkańców zwróciła się z
Zgadzam się. Obecny nam od dekady Zarząd rozmontował politykę komunikacyjną,
którą wprowadził po wielu dyskusjach poprzedni. Obecny nie dostrzegał długo, że
Poznań to aglomeracja.
W skrócie polityka powinna zawierać trzy elementy
- ograniczanie tworzenia biur w dzielnicach mieszkalnych do obszarów wzdłuż
głównych ulic oraz udostępnienie gruntów pod budownictwo biurowe w centrum
(Wolne tory, Główna, tereny nadwarciańskie)
- ułatwienia dla wjazdu do miasta na początek tylko w komunikacji zbiorowej, jak
tworzenie kolei miejskiej
- budowa III ramy we współudziale gmin proporcjonalnie do liczby mieszkańców
albo w formie płatnego wjazdu.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: połączyć Czerwonak, Luboń, Poznań i Swarzędz?
Sprostowanie [...]
> Staliśmy się aglomeracją,
jesteśmy :)
> gdzie w mieście mieszka 578 tys ludzi.
Luboń i Puszczykowo to miasta, oprócz tego kilka gmin jest miejsko-wiejskich i
też ma miasta. Zatem w miastach mieszka więcej osób aglomeracji poznańskiej, z
tego w mieście Poznaniu mieszka aż 578 tys. osób.
> Razem jednak
> z obszarami ściśle zabudowanymi sąsiadującymi z miastem Poznań osiąga 692 tys
> (w tym 29 tys. miasto Swarzędz, 10 tys. gmina Swarzędz, 27 tys. Luboń, 10 tys.
> miasto Koziegłowy, 6 tys. miasto Czerwonak, 5 tys. reszta gminy Czerwonak,
Gmina Czerwonak nie jest gminą miejsko-wiejską, a wiejską - miejscowości
Koziegłowy i Czerwonak nie mają praw miejskich.
> Suchy Las 6 tys., Złotniki, Przeźmierowo, Baranowo, Skórzewo, Komorniki, Wiry
> po ok. 3 tys.,
Gmina Suchy Las, do niej należą m.in. Złotniki.
Gmina Tarnowo Podgórne, do niej należą m.in. Przeźmierowo, Baranowo
Gmina Dopiewo, do niej należy m.in. Skórzewo
Gmina Komorniki, do niej należą m.in. Wiry
> Puszczykówko 9 tys.,
Miasto Puszczykowo, "Puszczykówko" to tylko stacja i była wieś Puszczykowa,
obecne władze miasta nie uwzględniły w statucie podziałów na mniejsze jednostki
pomocnicze miasta w postaci osiedli czy dzielnic.
> Mosina 18 tys.).
Gmina Mosina liczy na pewno pow. 24 tys. mieszkańców, w tym miasto 12 tys.
Dane statystyczne:
www.stat.gov.pl/urzedy/poznan/publikacje/rocznik_pow/ludnosc/04p04_01.pdf
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: MPK nie dba (tak jak powinno) o niepełnosprawnych
MPK prezes p. Tulibacki stara jak może . Przychylny do niepełnosprawnych inne Gminy UChwałami GNEBIĄ JAK GMINA SUCHY LAS.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Co stanie się z poligonem w Biedrusku?
> 1. Tylko część obszaru to lasy (przed wojną były tam też wsie i pola).
Co nie zminia w dalszym ciągu faktu, że te tereny leżą w gestii PLP.
> 2. Teren jest atrakcyjny turystycznie i gdy mówię o korzyściach dla gminy to
> nie mam na myśli zabudowania tego terenu (nie daj boże fabrykami) lecz rozwój
> turystyki (por. Puszcza Zielonka czy WPN). Zresztą ten teren mógłby zostać
> parkiem krajobrazowym (jedno tylko oddam Armii - to dzięki poligonowi teren
ten
No no. Już widzę jak ktoś wydaje zezwolenie na prowadzanie turystów po terenie
byłego poligonu. Chyba, że za 20 lat po oczyszczeniu terenu.
