|
Oglądasz wypowiedzi znalezione dla hasła: Gmina Ustka
Temat: Dalekobieżne do Ustki
Adam Sito napisał(a): | Prezydent M. Poznania popiera inicjatywę budowy portu rzecznego z | Rzeszowie - ułatwi to komunikację mieszkańców miasta z Ukrainą :(
W linii prostej z Poznania poza Kołobrzegiem najbliżej jest właśnie do Ustki. Do dziś na dworcu w Poznaniu na tabliczkach rozkładu jazdy wisi Ustka jako stacja docelowa... Zapleczem turystycznym Ustki są właśnie Poznań, Łódź, Katowice i Kraków. Ba - z Katowicami Ustka ma wiele umów gospodarczych, m.in. właśnie o turystyce i handlu weglem (w Ustce wegiel jest tańszy niż w okolicy, takie kwiatki kapitalizmu;-)). Więc nie śmiałbym się z zainteresowania władz innych miast sytuacją kolei w Ustce...
Przez kilka lat miałem okazję zajmować się polem namiotowym w Rowach, tak więc problemy Gminy Ustka nie są mi obce. Wtedy na delegacje dojeżdżałem pociągiem - wiem, ile w sezonie ich kursowało. Niestety, deklaracje Wojewodów małopolskich, śląskich czy karpackich są czczymi słowami, powiedziałbym - typową kiełbasą przedwyborczą. Nic nie kosztują a pozwalają pokazać : "Widzicie, staraliśmy się, ale nic z tego nie wyszło" :( Gmina Ustka toczy śmieszne boje z Łebą o tytuł Letniej Stolicy Polski a powinna raczej zająć się pracą u podstaw. Zrozumieli to pewnie busiarze - nie byłem z 10 lat w Ustce, ale założę się że na każdy pociąg mający dogodne połączenie z resztą kraju przed dworcem w Słupsku czekają autobusy, które wygodnie dowiozą wczasowiczów w dowolne miejsce. :(
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Dar pomoże w interesach
gmina Ustka = we łbach pu$tka
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Gmina Ustka zapłaci odszkodowanie za wywłaszcze...
Gmina Ustka zapłaci odszkodowanie za wywłaszcze... a wywłaszczanie pod bloki? kwalifikuje się jako użyteczność publiczna czy też
można walczyć o odszkodowanie??
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Blachownia ustawia przetarg
> wyłącznie na potrzeby wyżej cytowanej ustawy. To że gmina Blachownia nie
zawarł
> a
> stosownego porozumienia z miastem Częstochowa nie powoduje, że świadczona
> komunikacja w Blachowni odbywa się z rażącym naruszeniem prawa
A ustawa to pies? Jeśli uważasz, że wykonywanie działalności w sposób sprzeczny
z jedną z podstawowych ustaw regulujących tę działalność nie jest naruszeniem
prawa, to gratuluję. To po co w ogóle zatrzymywać się na czerwonym świetle?
Sygnalizatory powstały tylko na użytek prawa o ruchu drogowym i fakt ich
nieprzestrzegania nie świadczy o rażącym naruszeniu prawa, nieprawdaż?
>nie nazywa się
> miejską tylko podmiejską, której ustawa niedefiniuje.
No i w tym rzecz - jeśli nie definiuje, to taki transport należy wykonywać jak
komercyjne przewozy autobusowe, czyli znikają wszystkie przywileje dla
komunikacji miejskiej. A więc muszą być firanki, tachografy, koła zapasowe i
bilety z kas fiskalnych. I nie myśl, że wymyślam jakieś herezje - w innych
miastach już to przetrenowali, tylko u nas prawo stanowi wciąż wiedzę tajemną.
I Ty się dziwisz, że ja to określam jako "zaścianek".
A ciekawe, co na to powie ITD.
> Uważam, że porozumienie
> międzygminne dotyczy tylko takich sytuacji, jaka jest w Warszawie, gdzie
funkcj
> e
> organizatora transportu powierzono ZTM lub gdy co najmniej jedna gmina
> przekazała zadanie organizowania komunikacji innej.
Niestety nie masz racji, bo w ustawie jest to określone wyraźnie. Poza tym
najwyraźniej nikt tu sobie nie zdaje sprawę, że brak istnienia ZTM nie świadczy
jeszcze, że nie istnieje organizator - po prostu jest nim gmina. W Częstochowie
robił to kiedyś Wydział Komunikacji UM, ale Prezydent Wrona przekazał tę
funkcję MPK (co jest moim zdaniem nadużyciem). W Białymstoku robi to Wydział
Transportu Publicznego UM, w innych miastach - podobnie.
I to dlatego warszawwska szybka kolej miejska jeżdżąc do Sulejówka nie
zabierała pasażerów - bo nie było porozumienia i stąd ta afera. I dlatego
słupskie MZK musiało skierować na linię 10 autobusy turystyczne z tachografami
itd. Po prostu gmina Ustka zrezygnowała z organizowania komunikacji i jeśli MZK
chce linię utrzymać to może, ale wykraczając poza granice miasta staje się to
już komunikacją lokalną (komercyjną) - stąd zmiana numeru linii z 10 na KL
(Komunikacja Lokalna).
> Czyli ma to charakter regularnego transportu drogowego.
Oczywiście że tak, ale nie komunikacji miejskiej, jak to określiła gmina w
przetargu. Czyli albo robią komunikację do granicy i przez granicę gmin autobus
przejeżdża bez pasażerów, albo robią to jako transport lokalny z tachografem,
kasą itd. Albo podpisują w cywilizowany sposób porozumienie międzygminne i
wtedy wszystk zostaje po staremu dla dobra wszystkich. No właśnie - dla dobra
wszystkich, więc dlaczego się ze mną nie zgadzasz? Ja nie twierdzę, że to jest
dobre prawo, bo ta zakichana ustawa spędza mi sen z powiek, a w wielu miastach
wymusiła znaczne pogorszenie komunikacji miejskiej. Ale dura lex, set lex.
Przejrzyj resztę wiadomości
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plorientmania.htw.pl
|
|
Cytat |
Diabeł: wielki, czarny znak zapytania. Napierski Stefan Debiutuje się do samej śmierci, a i śmierć jest też debiutem. Aleksander Kumor Dla konserwatysty refleksja nad podstawami własnego światopoglądu jest rodzajem profanacji tak samo jak konieczność udowadniania egzystencji Boga jest estetycznym zgorszeniem dla każdego prawdziwie wierzącego; jest wyprowadzaniem irracjonalnej wartości na poziom racjonalny, desakralizacją boskości, której odebrany zostaje urok tajemniczości, bez której nie można pewnie stawić czoła lewicowym czcicielom diabła na ich polach bitewnych rozumu. Georg Quabbe Dlaczego tak często ludzie, dla których bardzo dużo zrobiłeś, ciężko się na ciebie obrażają? Może dlatego, że przypominasz im o ich słabościach. Kirk Douglas, Syn śmieciarza, Autobiografia Aby uwierzyć w drugiego człowieka, należy najpierw uwierzyć w siebie. Żyć w harmonii ze światem widzialnym i niewidzialnym. Odnaleźć prawdziwe oblicze Boga. . . Ale czy miłość jest w stanie uchronić przed samotnością? Nie zapominajmy, że "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju". Paulo Coelho
|
|