|
Oglądasz wypowiedzi znalezione dla hasła: Gmina Gdynia
Temat: duzi -- Oni -- fizyczni
W dzisiejszym Parkiecie ukazal sie interesujacy artykul p. Sieranta, w ktorym zastanawia sie gdzie pojdzie kasa duzych prywatnych inwestorow po wycofaniu sie z Sokolowa. Dla Mnie jest to sprawa dosc klarowna skupia ONI Bank Komunalny, a pozniej odsprzedadza pakiecik Nordbankowi, a przy okazli doprowadza do wzrostu tychze akcji [c/z5,6 c/wk 0,87 sic (!) -- sporo miejsca na wzrosty]. Gdyz watpliwa sprawa jest aby Gmina Gdynia sprzedala swoj 20 % pakiecik a pozostali duzi maja zaledwie 15%, a gdzie tu do 49,9% zaangazowania Szwedow ?!. Jak to mowia starzy gorale czas na zakonczenie trendu bocznego i zdobywac nowe szczyty !!! Poza tym ostatnio akcje sredniakow ciesza sie znacznym powodzeniem wystarczy popatrzec na zamkniecie ciaglych w piatek Wig20 +0,4%, Midwig +1,2% !!!
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Smietnik na plazy w Gdyni
Ciekawi mniejedna sprawa. Czy gmina Gdynia ma pozwolenie na wysypisko smieci w centrum miasta. Bylem wczoraj w gdyni i poszedlem na plaze a tam takie jakby Szadolki gdańskie. Jesli gmina ma pozwolenie to gratuluje pomysłu umiejscowienia wysypiska na plazy. Jeli nie to moze powinna o takowe wystapic aby jej nie ukarano za nielegalne skladowisko smieci. Sprytni ci wlodarze Gdyni Europejskiego miasta :wiedza jak turystów przyciagnac. Andrzej
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Smietnik na plazy w Gdyni
Andrzej wrote: Ciekawi mniejedna sprawa. Czy gmina Gdynia ma pozwolenie na wysypisko smieci w centrum miasta. Bylem wczoraj w gdyni i poszedlem na plaze a tam takie jakby Szadolki gdańskie. Jesli gmina ma pozwolenie to gratuluje pomysłu umiejscowienia wysypiska na plazy. Jeli nie to moze powinna o takowe wystapic aby jej nie ukarano za nielegalne skladowisko smieci. Sprytni ci wlodarze Gdyni Europejskiego miasta :wiedza jak turystów przyciagnac.
No tak. U nas nie ma konkursu na mandaty dla sprytnych turystów, a ludzie, jak to ludzie- śmiecą...
Konrad
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Smietnik na plazy w Gdyni
Ciekawi mniejedna sprawa. Czy gmina Gdynia ma pozwolenie na wysypisko smieci w centrum miasta. Bylem wczoraj w gdyni i poszedlem na plaze a tam takie jakby Szadolki gdańskie. Jesli gmina ma pozwolenie to gratuluje pomysłu umiejscowienia wysypiska na plazy. Jeli nie to moze powinna o takowe wystapic aby jej nie ukarano za nielegalne skladowisko smieci. Sprytni ci wlodarze Gdyni Europejskiego miasta :wiedza jak turystów przyciagnac.
Nie dziw się. Włodarze Gdyni widocznie to lubią.
To zdjęcia z okolic Skweru Kościuszki podczas Operatiom Sail '2003 [IMG]http://img354.imageshack.us/img354/5121/skanuj00036lb.jpg[/IMG] [IMG]http://img354.imageshack.us/img354/1068/skanuj00029nk.jpg[/IMG] Bez komentarza.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: adresy pomocowe i domy samotnych matek
pomorskie
Dom Samotnej Matki (MOPS)
Fredry 3
81-376 Gdynia
Gmina: Gdynia
Powiat: Gdynia
Województwo: pomorskie
Kraj: Polska
Telefon: (0-58) 620 55 26
Diecezjalny Dom Samotnej Matki im. Jana Pawła II
Matemblewska 9
80-294 Gdańsk
Gmina: Gdańsk
Powiat: Gdańsk
Województwo: pomorskie
Kraj: Polska
Telefon: (0-58) 348 03 70
Dom Samotnej Matki "Dar Nadziei" (jednostka prowadząca Stowarzyszenie Monar
Centrum Pomocy Bliźniemu)
Mościska 17
83-240 Lubichowo
Gmina: Lubichowo
Powiat: starogardzki
Województwo: pomorskie
Kraj: Polska
Telefon: (0-58) 588 55 20
Dom Samotnej Matki "Dar Nadziei" (jednostka prowadząca Stowarzyszenie Monar
Centrum Pomocy Bliźniemu)
Mościska 17