> 3. Właśnie o to chodzi, że z tych grubych milionów zostawianych przez
hulające
> armie gmina Suchy Las nic nie ma.
No bo w Biedrusku nie zostawiają, bo jest to Poligon Centrum Szkolenia Wojsk
Lądaowych, ale zapytaj się ludzi z okolic Drawska Pomorskiego i nie tylko jaki
biznes kręcą na przyjezdnych armiach (oprócz tego, że wojsko zgarnia dolę za
wynajęcie poligonu). A robią interesy niezłe.
> 4. Wolałbym, żebyśmy to my jeździli gdzieś postrzelać płacąc za to miliony, a
u nas niech będzie cywilizacja.
To w końcu cywilizacja czy naturalna przyroda?? A poza tym, po pierwsze nie
stać nas na takie wycieczki, po drugie przyjeżdżają do nas, bo my mamy takie
poligony, a nie żeby świat zobaczyć, więc gdzie niby mamy jechać??
> 5. Gmina to nie państwo a premier nic nie może wbrew woli mieszkańców gminy.
> Jesteśmy w UE a tam obowiązuje zasada subsydialności. To tak samo, jak Polska
> nie podlega UE, a komisarz nie może sobie jednym podpisem zlikwidowaś
> Wielkopolski czy Polski.
Ależ można zlikwidować Wielkopolskę na mocy ustawy, dokładnie tak jak została
powołana przez władzę centralne. Jako jeden z organów władzy zalenego właśnie
od centrali. A premier może zlikwidować gminę rozporządzeniem tak samo jak może
ją powołać. Na podobnej zasadzie to własnie premier zgadza się lub nie na
przeniesienie nawet najmniejszej miejscowości z jednej gminy do drugiej.
Podobnie jest z nazwami miejscowości. Władze wojewódzkie mają natomiast
uprawnienia do unieważniania decyzji władz samorządowych, z których co jakiś
czas korzystają. Więc nie mów mi, że gmina to nie część państwa.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Jak zatrzymać ludzi w Poznaniu?
Odpowiedź jest banalna! O budżet i rozwój! Raban jest o budżet. Poznań nie ma środków na rozwój, z którego żyją jak pączki
podpoznańskie gminy. W ostatnich latach wzrost gospodarczy Poznania jako
aglomeracji jest porównywalnie szybki z Wrocławiem, jeden z najszybszych w
Polsce. Do tego aglomeracja poznańska pozostaje wciąż znacznie zamożniejszą od
wrocławskiej, poznańska liczba pracujących jest znacznie wyższa, mamy najniższe
bezrobocie w kraju, znacznie niższe od wrocławskiego.
Jednak poznańskie wpływy budżetowe rosną znacznie wolniej niż we Wrocławiu,
Krakowie, 3mieście, czy Warszawie. I nie piszę o budżecie, gdyż na ten wpływa
polityka zadłużania się. Piszę o wpływach. Wszyscy Poznań wyprzedzają w tempie
wzrostu wpływów. I Poznań nie ma środków na imprezy, na strefy biurowe, na
ściąganie inwestorów, na zaawansowane projekty komunikacyjne.
Dlaczego bilans nie wychodzi na ZER0? Dlatego, że gmina Suchy Las nie dogada się
z Tarnowem Podgórnym i Kostrzynem Wlkp. aby zbudować coś na rzecz wspólnoty, jak
instytucję kulturalną, jak inwestycję służącą komunikacji zbiorowej, jak choćby
III rama (służyć będzie w 50% mieszkańcom Powiatu Ziemskiego, czyli 35%
mieszkańców aglomeracji, a zapłacą 0% jej kosztów budowy). Wystarczy porównać
inwestycje w duże projekty z komunikacji i kultury czynione przez 8 czołowych
polskich aglomeracji by zobaczyć, że Poznań jest wśród nich najmniej ambitną,
najskromniejszą, najmniej wspieraną przez budżet centralny i najmniej
zaanagażowaną w pozyskiwanie śrdoków Unijnych. Dokonałem sobie przez tę jesień
tego porównania i do dziś nie mogę się otrząsnąć.
