|
Oglądasz wypowiedzi znalezione dla hasła: glos pomorza koszalin
Temat: Hej, germaniści!
stefan4 napisał:
> Pomerelia, czyli Pomorzątko?
Bardzo ładnie to ująłeś Albo Pomorze Mniejsze
> No tak. Będę musiał się przyzwyczaić, że jestem Prusakiem Królewskim.
Nie mam zamiaru być małostkowym Niech żyje Wielkie Pomorze, z Gdańskiem,
Szczecinem, Bydgoszczą i Gorzowem Wielkopolskim!
> Oni się od dawna uważają za Pomorze, w odróżnieniu od Wybrzeża czyli nas i
> Pomorza Zachodniego, czyli Was.
Jak widać, idea pomorskości jest atrakcyjna. Jeszcze mi się apropo
przypomniało: Pomorska Akademia Medyczna - Szczecin, Głos Pomorza - Koszalin;
Gryf Pomorski (taka organizacja konspiracyjna) - Pomerelia.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: pis kontra media
„Polskie” media W rękach Niemców, Norwegów, Francuzów, Amerykanów i swoich
Według danych pochodzących głównie z roku 2002 (gdy po raz ostatni zrobiono
systematyczny przegląd rynku prasowego w Polsce) kapitał zagraniczny dzierży
władzę nad zdecydowaną większością najbardziej wpływowych ogólnopolskich
dzienników i tygodników.
W grupie dzienników ogólnopolskich Grupa Marquarda jest właścicielem “Dziennika
Sportowego” i „Tempa”, Bonnier Business Polska sp. z o. o. - “Pulsu Biznesu”, a
grupa wydawnicza Bonnier - “Super Expressu”. Agora “SA” (według informacji
zarządu spółki z połowy 2000 roku następujący akcjonariusze mają więcej niż 5%
głosów: Agora Holding - 47,8%, Cox Poland Investments [polska filia jednej z
największych firm medialnych w USA] - 12,19%, Bankers Trust Company - 19,15%)
wydaje “Gazetę Wyborczą” i (właśnie zamykany) “Nowy Dzień”, norweska Orkla
Press - “Rzeczpospolitą” (ma też pełne lub częściowe udziały w 12 dziennikach
regionalnych), a Niemcy mocno usadowili się w tym sektorze rynku
dziennikiem “Fakt”.
Rynek czasopism kolorowych także zdominowali wydawcy zagraniczni.
Najsilniejszym z nich jest Grupa Heinricha Bauera z Hamburga, która w 2002 roku
wydawała w Polsce 26 tytułów, w tym “Twój Styl”, “Filipinkę”, “Twoje
Imperium”, “Twój Weekend”, “To i owo”, “Tina”, “Tele Tydzień”, “Tele
Świat”, “Bravo”, “Bravo Girl”, “Brava Sport”, “Auto Moto” i liczne tytuły z
prasy komputerowej. Udział Bauera w rynku tygodników i dwutygodników sięgają
blisko 50%.
Największy wydawca prasy w Niemczech Axel Springer Verlag to drugi obok Grupy
Heinricha podmiot dominujący na polskim rynku wydawnictw kolorowych. W roku
2002 wydawał prawie 20 tytułów, głównie tytułów skierowanych do kobiet (“Panią
Domu”, “Na żywo”, “Dziewczyna”, “Cienie i blaski”, “Olivia”), a także pisma
komputerowe (“Komputer Świat”), motoryzacyjne (“Auto Świat”), i ekonomiczne
(“Profit”).
Wydawnictwo Gruner und Jahr (stanowiące część koncernu Bertelsmanna) wydawało
samodzielnie 8 tytułów: “Gala”, “Claudia”, “Naj”, “Rodzice”, “Ładnie
Mieszkać”, “Moje Mieszkanie”, “Moje Gotowanie”, a także “Focus” i “Biografie
Sławnych Ludzi”.
Wydawnictwo Vogel wydaje miesięcznik komputerowy, cały zestaw pism dotyczących
rynku komputerowego, a także magazyny biznesowe.