83-240 Lubichowo
Gmina: Lubichowo
Powiat: starogardzki
Województwo: pomorskie
Kraj: Polska
Telefon: (0-58) 588 55 20
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Estakada Kwiatkowskiego
Dziennikarz, młody Tusk, pisząc o tym oparł sie na odrzuconych podczas dyskusji
projektantów rozwiazaniu ( zreszta nie dotyczacym samej inwestycji pt estakada
Kwiatkowskiego lecz obwodnicy trójmiejskiej i realizowanej przez innego niz
gmina Gdynia inwestora). Mimo wysyłanych doi redakcji sprostowań, nie ukazał
sie tekst, który wyjaśniałby nieporozumienie i odkłamał funkcjonująca juz w
zbiorowej wyobraźni, zwłaszcza okolicznych mieszkańców, "fuszerke
projektantów". Zatem nie obawiaj się, ze ogłoszony i własnie rozstrzygany
przetarg zakłada rozwiazanie, które tak wzburzyło czytelników owego artykułu.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Estakada Kwiatkowskiego
windyga napisała:
> Dziennikarz, młody Tusk, pisząc o tym oparł sie na odrzuconych podczas
dyskusji
>
> projektantów rozwiazaniu ( zreszta nie dotyczacym samej inwestycji pt
estakada
> Kwiatkowskiego lecz obwodnicy trójmiejskiej i realizowanej przez innego niz
> gmina Gdynia inwestora). Mimo wysyłanych doi redakcji sprostowań, nie ukazał
> sie tekst, który wyjaśniałby nieporozumienie i odkłamał funkcjonująca juz w
> zbiorowej wyobraźni, zwłaszcza okolicznych mieszkańców, "fuszerke
> projektantów". Zatem nie obawiaj się, ze ogłoszony i własnie rozstrzygany
> przetarg zakłada rozwiazanie, które tak wzburzyło czytelników owego artykułu.
Znaczy zjazd i wjazd na obwodnicę z Chwarzna w kierunku Chyloni pozostanie.
Dzięki za informację:)
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: dlaczego Szczurek nie lubi zieleni?? <<-- Gdynia
Brakuje oddolnego ruchu społecznego Pani Joanno,
Całe to dyskutowanie ma tyle sensu co pożytku płynącego z niego. Czy Gmina
Gdynia będzie zainteresowana uczestniczeniem, choćby jako obserwator [ktoś kto
spoządzi notkę] w spotkaniach ludzi, którzy kochają Gdynię? Część z nich ma na
prawdę rację, część niepotrzebnie się czepia, być może są tacy, którzy
zwyczajnie sieją zamęt.
Zacznijmy współpracować zamiast coraz bardziej dystansować się.
Skoro Wy chcecie dla nas dobrze a my chętnie Wam pomożemy to czemu nie
współpracujemy już od wielu lat ??
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Sea Towers dla wszystkich
A moim zdaniem jest to przemyślane działanie InvestKomfortu. Przychód z tej
inwestycji jest tak wielki, że wliczenie w koszta odszkodowania nie ma
znaczenia. A przecież jedyną właściwie sankcją za złamanie umowy z miastem
będzie odszkodowanie - a raczej kara umowna, bo trudno będzie wykazać, że osoba
prawna gmina gdynia poniosła szkodę w wyniku działania invest komfortu.
A jeśli chodzi o pozwolenie na budowę, to firma świadomie idzie na konfrontację,
ponieważ nie jest to takie naruszenie pozwolenia na budowe, czy planu
zagospodarowania, którego nie możnaby konwalidować. A przecież np. decyzja
rozbiórkowa nie zostanie podtrzymana przez żaden sąd administracyjny, ponieważ
naruszałaby zasadę proporcjonalności - przecież nie jest to tak istotne
naruszenie, żeby trzeba było rozbierać budynek warty setki milionów złotych
(przecież brak ogólnodostępnej platformy nie spowoduje np. zawalenia budynku,
nie zagraża niczyjemu zdrowiu czy życiu, a jedynie narusza w sumie nie aż tak
istotny interes grupy osób, która chciałaby popodziwiać panoramę miasta). To
tyle w tym temacie.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Podwyżka opłat i prowizji
On 2007-05-03 21:31, Major wrote: Mamy już 1000 klientów!