Prosta i logiczna odpowiedź na mydlenie oczu dyżurnego mydlanta Zarządu Miasta).
Poznań wydaje pieniądze na ułatwienia dla mieszkańców, którzy nie wpłacają
pieniędzy do budżetu, jak rozbudowa peryferyjnych partii Grunwaldzkiej i
Bukowskiej (dwie z czterech największych inwestycji drogowych w budżecie na
20090. A tworząc ułatwienia dodatkowo stymuluje się mieszkańców by emigrowali z
miasta. Ludzie chcą mieszkać w ładnych, spokojnych dzielnicach. Dlaczego miasto
tanio na przetargach mieszkańcom nie wystawia działek na budownictwo
jednorodzinne? Dlaczego miasto dba o wysoki poziom cen gruntów?
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Namiastka Bali nad Wartą
Zerknąłem na stronę, którą Pan nam polecił.
I jestem lekko zdetonowany: Chcecie tam umieścić:
* ogólnodostępna piaszczysta plaża z placem zabaw dla dzieci, boiskami oraz innymi atrakcjami dla aktywnego wypoczynku zamieniająca się w okresie zimowym w ogromne otwarte lodowisko
* pływający w zatoce całoroczny basen kąpielowy z częścią dla małych dzieci, odkryty w lecie będący częścią kompleksu plażowego - zakryty w pozostałych miesiącach roku, będący do dyspozycji do wczesnych godzin popołudniowych dla przedszkoli, szkół i służby zdrowia oraz popołudniami dla pozostałych chętnych
* pomosty spacerowe i ławki wzdłuż uporządkowanego nabrzeża łączące ulicę Estkowskiego z najdalej wysuniętą częścią półwyspu
* wypożyczalnia sprzętu plażowego oraz pływającego z niespotykanymi jeszcze w Polsce jednostkami o innowacyjnej konstrukcji, napędzanymi energią elektryczną lub słoneczną
* restauracja rybna (Tawerna Szyperska) serwująca wyłącznie dania rybne, usytuowana na skarpie w środkowej części półwyspu z tarasem wychodzącym w zatokę
* restauracja na dryfującej replice galeonu (Polonia Maior)
* marina z bosmanatem i zapleczem zapewniająca przypływającym turystom najwyższej jakości serwis - od kompleksowej opieki nad jednostkami pływającymi (zapewnienie mediów, odbiór nieczystości, drobne naprawy, etc.) po rezerwację hotelu, samochodu czy biletów na koncert.
* pływająca scena w zatoce dla kameralnych imprez (przedstawienia, koncerty)
* niewielka jednostka (ok. 20 osobowa) pływająca na trasie do Puszczykowa
* botel w zatoce (dryfujący hotel z ok. 50 miejscami noclegowymi)
* dodatkowo: wszelkie usprawnienia dla niepełnosprawnych (łącznie z urządzeniami w basenie), parking dla ok. 60 samochodów i ok. 100 jednosladów, internetowa sieć bezprzewodowa w obrębie półwyspu, 24 godzinny monitoring i ochrona terenu, latarnia portowa, fontanna dla dotlenienia wody w zatoce, web cam...
Z pełnym szacunkiem. Czy to plan naprawdę przemyślany? Czy dokładnie obejrzeliście ten półwysep? Czy wy wiecie co w tej chwili dzieje się w basenie portowym? czy Wy wiecie co obecnie jest po drugiej stronie basenu portowego? Czy chcecie wybudować miniaturki czy realnie istniejące i użyteczne obiekty. Przecież jeśli wszystko to wepchniecie na ten półwysep i wody Basenu Portowego to zagęszczenie będzie takie, że wędrowne wesołe miasteczko będzie szczytem komfortu i sensownego planowania.
Skąd Wam ten galeon przyszedł do głowy?
