|
Oglądasz wypowiedzi znalezione dla hasła: główne szlaki tranzytowe
Temat: Holenderskie badania nad Rospudą
Nie przypominam sobie tekstu w którym negowałbym potrzebę modernizacji
podlaskich dróg. Wymagają tego wszystkie. Problem polega tylko i wyłacznie na
tym, jaka to powinna być modernizacja. A żeby sobie odpowiedzieć na to pytanie,
trzeba najpierw pomysleć o tym którędy przez tereny województwa powinny
przebiegać główne szlaki tranzytowe.
Jezli tranzyt z krajów bałtyckich do centralnej Europy zmierzałby najkrótszą,
preferowaną przez przewoźników trasą - czyli obecną szesnastką, tudzież drogą
która częsciowo opierałaby się na DK 61, między Białymstokiem, Suwałkami a
przejściem w Budzisku w zupełności wystarczyłaby droga klasy GP. Chciałbym przy
okazji zauważyć, że słynna Via Baltika na Litwie ma właśnie takie parametry:
2x3,5 + 2 m utwardzonego pobocza z każdej strony. Do tego obwodnice i
skrzyżowania bezkolizyjne. Dodatkowo takie rozwiązanie likwidowałoby problem
obwodnicy Augustowa. Zamiast tej inwestycji wystraczyłby łacznik między
skrzyżowaniem ósemki a 61 na przedmieściach tego miasta a Via Baltiką
przecinającą rzekę w okolicach Raczek. Dlaczego tak się nie stało? A to już
pytanie głownie do podlaskich polityków któzy wbrew Unii forsowali przebieg
tego korytarza bez wcześniejszej, wymaganej międzymnarodowymi ustaleniami,
analizy. W końcu i tak ją musieli zrobić. Wyniki mają być we wrześniu, do
ostatniego etapu przeszły tylko trzy warianty Via Baltiki. Każdy przebiega
przez Łomżę, każdy omija Białystok.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Czy Koszalin przeżyje ?
Niestety rzeczywistości to Mike nie znasz. Poznań w wszelkich rankingach miast
plasuje się na dugiej pozycji(wraz z Sopotem)za Warszawą. Owszem Szczecin jest
w klasie A, ale to niestety nie jest ekstraklasa.
Oczywiscie zapomniałeś wyliczyc, że w Poznaniu jest VW Polska, który w ciągu 2
lat zainwestuje tutaj ponad 1mld marek (zatrudnia w tej chwili 5 tys. ludzi,
zatrudni drugie tyle), Bridgestone - Firestone Polska, Man Polska, Solaris Bus
and Coach, Alcatel, Knorr, Goplana, Reemtsma, Stollwerck Polska, Aral Polska
itd. Nie będę więcej wyliczał.
Mimo wzorstu bezrobocia utrzymuje się ono w granicach 5-6%, czyli dwa razy
mniej od Szczecina. Poza tym to tutaj są główne szlaki tranzytowe do W-wy i
Rosji.
Jescze jedno, inwestycja w autostradę wokół Poznania pochłonie do końca
przyszłego roku 600 mln Euro, czyli wiecej niż wszystkie inwestycje drogowe
Szczecina w ciągu ostatniej dekady.
Port lotniczy też mamy lepszy.
Nie będę wyliczał. Są w Polsce miasta lepiej rozwinięte od Poznania, ale na
pewno nie Szczecin. Pozdrawiam Rura !
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Polskie drogi
Tylko daczego na Slowachi, Czechcac czy Wegrzech mimo podobnego ustroju jakos te drogi sie lepsze robilo??
Bo przez te kraje nie wiodą głowne szlaki tranzytowe ze wschodu na zachód. U nas dawniej też tyle kolein nie było - dipiero jak po 89 roku zaczął sięruch tirów, głównie tych ze wschodu, wtedy zaczęły się robić koleiny.
A moze po prostu maja jakies lepsze ustawy i nie puszcaja tyle turow na drogi?