Bez prowizji! Bez opłat! Przyłącz się do nas. http://www.abce24.pl Zespół abce24.pl
Właścicielem serwisu jest spółka Alfin SA z siedzibą w Gdyni whois -h whois.geektools.com abce24.pl ... GeekTools Whois Proxy v5.0.4 Ready. company: Alfin S.A. street: Gdynia ul. Hutnicza 40 city: 81-038 Gdynia location: pl handle: nta66279 last modified: 2006.11.28 Takie same dane potwierdza Krajowy Rejestr Sądowy http://pdi.cors.gov.pl/KRSSED/Podmiot.aspx?nrkrs=0000088338 Numer KRS 0000088338 REGON 190041767 Rejestr POZYCJA KRS W REJESTRZE PRZEDSIĘBIORCÓW Aktualna Nazwa "ALFIN" SPÓŁKA AKCYJNA Forma Prawna SPÓŁKA AKCYJNA Województwo POMORSKIE Powiat M. GDYNIA Gmina M. GDYNIA Miejscowość GDYNIA Ulica HUTNICZA Nr domu 40 Nr lokalu Kod pocztowy 81-038 Poczta GDYNIA Nazwa organu reprezentacji ZARZĄD Sposób reprezentacji JEDNOOSOBOWO, SAMODZIELNIE SKŁADA OŚWIADCZENIA I PODPISUJE W IMIENIU SPÓŁKI. Członkowie reprezentacji Nazwisko lub Nazwa Nazwisko drugi człon Imię pierwsze Imię drugie Funkcja TRZĘSICKI LESZEK ZENON PREZES ZARZĄDU Serwer znajduje się w Gdyni na łączu TPSA (usługodawcą jest GTS Polska). Oto i telefon do spółki: http://www.ditel.pl/index.php?exte=false&whatext=Alfin&kbio=&whereext... "Alfin" S.A. 81-061 Gdynia Hutnicza 40 woj. pomorskie powiat Gdynia gmina Gdynia TEL (58) 6230025 Spółka popełnia wykroczenia z art. 23 i 24 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Nadto zachowania spółki stanowią czyn nieuczciwej konkurencji w stosunku do pozostałych podmiotów znajdujących się na rynku i zajmujących się aukcjami. Ps. Swoją drogą pracownik spółki ma ciekawy nagłówek: X-HTTP-UserAgent: Spadaj matole,gzip(gfe),gzip(gfe)
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Strajk?
Gwoli wyjaśnienia: Ceny biletów jednorazowych to 2 zł w Gdyni i 1,70 w Lublinie (od 1 kwietnia). Bilet sieciowy 30-dniowy kosztuje w Lublinie 89 zł, w Gdyni - 72 zł, ale w obrębie całej sieci komunikacyjnej - 94 zł. Piszę tak, bo przedstawiciele ZKM, porównując sieć lubelska i gdyńską, posługuja się zawsze tym drugim pojęciem, twierdząc (i słusznie), że dopiero wtedy porównanie jest rzetelne, bo wielkość całej sieci odpowiada powierzchniowo mniej więcej sieci lubelskiej. Poza tym, gmina Gdynia dotuje ZKM kwotą 26.000.000 zł. Nie są to pieniądze skądś tam, tylko od podatników. Wychodzi na to, że komunikacja miejska kosztuje 1 gdynianina około 100 zł rocznie, czyli ponad 8 zł miesiecznie. Gmina Lublin planuje dać MPK w tym roku 6.000.000 zł, czyli do powyższych kwot nalezy dodać około 17 zł rocznie, czyli ponad 2 zł na miesiąc. Komunikacja w Gdyni jest więc bardziej kosztowna dla jej mieszkańców. Organizator jest potrzebny, ale samo jego utworzenie niczego na lepsze nie zmieni, o ile gmina Lublin nie zmieni swojego nastawienia do komunikacji i nie będzie jej dotować choćby w takim zakresie jak robi to Gdynia. Jeśli będą to takie same kwoty jak dotychczas, to będzie nawet trochę gorzej, bo wzrost zatrudnienia o ponad 20 osób po powstaniu jest tak czy inaczej nieuchronny. Część tej bardzo skromnej kwoty pójdzie więc na dodatkowe etaty. Średnia zarobków będzie wyższa niż w MPK, gdyż nikt z przechodzących z MPK do MZTZ nie powinien stracić na zarobkach. W UM i tak zresztą zarabia się więcej, a status pracownika samorządowego jest pewniejszy niż pracownika spółki. Zarząd spełni swoje zadanie, jeżeli gmina będzie przeznaczała co najmniej 30.000.000 zł rocznie na komunikację i jeżeli konkurencja między przewoźnikami będzie prawdziwa a nie malowana. Gmina musi też zawczasu określić swój stosunek do MPK. Czy chce utrzymać swoją firmę (a wówczas pomóc jej w odbudowie taboru i zaplecza – tak jak to robią inni), czy zlikwidować, lecz wtedy liczyć się ze zwiększonym bezrobociem i ...twardymi negocjacjami z zewnętrznym, niezależnym od niej, następcą. Zewnętrzna firma nie będzie brnęła w straty, bo tak jej każą...
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: SWPS Sopot
Ja jestem z chwarzna,miasto Gdynia,gmina Gdynia=D
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Strajk?
Ceny biletów jednorazowych to 2 zł w Gdyni i 1,70 w Lublinie (od 1
kwietnia). Jakie 1,70. 2 zł. Te 1,70 to promocja, w każdej chwili można ją zakończyć. Bilet sieciowy 30-dniowy kosztuje w Lublinie 89 zł, w Gdyni - 72 zł, ale w obrębie całej sieci komunikacyjnej - 94 zł.
Piszę tak, bo przedstawiciele ZKM, porównując sieć lubelska i gdyńską, posługuja się zawsze tym drugim pojęciem, twierdząc (i słusznie), że dopiero wtedy porównanie jest rzetelne, bo wielkość całej sieci odpowiada powierzchniowo mniej więcej sieci lubelskiej.