Czy też - co najprawdopodobniejsze - ten plan do tekst agitacyjny zmierzający wyłącznie do uzyskania praw do tego terenu a realne planowanie i działania przyjdą później. Ten parking na 60 samochodów daje do myślenia.
Przyznam, że dopiero po przeczytaniu Państwa zamiarów - jak wyżej - zacząłem się zastanawiać o co tak naprawdę chodzi. Bo w realizację tych wszystkich planów za bardzo nie wierzę. One są przecież wewnętrznie sprzeczne - hotel i plaża ogólnodostępna. Jednostka pływająca - wiadomo, że to nie utrzyma się samodzielnie - mamy doświadczenia. Będziecie utrzymywać ją z innych przychodów?
Marina - tylko przyklasnąć - tylko gdzie na nią miejsce obok hotelu, basenu, sceny pływającej, plaży i innych tych atrakcji.
Wizualizacje niczego nie wyjaśniają bo albo nie zawierają wszystkich tycxh elementów albo dziwnie wymiary nie pasują.
Przepraszam - nie jestem architektem i nie mierzyłem z linijką tych odległosci. Tylko tam często przebywan i realnie wiem jaki to teren. I dlatego mam wątpliwosci.
To naprawdę nie trzyma się kupy, jeśli ma być sensownie rozplanowane a nie wepchnięte na siłę. Dlatego podejrzewam, że to agitka dla plebsu a realia dopiero będą później.
Niezależnie od tego i tak tego typu zagospodarowanie akurat tego miejsca mnie się nie podoba - ale to kwestie osobistych odczuć i gustów o których nie powinno się dyskutować choc wwolno i nalezy je wyrażać.
Nawiasem mówiąć - to drobiazg ale znaczący. Piszecie na swojej stronie:
PPH IMPULS Sp. z o.o. została założona w Złotowie, gmina Suchy Las, powiat poznański w roku 1988. Działa na rynku budowlanym w branży metalowej, zarówno stali szlachetnej jak i stali zwykłej.
Można prosić o dokładniejsze zlokalizowanie - gdzie w gminie Suchy Las jest ZŁOTOWO?
Acha - czy ci specjalisci od ""syfów" to Pana pracownicy?
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: ObornickA - Kiedy przebudowa???
Odpowiedź ministra nt. Nowej Obornickiej... Przeczytajcie, ale nadziei nie miejcie...
Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Transportu - z upoważnienia ministra -
na zapytanie nr 1464
w sprawie statusu obecnej drogi krajowej nr 11 po wybudowaniu zachodniej
obwodnicy Poznania w ciągu drogi ekspresowej S11
Szanowny Panie Marszałku! Odpowiadając na zapytanie Pana Posła Dariusza
Lipińskiego w sprawie statusu obecnej drogi krajowej nr 11 po wybudowaniu
zachodniej obwodnicy Poznania w ciągu drogi ekspresowej S11, pragnę przedstawić
wyjaśnienia dotyczące postawionych pytań. (...)
2. Odnośnie do sugestii budowy obejścia m. Suchy Las w ciągu drogi krajowej nr 11.
Resort transportu realizuje programy budowy autostrad i dróg ekspresowych
oraz przebudowy istniejących dróg krajowych do wyższych parametrów technicznych,
natomiast nakłady na ten cel nie pokrywają potrzeb w pełnym zakresie. Poprawa
warunków ruchu na drogach wlotowych do Poznania jest niewątpliwie sprawą bardzo
ważną dla użytkowników dróg i mieszkańców miasta. Jednak konieczność zapewnienia
niezbędnych środków finansowych na budowę zachodniej obwodnicy Poznania po nowej
trasie o parametrach drogi ekspresowej wyklucza zasadność realizacji kosztownych
inwestycji na istniejącym odcinku drogi krajowej nr 11, który będzie wyłączony z
sieci dróg krajowych.