Myślę ze tury dróg nie zniszczą, jeśli jeszcze nawet przeżyły :))
Regulacje są takie same wszędzie (przynajmniej na obszarze obecnej i przyszłej UE). Tylko u nas nieco inne położenie geograficzne powoduje że większość ciągnie przez Polskę. Ogolnei nie chce sie powtarzac, ale wg. mnei Tiry to jest oolnie pomylka logistyczna. Twary ustawowo powinny byc pzresylane koleja! Ciezarowki powinny rozwozic towary tylko z magazynow kolejowych w najblizsze okolice. A tak kolej pada, tirowcy rozwalaja drogi, ludzie gina.
Takich spraw nie reguluje sięustawowo, tylko ekonomią. Gdyby taka laweta kolejowa z tirami zap... przyznajmniej 100km/h i nie kosztowało to wiele więcej niżwypalone paliwo podczas jazdy, to nikt by nie jechał drogą (tir-owiec po 7-8 godzianch kimania w wagonie sypialnym byłby już na wschodniej granicy, miałby przy okazji obowiązkowy odpoczynek załatwiony). Tylko co z tego... PKP prowadzi pociągi pasażerskie często z mniejszymi prędkościami, a towarowe zdaje się mają max 40km/h ... poza tym - PKP lepiej jest walczyc o dotacje z budżetu niż samemu poszukać kasy
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Opolan wizja miasta w roku 2050
Opole to będzie 130 tysięczne miasto, z tym że bytować w nim będzie jakieś 30
tysięcy - głównie niedołęznych emerytów, garstka dzieci i ich matki. Reszta
będzie pracowała za granicą lub w najbliższym mieście, czyli Wrocławiu lub
Katowicach. Rządzić będzie tu ekipa urzędników przekazujących funkcje na
zasadzie monarchii dziedzicznej lub speclicencji (do nabycia w odpowiednim
zarządzie akurat rządzącej partii). Na peryferiach miasta obok ruin Metalchemu
(ogłaszany niegdyś jako centrum technologiczne - przemysłowe miasta) straszyć
będą słupy kolejki i wykopy metra oraz położone eksperymentalne odcinki torów
kolei szybkobieżnej do lotniska w Kamieniu Śląskim. Sto procent obywateli będzie
zadowolonych z sytuacji (inaczej opiekunki na żołdzie ratusza nie zmienią
pampersa i odetną od oglądania serialu m jak miłość 5 na wspólnej sali). W
spalarnii węgla z Brzezia podległej pod centralę w ... (Warszawa, Berlin, ZEA?)
będą mówić o tanim cieple, choć nikt za diabla nie powie, za ile. O tanim
prądzie nigdy nie było mowy, więc i teraz nie będzie. Drogi będą dziurawe, ale
główne szlaki tranzytowe przez region przejezdne (dla autobusów wożących
emerytów na wycieczki i robotników zasilających firmy i instytucje w ościennych
regionach. Uniwersytet Opolski wraz z Politechniką będzie uniwersytetem
trzeciego wieku. Młodsi już dawno wyjechali. Złobki... po co żłobki? To samo
przedszkola itp. Językiem urzędowym będzie angielski (bo roboty w Niemczech i
tak mało, a w Holandii, Anglii, Irlandii obowiązuje Polaków basic english).
Oczywiście poza ekipą rady miejskiej (przemianowanej na Radę Starców) prowadzoną
przez Patryka Jakiego w dostosowanej do potrzeb wiekowych sali ratusza (tlen,
ekipa R do szybkiej reanimacji). Przejeżdżający przez opustoszałe miasto
(tranzytem, tranzytem) podróżni będą mówić - O (jakie) pole !
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Czy Koszalin przeżyje ?
Gość portalu: Rura napisał(a):
> Niestety rzeczywistości to Mike nie znasz. Poznań w wszelkich rankingach miast
> plasuje się na dugiej pozycji(wraz z Sopotem)za Warszawą. Owszem Szczecin jest
> w klasie A, ale to niestety nie jest ekstraklasa.
> Oczywiscie zapomniałeś wyliczyc, że w Poznaniu jest VW Polska, który w ciągu 2
> lat zainwestuje tutaj ponad 1mld marek (zatrudnia w tej chwili 5 tys. ludzi,
> zatrudni drugie tyle), Bridgestone - Firestone Polska, Man Polska, Solaris Bu
> and Coach, Alcatel, Knorr, Goplana, Reemtsma, Stollwerck Polska, Aral Polska
> itd. Nie będę więcej wyliczał.