Niestety nie tak. Porównać można tylko bilety za 110 i 72 zł. 89 to także promocja, a nie urzędowa cena.Natomiast 94 zł nie da się do lubelskich cen porównać, ponieważ nie ma takiej oferty w taryfie. Bilet za 94 zł obowiązuje w sieci, a więc poza granicami miasta. Tymczasem w Lublinie jadąc poza granice miasta trzeba skasować bilet jednorazowy, czyli dopłacić extra. Czyli można porównać bilet miesięczny na miasto: Lublin 110 zł, Gdynia - 72 zł. Ze stwierdzeniem, że ZKM porównuje to w ten sposób odniosę wyłącznie do obsługiwanego obszaru. Nic poza tym. Poza tym, gmina Gdynia dotuje ZKM kwotą 26.000.000 zł. Nie są to pieniądze skądś tam, tylko od podatników. Wychodzi na to, że komunikacja miejska kosztuje 1 gdynianina około 100 zł rocznie, czyli ponad 8 zł miesiecznie.
Gmina Lublin planuje dać MPK w tym roku 6.000.000 zł, czyli do powyższych kwot nalezy dodać około 17 zł rocznie, czyli ponad 2 zł na miesiąc. Komunikacja w Gdyni jest więc bardziej kosztowna dla jej mieszkańców.
Owszem, ale dolicz do tego zakamuflowane w dotacjach extra kwoty na odtwarzanie taboru. Gdybyś to odliczył to kwota dotacji będzie w Gdyni o wiele mniejsza. I druga rzecz - nikt nie karze odrazu w Lublinie kupować extra NF i przegubowców za 1,2 mln zł. Kilkanaście lat temu dotacja też byłą niewielka, a dopiero wraz z rozwojem sieci miasto ukierunkowało się na rozwój niskiej podłogi i zwiększało dotacje. Lublin trzeba porównać do wczesnego okresu działania ZKM w Gdyni czyli do 1993 r. Jeśli dotacja się nawet w Lublinie nie zwiększy, to poprzez racjonalizację oferty przewozowej i dokonane oszczędności kwota przypadająca na pojazd (wozokm) będzie większa. Organizator jest potrzebny, ale samo jego utworzenie niczego na lepsze nie zmieni, o ile gmina Lublin nie zmieni swojego nastawienia do komunikacji i nie będzie jej dotować choćby w takim zakresie jak robi to Gdynia. Jeśli będą to takie same kwoty jak dotychczas, to będzie nawet trochę gorzej, bo wzrost zatrudnienia o ponad 20 osób po powstaniu jest tak czy inaczej nieuchronny. Część tej bardzo skromnej kwoty pójdzie więc na dodatkowe etaty. Średnia zarobków będzie wyższa niż w MPK, gdyż nikt z przechodzących z MPK do MZTZ nie powinien stracić na zarobkach. W UM i tak zresztą zarabia się więcej, a status pracownika samorządowego jest pewniejszy niż pracownika spółki.
UM jest dobrze przygotowany na ZTZ. Kłopot w politykach, od których zależy powołanie ZTZ, a którzy ciągle kękają przed żądaniami związkowców z MPK.
Zarząd spełni swoje zadanie, jeżeli gmina będzie przeznaczała co najmniej 30.000.000 zł rocznie na komunikację i jeżeli konkurencja między przewoźnikami będzie prawdziwa a nie malowana. Gmina musi też zawczasu określić swój stosunek do MPK. Czy chce utrzymać swoją firmę (a wówczas pomóc jej w odbudowie taboru i zaplecza – tak jak to robią inni), czy zlikwidować, lecz wtedy liczyć się ze zwiększonym bezrobociem i ...twardymi negocjacjami z zewnętrznym, niezależnym od niej, następcą. Zewnętrzna firma nie będzie brnęła w straty, bo tak jej każą...
Kierunkiem podziału rynku powinna być prywatyzacja MPK podzielonego na conajmniej dwie spółki autobusowe i trolejbusową. Nie ma mowy o zlikwidowaniu MPK.
Z jednej strony czepiasz się zwiększenia liczby urzędników ZTZ, a z drugiej nagle boli Cię serce że z MPK pozostaną bezrobotni. Wyobraź sobie, że te nowe miejsca pracy w ZTZ to extra nowe miejsca pracy dla lubslkich bezrobotnych. Czy też napiszesz, że uruchamianie nowych miejsc pracy to budowanie administracyjnej czapy. Żal ci pracowników MPK, związkowców okradających firmy, ale nowe miesca pracy w ZTZ to marnotrastwo? Pozdrawiam | mario.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Zatrzymania byłych prezesów Stoczni Gdynia
http://www.kronika.no/03_2002/030204.html Wejrzyjmy w publicznie dostępny życiorys, np. pana Szlanty.