Zachodnia obwodnica ominie Poznań z uwagi na brak możliwości wprowadzenia
ruchu tranzytowego z kierunku północnego miasta, które mimo wcześniejszych
zamierzeń nie realizuje wewnętrznego układu komunikacyjnego dla odciążenia
centrum i usprawnienia ruchu tranzytowego. Natomiast na odcinku drogi krajowej
nr 11 przebiegającym przez teren Gminy Suchy Las przejazd jest utrudniony,
szczególnie na skrzyżowaniach. Droga jest sukcesywnie obudowywana, co powoduje
dodatkowo wzmożony ruch drogowy. Celem poprawy sytuacji przebudowano dotychczas
dwa skrzyżowania skanalizowane z sygnalizacją świetlną. Oddział GDDKiA w
Poznaniu w porozumieniu z Gminą Suchy Las zlecił ostatnio wykonanie dokumentacji
na przebudowę dwóch kolejnych skrzyżowań, z których jedno planowane jest do
realizacji w 2007 r. GDDKiA nigdy nie planowała i nie opiniowała obwodnicy m.
Suchy Las ze względu na uwarunkowania związane z budową zachodniej obwodnicy
Poznania, uważając za bardziej uzasadnioną modernizację istniejącego przebiegu
przez gminę Suchy Las. Trasę tej obwodnicy wyznaczyła w swoich planach
zagospodarowania Gmina Suchy Las i może ją realizować jako zadanie własne, gdyż
nie koliduje to z planami resortu transportu, który nie widzi możliwości
wykorzystania jej jako drogi krajowej.
Pozostały po wybudowaniu obwodnicy zachodniej Poznania w ciągu drogi S11
odcinek istniejącej drogi nr 11 w obrębie gminy Suchy Las, o długości ok. 7,0
km, oraz na terenie m. Poznania stanie się na mocy art. 10 ust. 5 ustawy o
drogach publicznych odcinkiem drogi gminnej, jeśli nie nastąpią inne uzgodnienia
pomiędzy zarządcami dróg znajdujących się w gestii władz samorządowych.
Przedstawiając powyższe, pragnę podkreślić, że Ministerstwo Transportu nie ma
możliwości finansowych oraz prawnych, które pozwoliłyby na ponoszenie
dodatkowych kosztów utrzymania dotychczasowej infrastruktury drogowej po
wybudowaniu nowych dróg krajowych.
Łączę wyrazy najwyższego szacunku
Podsekretarz stanu
Piotr Stomma
Warszawa, dnia 11 sierpnia 2006 r.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Profity z UE. Co we Wrześni?????
i trochę na temat Przedstawiam dane o gminach powiatów sąsiadujących z Powiatem Wrzesińskim ,
które otrzymały dofinansowanie z funduszy strukturalnych (lata 2004-2006).
Gminy i powiaty, które otrzymały dofinansowanie z funduszy strukturalnych w
ramach Priorytetu III, działanie 3.1 Obszary wiejskie w powiecie wrzesińskim i
powiatach z nim sąsiadujących (projekty dotyczące budowy sieci kanalizacyjnych):
Powiat Wrzesiński:
Gmina Września – nie otrzymała
Gmina Nekla – nie otrzymała
Gmina Miłosław – nie otrzymała
Gmina Pyzdry – nie otrzymała
Gmian Kołaczkowo – nie otrzymała
Powiaty sąsiadujące:
Powiat Średzki
Gmina Dominowo - nie otrzymała
Gmina Krzykosy - nie otrzymała
Gmina Nowe Miasto nad Wartą - nie otrzymała
Środa Wielkopolska - nie otrzymała
Gmina Zaniemyśl - nie otrzymała
Powiat Jarociński
Gmina Jaraczewo - nie otrzymała
Jarocin - nie otrzymał
Gmina Kotlin - nie otrzymała
Gmina Żerków - Budowa kanalizacji sanitarnej we wsi Lisew (dotacja 804.058,06
zł)
Powiat Gnieźnieński
Gmina Czerniejewo - nie otrzymała