Zainwestuje albo i nie zainwestuje... W Lublinie tez inwestowali w samochody...
Elegancko nie wspomniales ze Glaxo i Wprost spieprzyly do Warszawy a WBK do
Wroclawia.
> Mimo wzorstu bezrobocia utrzymuje się ono w granicach 5-6%, czyli dwa razy
> mniej od Szczecina. Poza tym to tutaj są główne szlaki tranzytowe do W-wy i
> Rosji.
Jak w Szczecinie odejmiesz tych co robia na czarno w RFN i zony marynarzy to ci
wyjdzie bezrobocie rowne zero.
> Jescze jedno, inwestycja w autostradę wokół Poznania pochłonie do końca
> przyszłego roku 600 mln Euro, czyli wiecej niż wszystkie inwestycje drogowe
> Szczecina w ciągu ostatniej dekady.
Przypominam ze u nas autostrada juz jest a w tej chwili jest budowana druga (i w
100 koni nie dogonicie, zapomnij). O Autostradzie Wielkopolskiej gada sie od 8
lat, i jak tak dalej pojdzie to my bedziemy juz pomykali A20 do Lubeki (gotowa na
2004) a wy bedziecie dalej czekac i planowac.
> Port lotniczy też mamy lepszy.
Tak, a my mamy 1,5 godz. do Tegla. No i co?
> Nie będę wyliczał. Są w Polsce miasta lepiej rozwinięte od Poznania, ale na
> pewno nie Szczecin. Pozdrawiam Rura !
Ciagle nie wiem o co Ci chodzi? Sam zaczales ta licytacje. Ja sobie z
koszalinianka rozmawialem o tym czy Szczecin sie zmienia. A on sie zmienia. I
tyle. Niewiele mnie obchodzi co sie dzieje w Poznaniu.
Twoja wiedza o Szczecinie jest zadna. Kilka rankingow i tyle. Zaklad ze nigdy tu
nie byles. I ja cie wcale nie zapraszam.
A jesli chodzi o inwestycje drogowe, hmmm - tylko w zeszlym roku ich wartosc w
miescie (nie w wojewodztwie) wyniosla 725 mln zl (sama przeprawa Nowoclowa 460
mln zl).
Ciekawe ze ten wpanialy rozwoj przeklada sie na kilka (20-30) zlotych wiecej w
sredniej pensji. Ja bym i za 2000-3000 wiecej sie do Poznania nie przeprowadzil...
A w Berlinie bezrobocie wynosi 17% - i tam bym sie przeniosl od zaraz.
Przejrzyj resztę wiadomości
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plorientmania.htw.pl
|
|
Cytat |
Diabeł: wielki, czarny znak zapytania. Napierski Stefan Debiutuje się do samej śmierci, a i śmierć jest też debiutem. Aleksander Kumor Dla konserwatysty refleksja nad podstawami własnego światopoglądu jest rodzajem profanacji tak samo jak konieczność udowadniania egzystencji Boga jest estetycznym zgorszeniem dla każdego prawdziwie wierzącego; jest wyprowadzaniem irracjonalnej wartości na poziom racjonalny, desakralizacją boskości, której odebrany zostaje urok tajemniczości, bez której nie można pewnie stawić czoła lewicowym czcicielom diabła na ich polach bitewnych rozumu. Georg Quabbe Dlaczego tak często ludzie, dla których bardzo dużo zrobiłeś, ciężko się na ciebie obrażają? Może dlatego, że przypominasz im o ich słabościach. Kirk Douglas, Syn śmieciarza, Autobiografia Aby uwierzyć w drugiego człowieka, należy najpierw uwierzyć w siebie. Żyć w harmonii ze światem widzialnym i niewidzialnym. Odnaleźć prawdziwe oblicze Boga. . . Ale czy miłość jest w stanie uchronić przed samotnością? Nie zapominajmy, że "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju". Paulo Coelho
|
|