Prezes i współwłaściciel Stoczni Gdynia S.A. urodził się w 1954
w Radomiu. Absolwent Akademii Górniczo-Hutniczej. Do 1989
pracownik naukowy radomskiej Wyższej Szkoły Inżynieryjnej. Po
roku 1989 rozpoczął prywatną działalność gospodarczą, założył
firmę zajmującą się roznoszeniem mleka, handlował też używanymi
samochodami i mrożonymi flakami. Od 1990 członek Unii
Demokratycznej. Z ramienia unii Demokratycznej w 1992 r. zostaje
prezesem Agencji Rozwoju Regionalnego Radom S.A., a w czerwcu
1993 r. zostaje wojewodą radomskim. W 1994 r. zostaje doradcą
prezesa Agencji Rozwoju Przemysłu, sterując restrukturyzacją
firm skórzano-garbarskich i wełniarskich. Z ARP przechodzi do
Polskiego Banku Rozwoju S.A. zostając jednym z dyrektorów. W
1996 r. doprowadza do przejęcia przez PBR zarządu akcjami
Stoczni Gdynia. Zostaje jednocześnie szefem rady nadzorczej
stoczni, a w kwietniu 1997 r. jej prezesem i dyrektorem
naczelnym.
Po dokonaniu kilku zgodnych z prawem działań właścicielami
Stoczni Gdynia zostali:
1. Stoczniowy Fundusz Inwestycyjny S.A. 39,133% = 5.900.076 akcji
2. Skarb Państwa 33,673% = 5.162.015 akcji
3. Pracownicy Stoczni 13% = 1.875.000 akcji
4. Pozostali Akcjonariusze 12,278% = 1.851.170 akcji
5. Gmina Gdynia 1,916% = 288.866 akcji
„W czerwcu 1997 r. prezes Janusz Szlanta, wiceprezes stoczni
Andrzej Buczkowski i Hubert Kierkowski założyli trzyosobową
spółkę: Stoczniowy Fundusz Inwestycyjny w Warszawie. Prawo
wymagało, aby spółka miała Radę Nadzorczą. Zasiadały w niej żony
udziałowców i brat Janusza Szlanty. Kapitał założycielski SFI
wyniósł niewiele ponad 100 tys. zł. Natomiast nominalna cena
kupowanych akcji Stoczni Gdynia – prawie 60 mln. zł. Ówczesny
minister Wiesław Kaczmarek mówił: „Zagadek było zbyt wiele.
Powiedziałem tylko tym panom, aby przestrzegali prawa. Formalnie
było wszystko w porządku. Transakcja odbyła się w styczniu 1998
r. Prawie nic o niej niewiadomo. Z wyjątkiem tego, że znalazł
się bank, który trzem panom pożyczył pieniądze na zakup Stoczni
Gdynia. – Biznes udaje się tylko wtedy, gdy nie ujawnia się
szczegółów. Pieniędzy na świecie jest dużo. Szukają tylko
miejsc, gdzie mogą być zainwestowane – twierdzi Szlanta” ...
(Gazeta Wyborcza 09.09.1998). Więc SFI zaciągnął kredyt, wykupił
akcje Gdyni znajdujące się w gestii Pomorskiego Banku
Kredytowego S.A. Grupa PeKaO oraz Banku Handlowego S.A. Operację
przeprowadzono na początku 1998 roku. I w ten sposób duża część
majątku stoczni przeszła w prywatne ręce.
Komentarz jest tu całkowicie zbyteczny.
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: DODATKI MIESZKANIOWE - NIE TYLKO DLA "DN"
DODATKI MIESZKANIOWE - NIE TYLKO DLA "DN" Bez złośliwości mówię: podziwiam Pana "dn" za zaangażowanie w ten temat,
daleko wykraczające poza zwykłe zaangażowanie. Myślę, że Pan z dodatku nie
korzysta, bo abonament za sztywne łącze internetowe jest jednak drogi i w tej
sytuacji nie powinno się żądać, aby pozostali mieszkańcy Częstochowy zrzucali
się na dodatek mieszkaniowy dla kogoś kto opłaca neostradę.
Pytanie mnie o to samo w różnych wątkach, wieczorem, gdy nie ma mnie w pracy,
jest chyba niecelowe?
Przekazuję fragment obszerniejszego pisma, które zostało przesłane wczoraj do
Gazety Wyborczej Częstochowa, a które mam nadzieję zostanie opublikowane w
całości, gdyż moim zdaniem sprawa jest niezwykle poważna.
"Instytucja dodatków mieszkaniowych, która powstała w 1994 roku, miała na
celu pomoc w dofinansowaniu czynszu rodzinom posiadającym niskie dochody i
określony metraż.
Następne lata przynosiły kolejne nowelizacje aż do 8.10.2004 roku, gdzie
ustawą o zmianie ustawy o dodatkach mieszkaniowych (Dz.U. Nr 240 poz.2406),
która weszła w życie dnia 23.11.2004 roku – została wprowadzona zasadnicza
zmiana.