Gniezno - Gmina wiejska - nie otrzymała
Gniezno - Gmina miejska - nie otrzymała
Gmina Kiszkowo - nie otrzymała
Gmina Kłecko – Budowa kanalizacji sanitarnej w Kłecku ulice Ustronie i
Czarnieckiego (dotacja 803.411,52 zł)
Gmina Łubowo - Ochrona wód Jeziora Lednickiego poprzez budowę kanalizacji
sanitarnej dla wsi Rybitwy i Siemianowo (dotacja 1.626.338,55 zł)
Gmina Mieleszyn - Uregulowanie gospodarki ściekowej wsi Mieleszyn poprawą
warunków bytowych jej mieszkańców (dotacja 3.251.123,84 zł)
Gmina Niechanowo - nie otrzymała
Gmina Trzemeszno – Budowa kanalizacji sanitarnej w m. Kruchowo-Niewolno-
Trzemeszno i sieci wodociągowej w m. Niewolno (dotacja 3.133.771,80 zł)
Gmina Witkowo - Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Skorzęcin (dotacja
1.474.400,68 zł)
Powiat Słupecki
Gmina Lądek - nie otrzymała
Gmina Orchowo - nie otrzymała
Gmina Ostrowite - nie otrzymała
Gmina Powidz - nie otrzymała
Słupca - Gmina miejska - nie otrzymała
Słupca - Gmina wiejska - nie otrzymała
Gmina Strzałkowo - nie otrzymała
Gmina Zagórów - nie otrzymała
Powiat Poznański
Gmina Buk - nie otrzymała
Gmina Czerwonak - nie otrzymała
Gmina Dopiewo - nie otrzymała
Gmina Kleszczewo - nie otrzymała
Gmina Komorniki - nie otrzymała
Kostrzyn - Gmina miejsko-wiejska - Budowa kanalizacji sanitarnej w Kostrzynie –
Rynek część wschodnia (dotacja 195.864,76 zł)
Gmina Kórnik - nie otrzymała
Gmina Luboń - nie otrzymała
Gmina Mosina - nie otrzymała
Gmina Murowana Goślina - nie otrzymała
Gmina Pobiedziska - nie otrzymała
Gmina Puszczykowo - nie otrzymała
Gmina Rokietnica - nie otrzymała
Gmina Stęszew - nie otrzymała
Gmina Suchy Las - nie otrzymała
Gmina Swarzędz - nie otrzymała
Gmina Tarnowo Podgórne - nie otrzymała
Powiat Pleszewski
Gmina Chocz - nie otrzymała
Gmina Czermin - nie otrzymała
Gmina Dobrzyca - nie otrzymała
Gmina Gizałki - nie otrzymała
Gmina Gołuchów - nie otrzymała
Pleszew - Gmina miejsko-wiejska - nie otrzymała
Przejrzyj resztę wiadomości
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plorientmania.htw.pl
|
|
Cytat |
Diabeł: wielki, czarny znak zapytania. Napierski Stefan Debiutuje się do samej śmierci, a i śmierć jest też debiutem. Aleksander Kumor Dla konserwatysty refleksja nad podstawami własnego światopoglądu jest rodzajem profanacji tak samo jak konieczność udowadniania egzystencji Boga jest estetycznym zgorszeniem dla każdego prawdziwie wierzącego; jest wyprowadzaniem irracjonalnej wartości na poziom racjonalny, desakralizacją boskości, której odebrany zostaje urok tajemniczości, bez której nie można pewnie stawić czoła lewicowym czcicielom diabła na ich polach bitewnych rozumu. Georg Quabbe Dlaczego tak często ludzie, dla których bardzo dużo zrobiłeś, ciężko się na ciebie obrażają? Może dlatego, że przypominasz im o ich słabościach. Kirk Douglas, Syn śmieciarza, Autobiografia Aby uwierzyć w drugiego człowieka, należy najpierw uwierzyć w siebie. Żyć w harmonii ze światem widzialnym i niewidzialnym. Odnaleźć prawdziwe oblicze Boga. . . Ale czy miłość jest w stanie uchronić przed samotnością? Nie zapominajmy, że "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju". Paulo Coelho
|
|