70% rynku prasy regionalnej jest w rękach dwóch zachodnich koncernów, nie ma
natomiast tam ani jednego procentu kapitału polskiego. W żadnym województwie
nie ma liczącej się gazety regionalnej, która by była własnością polskiego
kapitału.
Udziały Grupy Orkla Media to “Słowo Polskie” (Wrocław) - 50% udziałów, “Wieczór
Wrocławia” - 97%, Drukarnia “Słowo-Druk” Wrocław - 100%, “Gazeta Współczesna”
(Białystok) - 49%, “Kurier Poranny” (Białystok) - 100%, Drukarnia “Edytor Druk”
Białystok - 100%, “Nowiny” (Rzeszów) - 36%, “Głos Pomorza” (Koszalin) -
100%, “Głos Koszaliński” (Słupsk) - 100%, “Głos Szczeciński” - 100%, “Gazeta
Pomorska” (Bydgoszcz) - 50%, “Dziennik Wieczorny” (Bydgoszcz) - 100%,
Drukarnia “Gazeta Pomorska” - Media Bydgoszcz - 100%, “Dziennik Wschodni”
(Lublin) - 62,7%, “Nowa Trybuna Opolska” - 33,8, Drukarnia “Pro Media” Opole -
100%, “Gazeta Lubuska” (Zielona Góra) - 100%, Drukarnia “Lubpress” Zielona
Góra - 100%.
Udziały niemieckiej Grupy Polskapresse-Passau to: “Dziennik Bałtycki” -
100%, “Wieczór Wybrzeża” - 100%, Centrum Prasowo-Poligraficzne Gdańsk - 86%, po
100% w Drukarni w Pruszczu Gdańskim, “Dzienniku Zachodnim”i “Trybunie
Śląskiej”, “Gazeta Krakowska” - 86%, Centrum Prasowo-Poligraficzne Kraków -
100%, Krakowska Drukarnia Prasowa - 100%, “Dziennik Łódzki” - 100%, “Express
Ilustrowany” (Łódź) - 100%, “Wiadomości Dnia” - 100%, Drukarnia “Assico” -
100%, “Gazeta Olsztyńska” - 100%, “Gazeta Poznańska” - 95%, Drukarnia Prasowa -
100%, “Gazeta Wrocławska” - 100%, Drukarnia Prasowa DW GR - 100%, “Dziennik
Polski” (Kraków) - 25%.
Oto jak, przy aktywnej pomocy sporej części środowiska dziennikarskiego,
ukształtował się w latach 90. rynek prasowy w Polsce.
Przejrzyj resztę wiadomości
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plorientmania.htw.pl
|
|
Cytat |
Diabeł: wielki, czarny znak zapytania. Napierski Stefan Debiutuje się do samej śmierci, a i śmierć jest też debiutem. Aleksander Kumor Dla konserwatysty refleksja nad podstawami własnego światopoglądu jest rodzajem profanacji tak samo jak konieczność udowadniania egzystencji Boga jest estetycznym zgorszeniem dla każdego prawdziwie wierzącego; jest wyprowadzaniem irracjonalnej wartości na poziom racjonalny, desakralizacją boskości, której odebrany zostaje urok tajemniczości, bez której nie można pewnie stawić czoła lewicowym czcicielom diabła na ich polach bitewnych rozumu. Georg Quabbe Dlaczego tak często ludzie, dla których bardzo dużo zrobiłeś, ciężko się na ciebie obrażają? Może dlatego, że przypominasz im o ich słabościach. Kirk Douglas, Syn śmieciarza, Autobiografia Aby uwierzyć w drugiego człowieka, należy najpierw uwierzyć w siebie. Żyć w harmonii ze światem widzialnym i niewidzialnym. Odnaleźć prawdziwe oblicze Boga. . . Ale czy miłość jest w stanie uchronić przed samotnością? Nie zapominajmy, że "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju". Paulo Coelho
|
|