Art. 7 ust. 3 w/w ustawy brzmi „...organ odmawia przyznania dodatku
mieszkaniowego, jeżeli w wyniku przeprowadzenia wywiadu środowiskowego
ustali, że występuje rażąca dysproporcja pomiędzy niskimi dochodami
wykazanymi w złożonej deklaracji a faktycznym stanem majątkowym wnioskodawcy,
wskazującym, że jest on w stanie uiszczać wydatki związane z zajmowaniem
lokalu mieszkalnego wykorzystując własne środki i posiadane zasoby
majątkowe...”.
Do tej daty gmina Częstochowa nie odrzucała wniosków nawet w przypadku
posiadania przez wnioskodawców np. samochodów (o wartości powyżej 40 tys.zł),
luksusowych sprzętów w gospodarstwach domowych typu kino domowe, czy
posiadaniu nieruchomości mających często bardzo wysoką wartość np. działki
budowlane zlokalizowane w atrakcyjnych dzielnicach Częstochowy.
Zatem obowiązek wydawania decyzji odmownej wynika ze sformułowania "organ
odmawia", a nie, jak to było do 8.10.2004 roku - „organ może odmówić”.
Jest to zasadnicza zmiana, która nie dochodzi do wszystkich nie znających
litery prawa.
Wydane do ustawy Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27.12.2001
roku (Dz. U. Nr 156, poz.1828) określiło co składa się na stan majątkowy
wnioskodawcy.
Każda osoba ubiegająca się o dodatek mieszkaniowy w naszym mieście składa
oświadczenie o stanie majątkowym, które jest weryfikowane i porównywane z
miesięcznymi dochodami. Gmina jest zobowiązana do przeprowadzania wywiadów w
mieszkaniach wnioskodawców w oparciu o § 1 w/w rozporządzenia.
Nie respektowanie powyższych zasad prowadzi do odpowiedzialności Prezydenta
Miasta za niegospodarność środkami publicznymi przed instytucjami
kontrolującymi typu NIK." (...)
"Ponadto informuję, iż gmina Częstochowa wypłaciła z tytułu dodatków
mieszkaniowych w 2004 r. kwotę 18 mln 759 tys. 122 zł (przy 19 tys 954
wniosków). Zatem jest to kwota dużo wyższa od przytoczonego przez Panią
redaktor Sosnowca.
Dla przykładu podam, iż gmina Gdynia, miasto zbliżone wielkością do
Częstochowy za cały 2004 r. wypłaciło tylko 8,5 mln zł."
Ireneusz Leśnikowski
rzecznik prasowy Urzędu Miasta Częstochowy
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: Słupy na Miętowej w Gdyni znikną do sierpnia
Gdynia-Dąbrowa
autor: Jolanta Kalinowska (gość) j.kalinowska@vp.pl
data: 2004-10-04 15:55
W budżecie gminy Gdynia na 2004 rok zaplanowano dla dzielnicy Gdynia-Dąbrowa
400.000 zł na uzupełnienie nawierzchni ulic. 25.08.2004 zmniejszono nakłady o
100.000!!!!! Ulice w dzielnicy Dąbrowa: Kolendrowa, Melisowa i Miłkowa są
jedynymi w tym rejonie, które nie posiadają nakładki z masy bitumicznej. W
sprawie remontu tych ulic wystosowałam do Prezydenta interpelacje w dniach:
26.02.1999, 10.06.1999, 29.01.2001. Już w 1999 w trakcie wizji lokalnej
stwierdzono, że ul. Kolendrowa kwalifikuje się do remontu kapitalnego lecz
ograniczone środki nie pozwoliły ująć remontu ww. ulic w budżecie na 1999 rok.
Niestety w 2001 r poinformowano, że na tle innych potrzeb miasta powyższa ulica
nie kwalifikuje się do wykonania remontu w pierwszej kolejności. W 2002 również
poruszyłam sprawę remontu ulicy Kolendrowej na posiedzieniu Komisji Polityki
Gospodarczej. Obecnie w 2004 roku ulica Kolendrowa jest nieprzejezdna i zagraża
bezpieczeństwu. Przejście mieszkańców ulicy Kolendrowej 5,7,9 na drugą stronę
ulicy grozi skręceniem lub złamaniem nóg. Na sesji w dniu 25.08.2004 wręczyłam
Panu Prezydentowi plik zdjęć stanu technicznego ulicy Kolendrowej,odczytałam w
obecności wszystkich radnych interpelację, dołączyłam wniosek 137 mieszkańców
by przeznaczyć w budżecie 2005 środki na remont ulic Kolendrowej, Melisowej i
Miłkowej. W odpowiedzi wskazano,że "Miasto wykonuje sukcesywnie remonty ulic,
które są przejmowane od Młodzieżowej Spółdzieli Mieszkaniowej w oparciu o
porozumienie zawarte 14 marca 2000 r pomiędzy MSM a Gminą Gdynia. Według
przyjętego harmonogramu zakończenie tych prac przewidziane jest na 2007 r. W
świetle powyższego kompleksowy remont kolejnych ulic w tym m.in. Kolendrowej,
Melisowej i Miłkowej może być realizowany w miarę zaistnienia możliwości
finansowych po roku 2007."Władze zapomniały chyba, że w dzielnicy Dąbrowa są
też inne spółdzielnie mieszkaniowe nie tylko MSM, nawet dosyć spore jak
Spółdzielnia Mieszkaniowa "Na Wzgórzu" (ok 1000 mieszkańców), z którą
prowadzona jest korespondencja w sprawie remontu ulic od 1993 roku........ Dnia
7.09.2004 zapewniono jednak.."że do czasu wykonania kapitalnego remontu
powyższych ulic dla zapewnienia bezpieczeństwa ruchu Wydział Dróg, w ramach
robót bieżących, wykona uzupełnienia masą bitumiczną wspomnianych w
interpelacji punktowych ubytków w jezdni"(odpowiedź Wiceprezydenta M.
Stępy)...... 6 letnie prośby zaskutkowały uzupełnieniem ubytków. Hmmm......
trudny orzech do zgryzienia będą mieli drogowcy..... drogę już 1999
zakwalifikowano do remontu kapitalnego...dziura goni dziurę...będzie to pewnie
połowa kosztów przyszłego remontu kapitalnego....gdzie oszczędność???? Głową
muru nie przebiję .....
Przejrzyj resztę wiadomości
Temat: co z marina?
Strachy na Lachy - Gdynia była, jest i będzie stolica polskiego żegalsrstwa:))
Modernizacja trwa, ale Gdynia zaprasza żegalrzy, także na regaty! A poniżej
komplet informacji ze strony www.gosir.gdynia.pl
Prace modernizacyjne w Marinie Gdynia
W związku z trwającymi pracami modernizacyjnymi zmieni się sposób organizacji i
funkcjonowania przystani jachtowej w sezonie letnim 2005 r. Organizacja została
podzielona na 4 tematy:
1. Regaty. Lokalizacja regat będzie odbywać się w specjalnie przygotowanym do
tych celów miejscu w tzw. "miasteczku regatowym" na Skwerze Kościuszki. W
zaplanowanym miasteczku uwzględniono poszczególnych elementów tj.,
umiejscowienie namiotów służących jako zaplecze oraz specjalnego slipu,
umożliwiającego wodowanie większej ilości jednostek.
Sposób korzystania: Każdy Jacht Klub planujący zorganizować regaty zgłasza s
się do administratora przystani (GOSiR-u) celem omówienia szczegółów na
wykorzystanie terenu miasteczka regatowego. Szczegółowe informacje można
uzyskać w bosmanacie "Mariny Gdynia" oraz pod nr tel/fax 661-93 66.
2. Szkolenia. Jacht kluby będą mogły prowadzić szkolenia żeglarskie dla dzieci
oraz dla dorosłych, w tym celu na terenie przystani jachtowej "Marina Gdynia"
zostaną zamontowane dwa slipy: jeden przy Nabrzeżu Młodych Żeglarzy, drugi przy
Falochronie Wschodnim. Jednocześnie przy Falochronie Wschodnim nie będą
cumowały jednostki ze względu na konieczność prawidłowego funkcjonowania stacji
paliw.
3. Przyjmowanie i cumowanie jednostek tzw. "Rezydentów". W sezonie żeglarskim
podczas modernizacji basenu jachtowego przyjmowanie i cumowanie jednostek
tzw. "rezydentów", czyli jednostek dla których siedziba lub port macierzysty to
Gdynia, zostanie przeniesione na teren DALMORU. Został wyznaczony akwen
cumowania jednostek. Teren będzie ogrodzony i niedostępny dla osób postronnych.
GOSiR jest w trakcie ustalania szczegółów z DALMOREM. Zaplecze zlokalizowane
będzie w rogu Nabrzeża Prezydenta i Nabrzeża Kutrowego. Jednostki będą zgłaszać
swoje wejście i wyjście do Kapitanatu Portu na kanale 12 UKF.
4. Przyjmowanie i cumowanie gości mariny. Na podstawie porozumienia pomiędzy
GOSiR, a Ośrodkiem Szkolenia Żeglarskiego Marynarki Wojennej RP ustalono:
Wyznaczono teren w basenie jachtowym do dyspozycji OSŻ.MW w celu przyjmowania
gości mariny. Teren będzie obejmował końcówkę Falochronu Południowego.
Łączność, oficerowie OSŻ MW będą obsługiwać gości, którzy na kanale 12 UKF będą
wywoływać "Marinę Gdynia".
Dziewczynki zadowolone i spokojniejsze?
Aha. Sprawa placu po karuzelach, to jednak inny temat...
Informacje dodatkowe
Gmina Gdynia przejęła administrowanie przystania żeglarską w 1999 r., już
wówczas pojawiła się idea rozwoju turystyki i utworzenia wspólnej sieci portów
jachtowych na wybrzeżu Morza Bałtyckiego. Gmina realizując wizję nowoczesnej,
odpowiadającej standardom europejskim Gdyni, przygotowała przyszłościową,
docelową koncepcję modernizacji i rozbudowy mariny. W ramach funduszy
pomocowych Unii Europejskiej programu SUPORTNET uzyskano całościowe
dofinansowanie do koncepcji rozwoju mariny oraz do projektu technicznego
pierwszego etapu modernizacji.
Konsekwencja działań w tym zakresie zaowocowała przyznaniem kwoty 1 mln 160
tys. EURO z funduszu PHARE na realizację kolejnego etapu modernizacji, Miasto
po dołożeniu 470 tyś. EURO finansuje najbardziej znaczący etap modernizacji.
Projekt remontu "Mariny Gdynia" został połączony z innymi projektami Zatoki
Puckiej, gmin zainteresowanych rozwojem turystyki żeglarskiej. Cały projekt
nosi nazwę "Rozwój turystyki w rejonie Zatoki Gdańskiej". Miasto Gdynia jest
koordynatorem inwestycji i w pierwszej kolejności wyłoniło Inspektora
Kontraktu, którym zostało Biuro Obsługi Inwestycji "Inwest - Wybrzeże" Sp. z
o.o., a następnie zorganizowało przetarg wg. procedur Unii Europejskiej na
wykonawcę prac. Wygrało Konsorcjum POLNORD - NAVIMOR, którego liderem jest
POLNORD z Gdańska.
Menadżer projektu wydał polecenie rozpoczęcia robót dnia 16.12.2004. Prace
rozpoczęły się 15 stycznia potrwają do końca września 2005 r. Zakres
prac "Mariny Gdynia" obejmuje:
- prace rozbiórkowe, polegające na usunięciu stalowych pali i dwóch pomostów
drewnianych, potrwają one do końca kwietnia,
- remont nabrzeży wraz z towarzyszącymi nawierzchniami,
- budowa 4 pomostów pływających, montaż odbywać się będzie na przestrzeni
czerwiec- wrzesień,
- wykonanie montaż rampy do wodowania jednostek z przyczep samochodowych,
- instalacja systemu monitoringu,
- instalacja urządzenia do odbioru ścieków z jednostek i punktów odbioru
odpadów.
GOSiR administrując przystanią w imieniu Miasta już od pierwszego roku
rozpoczął najpilniejsze prace modernizacyjne. Wybudowane zostało zaplecze
sanitarno-biurowe dla żeglarzy przypływających do Gdyni, w których można
skorzystać z podstawowych urządzeń sanitarnych, pralni, suszarni, kubryka, w
którym istnieje możliwość przygotowania posiłków. Doprowadzono wodę i energię
elektryczną, tak, że z każdego miejsca cumowniczego można korzystać z mediów.
Wybudowano trzy slipy do jednoczesnego wodowania dużej ilości jednostek
regatowych. Przed sezonem żeglarski 2002 oddana została do użytku stacja paliw
wybudowana w porozumieniu z Rafinerią Gdańską. Inwestycja ta w znacznym stopniu
ułatwiła życie żeglarzom i wpłynęła na ekologiczną eksploatację portu. Oddano
również do użytku nowy pomost pływający, posiadający 26 stanowisk cumowniczych.
Po zakończeniu prac modernizacyjnych zwiększony zostanie standard całej
przystani jachtowej, estetyki miejsca oraz zwiększy się pojemność przystani,
dzięki czemu będziemy mogli przyjąć większą ilość jednostek. W związku z
powyższym będziemy w stanie przyjąć znacznie więcej jednostek pływających.
Gdynia konsekwentnie będzie kontynuować politykę miasta gościnnego,
przyjaznego.
Przejrzyj resztę wiadomości
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plorientmania.htw.pl
|
|
Cytat |
Diabeł: wielki, czarny znak zapytania. Napierski Stefan Debiutuje się do samej śmierci, a i śmierć jest też debiutem. Aleksander Kumor Dla konserwatysty refleksja nad podstawami własnego światopoglądu jest rodzajem profanacji tak samo jak konieczność udowadniania egzystencji Boga jest estetycznym zgorszeniem dla każdego prawdziwie wierzącego; jest wyprowadzaniem irracjonalnej wartości na poziom racjonalny, desakralizacją boskości, której odebrany zostaje urok tajemniczości, bez której nie można pewnie stawić czoła lewicowym czcicielom diabła na ich polach bitewnych rozumu. Georg Quabbe Dlaczego tak często ludzie, dla których bardzo dużo zrobiłeś, ciężko się na ciebie obrażają? Może dlatego, że przypominasz im o ich słabościach. Kirk Douglas, Syn śmieciarza, Autobiografia Aby uwierzyć w drugiego człowieka, należy najpierw uwierzyć w siebie. Żyć w harmonii ze światem widzialnym i niewidzialnym. Odnaleźć prawdziwe oblicze Boga. . . Ale czy miłość jest w stanie uchronić przed samotnością? Nie zapominajmy, że "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju". Paulo Coelho
|
|